Μάνος Χατζιδάκις - Τα πιο σημαντικά έργα με την Καθημερινή της Κυριακής

thebest20

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
24 Ιαν 2008
Μηνύματα
3.961
Αντιδράσεις
452
DLogo.jpg


Από τις 12 Σεπτεμβρίου 2010 και για 17 εβδομάδες, η ΚΑΘΗΜΕΡΙΝΗ σας προσφέρει μια μοναδική συλλογή με επιλεγμένες ηχογραφήσεις από το έργο του Μάνου Χατζιδάκι. Η σειρά περιλαμβάνει ανεκτίμητα έργα του αξέχαστου συνθέτη τα οποία συνοδεύονται από πολυτελείς συσκευασίες, βασισμένες στις πρωτότυπες της δισκογραφίας του και πολυσέλιδα ένθετα έντυπα με φωτογραφικό υλικό, τους στίχους κάθε τραγουδιού, καθώς και πολύτιμες σημειώσεις του δημιουργού και συνεργατών του για το κάθε άλμπουμ.

http://portal.kathimerini.gr/xatzidakis

Άνοιξα αυτό το θέμα,έστω και καθυστερημένα,μόλις πριν 2-3 μέρες έμαθα για αυτή την τόσο σημαντική συλλογή,και έχω χάσει τα 2 πρώτα τεύχη που περιέχουν τα 2 cds του διπλού album "Λαϊκή αγορά".Όποιος μπορεί,ας κάνει αυτή τη συλλογή γιατί είναι ανεκτίμητα έργα και είναι ακριβώς όπως τα αυθεντικά!Δεν ξέρω αν θα τα αγοράσω όλα,αλλά σίγουρα δεν θα χάσω με τίποτα "Το χαμόγελο της Τζοκόντας".Δυστυχώς,δεν περιέχονται τα soundtracks από ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη,αν κυκλοφορούσαν σε αυτή τη συλλογή δεν θα τα έχανα με τίποτα!
 
Εννοείται ότι το αγοράζω. Έχουν μοιραστεί ήδη τα δύο πρώτα CD που είναι το έργο "Λαϊκή αγορά". Ακολουθεί η "Αθανασία". Τέτοιες προσφορές είναι ανεκτίμητες. Διαμαντάκια, που πρέπει να βρίσκονται σε κάθε δισκοθήκη (αρκεί ο συλλέκτης να είναι κάπως..."υποψιασμένος" ας πούμε).

Ο Χατζιδάκις ανήκει στους πολύ αγαπημένους συνθέτες και μπράβο για την πρωτοβουλία διαμοιρασμού του έργου του!
 
Το Χαμόγελο της Τζοκόντας το βάζουν συνέχεια στην πολυκατοικία μου,οι από πάνω.Είναι λίγα τα κομμάτια,και στα δισκοπωλεία έχει υψηλή τιμή,γύρω στα 30?,οπότε το θεωρώ τεράστια ευκαιρία να το αποκτήσω από την εφημερίδα!Τα κομμάτια όμως είναι διαμάντια!

Ο δίσκος θυμίζει τη μουσική που έγραφε για τις ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη,ουσιαστικά ένα κομμάτι είναι το ορχηστρικό "Μες σ'αυτή τη βάρκα",αλλά με άλλο τίτλο,και επίσης έχω την εντύπωση πως το "Όταν έρχονται τα σύννεφα" έχει χρησιμοποιηθεί ως μουσική επένδυση σε κάποια σκηνή στην ταινία "Χτυποκάρδια στα θρανία"

Στο κανάλι αυτό μπορείτε να ακούσετε μερικά κομμάτια από το δίσκο

http://www.youtube.com/user/HiKick92#p/u
 
17 χρόνια χωρίς τον Μάνο Χατζιδάκι

17 χρόνια κλείνουν σήμερα (15 Ιουνίου), από τον θάνατο του κορυφαίου μας μουσικοσυνθέτη, του μελωδού της ευαισθησίας μας, του Μάνου Χατζιδάκι.
 
