Λόλα (1964)

ΤΑΚΗΣ

Retro Member
Joined
18 Ιουν 2010
Μηνύματα
141
Αντιδράσεις
75
Λόλα (1964)


RetroDB:
http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9B%CF%8C%CE%BB%CE%B1_%281964%29

Τα σέβη μου.

Μια απο τις καλύτερες δραματικές ταινίες του'60. Πρωταγωνιστεί ο Κόυρκουλος, στο ρόλο του άρτι αποφυλακισθέντα που πάει να ξεκαθαρίσει παλιούς λογαριασμούς με τον''κακό'' Παπαγιαννόπουλο,εξαιτίας του οποίου βρέθηκε πίσω απο τα κάγκελα και ξαναβρίσκει το παλιό του έρωτα , τη Καρέζη. Πολύ καλός και ο Παντελής Ζερβός.

Φοβερή η μουσική Ξαρχάκου, ξεχωρίζουν οι Γαβαλάς-Κούρτη με το ''είναι βαρύς ο ουρανός'' , ενώ τραγουδά (νομίζω για πρώτη φορά σε ταινία) και η Μοσχολιου. Η ατάκα που έγραψε είναι του Καλογήρου : ''είναι πολλά τα λεφτά Άρη''! , με την οποία εξηγεί στο Κούρκουλο το λόγο που τον προκαλεί σε μονομαχία.

Πάντα μου άρεσε γιατί η υπόθεση είναι ρεαλιστική και οι ηθοποιοί παίζουν άψογα, χωρίς υπερβολές.

Για όποιον δεν την έχει δει, αξίζει!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με αφορμή την πληροφόρηση / υπενθύμιση της φίλης μας Bambinella http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?7847-Σπάνιες-Ελληνικές-ταινίες&p=279246#post279246 για απόψε, έψαξα να βρω αν είχε ανοιχθεί θέμα για τη "Λόλα". Να συμπληρώσω λίγα ακόμα στοιχεία για την εξαιρετική αυτή ταινία

Πρώτα από όλα, http://www.retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%9B%CF%8C%CE%BB%CE%B1_%281964%29 διαβάζουμε εδώ.

Η "Λόλα" λοιπόν είναι η δεύτερη ταινία της Τζένης Καρέζη μέσα στην ίδια σεζόν, μετά τα Κόκκινα Φανάρια, όπου υποδύεται ένα κορίτσι της Τρούμπας. Κατ' αρχήν ήταν να γίνουν στην ίδια την Τρούμπα, αλλά αφενός το εχθρικό περιβάλλον, αφετέρου τα πολλά χρήματα που ζητούσαν κάποιοι για να γίνουν τα γυρίσματα εκεί ανάγκασαν τον Φίνο να φτιάξει ένα δρόμο της Τρούμπας από την αρχή έξω από τα στούντιο στους Αγίους Αναργούρους.

Το άλλο πρόβλημα ήταν ποιος θα τραγουδούσε το "Χάθηκε το φεγγάρι" στο φινάλε της ταινίας. Πρώτα από όλους απευθύνθηκαν στην Καίτη Γκρέι, η οποία όμως απαίτησε να γραφτεί το όνομά της στις αφίσες της ταινίας. Ο Φίνος δεν το δέχτηκε αυτό και, μετά από κάποιες προσπάθειες για άλλες λαϊκές τραγουδίστριες της εποχής, ένα βράδι, ψάχνοντας ο Ξαρχάκος με τον Παντελή Παλιεράκη (φροντιστής του Φίνου), πήγαν σε ένα γνωστό λαϊκό κέντρο και άκουσαν μία νεαρή κοπέλα να τραγουδάει. Ζήτησαν από τον υπεύθυνος του μαγαζιού να τους τη συστήσει και αυτός τους απάντησε: "Μπα, δεν αξίζει τον κόπο. Αφού να σκεφθείτε πως την καλούν πελάτες στα τραπέζια τους και αυτή παραγγέλνει ένα λουκούμι...".

Ο Ξαρχάκος όμως επέμεινε γιατί του έκανε εντύπωση η φωνή της, η κοπέλα είπε το τραγούδι ακουμπισμένη σε ένα παράθυρο σε μακρινό πλάνο στο φινάλε της ταινίας και έτσι ξεκίνησε η μεγάλη τραγουδιστική καριέρα της Βίκυς Μοσχολιού.

"Στην υγειά της παρέας που κρυώνει απόψε..."

