Ο νονός 1,2,3 - The Godfather 1,2,3 (1972, 1974, 1990)

ΤΑΚΗΣ

Retro Member
Joined
18 Ιουν 2010
Μηνύματα
141
Αντιδράσεις
75
Συγχωρέστε με , μα δεν είδα να υπάρχει αναφορά σε μια σειρά απο τις καλύτερες ταινίες που έβγαλε το Χολυγουντ .

Η υπόθεση είναι γνωστή : η ιστορία της οικογένειας Κορλεόνε, μιας οικογένειας που βυθιζεται στο αίμα και την αλληλοπροδοσία , προσπαθώντας να ελέγξει κόσμο και υπόκοσμο.

Στη πρώτη και καλύτερη ταινία κυριαρχεί ο Μάρλον Μπραντο (κέρδισε και Οσκαρ που αρνήθηκε να παραλάβει) ως γενάρχης των Κορλεόνε. Ο Αλ Πατσίνο παίζει το γιο του που, αφού έμεινε για πολλά χρόνια μακριά απο τη βρόμικη δουλειά, τελικά καταλήγει αρχηγός της Φαμίλιας.

Στη β' βλέπουμε παράλληλα τη πορεία του γενάρχη στο παρελθόν (τέλειος ο Ρ. Ντε Νίρο) , και τη προσπάθεια του Αλ Πατσίνο (τη δεκαετία του'50-'60) να κατοχυρώσει τη θέση του και να κυριαρχήσει.

Στη γ' και πιο αδύναμη ταινία βλέπουμε τον αγώνα του Αλ Πατσίνο να εμπεδώσει τη Φαμιλια ως νόμιμη κοινοπραξία με τη Καθολική Εκκλησία και τη παταγώδη του αποτυχία.

Και στις τρεις ταινίες σκηνοθέτης ο Φράνσις Φορντ Κόπολα , μουσική Νίνο Ρότα.

Πολύ καλός στις δυο πρώτες ταινίες ο Ρόμπερτ Ντυβάλ , λάθος η επιλογή του Κόπολα να δώσει βασικό ρόλο στη κόρη του Σοφία (γ' ταινία)

όσοι δεν την έχετε δει σπεύσατε!

Αν έχει ξαναγραφεί θέμα συγνώμη και πάλι, αποσύρετε το κείμενο μου.
 
Έψαχνα να δω αν υπάρχει θέμα για την υπέροχη αυτή τριλογία, και δεν το πίστευα ότι είναι θαμμένο κάπου, από κάποιον άμοιρο Τάκη που ποτέ δεν πήρε καμία απάντηση. Δεν ξέρω τι συνέβη σ'αυτό το θέμα, τέλος πάντων, ας το εμπλουτίσουμε λίγο τουλάχιστον με τα trailers. :)

Για μένα η σειρά αρέσκειάς μου, είναι πρώτα η δεύτερη, μετά η πρώτη και τέλος η τρίτη (με μικρή διαφορά η πρώτη από τη δεύτερη.) Ο Marlon Brando φυσικά έδωσε μία αλησμόνητη ερμηνεία στην πρώτη ταινία, και ήταν εκεί που τον εκτίμησα για πρώτη φορά σαν ηθοποιό, γιατί μέχρι τότε δεν μου φαινόταν και τίποτα σπουδαίο. Ο Al Pacino μου αρέσει έτσι κι αλλιώς όπου κι αν παίζει, ενώ στη δεύτερη ταινία εντυπωσιακή θεωρώ και την ερμηνεία του Robert De Niro, ως ο νεαρός νονός στα πρώτα του βήματα. Η τρίτη ταινία είναι φυσικά η πιο αδύναμη, και όπως ανέφερε και ο δημιουργός του θέματος, μεγάλη αποτυχία ήταν η επιλογή της κόρης τoυ σκηνοθέτη, Sofia Coppola, η οποία τουλάχιστον τότε, πιστεύω ότι δεν ήξερε καθόλου να παίζει και έριξε αρκετά την ταινία. Παρ'όλα αυτά, και η τρίτη είναι γενικά μία πολύ καλή ταινία, απλά δεν φτάνει με τίποτα τις δύο προηγούμενες.

Trailers των τριών ταινιών:

 


[video=youtube;5DO-nDW43Ik]



https://www.youtube.com/watch?v=MkbFkZIeOdI
 
Αριστουργήματα οι 2 πρώτες ταινίες. Σενάριο, σκηνοθεσία, ερμηνείες...