μια διαφωνια..ειναι αθανατος.

Μάνος Χατζιδάκις

1925 – 1994

Xatzidakis_Manos_1.jpg
Η μεγαλύτερη μουσική ιδιοφυΐα της Ελλάδας, ο Μάνος Χατζιδάκις, γεννήθηκε στις 23 Οκτωβρίου του 1925 στην Ξάνθη, «τη διατηρητέα κι όχι την άλλη, τη φριχτή, που χτίστηκε μεταγενέστερα από τους εσωτερικούς της ενδοχώρας μετανάστες», όπως έλεγε και ο ίδιος.

Ήταν γιος του δικηγόρου Γεωργίου Χατζιδάκι και της Αλίκη Αρβανιτίδου. Μετά τον χωρισμό των γονιών του, το 1932, ο Μάνος Χατζιδάκις με τη μητέρα του και την αδελφή του εγκαθίστανται οριστικά στην Αθήνα.

Εν τω μεταξύ, από τα τέσσερά του χρόνια έχει αρχίσει μαθήματα πιάνου με δασκάλα την Αλτουνιάν, γνωστή μουσικό της Ξάνθης, αρμενικής καταγωγής. Παράλληλα διδασκόταν βιολί και ακορντεόν.

Παγοπώλης και φορτοεκφορτωτής

Στα δύσκολα χρόνια της κατοχής και της απελευθέρωσης, ο Μάνος Χατζιδάκις εργάζεται ως φορτοεκφορτωτής στο λιμάνι του Πειραιά, παγοπώλης στο εργοστάσιο του Φιξ, υπάλληλος στο φωτογραφείο του Μεγαλοοικονόμου, βοηθός νοσοκόμος στο 401 Στρατιωτικό Νοσοκομείο.

Συγχρόνως αρχίζει ανώτερα θεωρητικά μαθήματα μουσικής με τον Μενέλαο Παλλάντιο, σημαντική μορφή της ελληνικής εθνικής μουσικής σχολής, και σπουδές Φιλοσοφίας στο Πανεπιστήμιο Αθηνών, τις οποίες ποτέ δεν ολοκλήρωσε.

Την εποχή εκείνη γνωρίζεται με καλλιτέχνες και διανοούμενους (Γκάτσος, Σεφέρης, Ελύτης, Τσαρούχης, Σικελιανός) της γενιάς του μεσοπολέμου, οι οποίοι θα συμβάλλουν ουσιαστικά στη διαμόρφωση των προσανατολισμών και της σκέψης του. Ο Νίκος Γκάτσος, με τον οποίο γνωρίστηκε το 1943, θα παραμείνει μέχρι το τέλος της ζωής του, ο μεγάλος δάσκαλος και ο ακριβός του φίλος.

Γνωριμία με τον Κουν

Xatzidakis_Manos_2.jpg
Η πρώτη του εμφάνιση στα μουσικά πράγματα της χώρας γίνεται το 1944 με τον «Τελευταίο Ασπροκόρακα» του Αλέξη Σολωμού στο Θέατρο Τέχνης του Κάρολου Κουν. Η γόνιμη συνεργασία του με το Θέατρο Τέχνης θα διαρκέσει 15 χρόνια, με μουσικές για παραστάσεις όπως: «Γυάλινος Κόσμος» (1946), «Αντιγόνη» (1947), «Ματωμένος Γάμος» (1948), «Λεωφορείον ο Πόθος» (1948), «Ο θάνατος του Εμποράκου» (1949) κ.ά.

Εν τω μεταξύ, το 1949 με μια διάλεξη του για το ρεμπέτικο τραγούδι θα ξεσηκώσει θύελλα αντιδράσεων στη συντηρητική ελληνική αστική κοινωνία.