Πηγή: Ταινίες για φίλημα - Εκδόσεις Εξάντας

Θυμάμαι ότι σε μία συνέντευξή της η Μοσχολιού είχε πει ότι στα γυρίσματα του τραγουδιού κρύωνε πάρα πολύ. Επίσης θα ήθελα να σταθώ στον Παντελή Ζερβό. Καταλυτικός ο ρόλος του ενώ το "παίξιμό" του είναι τέτοιο που δεν μπορείς να πάρεις τη ματιά σου από πάνω του. Στο ρόλο του κακού ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος ...

Το θέμα είναι ανεξάντλητο
 
Μπράβο ΤΑΚΗΣ και caprice για τα πολύ ενδιαφέροντα σχόλιά σας για αυτή την εξαιρετική ταινία της "αθάνατης" Finos Films...
 
Στα ενδιαφέροντα της ταινίας, είναι και οι σκηνές πάλης ανάμεσα σε Ζερβό και Παπαγιανόπουλο. Είναι αρκετά καλογυρισμένες, αν σκεφτεί κανείς την ηλικία των ηθοποιών και το οτι δεν συνήθιζαν να γυρίζουν, παρόμοιες σκηνές...
 
Μια ταινια με παρα πολυ καλες ερμηνειες, απο ολους τους ηθοποιους θα ελεγα.

Αξιζει να μνημονευσουμε εδω και τον πολυ καλο Γιαννη Βογιατζη στον μικρο αλλα χαρακτηριστικο ρολο του σερβιτορου, στην αρχη του εργου. Υποδυεται θαυμασια το φοβισμενο ανθρωπακι που μεταφερει μηνυματα απο τη μια πλευρα στην αλλη, τρεμαμενο.

Στο τελος αποζημιωνεται ολο χαρα και ανακουφιση απο το γερο φιλοδωρημα του Αρη....

images
 
Αγαπημένη ταινία με εξαιρετικούς ηθοποιούς και εκπληκτικές ερμηνείες! :)
 
Ως γνωστόν «η επανάληψη είναι η αρχή της μαθήσεως». Έχω να πω τα εξής μετά την πολλοστή παρακολούθηση της «Λόλας»:

Στο γραφείο του Παπαγιαννόπουλου υπάρχει πλειάδα αφισών με καλλιτέχνες, ξέρω μόνο τη «Milva».

Οι άντρες (Κούρκουλος, Παπαγιαννόπουλος, Φέρμας) φοράνε συνεχώς μανικετόκουμπα. Επίσης φορούν καπέλα εκτός από τον Κούρκουλο. Ακόμα και στη σκηνή της «μονομαχίας» ο Φαρέας και τα τσιράκια του Παπαγιαννόπουλου με το καπέλο μένουν.

Στη σκηνή του στριπτίζ (αλήθεια ποια είναι η ωραιοτάτη ξανθιά) βλέπουμε 2 μαύρους και έναν ασιάτη. (Δεν το θυμόμουν).

Ο Ζερβός εκτός από "παληκαρά" κάποια στιγμή προσφωνεί τον Κούρκουλο "Μπέη". Μου άρεσε.

Η φωτογραφία της Λόλας που δίνει ο Κούρκουλος στον Ζερβό, είμαι σχεδόν σίγουρη ότι είναι φωτογραφία της Καρέζη από την ταινία «Λατέρνα, Φτώχια και Γαρύφαλλο».

Ο Κούρκουλος στα μαγαζιά πίνει το ίδιο ουίσκι (δεν ξέρω ποιο) αλλά στο δωμάτιο του ξενοδοχείου πίνει Johnny.

Το απίστευτο: Ο Καλογήρου μετά το τηλεφώνημα στον Παπαγιαννόπουλο αφήνει λεφτά για την κλήση που έκανε!!!

Ο Κούρκουλος δίνει 4 χαστούκια στον Καλογήρου και ο Παπαγιαννόπουλος 3 χαστούκια στην Καρέζη.

Συνειδητοποίησα ότι το ορχηστρικό του Ξαρχάκου (αυτό που χορεύουν ο Κούρκουλος με το Φέρμα) «ο χορός του Σάκαινα» έλκει τον τίτλο του από το όνομα της ταβέρνας.

«Ψυχή βαθειά» έχω να πω.
 
Αναγνωριζει κανεις ποιο Ουισκι πινει ο Κουρκουλος;(Αν ειναι Ουισκι γιατι το μπουκαλι μου φερνει σε Λικερ.) Να προσθεσω στις παρατηρησεις της Caprice, οτι ολοι καπνιζαν τσιγαρα απο πακετο "κασετινα"...
 
