Κυριακάτικο ξύπνημα (1953)

hannele

RetroMasteR
Joined
2 Νοέ 2013
Μηνύματα
2.617
Αντιδράσεις
4.736
Κυριακάτικο ξύπνημα (1953)

Retro DB: Κυριακάτικο ξύπνημα


143131.jpg


Σενάριο-Σκηνοθεσία: Μιχάλης Κακογιάννης
Παραγωγή: Μήλλας Φιλμ
Μουσική: Αndre Ryder, Μάνος Χατζιδάκις
Φωτογραφία: Αlevise Οrfanelli
Σκηνικά: Γιάννης Τσαρούχης


46685.jpg


Μια νεαρή πωλήτρια, η Ασημίνα, αγοράζει ένα λαχείο το οποίο κλέβουν δυο πιτσιρικάδες κι το μεταπωλούν σε ένα μουσικό, τον Αλέξη.
Στην κλήρωση, το λαχείο κερδίζει τον πρώτο αριθμό κι η Ασημίνα προσπαθεί να διεκδικήσει τα χρήματα από τον Αλέξη με τη βοήθεια του δικηγόρου Παύλου Καραγιάννη.
Ομως ο έρωτας έρχεται σαν απο μηχανής Θεός κι δίνει τη λύση με τους 2 νέους να γίνονται ζευγάρι κι να μοιράζονται τα χρήματα.


8764.jpg


Δημήτρης Χορν: Αλέξης Λορεντζάτος
Έλλη Λαμπέτη: Μίνα Λαμπρινού
Γιώργος Παππάς: δικηγόρος Παύλος Καραγιάννης
Τασσώ Καββαδία: Λίζα Καραγιάννη, γυναίκα Παύλου
Μαργαρίτα Παπαγεωργίου: Ειρήνη Λαμπρινού, αδερφή Ασημίνας
Σαπφώ Νοταρά: Καίτη, σπιτονοικοκυρά Αλέξη
Χρυσούλα Πατεράκη: κυρία Λαμπρινού, μητέρα Ασημίνας
Γιώργος Ιορδανίδης: Κωστάκης, αδερφός Ασημίνας.


3845.jpg


Η ταινία ήρθε 1η ανάμεσα σε 21 ταινίες της χρονιάς, με 103.252 εισιτήρια στην Α προβολή στην Αθήνα, αριθμός ρεκόρ για τα δεδομένα της εποχής εκείνης.

Τα γυρίσματα έγιναν το καλοκαίρι του 1953, αλλά στις κινηματογραφικές αίθουσες βγήκε το Γενάρη του 1954.

Ο Τύπος της εποχής εκθείαζε το σχήμα Λαμπέτη- Παππάς-Χορν ως "ο θιάσος των άστρων".

Είναι η πρώτη κινηματογραφική εμφάνιση για την Τασσώ Καββαδία.

Είναι η πρώτη ταινία που σκηνοθέτησε ο Μ.Κακογιάννης, ο οποίος παίζει κι έναν μικρό ρόλο εμφανιζόμενος σε ένα μπαρ να πίνει κρασί.

Στο τέλος της ταινίας, εμφανίζεται σε ενα μικρό πέρασμα, ο Γιάννης Τσαρούχης ο οποίος είχε κάνει τα σκηνικά.

Στο Διεθνές Φεστιβάλ Κινηματογράφου του Εδιμβούργου το 1954 η ταινία πήρε το βραβείο "Diploma of Merit".
Συμμετείχε κι στο διαγωνιστικό μέρος του Φεστιβάλ των Καννών.

Μόλις τελείωσαν τα γυρίσματα, ο Γιώργος Παππάς διαγνώστηκε με καρκίνο. Πέθανε 5 χρόνια μετά (το 1958).


76533.jpg


Ο έρωτας Λαμπέτη-Χορν στα γυρίσματα της ταινίας

1952. Ο τότε σύζυγος της Έλλης Λαμπέτη, Μάριος Πλωρίτης, επιστρέφει από την Αμερική κι συγκροτεί το θίασο "Ε.Λαμπέτη - Γ.Παππά - Δ.Χορν". Η Λαμπέτη αντιπαθεί το Χορν, αναγκάζεται όμως να παίξει μαζί του κατόπιν έντονης επιμονής του συζύγου της ο οποίος πιστεύει ακράδαντα ότι "ο Χορν είναι ο ιδανικός για παρτενέρ σου! Θα σκίσετε!".
(Που να φανταζόταν τι θα συνέβαινε μετά :biglaugh: ...)
Ο Χορν, ο οποίος είχε ήδη γνωρίσει το Μ.Κακογιάννη στο Λονδίνο, προτείνει στον Πλωρίτη να τους κάνει ο Κακογιάννης μια ταινία προκειμένου να διαφημιστεί περισσότερο το θεατρικό σχήμα.
Η ταινία αυτή ήταν το "Κυριακάτικο Ξύπνημα".
Ήδη όμως από τις πρόβες στο θέατρο, η αμοιβαία αντιπάθεια μεταξύ των 2 πρωταγωνιστών αρχίζει σιγά-σιγά να εξελίσσεται σε συμπάθεια...η συμπάθεια σε φλέρτ...κι το φλερτ σε έρωτα..
Παράλληλα με τις παραστάσεις στο θέατρο, τα εξωτερικά γυρίσματα της ταινίας ολοκληρώνονται στην Αθήνα (Εξάρχεια κι Καβούρι) κι τα εσωτερικά αποφασίζονται να γυριστούν στην Αίγυπτο, στο στούντιο "Νάχας" του Καΐρου. Ένα υπερσύγχρονο, για την εποχή τότε, στούντιο με πλήρη εξοπλισμό κι με χαμηλό κόστος παραγωγής.

