Κλείνει το MEGA?

nwntas είπε:
Πόσο θλιβερό είναι αυτό...
Δεν ειναι θλιβερό, είναι λογικό και αναμενόμενο. Είναι το προϊον του καναλιού, είναι η περιουσία του. Η τράπεζα σε δανείζει μόνο αν έχεις να βάλεις κάτι ενέχυρο, για να είναι σίγουρη ότι θα πάρει πίσω τα χρήματά της και μάλιστα με τόκο. Το ποσό που σου δινει αντιστοιχεί στην αξία του ενέχυρου (αυτά ισχύουν για τους απλούς πολίτες και τις απλές επιχειρήσεις, ενώ τα ΜΜΕ κάνουν ό,τι γουστάρουν εδώ και χρόνια).
 
Πολλές φορές τους "καλούς πελάτες" τους δανείζει και χωρίς ενέχυρο, όπως πολύ σωστά είπες, ή με αστεία ενέχυρα (π.χ. με την υποτιθέμενη αναμενόμενη διαφήμιση), ενώ οι δε "εργαζόμενοι" πληρώνονται με δανεικά (ολονών μας), αλλά από δω αρχίζουν τα off-topic...

Ο πολύς κόσμος νομίζει ότι ένα κανάλι έχει π.χ. δικές του κάμερες, προβολείς, κονσόλες, εξοπλισμό, γραφεία, καρέκλες, ...και ότι αυτός ο εξοπλισμός θα μπορούσε να αντιστοιχεί στα χρέη του. Ε, μάλλον και οι ίδιες οι τράπεζες θα τα πετούσαν όλα αυτά στα σκουπίδια (για να ψάχνουν οι ρετρομανιακοί !), γιατί το "άνοιγμα" είναι πολλαπλάσιο...
 
domniki είπε:
Δεν ειναι θλιβερό, είναι λογικό και αναμενόμενο. Είναι το προϊον του καναλιού, είναι η περιουσία του. Η τράπεζα σε δανείζει μόνο αν έχεις να βάλεις κάτι ενέχυρο, για να είναι σίγουρη ότι θα πάρει πίσω τα χρήματά της και μάλιστα με τόκο. Το ποσό που σου δινει αντιστοιχεί στην αξία του ενέχυρου (αυτά ισχύουν για τους απλούς πολίτες και τις απλές επιχειρήσεις, ενώ τα ΜΜΕ κάνουν ό,τι γουστάρουν εδώ και χρόνια).
Δε διαφωνώ καθόλου, απλά είναι κάπως να ακούς πως οι σειρές που σου έχουν χαρίσει άπειρες στιγμές, καταλήγουν να είναι κάτι τόσο ψυχρό.

Να προσθέσω ότι το υλικό αυτό έχει και αποκτά αξία κυρίως μέσω της προβολής του και της "πώλησης" της τηλεθέασης.
 
nwntas είπε:
Δε διαφωνώ καθόλου, απλά είναι κάπως να ακούς πως οι σειρές που σου έχουν χαρίσει άπειρες στιγμές, καταλήγουν να είναι κάτι τόσο ψυχρό.

Να προσθέσω ότι το υλικό αυτό έχει και αποκτά αξία κυρίως μέσω της προβολής του και της "πώλησης" της τηλεθέασης.
Το υλικό εχει αξία μόνο αν μπορείς να το εμπορευτείς, με οποιοδήποτε τρόπο. Τα πνευματικά δικαιώματα δεν είναι κάτι ψυχρό, υπάρχει όλοκληρο δίκαιο που τα κατοχυρώνει. Και μάλιστα η αξία του "πνευματικού υλικού" μπορεί να αποτιμηθεί. Θυμάμαι ότι οι τράπεζες είχαν αποτιμήσει τα "Ζουζούνια" του ALTER με ένα τεράστιο ποσό. Εκεί παίζεται όλο το παιχνίδι. Αλλά φυσικά και οι δημιουργοί μιας τηλεοπτικής σειράς (ηθοποιοί, συγγραφείς, σκηνοθέτες, κ.α.) πρέπει να αμοιβονται κάθε φορά που κάποιος έχει έσοδα από μια σειρά. Τα πνευματικά δικαιώματα είναι κάτι αρκετά περίπλοκο και υπάρχουν για να προστατεύουν τον δημιουργό, είτε αυτός είναι εταιρία παραγωγής, εκδοτικός οίκος, ή συγγραφέας.
 
Όχι, η αμοιβή είναι θέμα συμφωνίας. Οι συντελεστές μπορεί να εξωφληθούν άπαξ, και τα δικαιώματα να παραμείνουν στο κανάλι δια παντός, χωρίς περαιτέρω αξίωση από κανέναν. Μπορεί π.χ. ο Ρώμας (παράδειγμα) να εξωφληθεί άπαξ για το "Καφέ της Χαράς", και η σειρά να παίζεται 20 χρόνια επανάληψη, χωρίς να του αποφέρει αυτό τίποτα.

Οι περισσότεροι που ωφελούνται από δικαιώματα είναι συνήθως οι παλιότεροι δημιουργοί και συντελεστές, όταν ακόμα δεν υπήρχε σαφές καθεστώς αλλά και "ισχυρές" συμβάσεις...Ας πούμε, μπορεί σήμερα να παίρνει δικαιώματα η Μάρω Κοντού από μια ταινία του '60, και όχι ο Ρώμας από μια σειρά του '90. Και πάλι λέω, τα ονόματα είναι ενδεικτικά.

Βεβαίως, και σύγχρονοι δημιουργοί που ξέρουν να διαχειρίζονται τις συμβάσεις τους, μπορούν ν' αποκομίζουν μακροχρόνιο όφελος.

Είναι επίσης γνωστό ότι η τηλεοπτική πιάτσα, πλήρωνε/εξωφλούσε 5 με 6 μήνες μετά την προβολή του επεισοδίου, και ΕΦΟΣΟΝ αυτό προβαλλόταν...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχω την εντύπωση πως σχεδόν το σύνολο του υλικού μέχρι το 1993 υπάρχει ήδη στο yοutube.

Δεν βλέπω συνεπώς κάποιο λόγο να στεναχωριέται κάποιος.
 
Diogr είπε:
Πάμε όλοι βουρ να καραδωκούμε τους κάδους κάτω απο το κανάλι μήπως πετάξουν τίποτα να το μαζέψουμε, χε χε χε χε χε.
Αυτό σκέφτομαι κι εγώ διαβάζοντας το topic. Αν δεν τα θέλουν, ας μας τα δώσουν σε μας εδώ και ξέρουμε τι να τα κάνουμε μετα.
 
Νομίζω ότι το υλικό της πρώτης δεκαπενταετίας (89-2004) όλων των ιδιωτικών καναλιών (γιατί πολύ σύντομα ίσως να βρεθεί και ο ΑΝΤ1 σε παρόμοια θέση) πρέπει να διασωθεί με κάποιο τρόπο. Αποτελεί καταγραφή της ιστορίας της χώρας και όχι μόνο της ιδιωτικής τηλεόρασης. Το άνοιγμα της ιδιωτικής τηλεόρασης εκείνα τα χρόνια έχει ιστορική αξία (κάτι αντίστοιχο με την ΕΡΤ του 60 και του 70) ενώ η δε επίδραση της στην κοινωνική και πολιτική ζωή ήταν πολύ μεγαλύτερη απότι μετέπειτα όταν ξεκίνησε η παρακμή της και η κυριαρχία του ιντερνετ. Τα αρχεία των καναλιών (όλες οι εκπομπές) θα μπορούν να είναι και ζωντανή πηγή ιστορίας για την πολιτική, τον αθλητισμό, τις κοινωνικές τάσεις κλπ και να βοηθάνε στην έρευνα. Δε ξέρω αν ακούγεται υπερβολικό εγώ έτσι το είδα.
 
Συμφωνώ με τον Butch. Αυτό το υλικό θα μπορεί έχει τρομερό ενδιαφέρον μετά από μερικές γενιές. Ειχα δει ένα topic σε ένα άλλο forum που κάνανε post φωτογραφίες από ιστορικά γεγονότα. Και κάποιος είπε το πολύ απλό, ότι δηλαδή μόνο από ένα χρονικό σημείο κάπου στα τέλη του 1800 και μετά μπορούμε να βλέπουμε πραγματικές εικόνες του παρελθόντος μας. Οτι ξέρουμε από πριν είναι ότι έχει γραφτεί ή ζωγραφιστεί. Πόσο τέλεια θα ήταν να είχαμε φωτογραφίες ή βίντεο από πιο παλιά ακόμα. Από τότε θεωρώ όποιο οπτικοακουστικό υλικό σημαντικό να μπορεί να κοπιαριστεί, να γίνει backup και να υπάρχει για πάντα, για τις επόμενες γενιές. Από παλιά δελτία ειδήσεων μέχρι και παλιές διαφημίσεις και σειρές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με συγχωρείτε αλλά όπως αναφέρουν σύγχρονοι ιστοριοδίφες η τηλεόραση δεν είναι σε καμία περίπτωση αξιόπιστη ιστορική πηγή.

Ο ρόλος μάλιστα των ιδιωτικών καναλιών δεν σχετίζεται, ούτε καν έμμεσα, με τη διάσωση της ιστορίας κι αυτό γιατί οι παρουσιάσεις, τα ντοκιμαντέρ, οι ειδήσεις και οι εκπομπές από ιδιώτες έχουν κάθε λόγο να είναι μεροληπτικές ή αναξιόπιστες καθώς πρόκειται για κερδοσκοπικές επιχειρήσεις.

Αλίμονο αν η σύγχρονη ελληνική ιστορία καταγράφεται από τα ιδιωτικά κανάλια.
 
Δεν έχει να κάνει με την αξιοπιστία ή την αντικειμενικότητα. Πολλοί από τους αρχαίους ιστορικούς ήταν μεροληπτικοί. Για να μπορέσει κανείς να μάθει

την αλήθεια για ένα ιστορικό γεγονός πρέπει να ανατρέξει σε διαφορετικές πηγές. Έδω έχουμε ντοκουμέντα που μπορούν να χρησιμοποιηθουν και να αναλυθούν όχι μόνο στην πολιτική. Για παράδειγμα: Δεν υπάρχει καταγεγραμμένο ηχητικά ή τηλεοπτικά ο Μότσαρτ, ο Μπαχ ή ο Μπετόβεν να εκτελούν οι ίδιοι τις συνθέσεις τους. Δεν έχει δει ποτέ κανείς παράσταση του Αισχύλου ανεβασμένη από τον ιδιο. Ούτε υπάρχει συνεντευξη του Κολοκοτρώνη και του Καραισκάκη.

Υπάρχουν κάποιες ιστορικές αναφορές αλλά πολλές φορές γεγονότα της αρχαιότητας αμφισβητούνται από ορισμένους όπως και ο ρόλος συγκεκριμένων ιστορικών προσωπικοτήτων.

Ένα ντοκιμαντέρ και μεροληπτικό να είναι κάτι μαθαίνεις, κάποια πληροφορία από την άλλη πλευρά παίρνεις. Αλλά και μεροληπτικό να είναι, υπάρχει εκεί για να εκτιμηθεί και να κριθεί από τον ιστορικό του μέλλοντος η προπαγάνδα και οι τακτικές της μιας ή της άλλης πλευράς όταν κάθε άλλη πτυχή και πηγή θα έχει ερευνηθεί.

Ακόμα και οι διαφημίσεις ή οι σειρές καταγράφουν τάσεις, μόδες,συνήθειες, γλωσσικά ιδιώματα κ.α

Και στον αθλητισμό π.χ: Κανείς δεν έχει δει τον Άγγελο Μεσσάρη ας πούμε να παίζει μπάλα ή τον Φαίδωνα Ματθαίου μπάσκετ.

Σκέψου πόσα στοιχεία παίρνουμε για παράδειγμα για την κοινωνία μας από τις παλιές ελληνικές ταινίες ή την απεικόνιση σε αυτές της Αθήνας ή και άλλων περιοχών το '50 και το '60.

Κι αυτά σημαντικό είναι να υπάρχουν από το να πετιούνται στα σκουπίδια.
 