Stratulator είπε:
Αναγνωριζει κανεις ποιο Ουισκι πινει ο Κουρκουλος;(Αν ειναι Ουισκι γιατι το μπουκαλι μου φερνει σε Λικερ.) Να προσθεσω στις παρατηρησεις της Caprice, οτι ολοι καπνιζαν τσιγαρα απο πακετο "κασετινα"...
Για το ουίσκι δεν παίρνω και όρκο τώρα που το ξανασκέφτομαι αλλά τί άλλο να πίνει τέτοια ώρα δύσκολη; Λες να έχεις δίκιο; Πρέπει να το ξαναδώ

Για τα τσιγάρα έχεις δίκιο και μπράβο που του επεσήμανες. Όμως ο Φαρέας - νομίζω - ότι ανοίγει κάποια στιγμή τσίγκινη κασετίνα ενώ ο Ζερβός με τον Κούρκουλο, χάρτινη.
 
Η κασετίνα ήτανε, νομίζω, πιο διαδεδομένη την εποχή εκείνη. Ίσως και πιο οικονομική....

Η ταινία "έπαιξε" την Κυριακή το βράδυ, στις 9μμ, σε ιδιωτικό κανάλι. Και φυσικά, δεν μπορούσα να ξεκολλήσω απ' την οθόνη.

Όσο για το ποτό του Κούρκουλου, φαίνεται συνέχεια στο βίντεο που ακολουθεί - ειδικά στο 3:00 και στο 3:35 - 3:39 και στο 5:35 και στο 6:00.... Εγώ πάντως δεν το αναγνωρίζω.

http://www.youtube.com/watch?v=Xqpabwgh3js
 
Εκπληκτική αισθητική με άψογη φωτογραφία, μουσικη και θεικά κουστούμια. Από τις αγαπημένες μου ελληνικές ταινίες. Αξεχαστη η Βικυ Μοσχολιού και η κλασσικη ατάκα του Σπύρου Καλογήρου ᾽Ἐιναι πολλά τα λεφτά, Άρη!᾽. Ολοι ειναι εξαιρετικοι αλλά έχω μια ένσταση σε σχέση με την Τζένη Καρεζη. Η Τζένη Καρέζη υποδύθηκε την γυναίκα της νύχτας σε τρεις ταινίες, στα ᾽Κοκκινα Φανάρια᾽ (η λιγότερο πειστική ως πόρνη σε σχέση με τις άλλες αν και με τα πιο έξαλλα φορέματα), στο 'Νησι των Γενναίων᾽ και στην ᾽Λόλα᾽.

Κατά την γνώμη μου η Καρέζη ήταν εκπληκτική κωμικός αλλά λιγότερο καλή σε δραματικούς ρόλους. Στον συγκεκριμένο δε ρόλο ενώ εμφανισιακά θα έπειθε ως ecsort ή ως εκλεπτυσμένο call girl (έχει και αυτή την σέξι βραχνάδα στη φωνή) παραείναι καλοαναθρεμμένη και κομψή για το ειδος της κοπέλας που δουλεύει σε παρακμιακά μαγαζιά και ενιότε εκδίδεται. Επίσης παραειναι δυναμική για ρόλους θύματος. Στη 'Λολα᾽ ειναι πιο πειστική από τις τρεις ταινίες αλλά και πάλι... Βέβαια ουδεις μπορεί να φανταστεί την ᾽Λολα᾽ χωρίς την Καρέζη αλλά θα μπορούσε να ήταν κατι άλλο ας πούμε μάνατζερ του μαγαζιού ή τραγουδίστρια σκέτο ή απλά η κοπέλα του κακού χωρίς το μελοδραμα του τυπου ᾽έμπλεξα᾽ και τα δάκρυα μετάνοιας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το απίστευτο: Ο Καλογήρου μετά το τηλεφώνημα στον Παπαγιαννόπουλο αφήνει λεφτά για την κλήση που έκανε!!!
Και βέβαια αφού τον είχε "στολίσει" κανονικά, αποκαλώντας τον "Ψοφίμι". (Το τί γέλιο έριξα με αυτό. Ακόμα και δε δραματική ταινία, η ατάκα που έβγαζε γέλιο υπήρχε).
 
Αυθεντική φωτογραφία από την ταινία

 


104.jpg
104.jpg
 
Διαφημιστικό της ταινίας

 


166.jpg
166.jpg
 
Ξενέρωμα: το κοντάρι του μπουμ ακολουθεί τους πρωταγωνιστές!!!!!