Από το 1950 αρχίζει να γράφει μουσική για αρχαίες τραγωδίες και κωμωδίες. Ο Μάνος Χατζιδάκις έχει «ντύσει» μουσικά την Ορέστεια, τη Μήδεια, τις Βάκχες, τις Εκκλησιάζουσες, τη Λυσιστράτη, τον Πλούτο, τις Θεσμοφοριάζουσες, τους Βατράχους και τις Όρνιθες.

Το 1959 παρουσιάζει στο αθηναϊκό κοινό τον Μίκη Θεοδωράκη, ενορχηστρώνοντας και ηχογραφώντας ο ίδιος το έργο του «Επιτάφιος» με τη Νάνα Μούσχουρη.

Χατζιδάκις και σινεμά

Μεγάλο κεφάλαιο αποτελούν και οι μουσικές που συνέθεσε για σπουδαίες ταινίες του ελληνικού και του διεθνούς κινηματογράφου. Αναφέρουμε ενδεικτικά την «Κάλπικη Λίρα» (Γ. Τζαβέλλα 1954), τη «Στέλλα» (Μ. Κακογιάννη, 1955), το «Δράκο» (Ν. Κούνδουρου, 1956), το «America-America» (Ελ. Καζάν, 1962), «Sweet Movie» (Ντ. Μακαβέγιεφ, 1974), κ.ά.

Το 1960 κερδίζει το βραβείο Όσκαρ για το τραγούδι «Τα παιδιά του Πειραιά» από την ταινία του Ζιλ Ντασέν «Ποτέ την Κυριακή», τραγούδι το οποίο θα συμπεριληφθεί στα δέκα εμπορικότερα του 20ού αιώνα.

Ωστόσο, η μουσική του για τον ελληνικό κινηματογράφο και μια σειρά ελαφρών τραγουδιών τού χαρίζει μια «λαϊκότητα ανεπιθύμητη», την οποία δεν θα αποδεχθεί ποτέ και θα τη μάχεται μέχρι το τέλος της ζωής του.

Xatzidakis_Manos_3.jpg
Πνεύμα ανήσυχο, ο Μ. Χατζιδάκις χρηματοδοτεί το Διαγωνισμό Πρωτοποριακής Σύνθεσης «Μάνος Χατζιδάκις» του Τεχνολογικού Ινστιτούτου Δοξιάδη. Το βραβείο απονέμεται στον Ιάννη Ξενάκη, άγνωστο τότε στο ελληνικό κοινό.

Το 1966 ο Μάνος Χατζιδάκις πηγαίνει στις ΗΠΑ, όπου ανεβάζει στο Μπρόντγουεϊ με τον Ζιλ Ντασέν και τη Μελίνα Μερκούρη τη θεατρική διασκευή του «Ποτέ την Κυριακή» με τον τίτλο «Illya Darling». Στην Αμερική θα παραμείνει μέχρι το 1972 και η μουσική του αντίληψη θα επηρεαστεί σημαντικά από την pop music. Αποτέλεσμα αυτής της επίδρασης είναι ο κύκλος τραγουδιών «Reflections» με το συγκρότημα New York Rock and Roll Ensemble.

Τo 1972, τον πιο σκοτεινό χρόνο της χούντας, επιστρέφει στην Αθήνα και ιδρύει το μουσικό καφεθέατρο «Πολύτροπο», μέσα από το οποίο επιχειρεί να ανοίξει εκφραστικές διόδους στο μουσικό τέλμα της εποχής.

Η γέννηση του «Τρίτου»

Το 1975 αρχίζει η χρυσή εποχή του «Τρίτου». Γίνεται διευθυντής του κρατικού ραδιοσταθμού «Τρίτο Πρόγραμμα» (1975-81) τον οποίο, σε συνεργασία με μια ομάδα νέων και ταλαντούχων δημιουργών, γίνεται σημείο αναφοράς.

