Κατασκευή Arcade Controller

• Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας broxopios
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

broxopios

RetroN00b
Αντιδράσεις
13
Καλησπέρα.

Εδώ και κάμποσο καιρό σκέφτομαι έντονα να ασχοληθώ με την κατασκευή ενός arcade controller. Ήταν η κάψα μου από μικρό παιδί που έπαιζα στα ουφάδικα. Έχω δει πολλά βιντεάκια, έχω διαβάσει προτάσεις και μάλιστα ένα παλικάρι εδώ μέσα είχε ένα αντίστοιχο θέμα πριν κάποια χρόνια.

Έτσι είπα να ανοίξω κι εγώ ένα τόπικ, ώστε να αναφέρω την εξέλιξη και να προτείνετε κι εσείς με τη σειρά σας ιδέες.

Καταρχάς να αναφέρω ότι είμαι εντελώς ερασιτέχνης στο θέμα κατασκευής. Το ξεκινάω από το μηδέν, με μηδέν γνώσεις σε ξυλουργικές - ηλεκτρονικές κατασκευές και θέλω να δω αν μπορώ να τα καταφέρω. Κοινώς το αποτέλεσμα δεν εγγυώμαι ότι θα είναι πετυχημένο.

Αυτή τη στιγμή είμαι στην αναζήτηση ηλεκτρονικού εξοπλισμού. Όλα τα έχω βρει από ebay. Μπορώ όμως να δώσω λινκ για να μου πείτε αν αξίζουν (εφόσον γνωρίζετε)?

Για παράδειγμα βρήκα έναν κλασσικό μοχλό μάρκας "Senza Marca"

Επίσης κουμπάκια Jamma & κύκλωμα που αναφέρει "zero delay" και περιέχει τη μητρική, τα καλώδια και το usb καλώδιο.

Τα παραπάνω επαρκούν για τη συνδεσμολογία και απ' ότι είδα είναι σχετικά εύκολο.

Εφόσον τα παραγγείλω και μου έρθουν (σε κανα μήνα λογικά), το επόμενο και δύσκολο κομμάτι θα είναι η ξυλουργική κατασκευή του μοχλού.

Εκεί θέλω βοήθεια!

Αρχικά θέλω να δω τι είδος ξύλου να χρησιμοποιήσω. Τα διαθέσιμα που έχω είναι πεύκο και έλατο (περισσότερο πεύκο όμως).

Από εργαλεία έχει ο γαμπρός μου ποτηροτρύπανο για τα κουμπιά και τον μοχλό, αλλά δεν ξέρω αν έχει ακριβώς στις διαστάσεις που θέλω. Θα το κοιτάξω όταν έρθει το εμπόρευμα.

Και τέλος να δω τι διαστάσεις θα έχει η κατασκευή και να φτιάξω στο corel πατρόν για το που θα μπουν κουμπιά και μοχλός. Αρχική μου σκέψη η επιφάνεια να είναι μέγεθος Α4 χαρτιού, ώστε να ακουμπάει και το χέρι καλά.

Joysticks δοκιμασμένα, περασμένα από στίβο μάχης και γνήσια sanwa ή seimitsu και με το ανάλογο ελατήριο σκληρότητας ανάλογα το γούστο, τέλος. Και με τα υπόλοιπα μπορείς να κάνεις την δουλειά σου, αλλά αν φτιάχνεις σοβαρή κατασκευή τότε προτίμησε και σοβαρό εξοπλισμό. Το κύκλωμα με zero delay που λες προφανώς μιλάς για τα κινέζικα keyboard encoder. Ο θεός μαζί σου να σου λειτουργεί για καιρό, θέμα τύχης. Από την άλλη πλευρά ipac από Αγγλία, αλλά κοστίζει ένα 50αρικο μαζί με τα μεταφορικά σε αντίθεση με τον γιαμαμότο.

Εδώ είμαστε για όποια απορία σχετικά.

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο ZeroDealy ειναι τιμιος.

Θα σου προτεινα να μην πας σε ξυλο (δινεις αχρειαστο υψος στην κατασκευη) αλλα σε λαμαρινα ή Plexi Glass

Ευχαριστώ για τις απαντήσεις.

Telonio τσουχτερές τιμές και για sanwa & seimitsu. Αλλά φαντάζομαι ότι πληρώνεις παίρνεις.

Για αρχή λέω να πάω στην πιο φθηνή λύση μιας και είναι η πρώτη μου απόπειρα. Αν πάει καλά ίσως πάω και στα ακριβά...

Wally, δυστυχώς πρόσβαση σε ξύλο έχω. Και μου είναι πιο εύκολο το να ασχοληθώ και να κάνω τις τρύπες μόνος μου. Συμφωνώ όμως ότι ίσως Plexi Glass θα ήταν μια πολύ καλύτερη λύση. Σε Plexi Glass πόσο εύκολο είναι γίνει τρύπα? Θέλει διαφορετικά εργαλεία ή με το ποτηροτρύπανο γίνεται δουλειά?

broxopios είπε:
...
Telonio τσουχτερές τιμές και για sanwa & seimitsu. Αλλά φαντάζομαι ότι πληρώνεις παίρνεις...
Και σίγουρα δε θα το μετανιώσεις! Θα την κάνεις που θα την κάνεις τη δουλειά (δεν είναι κάτι το τρομερά δύσκολο), οπότε σκέψου το για μια καλή αγορά από την αρχή.

broxopios είπε:
Wally, δυστυχώς πρόσβαση σε ξύλο έχω. Και μου είναι πιο εύκολο το να ασχοληθώ και να κάνω τις τρύπες μόνος μου. Συμφωνώ όμως ότι ίσως Plexi Glass θα ήταν μια πολύ καλύτερη λύση. Σε Plexi Glass πόσο εύκολο είναι γίνει τρύπα? Θέλει διαφορετικά εργαλεία ή με το ποτηροτρύπανο γίνεται δουλειά?
Στο plexi glass θες μικρές ταχύτητες, όχι πολύ μικρές και όχι γρήγορες γιατί θα σου λιώσει. Μπορείς ελαφρά να το βρέχεις κατά το κόψιμο.

Υπάρχουν τρυπάνια για plexi στην αγορά. Επίσης δε θέλει άσκηση πίεσης κατά το τρύπημα γιατί μπορεί να σου σπάσει. Γενικά θέλει στοργή και προδέρμ αλλά το αποτέλεσμα είναι ωραίο :)

Είναι πολύ πιθανό να φτιάξω και δεύτερο μοχλό. Οπότε για τον πρώτο θα τη βγάλω στη φθήνια και τον δεύτερο που θα έχω και μια εμπειρία θα πάρω καλύτερα υλικά.

Για plexi glass ίσως το δοκιμάσω αν έχει ο γαμπρός μου τα κατάλληλα εργαλεία.

Εδώ έφτιαξα στο κορέλ ένα απλό σχεδιάγραμμα για τα κουμπάκια και τον μοχλό.

Περιμένοντας τα υλικά από Κίνα μεριά, είχα την εξής απορία. Ο μοχλός για δεξιόχειρες είναι με τον μοχλό στα αριστερά και τα κουμπιά στα δεξιά ή το αντίθετο?

Το ρωτάω γιατί έχω έναν arcade μοχλό για atari και έχει τον μοχλό στα δεξιά και το κουμπί στα αριστερά. Τον δοκίμασα και μου φαίνεται φυσική η κίνηση και η θέση του. Δε με ενοχλεί σε κάτι. Ίσως πιο φυσικά απ' ότι αν τον γυρίσω και έχω τον μοχλό στα αριστερά. Βέβαια παλιά στα ουφάδικα μια χαρά έπαιζα με τον μοχλό στα δεξιά.

Το joystick στα δεξιά είναι Ελληνική πατέντα. Τα γνήσια arcade το είχαν στα αριστερά. Πάραυτα να το τοποθετήσεις όπως βολεύει εσένα προσωπικά. Δεν υπάρχει θέμα σωστό ή λάθος όταν πρόκειται για προσωπική κατασκευή και χρήση.

Εννοείται θα μπουν όπως με βολεύουν, απλά το είχα απορία.

Το εχω πει πολλες φορες...σαν συμβουλη: πριν προχωρησεις σε οποιοδηποτε σχεδιασμο, πειραματισου πανω σε χαρτοκουτα.

Βρες το μεγεθος, το υψος, τις θεσεις των κουμπιων με βαση τα χερια σου. Μην πας σε ετοιμα σχεδια.

Αυτό είναι πράγματι καλή ιδέα και βλέπεις κιόλας πως θα είναι το controller. Σίγουρα θα το δοκιμάσω.

Σήμερα το απόγευμα παρέλαβα τον μοχλό, την πλακέτα και ένα button (τα υπόλοιπα τα πήρα από άλλο αγοραστή). Περιμένω τωρα και τα υπόλοιπα κουμπιά για να ξεκινήσω τον σχεδιασμό.

Ερωτηση. Για το κάτω μέρος τι προτείνετε να τοποθετήσω για να ειναι σταθερός ο μοχλός; σκεφτόμουν κάτι σε βεντουζάκια αλλά δεν είμαι σίγουρος.

Αν πας σε λυση λαμαρινας δεν θα χρειαστεις τιποτα περα απο αντιολισθητικα πατακια (θα βρεις σε μεγαλο καταστημα εργαλειων) αφου το βαρος θα σου δωσει σταθεροτητα.

Wally είπε:
Αν πας σε λυση λαμαρινας δεν θα χρειαστεις τιποτα περα απο αντιολισθητικα πατακια (θα βρεις σε μεγαλο καταστημα εργαλειων) αφου το βαρος θα σου δωσει σταθεροτητα.
Θα είναι εξολοκλήρου ξύλινη η κατασκευή μιας και αυτή τη λιγοστή γνώση διαθέτω και έχω κολλητό ξυλουργό που μπορεί να με βοηθήσει στην αρχή με τα βασικά.

Οπότε για ξύλινη κατασκευή τι βάζουμε κάτω για να μην γλυστρά?

Υπάρχει κάποιος οδηγός για την συνδεσμολογία κουμπιών και μοχλού με τον zero delay?

Ευχαριστώ.

Δεν χρειαζεται καν οδηγιες. Ειναι γελοια ευκολο. Εχει μεχρι και τα καλωδια με ετοιμους ακροδεκτες περιεχει.

Wally είπε:
Δεν χρειαζεται καν οδηγιες. Ειναι γελοια ευκολο. Εχει μεχρι και τα καλωδια με ετοιμους ακροδεκτες περιεχει.
Αυτό είναι αλήθεια. Το μόνο που με προβληματίζει, είναι ότι στα button έχει 3 συνδεσμολογίες. Η μία είναι κλασική και έχει δύο μαζί μια NC και μια NO. Ποια από τις δύο χρησιμοποιώ?

ΝΟ σημαίνει Normally Open και σημαίνει ότι σε κατάσταση ηρεμίας η επαφή είναι ανοικτή δηλ. δεν περνάει ρεύμα. Όταν το πατήσεις περνάει. Το NC (Normally Closed) σημαίνει το ανάποδο, δηλ. σε κατάσταση ηρεμίας είναι κλειστή δηλ. περνάει ρεύμα. Όταν το πατήσεις η επαφή ανοίγει δηλ. δεν περνά ρεύμα. Η ηλεκτρολογική ορολογία είναι ανάποδη από ότι λέμε στην καθημερινή ζωή δηλ. λέμε άνοιξε τον διακόπτη ενώ μεταξύ ηλεκτρολόγων σημαίνει το ανάποδο. Επίσης σε κατάσταση ηρεμίας σημαίνει όταν ο μοχλός ή το κουμπί δεν το αγγίζει κανείς (δηλ. είναι στον αέρα).

Οπότε το βάζω στο NO για να λειτουργεί όταν το πατάω.

Ελπίζω μέχρι την άλλη βδομάδα να μου έρθουν τα κουμπιά για να ξεκινήσω το project. Τώρα ετοιμάζω τον μοχλό σε χαρτόνι για να δω πως με βολεύει.

Μια ερώτηση γιατί στο χαρτόνι δε βγάζω άκρη. Το κουμπί έχει διάμετρο 2,8mm. Εγώ ποτηροτρύπανο να ψάξω για 2,8mm ή 2,9 για να χωρέσει σίγουρα?

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
να ψάξεις αυτό με την πιο κοντινή διάμετρο στο κουμπί. Δεν νομίζω να βγαίνει ποτηροτρύπανο και 2.8 και 2.9. Ούτως ή άλλως τα ποτηροτρύπανα έρχονται σε σετ. (για ξύλο πάντα).Αν είναι πιο μικρό πλαταίνεις λίγο την τρύπα με στρογγυλή ράσπα (δηλ. λίμα με πολύ χοντρά δόντια για χοντροδουλειές). Έχει φάρδος γύρω στον πόντο (αυτή που έχω εγώ-σαν τις λίμες που ακονίζεις τα δόντια του αλυσοπρίονου αλλά πιο χοντρή).Αν είναι πιο μεγάλη η τρύπα δεν υπάρχει γιατρικό εκτός αν βάλεις μεγάλες ροδέλες.

Πίσω
Μπλουζα