Οι Πρωτοπόροι Aphrodite's Child

Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πρεπει οσοι ειδημονες να μαζευτειτε(ουμε) και να στησουμε ενα ερωτηματολογιο για συνεντευξη στον τεραστιο Ντεμη...

Αν καταρτησουμε κατι αξιοπρεπες, θα χτυπηθουμε κατω μεχρι να τον εντοπισουμε (παντα τα καταφερνουμε στο τελος).

 
Αν κάποιος πιτσιρικάς, που "ψάχνεται" με τα μουσικά, με ρωτήσει : "Θέλω να ψαχτώ με Aphrodite's Child, τι μού προτείνεις" ???, τότε .... θα "ξεθάψω" από τη δισκοθήκη μου το παλιό βινύλιο με αυτή την ανεπανάληπτη ΔΙΣΚΑΡΑ τους και θα τού βάλω να ακούσει : http://youtu.be/jUrgG9q1YFo

Και αν έχετε απορίες .... ναι, ναι, αυτές τις φοβερές ηλεκτροκιθαριστικές "ψιλοβελονιές" τις παίζει ΕΛΛΗΝΑΣ !!!!! Αργύρης "Silver" Κουλούρης το όνομά του !!! Μόνο που το παλικάρι ήταν ολίγον άτυχο, καθόσον, όταν η υπόλοιπη μπάντα [Παπαθανασίου / Ρούσσος / Λουκάς Σιδεράς] αποφάσιζε να "αφήσει την Ελλάδα και να πάει να αναζητήσει την τύχη της στο Λονδίνο", ο Αργύρης Κουλούρης υπηρετούσε τη στρατιωτική θητεία του κι έτσι δεν τους ακολούθησε !!! Τα υπόλοιπα .... είναι ιστορία : Οι A.C., ως "τριάδα" πλέον, αντί να φθάσουν στο Λονδίνο, βρέθηκαν στο Παρίσι, μπλοκαρισμένοι από τα γεγονότα του Μάη του '68 !!! Και εκεί, στη Γαλλία, ηχογράφησαν το πρώτο τους δισκάκι και .... έκαναν ανέλπιστη, αναπάντεχη επιτυχία με το Rain And Tears : http://youtu.be/kunCUXymPu4 !!!! Αφού, να σκεφθείτε, σε δημοψήφισμα μουσικού γαλλικού περιοδικού για το "ποιο είναι το καλύτερο συγκρότημα της χρονιάς που μάς πέρασε - ήτοι για το 1968 -" οι αναγνώστες ψήφισαν πρώτους τους Βeatles και μετά .... όχι τους Rolling Stones, λάθος καταλάβατε, δεύτερο "καλύτερο συγκρότημα του '68" ψήφισαν τους Aphrodite's Child !!!

Και σαν να μην έφταναν αυτά .... Το 1970, με τον Αργύρη Κουλούρη στη σύνθεσή τους, ηχογραφούν τη ΔΙΣΚΑΡΑ, έναν από τους καλύτερους προγκρέσσιβ ροκ δίσκους !!!! Ω ναι, αυτή η 100% ελληνική μπάντα υπήρξε πρωτοπόρα στο είδος αυτό !!! Κι όταν λέω 100% ελληνική μπάντα .... το εννοώ : Γι' αυτό και από τη ΔΙΣΚΑΡΑ διαλέγω, για να κλείσω το ποστ μου, το αγαπημένο μου "Aegean Sea", γεμάτο με χρώματα Ελλάδας !!! Ψυχεδέλεια αναμιγμένη με "ψήγματα" βυζαντινής μουσικής, με τα φωνητικά του Ντέμη Ρούσσου να σε ανατριχιάζουν 8)8)!!! Αφού, να σκεφθείτε, όταν πριν από αρκετά χρόνια έκανα βουτιές κάτω από το Σούνιο με τη μάσκα και τα βατραχοπέδιλα, κάποια στιγμή που αναδύθηκα και είδα, πέρα από τη θάλασσα, το βράχο με το ναό του Σουνίου, μού ήρθε η εξής φλασιά : "Σε αυτήν την εικόνα που βλέπεις τώρα, ποια μουσική επένδυση θα ταίριαζε ??? Μα φυσικά .... το Agean Sea των "Παιδιών της Αφροδίτης"" ......

http://youtu.be/rPJhcaKemXo
 
Πολυ ομορφη (οπως παντα) η περιγραφη σου φιλε Rinus και ενδεδυμενη με κομματια-σταθμους!

Γινομαι εξαλος με το γεγονος οτι εχουμε να επιδειξουμε μια απο τις πιο τεραστιες prog μπαντες στη παγκοσμια μουσικη ιστορια, και το Ελληνικο κρατος ουδεποτε ενδιαφερθηκε!

Μηπως τα αριστουργηματα των A.C, τα πηρε ηλιθιωδως η μπαλα επειδη ετυχε να γραφτουν σε μια περιοδο ανορθοδοξου πολιτικου status της χωρας? (οπως εγινε με τα exploitation?)

Να φταιει το γεγονος οτι δεν εφταναν ποτε τα λεφτα διοτι το κρατος διοργανωνε συναυλιες και εκθεσεις στα "παιδια της πιατσας"?

Tι να πεις...

http://www.youtube.com/watch?v=jineTo7a0EE
 
Επειδή δεν βρήκα κάποιο thread που συζητούσαμε για τον Βαγγέλη Παπαθανασίου, το αναφέρω εδώ και οι υπεύθυνοι ας το μετακινήσουν αν χρειάζεται. Μήπως γνωρίζετε τι είναι αυτό

το στιγμιότυπο που μας ανέβασε ο ακούραστος Ford; Είναι εισαγωγή από κάποια εκπομπή; Είναι βίντεο κλιπ με στιγμιότυπα απ' την ηχογράφηση του δίσκου "Ωδές" με την Ειρήνη Παπά; Η μόνη "σύνδεση" και συνεργασία που βρίσκω από συντελεστές, είναι ότι ο σκηνοθέτης του βίντεο αυτού, Γιάννης Διαμαντόπουλος διετέλεσε ως δεύτερος βοηθός σκηνοθέτη στην κινηματογραFική ταινία "Ιφιγένεια" ('77) του Μιχάλη Κακογιάννη, όπου παίζει η Ειρήνη Παπά. Δεν έχει καμία σχέση όμως με το βίντεο του Ford.
 
χωρις να θελω να σας το χαλασω , να πω μια προσωπικη γνωμη

βρισκω αυτου του ειδους την μουσικη ιδιαιτερως ανιαρη (αυτοσχεδιασμος για τον αυτοσχεδιασμο ) και το ηχο ιδιαιτερα ακατεργαστο δικαιολογημενα ισως λογω ελειψεως επαρκων μεσων . Γενικα και παπαδες αν παιζεις με ηχο 'ξυνω τεντζερε' , κατανταει στα δικα μου παντα αυτια λιγο ενοχλητικη .

πριν καποια χρονια ,στο Ελληνικο πριν τους ΤΟΤΟ ειχαν παιξει οι Socrates ,σαν support , η λεξη 'σκυλοβαριεμαι ' ηταν πολυ λιγη για να περιγραψει τις αντιδρασεις του κοινου , ενος κοινου που ηταν κατα πολυ μεγαλο ποσοστο ,αρκετοι μαλιστα εχοντας και μια progressive παιδεια (kansas ,yes ,elp ) .
 
aor είπε:
χωρις να θελω να σας το χαλασω , να πω μια προσωπικη γνωμη
βρισκω αυτου του ειδους την μουσικη ιδιαιτερως ανιαρη (αυτοσχεδιασμος για τον αυτοσχεδιασμο ) και το ηχο ιδιαιτερα ακατεργαστο δικαιολογημενα ισως λογω ελειψεως επαρκων μεσων . Γενικα και παπαδες αν παιζεις με ηχο 'ξυνω τεντζερε' , κατανταει στα δικα μου παντα αυτια λιγο ενοχλητικη .

πριν καποια χρονια ,στο Ελληνικο πριν τους ΤΟΤΟ ειχαν παιξει οι Socrates ,σαν support , η λεξη 'σκυλοβαριεμαι ' ηταν πολυ λιγη για να περιγραψει τις αντιδρασεις του κοινου , ενος κοινου που ηταν κατα πολυ μεγαλο ποσοστο ,αρκετοι μαλιστα εχοντας και μια progressive παιδεια (kansas ,yes ,elp ) .
Σεβαστή η γνώμη, αλλά η σπουδαιότητα των Α.C. είναι δεδομένη για τα εγχώρια μουσικά δρώμενα (και όχι μόνο).
 
aor είπε:
χωρις να θελω να σας το χαλασω , να πω μια προσωπικη γνωμη
βρισκω αυτου του ειδους την μουσικη ιδιαιτερως ανιαρη (αυτοσχεδιασμος για τον αυτοσχεδιασμο ) και το ηχο ιδιαιτερα ακατεργαστο δικαιολογημενα ισως λογω ελειψεως επαρκων μεσων . Γενικα και παπαδες αν παιζεις με ηχο 'ξυνω τεντζερε' , κατανταει στα δικα μου παντα αυτια λιγο ενοχλητικη .

.
Α/ Μα .... απεναντίας : Αν υπάρχει κάποιο προγκρέσσιβ ροκ συγκρότημα που στους δίσκους του "ο αυτοσχεδιασμός δεν γίνεται για τον αυτοσχεδιασμό" αλλά έχει λόγο ύπαρξης, ΄τότε αυτό είναι σίγουρα οι Aphrodites Child !!! Στην ΔΙΣΚΑΡΑ τους οι μουσικοί αυτοσχεδιάζουν όχι για να "αυτοσχεδιάσουν" αλλά ... για να αποδώσουν με "θεατρικότητα" αυτά που διηγούνται [δηλαδή την Αποκάλυψη του Ιωάννη] !!! Όταν π.χ. ο Αργύρης Κουλούρης παίζει τα "ξεγυρισμένα" και "αγριεμένα" κιθαριστικά σολίδια, το κάνει για να αποδώσει την φορτισμένη και έντονη ατμόσφαιρα της "battle of the logusts" [και το καταφέρνει περίφημα] !!! Σε άλλα σημεία οι αυτοσχεδιασμοί τους παραπέμπουν στο "βυζαντινό μέλος", σε άλλα στην "παραδοσιακή ελληνική μουσική", σε άλλα σε "ψυχεδελικά τοπία" ... όλα έχουν το "λόγο υπάρξεώς" τους, που δεν είναι άλλος απ' το να "ντύσουν" με την κατάλληλη ατμόσφαιρα το κείμενο του Ιωάννη !!!

Β/ Ο ήχος των Α.C. σίγουρα είναι κάπως ακατέργαστος !!! Όμως .... αυτός είναι ο λόγος που τα τραγούδια τους ξεχειλίζουν από ΣΥΝΑΙΣΘΗΜΑ !!! Μία "καλογυαλισμένη" και "λαμπερή" παραγωγή σίγουρα θα "μαγέψει" και θα "χαϊδέψει" τα αυτάκια μας !!! Όμως .... μια τέτοια παραγωγή, συνήθως, όοολο και κάτι αφαιρεί από το "αίσθημα" του δημιουργού !!! Π

Π.χ. πρόσφατα διάβασα στο YouTube τα σχόλια κάτω από το τραγούδι "Γιουσουρούμ" με τον Βασίλη Παπακωνσταντίνου !!! Ως γνωστόν, το ίδιο τραγούδι το είχε πρωτο-ερμηνεύσει ο ίδιος ο δημιουργός του, σε μια "ακατέργαστη" ηχογράφηση, που περιεχόταν σε κάποια από τις θρυλικές "κασέτες" που πωλούσε ο ίδιος ο Άσιμος !!! Πρόσεξα, λοιπόν, ότι όσοι σχολίαζαν είχαν χωριστεί σε ... δύο ομάδες : αυτοί που υποστήριζαν ότι η καλύτερη εκτέλεσή του είναι με τον Άσιμο κι αυτοί που υποστήριζαν οτι είναι με τον Β.Παπ. !!! Όσο για μένα ... σίγουρα το "Γιουσουρούμ", όταν το ανέλαβε ο Β.Παπ., έτυχε μιας λαμπερής ηχογράφησης, μιας καταπληκτικής ενορχήστρωσης [στην οποία συνέδραμαν μουσικοί Α΄ ποιότητας] κλπ κλπ .... Κι όμως, εγώ προτιμώ την "ακατέργαστη" εκτέλεση του τραγουδιού από τον ίδιο τον Νικόλα ... Προτιμώ χίλιες φορές να ακούω τον ίδιο το δημιουργό του τραγουδιού να το τραγουδά από την κασέτα με τον "ξεθωριασμένο" ήχο σχεδόν κλαίγοντας, παρά την φροντισμένη και επιμελημένη ηχογράφησή του με τον Βασ.Παπ. !!!

 


Κι έτσι ... ο "κάπως ακατέργαστος" ήχος της δισκάρας των A.C. με κάνει και αγαπώ ακόμη περισσότερο τη μουσική τους και τα τραγούδια τους !!! Με τον ίδιο τρόπο που αγαπώ περισσότερο τους Pink Floyd του Ummagumma από τους Pink Floyd του Dark Side Of The Moon .... [είμαι παράξενος, το ξέρω :cool: :cool: ... ] ....
 
Εξαιρετικη αναδρομη στην ιστορια του group με πολλες πολλες πληροφοριες απο το Δισκορυχειο

Και ενα Marie Jolie για να μπουμε στο κλιμα

 
Πω πωωωω .... τι φοβερή φωνή αυτός ο Ντέμης Ρούσσος !!! Τόσο σπάνια, τόσο ιδιαίτερη .... Και, μάλιστα, η φωνή του θα έλεγες ότι "εμπεριέχει" και τη Δύση και την Ανατολή ... Άλλωστε, ο ίδιος γεννήθηκε στην Αλεξάνδρεια, η οποία, ως γνωστόν, υπήρξε σταυροδρόμι πολιτισμών απ' όλα τα μέρη του κόσμου [τίποτα δεν είναι τυχαίο τελικά] !!!

Με τέτοια φωνή, πώς να μην πάθουν την πλάκα τους στην αρχή τα Γαλλάκια και μετά όλη η υφήλιος .... Ένα άλλο τραγούδι, όπου η φωνή του Ντέμη Ρούσσου προκαλεί ανατριχίλες, είναι το παρακάτω :

[video=youtube_share;T_WwiwWxDd8]http://youtu.be/T_WwiwWxDd8
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απόλυτα δίκαια χαρακτηρίζονται ως το κορυφαίο συγκρότημα της δεκαετίας, αφού υπήρξε και το πρώτο από την εγχώρια σκηνή που αναγνωρίσθηκε διεθνώς.

Μάλιστα την διετία '69-'70 στην Γαλλία μετά από δημοψήφισμα που διοργάνωσε το μεγαλύτερο κυκλοφορίας μουσικό έντυπο, τους έφεραν σαν δεύτερο καλύτερο σύνολο μετά τους Beatles, ξεπερνώντας ονόματα παγκοσμίου κλάσης όπως Rolling Stones, Dylan κ.α.!
 
krios είπε:
Αγαπητέ Demis συμφωνώ απόλυτα. Θα ήθελα επίσης να συμπληρώσω στο θρεντ σου μια πληροφορία για τον Λουκά Σιδερά. Το 1972 έκανε έναν δίσκο που ονομάστηκε ''one day'' στον οποίο συμμετείχε ο Σταμάτης Σπανουδάκης καθώς και ο Αργύρης Κουλούρης.
picture.php
Υπερήφανος κάτοχος του 45αρίου. Έχει παίξει λιγότερο από 10 φορές για να μην πω 5.

Το ομόνυμο One Day δεν μου λέει τίποτα γιανα πω την αλήθεια, ενώ το b-side Rising Sun λέει και παραλέει.

IMG_4099.jpg

IMG_4100.jpg
 
Πίσω
Μπλουζα