Συμφωνω απολυτα με τον butch, αν και δεν εχει να κανει με τη συζητηση :) ηδη στις ταινιες του 70 ακουγονται καποιες εκφρασεις που δε θα τις λεγαμε σημερα. Φανταστειτε σε μερικες δεκαετιες πως θα ακουγονται εκφρασεις που ελεγαν οι Απαραδεκτοι. Δεδομενου οτι την εποχη της ιδιωτικης τηλεορασης ο ελληνικος κινηματογραφος περνουσε κριση, το αρχειο των ιδιωτικων σταθμων πρεπει να ειναι το κυριο οπτικοαουστικο υλικο της ελλαδας εκεινης της εποχης.
 
Στον αιώνα της πληροφορίας τα μέσα καταγραφής των ιστορικών γεγονότων έχουν υπερπολλαπλασιαστεί. Οι δε πηγές πληροφόρησης είναι κυριολεκτικά πλέον αμέτρητες.

Είναι άνευ σημασίας λοιπόν ο προβληματισμός για την παύση μίας εκ των αμέτρητων (ιδιωτικών και δημοσίων) πηγών πληροφόρησης ή για τη διάσωση της πληροφορίας όταν η παρουσίασή της ελέγχεται για την εγκυρότητά της κι έχει ήδη καταγραφεί από αμέτρητες άλλες πηγές.

Θα πρέπει να επαναλάβω πως η τηλεόραση (και δη η ιδιωτική) δεν αποτελεί αξιόπιστη πηγή για τους ιστοριοδίφες καθώς η μετάδοση της πληροφορίας έχει σκοπό το κέρδος.
 
Έχω την αμυδρά αίσθηση ότι τα Ζουζούνια, που ανέφερε παραπάνω η domniki, παίζει να είχαν μεγαλύτερη αξία... :p

Όπως και να 'χει, είναι μεγααααλο το ποσό!
 
Ο σχολιασμός της εικόνας, σαφώς και μπορεί να έχει κάποιο σκοπό. Η ίδια η εικόνα όμως είναι αντικειμενική. Γεγονότα όπως π.χ. η δολοφονία του Σολωμού Σολωμού, όπως αυτή καταγράφηκε, είναι ένα σαφές ιστορικό ντοκουμέντο, και υπάρχουν εκατοντάδες τέτοια. Μόνο βάλτε με το μυαλό σας αν σε όλα αυτά τα γεγονότα που κάλυψε η ιδιωτική τηλεόραση, ΔΕΝ είχαμε την εικόνα, πόσοι αστικοί μύθοι θα μπορούσαν να είχαν αναπτυχθεί και να επιζούσαν. (Χαρακτηριστικά αναφέρω την περίπτωση του Πολυτεχνείου, και συγγνώμη για το off-topic...)
 
Συμφωνώ για την εικόνα αλλά συχνά παρουσιάζεται αποκομμένη από τον περιβάλλοντα χώρο.

Σε κάθε περίπτωση τα γεγονότα από την μεταπολίτευση κι έπειτα στην Ελλάδα έχουν υπερκαλυφθεί (είτε διαστρεβλωμένα είτε αμοντάριστα) από τηλεοπτικό και φωτογραφικό υλικό και το σχετικό αρχείο αναπαράγεται σήμερα με ένα απλό κλικ. Εξάλλου πλέον, ο κάθε πολίτης μέσω του κινητού είναι και ένας κάμεραμαν.

Συνεπώς κανείς δεν πρόκειται να ζημιωθεί από το κλείσιμο ενός ιδιωτικού τηλεοπτικού σταθμού. Πόσο μάλλον το έθνος.
 
Ε καλά δεν είπαμε ότι θα ζημιωθεί και το έθνος...Αλοίμονο!!

Απλώς είπα ότι θα ήταν καλό να διασωθεί το αρχείο που έχει μια πολιτιστική και ιστορική αξία. Κάτι σαν τα κειμήλια που λέγαμε παλιά.
 
Αυτό που δεν θέλω με τίποτα είναι να κλείσει το κανάλι στο youtube.Περιέχει αρκετές σειρές,σε πολύ καλή ψηφιοποίηση.
 
Πίσω
Μπλουζα