11898553_10153068092347045_3683726488926288656_n.jpg

Δες στο 34.50, έρχεται ουρανοκατέβατο τόσο γρήγορα που δεν το προλαβαίνεις (στην ατάκα Πού πάμε Άρη ;) και στο 37.40 στην ατάκα Το ερωτηματικό ήσουν εσύ, κατω δεξιά στο τραπέζι περνά η σκιά του μπουμ! Και στο 39.44 στην ατάκα Χάθηκε απ' την πιάτσα, δες πάνω δεξιά, πάλι στιγμιαία! Στο 51.26 περνά πάνω από τη φαλάκρα του Παπαγιαννόπουλου. Στη 1 ώρα 4 λεπτά και 43 δεύτερα και 1 ώρα 5 λεπτά και 30 δεύτερα είναι πάνω από τα κεφάλια των Κούρκουλου και Καλογήρου. Στη 1 ωρα 36 λεπτά και 15 δεύτερα είναι πάνω από τακ εφάλια των πρωταγωνιστών. Είναι τόσο γρήγορα που δεν προλαβαίνεις να τα φωτογραφίσεις! Στη 1 ώρα, 1 λεπτό και 40 δεύτερα πάνω από το κεφάλι του Παπαγιαννόπουλου.

Και το κορυφαίο όλων: στην τελευταία σκηνή δείτε κάτω αριστερά τον κάμερα μαν πάνω στο τράβελινγκ! Αν προσέξετε, ανεβαίνει σιγά σιγά προς τα πάνω!

11863504_10153068241377045_470672851098162342_n.jpg
 
Όταν τα ωραιότερα μάτια του ελληνικού κινηματογράφου συναντούν την απόλυτη γοητεία από το απόλυτο αρρσενικό του ελληνικού σινεμά, το ειδύλλιο προβλέπεται εντυπωσιακό και η επιτυχία της ταινίας εξασφαλισμένη. Ευτυχώς ο Ζερβός που παρεμπιπτόντως ενσάρκωσε ίσως την κορυφαία κινηματογραφική ερμηνεία του, έδωσε την λύση σκοτώνοντας τον κακό Παπαγιαννόπουλο, βγάζοντας από την δύσκολη θέση τον Κούρκουλο που ή θα σκοτωνόταν ή θα πήγαινε φυλακή. Αποτέλεσμα το εντυπωσιακό ειδύλλιο Τζένης και Νίκου θα είχε αίσιο αποτέλεσμα. Η ταινία τα σπάει και μνημονεύεται 60 χρόνια μετά. Η ατάκα ''Είναι πολλά τα λεφτά Άρη'' άφησε εποχή.
Ο πολύ καλός και πετυχημένος σκηνοθέτης Ντίνος Δημόπουλος πήρε από τους ηθοποιούς το απόλυτο των υποκριτικών τους ικανοτήτων. Ακόμα και οι δευτεραγωνιστές π.χ. Διανέλλος,Βογιατζής, Έξαρχος με δυο τρείς κουβέντες που είπαν στις λίγες σκηνές που εμφανίστηκαν άφησαν το στίγμα τους. Φυσικά οι Καλογήρου και Φέρμας στους γνώριμους ρόλους τους, του κακού και του μόρτη αντίστοιχα, ανταποκρίθηκαν με επιτυχία αφού έπαιζαν κυριολεκτικά τους εαυτούς τους.
Τέλος θα επισημάνω μια τελευταία σκηνή του φιλμ που μου έχει μείνει που ίσως πολλοί δεν θυμούνται. Όταν ο Ζερβός ζητάει από το πρωταγωνιστικό ζευγάρι να του χαρίσουν ένα εγγονάκι, η κάμερα για δευτερόλεπτα δείχνει εκείνη την στιγμή τους Διανέλλο, Φέρμα και Γρηγορίου (τον ταξιτζή του Κούρκουλου), να γελάνε συγκαταβατικά και ανθρώπινα. Δεν ξέρω αλλά αυτή η βαθιά ανθρώπινη και συναισθηματική στιγμή από τρεις ανθρώπους της νύχτας, που έρχεται σε πλήρη αντίθεση με τον σκληρό κόσμο της Τρούμπας και ειδικά της μεταμεσονύχτιας δολοφονίας σε κακόφημο μαγαζί της, προσωπικά με συγκλόνισε.
 
Πίσω
Μπλουζα