Το 1989-93 ιδρύει την «Ορχήστρα των Χρωμάτων», για να παρουσιάσει «πρωτότυπα προγράμματα που συνήθως δεν καλύπτονται από τις συμβατικές συμφωνικές ορχήστρες», την οποία διηύθυνε μέχρι το τέλος της ζωής του. Η Ορχήστρα των Χρωμάτων με μαέστρο τον Χατζιδάκι έδωσε 20 συναυλίες και 12 ρεσιτάλ ελληνικού και διεθνούς ρεπερτορίου με Έλληνες και ξένους σολίστ.

Στη διάρκεια όλων αυτών των χρόνων ο Μάνος Χατζιδάκις ήταν διαρκώς παρών στην ελληνική δισκογραφία, με δεκάδες δίσκους που θεωρούνται πια κλασικοί: Ο Κύκλος με την Κιμωλία (1956), Παραμύθι χωρίς Όνομα (1959), Πασχαλιές μέσα απ' τη νεκρή γη (1961), Δεκαπέντε Εσπερινοί (1964), Μυθολογία (1965), Καπετάν Μιχάλης (1966), Τα Λειτουργικά (1971), Αθανασία (1975), Τα Παράλογα (1976), Σκοτεινή Μητέρα (1985), Τα Τραγούδια της Αμαρτίας (1992) κ.ά.

Μοναδικός, ιδιοφυής και αεικίνητος, ο Μάνος Χατζιδάκις «έφυγε» από κοντά μας στις 15 Ιουνίου 1994.

Πηγή http://www.sansimera.gr/biographies/147
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αλέξανδρε ημερολόγια θανάτων κρατάς????

Την επόμενη φορά που θα ανοιχτεί θέμα με τίτλο "Χ μέρες από το θάνατο του Ψ" χωρίς να είναι σε στυλ κάποιου αφιερώματος θα διαγράφονται (Και δεν εννοώ μόνο δικά σου). Έχει γίνει και άλλη φορά παρατήρηση. Αυτη τη φορά έκανα μεταφορά! Νεκροταφείο το καταντήσαμε!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Kambia είπε:
Αλέξανδρε ημερολόγια θανάτων κρατάς???? Την επόμενη φορά που θα ανοιχτεί θέμα με τίτλο "Χ μέρες από το θάνατο του Ψ" χωρίς να είναι σε στυλ κάποιου αφιερώματος θα διαγράφονται. Έχει γίνει και άλλη φορά παρατήρηση. Αυτη τη φορά έκανα μεταφορά! Νεκροταφείο το καταντήσαμε!
'Οχι δεν κρατάω ημερομηνίες θανάτων, τυγχάνει να έχω καλό θυμητικό και ο τίτλος που έβαλα δεν ήταν πρόθεσή μου να θυμίζει μνημόσυνο. Υπερβάλλεις με τον όρο "νεκροταφείο", ε όχι κι έτσι. Λόγος για παρατήρηση...
 
ΑΛΕΞΑΝΔΡΟΣ είπε:
Υπερβάλλεις με τον όρο "νεκροταφείο", ε όχι κι έτσι. Λόγος για παρατήρηση...
Αν έτσι νομίζεις http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?16396-%B8%F6%F5%E3%E5-%E7-%D4%E6%DD%EB%EB%E1-%D6%DF%ED%EF%F5-%F7%DE%F1%E1-%F4%EF%F5-%E9%E4%F1%F5%F4%DE-%EA%E1%E9-%E9%E4%E9%EF%EA%F4%DE%F4%E7-%F4%E7%F2-%D6%DF%ED%EF%F2-%D6%E9%EB%EC&p=292834&viewfull=1#post292834

Το σταματάω εδω. Θα καθαριστει το θέμα από τα off topic
 
Αναγκαια η διατηρηση της μνημης του Χατζιδακι και συγχαρητηρια σε οσους τον θυμηθηκαν. Μια φραση του θα θυμηθω που περιγραφει με τοσο λιτο τροπο ολη τη συγχρονη κακοδαιμονια μας και το νεοελληνικο ηθος. Οταν πουληθηκαν εν ριπη οφθαλμου τα εισιτηρια για τη συναυλια του Παβαροτι στην Αθηνα το 1991, ο Χατζιδακις ειχε δηλωσει: "Αυτοι που τρεχουν να κοψουν εισιτηρια για τον Παβαροτι, ειναι οι ιδιοι που τρεχουν να κλεισουν πρωτο τραπεζι στον ΛΕ-ΠΑ".
 