Η τρίτη ταινία θα ήταν καλύτερα να μην υπήρχε. Γενικά δεν κόλλαγε με τις προηγούμενες και αυτό οφείλεται στο οτι οι 2 πρώτες ταινίες βασίζονται στο ομώνυμο βιβλίο του Μάριο Πούζο, ενώ η τρίτη γράφτηκε αποκλειστικά για τον κινηματογράφο.

Δεν έφταιγε μόνο η Σοφία Κόπολλα... Το μόνο άξιο αναφοράς της 3ης ταινίας είναι η τελευταία σκηνή η οποία είναι πολύ δυνατή.
 
Δεν είμαι πολύ φαν της τριλογίας και ίσως για αυτό και μου περισσότερη η τρίτη. Κυλούσε πιο γρήγορα, ( ειδικά σε σύγκριση με την δεύτερη ταινία ) , είχε τις συνωμοσίες με το Βατικανό και φυσικά τον Πατσίνο να δίνει ρέστα.
 
Ρε παιδια...τι γινεται φετος?.... :eek: .....εχω τρομαξει.... :precry:

R.I.P. ....
rip.gif
"]
rip.gif
[/url]

Πέθανε ο ηθοποιός Abe Vigoda, γνωστός από το «Νονό»
Ενσάρκωσε τον Τέσιο, τον παιδικό φίλο του Βίτο Κορλεόνε

Ο ηθοποιός με το χαρακτηριστικό πρόσωπο που έγινε ιδιαιτέρως γνωστός από το ρόλο του στην ταινία «Νονός»,

έφυγε σε ηλικία 94 ετών στον ύπνο του.

Την είδηση του θανάτου του, ανακοίνωσε η κόρη του η οποία τόνισε πως «ο πατέρας μου έφυγε σήμερα το βράδυ πλήρης ημερών.

Δεν ήταν άρρωστος και δεν υπέφερε».
Πηγες: latimes.com - protothema.gr
 
Ε, λοιπόν εγώ δεν είδα ποτέ την τρίτη ταινία. Έμεινα στις δύο πρώτες. Ήταν τόσο άψογες που δεν μπορούσα να δω την τρίτη μετά από τόσα χρόνια. Μου φαινόταν παράταιρο. Ειδικά την πρώτη ταινία της τριλογίας, πρέπει να την έχω δει ίσαμε 10 φορές.
 
godfather.jpg
Για πάρα πολλούς, επαγγελματίες του κινηματογράφου, ειδικούς και μη, “Ο Νονός” αποτελεί τη σημαντικότερη ταινία όλων των εποχών, μαζί με το δεύτερο μέρος, που γύρισε ο δαιμόνιος Φράνσις Φορντ Κόπολα, μέσα σε τρία χρόνια, πριν συμπληρώσει τα 35 του χρόνια, στην πιο δημιουργική εποχή της ζωής του. Υπάρχουν αρκετοί που το αμφισβητούν, βάζοντας συνήθως στην κορυφή το “Vertigo” του Χίτσκοκ ή τον “Πολίτη Κέιν” του Γουέλς. Το σίγουρο είναι ότι το διπλό επικό γκανγκστερικό δράμα του Κόπολα είναι μαζί με άλλες πέντε δέκα ταινίες που πρέπει οπωσδήποτε να έχει δει ένας φίλος του κινηματογράφου, είναι ένα τεράστιο κεφάλαιο για το σινεμά, μια δημιουργία ανεπανάληπτη, που πάντα θα καθηλώνει, θα μαγεύει, θα είναι ένα μάθημα για το πώς ένα ογκώδες απαιτητικό βιβλίο μεταφέρεται αψεγάδιαστα στη μεγάλη οθόνη.

Φέτος συμπληρώνονται 50 χρόνια από την πρεμιέρα του “Νονού” (15 Μαρτίου 1972), μια σημαδιακή επέτειος για το σινεμά, ενώ ήδη η Paramount (η εταιρεία που παρήγαγε τον “Νονό”) έχει ανακοινώσει την ολοκλήρωση των γυρισμάτων της μίνι σειράς, “The Offer” που επικεντρώνεται γύρω από τις περιπέτειες και τα προβλήματα που αντιμετώπισε ο βραβευμένος με Όσκαρ παραγωγός της ταινίας Άλμπερτ Ρούντι. Μια σειρά που δικαιώνει την αρχή ότι πίσω από μία μεγάλη ταινία υπάρχει μια μεγάλη ιστορία και φυσικά μεγάλα προβλήματα. Επίσης, ο σκηνοθέτης, βραβευμένος με Όσκαρ, για τον “Άνθρωπο της Βροχής”, Μπάρι Λέβινσον, ετοιμάζει το παρόμοιας θεματικής “Francis and the Godfather” με πρωταγωνιστές του Τζέικ Τζίλενχααλ και Όσκαρ Άιζακ. Πιθανότατα θα υπάρξουν και άλλα αφιερώματα, αλλά ας επιστρέψουμε στη μεγάλη ιστορία που υπάρχει πίσω από τον “Νονό”.

