Μια αναδρομή στον νόμο 3037/2002

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Vetus
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης
Aλήθεια, ο νόμος εφαρμόστηκε ποτέ για τα PC και console video games; Eπειδή θυμάμαι ότι ποτέ δεν τα κυνηγήσανε και συνέχιζαν να τα πουλάνε κανονικά δίχως πρόβλημα με την δικαιοσύση. Θυμάμαι όπως που ενώ στα ΜΜΕ ανέφεραν διαρκώς την γενική απαγόρευση στα video games, στο site του Υπουργείου Παιδείας υπήρχε ένα εκπαιδευτικό video game. Κι ενώ λυσάσαξε για τα παράνομα φρουτάκια, για τις κομπίνες που γίνονται στα μεγάλα καζίνο κλασσικά δεν νοιάστηκαν ποτέ. Μήπως γενικά η όλη φασαρία έγινε για ν απαγορέψουν τα φρουτάκια σε μικρότερα μαγαζιά κι ας ήταν νόμιμα προκειμένου ο κόσμος να πηγαίνει μόνο στα μεγάλα καζίνο; Διότι αν νοιάζονταν πραγματικά για τον εθισμό στον τζόγο και τον παράνομο τζόγο, τότε θα εφαρμόζαν τον νόμο και στα μεγάλα καζίνο. Ένα πράγμα δηλαδή όπως η δήθεν καταπολέμηση της φοροδιαφυγής σήμερα που εφαρμόζεται μόνο στους μικρομεσαίους και ποτέ στα γνωστά μεγαλολαμόγια που εξακολουθούν να αισχροκερδούν εις βάρος των νομιμοταγών, φορολογούμενων πολιτών.

Τέλος ιδού και μερικές ενδιαφέρουσες απαντήσεις για το θέμα στο Facebook:

https://www.facebook.com/groups/retromaniax/permalink/10154731783652676/
 
Τα φρουτακια εισβάλουν στα ουφαδικα - 1995

 
Αγοράζω όλα τα καμπινάκια που φαίνονται στο 0:20 αυτού του βίντεΟΥ!

Ο τύπος στο 0:24 έχασε κανονάκι.

Ο τύπος που του παίρνουν συνέντευξη στην εκπομπή, ο πρόεδρος ντε, είναι ίδιος ο Χριστοδουλόπουλος στα νιάτα του. :fafoutis:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο τύπος στο 0:24 έχασε κανονάκι.
Δεν θα τον βολευε ο μοχλος αφου ειναι απο  την λαθος μερια δεξια..Δεν ειναι οι αυθεντικες καμπινες.
Ο διπλανος του που παιζει με τα χερια σταυρωτα θα εκανε καλυτερο σκορ.χαχα
 
 
Ο λόγος που εξαφανίστηκαν τα ηλεκτρονικά δεν ήταν φυσικά ο νόμος αυτός αλλά ότι βγήκε το ps1 που είχες σε λογική τιμή μια κονσόλα ανώτερη των arcades στο σπίτι συν την τρελή πειρατεία που αγόραζες παιχνιδαρες με 1.000 δραχμές το CD από την λαϊκή η στον δρόμο. Θυμάμαι που απολύθηκα από τον στρατό το 99 και πήρα ένα μεταχειρισμένο ps1 σε τιμή της πλάκας 30 χιλιάρικα η κάτι τέτοιο και παιχνίδια έβρισκες 5 με 1 πεντοχιλιαρο και είχα μια συλλογή bubble bobble και λέω ποια ηλεκτρονικά εδώ τα έχω σπίτι όλα.
 
Συνδυασμός είναι, από τη μια ο νόμος που τα σάρωσε όλα, από την άλλη τα ps1&2 και το ιντερνετικό gaming, οι καμπίνες και οτι αυτές συμβόλιζαν, πέρασαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
 
Από την εποχή του Saturn είχες μια κονσόλα που έφτανε η ξεπερνούσε μεγαθήρια όπως τα cps1 πχ ορισμένα παιχνίδια του το Saturn είχε τελειες μεταφορές (με τον κώδικα να έχει γίνει port στην κονσόλα όχι emulation) . Μετά τα παιχνιδια είχαν περισσότερο βάθος στα 32bit δηλαδή δεν στέκει να έπαιζες tomb raider στα ηλεκτρονικά ή metal gear solid. Η καταιγίδα 32μπιτ και windows 95 Gaming σάρωσε τα πάντα την περίοδο 1995-2000. Το ps2 με καλό emulation έπαιζε οριακά cps1 και κάτι βαριά arcade όπως το rastan. Εννοείται αν έκαναν port τον κώδικα θα τα έπαιζε για πλάκα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενα μαγαζι και 10-20-30 πιο παλια arcades να ειχε το 1999 αν ειχες καλο pc και το mame/callus ειχες περισσοτερα arcades απ το μαγαζι στην οθονη του pc.

Mε το dreamcast το 1999 εφτανες και τα πιο δυνατα 3d arcades της εποχης.Στο ps1-saturn-n64 ειχαν βγει τοτε πολλα arcades 2d-3d και στο pc μεγαλωνε η λιστα με τα παιχνιδια του mame οποτε οποιος ειχε στο σπιτι δυνατο pc και κονσολες μπορουσε να εχει και παρα πολλα παιχνιδια απο τα arcades, παλια  και εποχης και φοβερους τιτλους αποκλειστικα για home συστηματα οπως στο n64 το απιστευτο zelda o of t - goldeneye  007 - mario 64 και αλλα πολλα.

Tωρα υπαρχει το mame και τα παλια παιχνιδια αλλα οχι οι οθονες crt για τις χαμηλες αναλυσεις που ειχαν τα arcades για να δειχνουν 100% σωστα αυτα τα παιχνιδια.
Πολλοι νεοι που δεν τα ξερουν αν τα δουν με ενα ματσο pixels στην καινουργια hd τηλεοραση θα νομισουν οτι αυτη την εικονα βλεπαμε στα arcades τοτε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Από την εποχή του Saturn είχες μια κονσόλα που έφτανε η ξεπερνούσε μεγαθήρια όπως τα cps1 πχ ορισμένα παιχνίδια του το Saturn είχε τελειες μεταφορές (με τον κώδικα να έχει γίνει port στην κονσόλα όχι emulation) . Μετά τα παιχνιδια είχαν περισσότερο βάθος στα 32bit δηλαδή δεν στέκει να έπαιζες tomb raider στα ηλεκτρονικά ή metal gear solid. Η καταιγίδα 32μπιτ και windows 95 Gaming σάρωσε τα πάντα την περίοδο 1995-2000. Το ps2 με καλό emulation έπαιζε οριακά cps1 και κάτι βαριά arcade όπως το rastan. Εννοείται αν έκαναν port τον κώδικα θα τα έπαιζε για πλάκα.
H "κρίση" στα arcades παγκοσμίως δεν ξεκίνησε με το Saturn ή το PS1 αλλά με το Dreamcast και έκλεισε με τα PS2/GC/XBOX.

Την εποχή του PS1 υπήρχαν στα ηλεκτρονικά το Model 2, Model 3, Namco 22 κλπ τα οποία πατούσαν τις κονσόλες και τα PC για πλάκα. Ειδικά το Model 3 εποχές 1996-97, ότι και να είχες εσύ, δεν πα να είχες το πιο ακριβό PC με μία voodoo, δεν το έφτανες. Ουτε καν το Model 2 δεν έφτανες, σύγκρινε το Sega Rally 1 στα PC με την έκδοση του Model 2 πχ. Τεράστια διαφορά, μην μπεις καν στον κόπο να συγκρίνεις κάτι στο PC με το Scud Race του Model 3 το 1996.

Περίπου στην κυκλοφορία του Dreamcast, δλδ 1998/99 αποφάσισαν όλοι μαζί να γίνουν τσίπηδες και να σταματήσουν τα ακριβά custom hardware στα ηλεκτρονικά και να κρατήσουν μόνο αυτά που είναι βασισμένα στις κονσόλες. Οπότε η Sega πχ έβγαλε το Naomi που στην ουσία είναι ένα Dreamcast αλλά δεν έβγαλε κάποια ναυαρχίδα που να αντικαθιστά το Model 3. Σε σχέση με το Model 3 το Naomi είναι πολύ κοντά, ανάμεσα στις πρώτες εκδόσεις του Model 3 και τις τελευταίες. Οπότε μπορούσες να πεις ότι με το DC είναι σαν να έχεις ένα Model 3 στο σπίτι.

To Naomi είναι ουσιαστικά η φυσική συνέχεια του Sega Titan Video (ένα φτηνό board βασισμένο στο Saturn) αλλά πιο καινούριο, βασισμένο στο DC αυτήν την φορά. Ομως μαζί με το Titan, η Sega είχε και ενα Model 2 και λίγο πιο μετά ένα Model 3. Ενώ με το Naomi δεν είχε κάτι άλλο που να "τσακίζει" ότι έχεις στο σπίτι σου. Ενα Hikaru και ένα Naomi 2 έβγαλε αλλά ακόμα και αυτά δεν είχαν την τεράστια διαφορά όπως πχ το Model 3 που σε σχέση με το PS1 ήταν λες και είχαν 2 γενιές διαφορά. Δεν υπήρξε δηλαδή η φυσική συνέχεια του Model 3. Οι κονσόλες εξελίσσονταν και τα arcades έμειναν στάσιμα.

Μετά ήρθαν τα PS2/GC/XBOX και το κενό στην τεχνολογία/γραφικά μεταξύ arcade/σπιτιού έκλεισε. Εκεί ξεκίνησε αυτό όμως όχι με το PS1. Θυμάμαι πχ που έβλεπα το Daytona USA στα ηλεκτρονικά που ήταν κοντά στην γειτονιά μου και η έκδοση του Saturn δεν είχε καμία σχέση. Και στα ξένα περιοδικά που διάβαζα μια χαρά ήταν τα ηλεκτρονικά, με κάτι τρομερά games που δεν τα έβλεπες σε PS1/SAT εκτός και αν τα πετσόκοβαν. Μέχρι και το CPS3 (το CPS2 ήταν πλέον παλιά τεχνολογία, δεν μιλάμε καν για αρχαιότητες τύπου CPS1) είχε λεπτομερή 2D με πολλά frames που στο PS1 δεν μπορούσες να έχεις. Έπρεπε να βγει το DC για να δεις port από CPS3.

Οσο για το emulation, αυτό πήρε διαστάσεις από το 99 και μετά στα PC. Οταν παίζατε emulators στο PS2 το 2002 / 2003 ξέρω γω, τα ηλεκτρονικά είχαν ήδη περάσει την κρίση που αναφέρω και κρατιόντουσαν με μηχανή υποστήριξης.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Στην Ελλάδα ήταν περισσότερο χαλαροι και με τις ηλικίες, όπως και τώρα στα ίντερνετ καφέ. Άφηναν παιδιά Δημοτικού και Γυμνασίου να παίζουν. Αυτο τα έκανε και πιο ευάλωτα.


Στην Γερμανία αντίθετα έπρεπε να είσαι τότε άνω των 18 και ήταν πολύ αυστηροι ως προς αυτό. Και όταν πήγαμε ταξίδι Σουηδια, με άφησαν να μπω μόνο και μόνο γιατί ήμουν με τον πατέρα μου και ψάχναμε τουαλέτα. Και πάλι ήταν κακόφημα και συνδέονταν με το τζόγο και τον υπόκοσμο.

Μέχρι τέλη 2000 αντέξανε αλλά επιβίωναν μόνο οι μεγάλες αίθουσες με τις ακριβές καμπίνες.

Ακόμα και καλός να ήσουν, τα παιχνίδια αντε 5 λεπτά το πολύ να κράτουσαν, ιδίως τα ραλυ.

Παιχνίδια ρετρο φθηνά σε κέρματα τύπου Cadilacs and Dinosaurs που μπορούσες με ένα κέρμα να παίζεις 1 ώρα, ήταν παρελθόν. Πλέον ήταν οικονομικα ασύμφορο.

Τελευταίο rétro παιχνίδι σε πραγματικό hardware που πέτυχα ήταν το Bubble Memories τέλη 2000 που ακόμα το έπαιζαν κάποιοι γνωστες.
Όλα τα άλλα ήταν Mame που μειώνει την αξία του παιχνιδιού να είναι σε ένα τσούρμο αντί να έχει τη δική του καμπίνα.

Πλέον η φιλοσοφία των παιχνιδιών έχει ξεφύγει αρκετά, που μπορεί να παίζει ο καθένας με την άνεση του.

Οι παλιοί παίκτες που παίζουν ακόμα μετακόμισαν στο Fightcade
 
Ότι είπαν οι ανωτέρω: Όταν από το 1998 είχαμε Mame στους υπολογιστάς μας, δεν υπήρχε λόγος το πάθος μας για τα arcades να είναι στα χέρια κάποιων σκουπιδανθρώπων μέσα στα φάκιν καταγώγια τους, που τα μετέτρεπαν και σε φρουτάκια για τρώνε οι "λωτοφάγοι".
 
Πίσω
Μπλουζα