Από την εποχή του Saturn είχες μια κονσόλα που έφτανε η ξεπερνούσε μεγαθήρια όπως τα cps1 πχ ορισμένα παιχνίδια του το Saturn είχε τελειες μεταφορές (με τον κώδικα να έχει γίνει port στην κονσόλα όχι emulation) . Μετά τα παιχνιδια είχαν περισσότερο βάθος στα 32bit δηλαδή δεν στέκει να έπαιζες tomb raider στα ηλεκτρονικά ή metal gear solid. Η καταιγίδα 32μπιτ και windows 95 Gaming σάρωσε τα πάντα την περίοδο 1995-2000. Το ps2 με καλό emulation έπαιζε οριακά cps1 και κάτι βαριά arcade όπως το rastan. Εννοείται αν έκαναν port τον κώδικα θα τα έπαιζε για πλάκα.
H "κρίση" στα arcades παγκοσμίως δεν ξεκίνησε με το Saturn ή το PS1 αλλά με το Dreamcast και έκλεισε με τα PS2/GC/XBOX.
Την εποχή του PS1 υπήρχαν στα ηλεκτρονικά το Model 2, Model 3, Namco 22 κλπ τα οποία πατούσαν τις κονσόλες και τα PC για πλάκα. Ειδικά το Model 3 εποχές 1996-97, ότι και να είχες εσύ, δεν πα να είχες το πιο ακριβό PC με μία voodoo, δεν το έφτανες. Ουτε καν το Model 2 δεν έφτανες, σύγκρινε το Sega Rally 1 στα PC με την έκδοση του Model 2 πχ. Τεράστια διαφορά, μην μπεις καν στον κόπο να συγκρίνεις κάτι στο PC με το Scud Race του Model 3 το 1996.
Περίπου στην κυκλοφορία του Dreamcast, δλδ 1998/99 αποφάσισαν όλοι μαζί να γίνουν τσίπηδες και να σταματήσουν τα ακριβά custom hardware στα ηλεκτρονικά και να κρατήσουν μόνο αυτά που είναι βασισμένα στις κονσόλες. Οπότε η Sega πχ έβγαλε το Naomi που στην ουσία είναι ένα Dreamcast αλλά δεν έβγαλε κάποια ναυαρχίδα που να αντικαθιστά το Model 3. Σε σχέση με το Model 3 το Naomi είναι πολύ κοντά, ανάμεσα στις πρώτες εκδόσεις του Model 3 και τις τελευταίες. Οπότε μπορούσες να πεις ότι με το DC είναι σαν να έχεις ένα Model 3 στο σπίτι.
To Naomi είναι ουσιαστικά η φυσική συνέχεια του Sega Titan Video (ένα φτηνό board βασισμένο στο Saturn) αλλά πιο καινούριο, βασισμένο στο DC αυτήν την φορά. Ομως μαζί με το Titan, η Sega είχε και ενα Model 2 και λίγο πιο μετά ένα Model 3. Ενώ με το Naomi δεν είχε κάτι άλλο που να "τσακίζει" ότι έχεις στο σπίτι σου. Ενα Hikaru και ένα Naomi 2 έβγαλε αλλά ακόμα και αυτά δεν είχαν την τεράστια διαφορά όπως πχ το Model 3 που σε σχέση με το PS1 ήταν λες και είχαν 2 γενιές διαφορά. Δεν υπήρξε δηλαδή η φυσική συνέχεια του Model 3. Οι κονσόλες εξελίσσονταν και τα arcades έμειναν στάσιμα.
Μετά ήρθαν τα PS2/GC/XBOX και το κενό στην τεχνολογία/γραφικά μεταξύ arcade/σπιτιού έκλεισε. Εκεί ξεκίνησε αυτό όμως όχι με το PS1. Θυμάμαι πχ που έβλεπα το Daytona USA στα ηλεκτρονικά που ήταν κοντά στην γειτονιά μου και η έκδοση του Saturn δεν είχε καμία σχέση. Και στα ξένα περιοδικά που διάβαζα μια χαρά ήταν τα ηλεκτρονικά, με κάτι τρομερά games που δεν τα έβλεπες σε PS1/SAT εκτός και αν τα πετσόκοβαν. Μέχρι και το CPS3 (το CPS2 ήταν πλέον παλιά τεχνολογία, δεν μιλάμε καν για αρχαιότητες τύπου CPS1) είχε λεπτομερή 2D με πολλά frames που στο PS1 δεν μπορούσες να έχεις. Έπρεπε να βγει το DC για να δεις port από CPS3.
Οσο για το emulation, αυτό πήρε διαστάσεις από το 99 και μετά στα PC. Οταν παίζατε emulators στο PS2 το 2002 / 2003 ξέρω γω, τα ηλεκτρονικά είχαν ήδη περάσει την κρίση που αναφέρω και κρατιόντουσαν με μηχανή υποστήριξης.