Ο Φράνσις και “το καλύτερο καστ που υπήρξε ποτέ”

Ο Φράνσις Κόπολα, έχοντας κερδίσει ένα Όσκαρ σεναρίου, για το “Πάτον”, δεν θεωρείτο το φαβορί να αναλάβει τη σκηνοθεσία ενός τόσο μεγάλου κινηματογραφικού στοιχήματος για την Paramount, που εκείνη την εποχή αντιμετώπιζε οικονομικά προβλήματα και πόνταρε την ύπαρξή της στο μπεστ σέλερ του Μάριο Πούτσο. Μεγάλα ονόματα, από τον Άρθουρ Πεν και τον Σέρτζιο Λεόνε μέχρι το δικό μας Κώστα Γαβρά, είχαν το προβάδισμα στην Paramount, αλλά τελικά ο Κόπολα τους έπεισε και εκ του αποτελέσματος δικαιώθηκε και το αφεντικό των στούντιο Ρόμπερτ Έβανς και φυσικά ο Ιταλοαμερικάνος σκηνοθέτης. Αν όμως, για τη σκηνοθεσία υπήρξαν αρκετοί υποψήφιοι, για τους πρωταγωνιστικούς ρόλους έγινε πραγματικά σφαγή. Μέχρι να ολοκληρωθεί “το καλύτερο καστ που υπήρξε ποτέ σε ταινία”, σύμφωνα με τον Στάνλεϊ Κιούμπρικ, πέρασε από χίλια μύρια κύματα. Στον ρόλο του Μπράντο, για τον οποίο η Paramount αμφέβαλε, σχεδόν… αναγούλιαζε, αρχικά ήθελε τον Φρανκ Σινάτρα, ενώ ο κατάλογος με τους υποψήφιους ήταν ατελείωτος -μέχρι ο Έλβις Πρίσλεϊ το προσπάθησε! Ακόμη περισσότεροι ήθελαν να πάρουν το ρόλο του Αλ Πατσίνο, με επικρατέστερο τον Τζακ Νίκολσον, ο οποίος όμως αρνήθηκε καθώς πίστευε ότι «οι Ινδοί πρέπει να παίζουν Ινδούς και οι Ιταλοί Ιταλούς». Μάχη έγινε και για τους υπόλοιπους βασικούς χαρακτήρες, μέχρι να οριστικοποιηθούν: Τζέιμς Κάαν, Ρόμπερτ Ντιβάλ, Τζον Καζάλε, Ντάιαν Κίτον, Τάλια Σάιρ και Ρίτσαρντ Καστελάνο.

Η τελειότητα αγγίζει το θαύμα

Από κει και πέρα, ο Κόπολα, αφού μάζεψε γύρω του τους καλύτερους καλλιτέχνες, τεχνικούς και όσους μπορούσαν να προσφέρουν τα μέγιστα, είχε να τιθασεύσει το εκτενέστατο λαμπρό κείμενο του Μάριο Πούτσο. Η ταινία, ένας συνδυασμός γκανγκστερικής αιματοβαμμένης ιστορίας κι ενός κλασικού δράματος εποχής, είναι απολύτως ισορροπημένη, μεταξύ των δυο κινηματογραφικών ειδών, σαν μια μαγική ορχήστρα που μπορεί να συνδυάσει μια ταραντέλα με το ρέκβιεμ του Μότσαρτ, κάτι που φαίνεται απίστευτα υπέροχο, αλλά και κάτι παραπάνω: φυσιολογικό.

Η κατασκευαστική τελειότητα του “Νονού” μοιάζει με θαύμα. Ο Κόπολα επιβάλει τους δικούς τους κώδικες στους θεατές, σκοτώνοντας την ηθικολογία και αναδεικνύοντας τις αξίες των ηρώων, τους οποίους καταφέρνει να κάνει προσιτούς, σχεδόν λατρεμένους. Ίσως γιατί οι Κορλεόνε του Πούτσο- Κόπολα (μαζί έγραψαν το σενάριο) ακολουθούν έναν κώδικα τιμής που πάντα θα γοητεύει τους ανθρώπους. Σέβονται την οικογένεια, τη ζωή των αθώων, έχουν να αντιπαλέψουν ένα σύστημα εξουσίας, πολύ πιο διεφθαρμένο από τη χειρότερη συμμορία -κάτι που γίνεται πιο εμφανές στο δεύτερο μέρος- αλλά και την άποψη του πατριάρχη Βίτο Κορλεόνε ότι «μια ζωή προσπάθησα να μην είμαι το τσιράκι κανενός». Ωστόσο, η βία και οι σκοτωμοί έχουν θεμελιώδη θέση στην ταινία, όπως είναι λογικό. Ακόμη όμως και τα φονικά λαμβάνουν άλλη διάσταση, καθώς η τελετουργική δομή των σκηνών βίας καταφέρνουν να λειτουργούν πολλές φορές ως απαραίτητο στοιχείο, σαν διέξοδο στη συγκινησιακή φόρτιση του θεατή ή ακόμη και ως απόλαυση της αίσθησης περί δικαίου.

Οι θρύλοι και οι σκηνές ανθολογίου

Πέρα απ’ τις θρυλικές ιστορίες που έχουν γίνει, πλέον, γνωστές γύρω από τα γυρίσματα της ταινίας, όπως το δοκιμαστικό του Μπράντο, τους τσακωμούς του Κόπολα με το στούντιο -ακόμη και με απόλυση τον απείλησαν μέχρι να δουν τη σκηνή που ο Μάικλ Κορλεόνε “καθάριζε” στην τρατορία τους Σολόζο και ΜακΚλάσκι- τις χοντρές και ανάρμοστες πλάκες της πρωταγωνιστικής τετράδας (Μπράντο, Κάαν, Ντιβάλ, Πατσίνο), υπάρχουν και οι πάμπολλες σκηνές, που θα μείνουν για πάντα στην ιστορία, θα μπουν στο κινηματογραφικό ανθολόγιο. Από την εναρκτήρια σκηνή στο γραφείο του Κορλεόνε, τον τρομαχτικό Λούκα Μπράζι να προβάρει σαν μαθητής τού δημοτικού αυτά που θα πει στον Κορλεόνε, το κεφάλι αλόγου στα σεντόνια του μεγαλοπαραγωγού του Χόλιγουντ, η κραυγή του οποίου ακούγεται σε όλη την Αμερική, η μάζωξη γύρω από το τραπέζι της κουζίνας, με τα σπαγγέτι να ξεχειλίζουν τα πιάτα, μέχρι την, εκπληκτικής έμπνευσης, σεκάνς με τον Κλεμέντσα να βγαίνει για την ανάγκη του από το αυτοκίνητο, προκειμένου να σκοτώσουν τον προδότη τής φαμίλιας, σε έναν έρημο δρόμο, δίπλα σε ατελείωτους αγρούς, με ένα ανυπέρβλητο σινεμασκόπ διακρίνοντας στο βάθος το άγαλμα της Ελευθερίας. Τρία πλάνα λίγων δευτερολέπτων και όλη η ιστορία της Αμερικής. Και φυσικά το τελευταίο πλάνο στο αξεπέραστο φινάλε, που ο Μάικλ αφήνει τη σύζυγό του για να αποσυρθεί στο γραφείο, τα μέλη της φαμίλιας να του φιλούν το χέρι και η βαριά πόρτα να κλείνει, ανοίγοντας το επόμενο κεφάλαιο, με τον Μάικλ Κορλεόνε, το παιδί που ήθελε να ξεφύγει από τη φαμίλια, να είναι ο αδιαμφισβήτητος “Νονός”.

Ο Βίτο, ο Μάικλ και τ’ άλλα παιδιά

Εκτός όμως από τον Κόπολα και τον Πούτσο, η ταινία διαθέτει και ένα μοναδικό επιτελείο από αξιομνημόνευτους συντελεστές, τους οποίους καθοδήγησε μοναδικά ο Ιταλοαμερικάνος δημιουργός. Ας ξεκινήσουμε από τους ηθοποιούς. Τον Αλ Πατσίνο, που κάνει τον πιο ολοκληρωμένο ρόλο της ζωής του και παρότι ακόμη άγουρος μπορεί να εκπλήξει με την εσωτερική ωριμότητά του, η οποία διευρύνεται ακόμη και μέσα στην εξέλιξη της ταινίας και δίνει πνοή στο χαρακτήρα του Μάικλ. Τον Μάρλον Μπράντο, που σπάει κάθε στερεότυπο και χτίζει με την εκφραστικότητά του, μακριά από τις μεθόδους και τις υπερβολές, έναν κινηματογραφικό μύθο, ως Βίτο Κορλεόνε. Τον Τζέιμς Κάαν, που στο ρόλο του μεγαλύτερου θερμοκέφαλου γιου του, καταφέρνει να μείνει στη γη και να μη χάσει την επαφή του με την πραγματικότητα, τον Ρόμπερτ Ντιβάλ, που με μια σπάνια εσωτερικότητα καλύπτει τη φυσική του θλίψη, ενώ ταυτόχρονα φορά το κοστούμι του “κονσιλιέρε”, αθωώνοντας στη συνείδηση του θεατή το έγκλημα. Ακόμη παίζουν και κερδίζουν την αναγνώριση, αλλά και τη δίκαιη είσοδό τους στο πάνθεο των κινηματογραφικών χαρακτήρων οι Τζον Καζάλε (Φρέντο Κορλεόνε), Τάλια Σάιρ (κόρη Κορλεόνε, αδελφή του Κόπολα), Ντάιαν Κίτον (σύζυγος του Μάικλ), Ρίτσαρντ Καστελάνο (Κλεμέντζα) και άλλοι πολλοί που όλοι δικαίως έχουν θέση στην ταινία.

Ο Γουίλις, ο Ρότα και η… Φορτουνέλα

Υπάρχουν όμως και αυτοί που είναι πίσω από τα φώτα και τις κάμερες. Η ανεπανάληπτη και δημιουργικά αξεπέραστη φωτογραφία είναι του Γκόρντον Γουίλις (“Μανχάταν”) και η μουσική μελωδία, που δίνει τον τόνο στη δραματουργία του έργου, του κορυφαίου Νίνο Ρότα, ο οποίος δεν προτάθηκε για το Όσκαρ, επειδή -να μια αποκάλυψη- η ίδια μουσική είχε χρησιμοποιηθεί στην κωμωδία του Εντουάρντο Ντε Φίλιππο “Fortunella” του 1958, σε σενάριο Φελίνι και με πρωταγωνιστές την Τζουλιέτα Μασίνα και Αλμπέρτο Σόρντι! Επίσης, το σπουδαίο μοντάζ είναι των Γουίλιαμ Ρέινολντς και Πίτερ Ζίνερ.

Ο Κόπολα, ολοκλήρωσε το όραμά του, παρότι τα γυρίσματα δεν ήταν εύκολη υπόθεση, καθώς εκτός από τη γιγαντιαία αποστολή που είχε, έπρεπε να κρατήσει τον έλεγχο και τον τελικό λόγο στο μοντάζ, ενώ είχε να αντιμετωπίσει τις ιταλοαμερικανικές ενώσεις, που διαμαρτύρονταν για την εικόνα που τους έδινε. Παρόλα αυτά, ο Κόπολα τα κατάφερε, έφερε βόλτα τη χαώδη κατάσταση και γνώρισε την παγκόσμια αναγνώριση και για χρόνια κατέκτησε το δικαίωμα επιλογής.

Έτσι, το μόνο που απομένει είναι να απαντηθεί το ερώτημα αν τελικά ο Νονός είναι η καλύτερη ταινία όλων των εποχών. Γιατί υπάρχουν και αυτοί που υποστηρίζουν ότι η καλύτερη ταινία είναι ο “Νονός 2″….

πηγή ΑΠΕ ΜΠΕ
 
Ε, λοιπόν εγώ δεν είδα ποτέ την τρίτη ταινία. Έμεινα στις δύο πρώτες. Ήταν τόσο άψογες που δεν μπορούσα να δω την τρίτη μετά από τόσα χρόνια. Μου φαινόταν παράταιρο. Ειδικά την πρώτη ταινία της τριλογίας, πρέπει να την έχω δει ίσαμε 10 φορές.

Βλέπω εδώ ότι είχα γράψει ότι δεν είχα δει την τρίτη ταινία. Εν τω μεταξύ, την είδα σχετικά πρόσφατα (πέρυσι νομίζω). Εμένα μου άρεσε και η τρίτη ταινία. Δεν μου άρεσε καθόλου το δραματικό τέλος, αλλά σαν ταινία δεν ήταν καθόλου κακή και ο Πατσίνο όπως πάντα, έδινε ρεσιτάλ στον ρόλο του αρχιμαφιόζου.
 
Πίσω
Μπλουζα