"Οταν επρόκειτο να πάμε στην Αίγυπτο για τα γυρίσματα, ζήτησα από το Μάριο να έρθει μαζί μου για να ξεφύγω από τα δίχτυα του Χορν. Του είπα οτι έχω αρχίσει να ερωτεύομαι το Χορν κι με το ζόρι τον κρατώ σε απόσταση. Μόλις κάναμε το θίασο με το Χορν, τον ερωτεύτηκα! Αριστούργημα!" είχε εξομολογηθεί η Ε.Λαμπέτη, λίγο πριν φύγει από τη ζωή, στη Φ.Μπιούμπη.

Ο Φρέντυ Γερμανός στην βιογραφία του είχε ανεφέρει ότι στο Κάιρο έμειναν στο Menna House, ένα ξενοδοχείο κοντά στην έρημο.
Από το πρώτο κιόλας βράδυ ο Χορν ήταν με τη Λαμπέτη.
Ο Μ.Κακογιάννης είχε αναφέρει πως τα δωμάτια τους ήταν διπλανά κι τις νύχτες πολλές φορές ξυπνούσε επειδή τους άκουγε. Κάποια στιγμή τους μίλησε οτι δεν γίνεται να συνεχιστεί άλλο αυτή η κατάσταση κι εκείνοι του είπαν ότι δεν μπορούν να συγκρατηθούν ο ένας μακρυά από τον άλλο. Αποφάσισαν λοιπόν να κοιμάται ο Κακογιάννης με το Χορν στο ίδιο δωμάτιο, για να μένουν τα βράδια σε απόσταση. Αλλά μόλις ο ύπνος έπαιρνε τον Κακογιάννη, ο Χορν πήγαινε δίπλα στο δωμάτιο της Λαμπέτη.
Στο Κάιρο η Λαμπέτη έχασε αρκετά κιλά κι η διαφορά στη ταινία είναι εμφανής. Στη σκηνή με το μαγιό όπου την γυρίζει ο Παππάς στο σπίτι, στα εξωτερικά της Αθήνας είναι στα κιλά της κι στην εσωτερική σκηνή στο Κάιρο είναι η μισή. Οι Αιγύπτιοι την προέτρεψαν να πίνει γάλα καμήλας που είναι θρεπτικό κι παχύ για να πάρει γρήγορα τα κιλά. Όμως από το γάλα καμήλας, συν τοις άλλοις, έπαθε κι αμοιβάδες.

Η Ροζίτα Σώκου στην εκπομπή "Μηχανή του χρόνου" είχε πει: "Μου το είχε πει ο Κακογιάννης, οτι δια της βίας κρατούσε για λίγο τον ένα χωριστά από τον άλλο για να μην είναι πτώματα στο γύρισμα!".

Το 1993, σαράντα χρόνια μετά, ο Χορν είχε πει σε τηλεοπτική του συνέντευξη:
"Ο έρωτας μου με τη Λαμπέτη άρχισε από το Κυριακάτικο Ξύπνημα. Παίζαμε στο θέατρο τη "Βαθειά Γαλάζια Θάλασσα" κι είχαμε αρκετές σκηνές που φιλιόμασταν. Εμένα δεν μου αρέσουν τα ψεύτικα φιλιά στο θέατρο κι τα έδινα αληθινά. Ξέρετε τι λένε οι Γαλλοι; Ο έρωτας από το μίσος απέχει ένα βήμα! Ήμουν παντρεμένος τότε με τη Ρίτα κι χώρισα για τη Λαμπέτη. Κι εκείνη ήταν παντρεμένη με τον Πλωρίτη κι χώρισε. Ζήσαμε 7 χρόνια μαζί".


134119.jpg

34004.jpg

0429034.jpg

8765.jpg

33857.jpg

33822.jpg

740.jpg


Οι φωτο κι οι αφίσες είναι από το ΙMDB
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα