Μπροστά Στην Αγχόνη (1968)

tonytony

retron00b (sick admin's joke!)
Joined
14 Σεπ 2008
Μηνύματα
28.133
Αντιδράσεις
48.307
Μπροστά στην αγχόνη (1968)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/Μπροστά_στην_αγχόνη

Πολεμική περιπέτεια του 1968 σε παραγωγή , σκηνοθεσία και σενάριο Κώστα Ασημακόπουλου και μουσική Νίκου Μαμαγκάκη. Πρωταγωνιστούν ο Πέτρος Φυσσούν , η Μάρω Κοντού , ο Μιχάλης Νικολινάκος , η Μιράντα Μυράτ , ο Σπύρος Φωκάς , η Μαίρη Λαλοπούλου , ο Ανδρέας Μπάρκουλης , ο Άγγελος Αντωνόπουλος , ο Βασιλάκης Καίλας κ.α. Η ταινία έκοψε 115.995 εισιτήρια και ήρθε 53η στις 99 ταινίες της χρονιάς.

Υπόθεση : Ο αγώνας της Ε.Ο.Κ.Α στην Κύπρο εναντίον των Άγγλων κατακτητών μέσα από τρεις ηρωικές ιστορίες...Στην ταινία πραγματοποιεί την τελευταία του κινηματογραφική εμφάνιση ο Μιχάλης Νικολινάκος.

 


[video=youtube_share;_QPxMAw5fuc]http://youtu.be/_QPxMAw5fuc

Οι τίτλοι της ταινίας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ξεθάβει πάντως κάτι ταινίες αυτός ο tony εις διπλούν :)

Την συγκεκριμένη την έχω αναφέρει και σε άλλο μέρος εδώ στο φόρουμ εξαιτίας της απίστευτα γοητευτικής παρουσίας του Σπύρου Φωκά στην δεύτερη ιστορία.

Σπονδυλωτή ταινία, αρκετά καλοφτιαγμένη που είναι κρίμα που δεν παίζεται πια.

Ξεκινάει με τον Φυσσούν, νεαρό φοιτητή που βγαίνει στο αντάρτικο της ΕΟΚΑ, κάτω από τις οδηγίες του "αρχηγού" Νικολινάκου. Δεν θυμάμαι καλά την εξέλιξη αλλά νομίζω πως δεν είναι καλή για τον ιδεολόγο φοιτητή :(

Το πέρασμα στην δεύτερη ιστορία κάνει ο Νικολινάκος που καταφεύγει πληγωμένος και κυνηγημένος από τους Άγγλους σ' ένα μοναστήρι. Μην μπορώντας ο ίδιος να μετακινηθεί, συνεννοείται με την ηγουμένη (Μιράντα Μυράτ) να στείλει τη Μαρία, μία δόκιμη καλόγρια (ακόμα το έχω απορία ποια ηθοποιός είναι, δεν νομίζω ότι την έχω ξαναδεί σ' άλλη ταινία :xm: ) να μεταφέρει ένα μήνυμα σ' έναν νεοφερμένο από την Ελλάδα υποψήφιο αντάρτη. Η κοπέλα φεύγει, εννοείται με πολιτικά ρούχα και φτάνει στο σημείο του ραντεβού όπου την περιμένει ο Σπύρος Φωκάς :flower: . Μια ξαφνική καταιγίδα τους αναγκάζει να περάσουν τη νύχτα μαζί και μια δυνατή έλξη φαίνεται να γεννιέται. Όταν ο Φωκάς συναντιέται, σύμφωνα με τις οδηγίες που του έχει μεταφέρει η Μαρία, με τον σύνδεσμο που τον περιμένει (Μπάρκουλης), μάταια προσπαθεί να μάθει την ταυτότητα της άγνωστης κοπέλας αφού οι πάντες στην οργάνωση μοιάζουν ν' αγνοούν την ύπαρξή της. Η Μαρία επιστρέφει στο μοναστήρι, εξομολογείται τα πάντα στην ηγουμένη αλλά, παρά τις παραινέσεις της τελευταίας να σκεφτεί καλά τι θέλει, αποφασίζει να συνεχίσει στον μοναχισμό. Ο Φωκάς καταφέρνει να ανακαλύψει τα ίχνη της, φτάνει μέχρι το μοναστήρι αλλά η Μαρία αρνείται να τον δει. Θυμάμαι στο περίπου και τον διάλογο με την ηγουμένη.

-Και να ζήσει έτσι; Μια ζωή χωρίς χαρά;

-Έχω βρει τόση χαρά μέσα στους τοίχους αυτού του μοναστηριού, όση δεν φανταζόμουν στη ζωή μου.

Ο Φωκάς μοιάζει να καταλαβαίνει (εγώ πάλι όχι :( :p ) και φεύγει μ' ένα "μπορώ τουλάχιστον να προσκυνήσω τις εικόνες;" και με την Μαρία να τον παρακολουθεί δακρυσμένη ν' απομακρύνεται από το παρεκκλήσι.

Η τρίτη ιστορία μας δείχνει τον σύνδεσμο Μπάρκουλη με τη γυναίκα του Κοντού και τον γιο του (ο Καϊλας). Η γυναίκα του έχει έναν πιστό θαυμαστή (ίσως και κάτι παραπάνω) στο πρόσωπο του ανώτερου Άγγλου αξιωματικού Αντωνόπουλου. Η ιστορία ξεκινάει με την Κοντού και τον Αντωνόπουλο να προχωράνε στον δρόμο όπου το σχολείο του γιου της έχει βγάλει τους μαθητές βόλτα. Ένα σούσουρο δημιουργείται "η μητέρα του ... με τον Εγγλέζο" και ενώ η Κοντού φωνάζει τον μικρό, αυτός αρνείται πεισματικά ν' απαντήσει. Σ' ένα συμμαθητή του που σκύβει και του λέει "η μητέρα σου", απαντάει θυμωμένα "παράτα με". Η σκηνή μου είχε κάνει εντύπωση κυρίως για το παίξιμο του Καϊλα που έβγαζε πολύ πετυχημένα το μείγμα θυμού, προδοσίας και απελπισίας γι' αυτή την κατακριτέα (σε προσωπικό κι εθνικό επίπεδο) συμπεριφορά της μάνας του. Η Κοντού όμως βρίσκεται σε διατεταγμένη υπηρεσία να κατασκοπεύει τον Άγγλο θαυμαστή - εραστή και να τα μεταφέρει στην οργάνωση κι ο άντρας της το ξέρει (αυτό το στοιχείο με ξένισε στο πώς το ανέχεται η αντρική του περηφάνια αλλά τεσπά). Την ανακαλύπτουν, την συλλαμβάνουν, τη βασανίζουν και, μετά την ανεξαρτησία της Κύπρου, βγαίνει από την φυλακή στην στοργική αγκαλιά συζύγου και γιου που την περιμένουν.

Πέρα από το πολύ δυνατό καστ και την αξιοπρεπέστατη (απ' όσο θυμάμαι) σεναριακή και σκηνοθετική δουλειά, για μένα σαφέστατα η αξία της ταινίας βρίσκεται στη χημεία του ζευγαριού της δεύτερης ιστορίας. Επίσης, όσο μπορώ να ξέρω, νομίζω ότι είναι η μοναδική ελληνική ταινία που πραγματεύεται ένα θέμα που οι καθολικές χώρες έχουν τιμήσει κινηματογραφικά πάμπολλες φορές: τις αμφιβολίες που μπορεί να γεννήσει σ' έναν άνθρωπο αποφασισμένο να υπηρετήσει τα θεία η ερωτική έλξη και το συναίσθημα. Και αυτή η πάλη της δόκιμης μοναχής δίνεται όμορφα μέσα από μια ονειρική ατμόσφαιρα (νύχτα, βροχή, απομόνωση από τον έξω κόσμο, φόβος ενός κοριτσιού που καλά - καλά δεν έχει δει τίποτα πέρα από το μοναστήρι της), έναν απλό κι όμορφο διάλογο κι έναν διάχυτο ερωτισμό με τον επικίνδυνα αρρενωπό Φωκά να την περιτριγυρίζει. Για μένα, το πώς "δόθηκε" αυτή η μικρή ιστορία δεν έχει τίποτα να ζηλέψει (σεναριακά, ερμηνευτικά ή σκηνοθετικά) από τα "βαριά πυροβολικά" της συγκεκριμένης θεματολογίας, όπως "τα πουλιά πεθαίνουν τραγουδώντας" ή τον "Καρδινάλιο" ή τη "Δύναμη του πεπρωμένου" του Τζεφιρέλι ή τόσα άλλα.
 
Μακάρι, να την δείξει κάποιο κανάλι. Αγνοούσα την ύπαρξη αυτής της ταινίας... :(
 
Θα την δειξει ο οτε σινεμα στις 19 φεβρουαριου 3 το μεσημερι.
 
Υπαρχει δυνατοτητα να βρουμε αυτες τις ταινιες?

Ευχαριστω πολυ!!
 
Mόνο από κάποιο DVD ή αν τύχει και την (ξανα)δείξει το ΟΤΕ ΣΙΝΕΜΑ ή κάποιο άλλο κανάλι!

Καλώς μας ήρθες! :)
 
D@redevil είπε:
Mόνο από κάποιο DVD ή αν τύχει και την (ξανα)δείξει το ΟΤΕ ΣΙΝΕΜΑ ή κάποιο άλλο κανάλι!
Καλώς μας ήρθες! :)
Ευχαριστω παρα πολυ!!! #) #) #)
 
έχετε ψαξει στο greek movies και δεν υπάρχει; ή στο youtube;
 
Διαφημιστικό της ταινίας

 


147.jpg
147.jpg
 
υπαρχει καποια αλλη ταινια με σεναριο που να αφορα την ιστορια της κυπρου εκτος απο μπροστα στην αγχονη και την ταινια το νησι της αφροδιτης;
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα