Οι τεχνικές τις Αγκάθα Κρίστι

texter

RetroWannaBe
Joined
24 Ιουλ 2013
Μηνύματα
56
Αντιδράσεις
0
Δεν ξερω πσοι απο εσας το εχετε ψαξει για αυτο το θεμα αλλα εγω το εψαξα και πιστευω ειναι ωραιο θεμα για συζήτηση. Αυτο που κανει την Αγκαθα Κρίστι κορυφαια ειναι οι καταπληκτικες συλλήψεις, οι εξαιρετικες πλοκες το εξαίσιο υφος γραψιματος ο λεπτομεριακος σχεδιασμος υπεροχων προσώπων και η ψυχολογία αλλα φυσικα δεν μπορουμε να παραλειψουμε την υπεροχες τεχνικες της οι οποιες ειναι το ΚΥΡΙΟ συστατικο της επιτυχίας. Η Αγκαθα Κριστι δεν εχει μια συγκεκριμενη τεχνικη αλλα αρκετες και ετσι δεν μπορεις να εισαι σιγουρος για τον δολοφονο χωρις να σημαινει οτι δεν μπορεις να τον βρεις. θα αναφερω μερικες που ξερω (οχι ολλες) και μου αρεσουν ιδιαίτερα.

Μου αρεσει ιδιαιτερα μια τεχνικη που συμβαινει οταν υπαρχουν τουλαχιστον δυο δολοφονιες. δηλαδη αφου γινει η πρωτη δολοφονια μας παρουσιαζει μια λιστα υποπτων και μας εστιαζει σε εναν ιδιαιτερα με αρκετα ενοχοποιητικα στοιχεια (δεν ειναι απαραιτητο να υπαρχουν ενοχοποιητικα στοιχεια αλλα καποιες φορες συμβαινει) πολυ καλο κινητρο και την ευκαιρια για την δολοφονια. Σταδιακα ανεβαζει την ενοχη εναντιων του οσο παει και πιο πολυ μεχρι που φτανει στην τρομερη κορυφωση που ειναι σχεδον σιγουρη η ενοχη του οταν ξαφνικα δολοφονειται και το ιδιο πρωσοπο! ειναι μια παραγματικα ΤΡΟΜΕΡΗ τεχνικη γιατι με αυτην η Κριστι καταφερνει οχι μονο να κρατησει σε αφανταστη αγωνια αλλα και να κανει το βιβλιο ακρως ενδιαφερων και μυστηριο. μπορωνα σας πω παρα πολλα παραδειγματα με αυτην την τεχνικη αλλα δεν θελω γιατι οπιοι δεν τα εχουν διαβασει θα χασουν μια απο τις καλυτερες στιγμες των βιβλιων. Ομως για να μην ειμαστε σιγουροι για την αθοωτητα του υποπτου δημιουργησε και μια τεχνικη που δεν ειναι απαραιτητο να εχουν δολοφονηθει δυο ατομα και μας παρουσιαζει τον πραγματικο δολοφονο (!) και στην συνεχεια με εναν εξαισιο τροπο τον αθωωνει σιγα-σιγα χχωρις βιασστικα βηματα. Δηλαδη μας το παρουσιαζει σαν κλο στην συνεχεια μπορει να βγαλει και κανενα ψευτικο αλλοθι και γενικα μας τον παρουσιαζει ΣΙΓΙ-ΣΙΓΑ, το επαναλαμβανω ειναι σημαντικο, τον ενοχο για αθώο. Και ετσι μας την φερνει...

Μια ακομα τεχνικη ειναι αυτη που μας παρουσιαζει τους ενοχους ετσι ωστε να μας κανει να μην μπορουμε να αποφασισουμε πιος ειναι ο ενοχος. Αυτο μερικες φορες το συνδιαζει με διαφορα στοιχει που μπορει να ειναι ασχετα με την υποθεση οπως κλοπη... και διαφορα τετοια για να μην ξερουμε τι γίνετε.

Κατα την γνωμη μου ομως η ΚΑΛΥΤΕΡΗ τεχνικη ειναι αυτη που ο ενοχος ειναι υπεράνω πάσης υποψίας αλλα πριν μας εχει δωσει τα απαραιτητα στοιχεια για να τον βρουμε και ετσι δεν μπορουμε να την κατηγορησουμε. Ειναι χωρις αμφιβολια εξαιρετικη η τεχνικη με την οποια μας παρουσιαζει τον ενοχο για αθώο. Κατα την γνωμη μου ομως η Κριστι το πετυχαινει αυτο με δυο φασεις. Πρωτα κανει τον ενοχο να φιανεται υπερανω πασης υποψιας γιατι εχει ενα ΑΚΛΟΝΙΤΟ αλλοθι πραγματικα ακλονιτο αλλα τις περισσοτερες φορες δεν χρειαζεται το αλλοθι γιατι με την θεση που εχει ουτε τον ρωταει κανεις. Αν και ελαχιστοι θα μπορουσαν να τον υποψιαστούν η Κριστι χρησιμοποιει και ενα δευτερο βημα για να το σιγουρεψει. Ενοχοποιεί παρα πολυ του υπολοίπους και ετσι με αυτην την τεχνικη την τελειότερη κατα την γνωμη μου γιατι το ξαναλεω μπορει να μην τον εμφανιζει πολυ στο εργο και ολλα αυτα που γραφω πιο πανω αλλα και παλι τα στοιχεια που δινει ειναι αρκετα για να το βρουμε.

Την παραπανω τεχνικη την χρησιμοποιει και με αλλον τροπο. Στην αρχημας παρουσιαζει ολους του υποπτους (μαζι με τον ενοχο) και μετα σιγα σιγα τον κρυβει αριστοτεχνικα και ετσι τον ξεχναμε και η προσοχη μας στρεφεται σε αλλους.

Εσεις τι πιστευετε για αυτες τις τεχνικες και ποιες ειναι οι δικες σας αγαπημενες.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μια εξαιρετική τεχνική της Αγκάθας είναι αυτή της ''κρίσιμης ανατροπής'' δηλ. οταν φτανουμε σε κάποια φάση του βιβλίου, εκεί λίγο πριν το τέλος τα πάντα ανατρέπονται, έρχονται τα πάνω -κάτω που λέμε και δεν περιμένεις τον καταιγισμό των γεγονότων που ακολουθούν. Και ενώ ο ένοχος έχει πολύ καλά κρυφτεί, έρχεται η ώρα που ανακαλύπτεται απροσδόκητα και ας έχει πρότερο άλλοθι μεγάλο.

Αλλο είναι αυτό της ''μιας παρατηρησης'', σε κάποια στιγμη στην αρχή γίνεται μια παρατήρηση( που περνά ίσως απαρατήρητη από τον αναγνώστη) για την εμφάνιση ή τον χαρακτήρα του ενόχου που αν την καλοσκεφτείς σε πάει από μόνο του στο ΄΄θέμα'', είναι όμως μεχρι να την σκεφτείς και να εστιάσεις
 
Η δευτερη πραγματικα πολυ ενδιαφερουσα αλλα η Αγκαθα με την καταπληκτικη ατμοσφερα σε κανει να μην το δωσεις σημασια οπως πολυ σωστα αναφερεις. Βσικα ολες οι τεχνικες χρησιμεύουν για να καλυφθεί αψογα ο πραγματικος δολοφονος αλλα με διαφορετικο τροπο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενα βιβλίο της που δείχνει άριστα την τεχνική της, είναι το ''έγκλημα στον νείλο'', 'ανατροπή στην ανατροπή', πολλές εξελίξεις, καταιγιστικές. Πολλοί οι υποψήφιοι ένοχοι άλλά όλα στηρίζονται στην ανατροπή :)
 
Μια τεχνικη πολυ γνωστη που δεν χρησιμοποιει μονο η Κριστι αλλα και πολλοι αλλοι συγγραφεις (πολυ σημαντικη τεχνικη) ειναι η <<εντασης χαλαρωσης>> δηλαδη μετα απο μια σκηνη με αγωνια, μυστηριο, ενταση υπαρχει μια αλλη σκηνη (που φυσικα αναπτυσει απο πιο πριν) και ειναι χαλαρη σκηνη. Και υστερα μπορει να ξαναεπιχειρήσει μια τετοια σκηνη.
 