thebest20 είπε:
Το Χαμόγελο της Τζοκόντας το βάζουν συνέχεια στην πολυκατοικία μου,οι από πάνω.Είναι λίγα τα κομμάτια,και στα δισκοπωλεία έχει υψηλή τιμή,γύρω στα 30?,οπότε το θεωρώ τεράστια ευκαιρία να το αποκτήσω από την εφημερίδα!Τα κομμάτια όμως είναι διαμάντια!
Είσαι βέβαιος ότι είναι τόσο ακριβό; Πριν κανά δυο χρόνια το είχα αγοράσει και έκανε 13 ευρώ. Εκτός αν μιλάς για το βινύλιο.

Πριν βγει η συλλογή της Καθημερινής είχα το "Χαμόγελο της Τζοκόντας" και την "Οδό Ονείρων" σε πολυτελείς επανεκδόσεις κι έτσι δεν ασχολήθηκα πολύ με την προσφορά. Πήρα μερικά CD πιο πολύ επειδή ήθελα για άλλο λόγο την εφημερίδα, μια και σκοπό έχω να αποκτήσω κάποτε όλη την αυθεντική συλλογή.
 
Matsablokos είπε:
Είσαι βέβαιος ότι είναι τόσο ακριβό; Πριν κανά δυο χρόνια το είχα αγοράσει και έκανε 13 ευρώ. Εκτός αν μιλάς για το βινύλιο.
Πριν βγει η συλλογή της Καθημερινής είχα το "Χαμόγελο της Τζοκόντας" και την "Οδό Ονείρων" σε πολυτελείς επανεκδόσεις κι έτσι δεν ασχολήθηκα πολύ με την προσφορά. Πήρα μερικά CD πιο πολύ επειδή ήθελα για άλλο λόγο την εφημερίδα, μια και σκοπό έχω να αποκτήσω κάποτε όλη την αυθεντική συλλογή.
Πριν 2 χρόνια το είχα δει σε κεντρικό δισκοπωλείο 28,90? και ήταν κανονική έκδοση cd΄με 10 κομμάτια,απλά ήταν σε καλή συσκευασία,και όχι πλαστική θήκη.Τώρα λογικά θα έχουν πέσει οι τιμές.Εγώ από την εφημερίδα αγόρασα το "Χαμόγελο της Τζοκόντας" και την "Οδό Ονείρων".

Μια πληροφορία σχετικά με το "Χαμόγελο της Τζοκόντας".Η διεθνής έκδοση του δίσκου έχει 12 κομμάτια,τα 2 επιπλέον κομμάτια είναι "Ο Στρατιώτης" και "Οι Αθλητές"

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχω βάλει να ακούσω τον Χειμωνιάτικο Ήλιο, οι λόγοι νομίζω είναι προφανείς.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σχετικα με το "Χαμόγελο της Τζοκόντας". Είναι το έργο που εκτέλεσε η Ορχήστρα των χρωμάτων στο ξεκίνημα της λειτουργιας του Μεγάρου Μουσικής Θεσσαλονίκης στις 3/1/2000. Ήμασταν εκεί.
 
Μήπως ξέρετε γιατί τα 2 κομμάτια "Ο Στρατιώτης" και "Οι Αθλητές" δεν μπήκαν στην ελληνική έκδοση?Ό ίδιος είχε πει πως δεν ταίριαζαν με τον υπόλοιπο δίσκο.

Πάντως είναι εξαιρετικά,και κρίμα που δεν κυκλοφορούν.

Επίσης ο Μάνος πρέπει να έγραφε και άλλες συνθέσεις για κάθε δίσκο οι οποίες παρέμεναν ακυκλοφόρητες.
 
Πίσω
Μπλουζα