Ωραία περιγράφεις τις τεχνικές texter! Συμφωνώ με την περιγραφή σου. Από αυτά που ανέφερες, μου αρέσει ιδιαίτερα αυτή η τακτική που ο ένοχος γίνεται το επόμενο θύμα. (Στο "Δέκα μικροί νέγροι" όμως μας την έφερε για τα καλά έτσι ;) Αυτό με τη "μία παρατήρηση" που αναφέρει η Αριάδνη μου αρέσει επίσης αρκετά. Κάτι άλλο που χρησιμοποιεί η Κρίστι και το βρίσκω εξαιρετικό, είναι αυτό που κάνει περισσότερο στά βιβλία που έχουν να κάνουν με συνωμοσίες, κατασκοπεία κτλ. Περιγράφει σκόρπιες ύποπτες καταστάσεις, δίνοντάς μας επιλεκτικά στοιχεία για την κάθε μία. Δίνω ένα παράδειγμα από το μυαλό μου που περιγράφει κάπως τι εννοω:λέει π.χ ότι η τάδε κατέβηκε από το αυτοκίνητο, πήρε το δέμα και σκέφτηκε: Τώρα αρχίζει. Μετά μας πάει σε μία άλλη κατάσταση, όπου κάποιος π.χ κουβεντιάζει με κάποιον για ένα θέμα, που εμείς όμως δεν καταλαβαίνουμε ακριβώς σε τι αναφέρονται ή ακόμα και ποιοί είναι αυτοί που μιλάνε. Αυτή η τακτική μου αρέσει πολύ, γιατί παίζει με τον αναγνώστη, ο οποίος δεν ξέρειτι πρέπει να υποθέσει και στο τέλος, όταν δίνει τη λύση, τότε τα κομμάτια δένουν και καταλαβαίνουμε ποιά από αυτά τα περιστατικά ήταν όντως ύποπτα και σημαντικά για την εξέλιξη της υπόθεσης, και ποιά ήταν δευτερεύοντα.
 
Peralstar, καλως ήρθες στο παρεάκι μας :) πολύ σωστά όσα μας είπες παραπάνω και έχω την γνώμη πως όλο αυτό το παιχνίδι γίνεται στο βιβλίο ''κρυφός αντίπαλος'' που τα παραλειπόμενα συσχετίζονται άμεσα με την υπόθεση. Όσο για την μια παρατήρηση, ρόλο παίζει σε πολλά βιβλία, κρίμα που δεν μπορώ να γίνω συγκεκριμένη πεισσότερο ;)
 
Ναι, περλασταρ αυτο που λες το κανει και εκει βρισκετε η λυση η ειναι ασχετο ομως επιτηδες οπως λες δεν μας δινει πολλες πληροφοριες γιατι τοτε οπιοσδηποτε θα μπορουσε να το βρει. π.χ αν αυτοι οι δυο που ζησητουσαν ελεγαν τον τροπο με τον οποιο θα καναν την επομενη δολοφονια... αστο. Και γιαυτο η ειναι ασχετο η παιζει τον σημαντικοτερο ρολο. Ο αναγνωστης δεν μπορει να βασιστει σε αυτο να το λαβει υποψην του ναι να βασιστει ομως οχι. Και αυτο το κανει ακομα πιο μυστηριο μεχρι την λυση.
 
Παντως πιστευω οι καλυτερες τεχνικες της Κριστι ειναι αυτες σε κλειστους χωρους οπως αλλωστε φαινεται και απο τα βιβλια της. ΔΕΚΑ ΜΙΚΡΟΙ ΝΕΓΡΟΙ ΠΡΩΤΟ ΚΑΙ ΚΑΛΥΤΕΡΟ. Οριεν εξπρες εγκλημα στον νειλο θανατος πανω απο τα συνεφα και πολλα αλλα.
 
θα ηθελα να προσθεσω την <<Αποσπαση προσοχης>>. αυτην την τεχνικη με διαφορες παραλλαγες την χρησιμοποιεί σε εγκληματα κλειστου χωρου. δηλαδη οταν ξερουμε οτι θα συμβει ενα εγκλημα και περιμενουμε με αγωνια να <<τσακωσουμε>> τον δραστη με μια λαθος κινηση και ή γινεται κατι που μας αποσπα την πρσοχη ή δεν καταλαβαινουμε την ενέργεια του δραστη γιατι μας στρεφει αλλου τις υποψιες ή ακομα γιατι τον θεωρουμε αθώο. ειναι μια τεχνικη η οποια ξατα την γνωμη μου δυσκολα την αποκωδικοποιείς γιατι οπως ειπα η Αγκαθα ειναι μια αυθεντια στα εγκληματα κλειστου χωρου.
 
Πίσω
Μπλουζα