Παιχνίδια αποκλειστικά για την 4000T

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
398
Δεν βρηκα καποιο παρομοιο θεμα η απαντηση και ανοιξα αυτο. Η Amiga 4000/T ηταν πρακτικα μια 1200 σε ενα ευρυχωρο κουτι. Περαν τον μαλλον ιδιων δυνατοτητων τους στην εργοστασιακη μορφη τους, η διαμορφωση του υλικου τους επετρεψε την περετερω αναβαθμιση τους στα πλαισια των ibm υπολογιστων, με την δυνατοτητα πολυ ευκολοτερης αναβαθμισης σε σχεση με την 1200, αν δεν κανω κατι λαθος.

Εχοντας παραπανω μνημη, επεξεργαστικη ισχυ, καθως και καρτες γραφικων ειδικα για αυτες τις υλοποιησεις, υπηρξαν και παιχνιδια οπου να χρειαζοντουσαν τουλαχιστον μια Amiga 4000 η να προσεφεραν επιπλεον και καλυτερα χαρακτηριστικα σε σχεση με την 1200;

Βρηκα στα γρηγορα πως υπηρξε λογισμικο οπου αξιοποιησε τις παραπανω δυνατοτητες της, αλλα δεν βρηκα αν υπηρξε κατι αντιστοιχο και σε παιχνιδια η και ακυκλοφορητα/demos.
 
Νομίζω πως δεν υπάρχουν παιχνίδια αποκλειστικά για την 4000/Τ. Ο λόγος είναι πως απευθύνονταν στον επαγγελαματία user .
 
Εαν μιλαμε για αποκλειστικά Α4000, τοτε δεν υπαρχει τετοιο παιχνιδι.

Τα "βαρια" παιχνιδια ειχαν καποιες απαιτησεις, αυτες μπορουσαν να καλυφθουν απο μια αναβαθμισμενη Α1200 ή μια αναβαθμισμενη Α4000, και τα δυο μηχανηματα ειχαν δυνατοτητα αναβαθμισης σε PPC. Ας πουμε π.χ.το QUAKE 2 PPC ηθελε PPC καρτα, εμπαινε και σε Α1200 και σε Α4000. Το wipeout επαιζε και αυτο σε αναβαθμισμενη Α1200, μερικοι λενε οτι ειναι καλυτερο απο την εκδοση για playstation (απο οτι φαινεται και στα βιντεο του YT), εγω δεν εχω αποψη γιατι δεν ειμαι φαν του παιχνιδιου και δεν το εχω παιξει. Σιγουρα εχει εξτρα πραγματα σε σχεση με την εκδοση για pc και κονσολες, αλλα δεν εχει την μουσικη της εκδοσης playstation, γιατι μοιαζει με την pc εκδοση . Αλλα παραδειγμα ειναι το heretic 2.

Φυσικα με μια Α4000 μπορουσες να στησεις κανονικο pc μεσα της, και να παιζεις κανονικα ολα τα pc παιχνιδια. Θυμαμαι το video που εχει ανεβασει ο dony στο YT, με μια Α2000 που τρεχει ταυτοχρονα OS 3.9 και windows 7.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οντως η τιμη κυκλοφοριας της ηταν υψηλοτατα, αλλα και οι περισσοτερες αλλες κυκλοφοριες Amiga δεν πηγαιναν πισω. Ενας ενηλικος αγοραστης, με γνωμονα τις επαγγελματικιες δυνατοτητες και ιδιοτητες του συστηματος παντως, ειχε ολα τα προγραμματα της, καθως και μια πληθωρα παιχνιδιων απο παλαιοτερες υλοποιησεις, ετσι τα χρηματα φανταζουν καπως λογικα για το κοστος της.

Μου κανει εντυπωση που δεν ανακοινωθηκε ποτε καποιος τιτλος οπου να αξιοποιει ολες αυτες τις δυνατοτητες, θελω να πω με 50mz, 256ram, zoro 3 και ποσες αλλες επεκτασεις αφηνει χιλιομετρα πισω την 1200αρα και δεν τιθεται ζητημα συγκρισης.

Αραγε υπαρχει/υπηρξε καποια ομαδα οπου να ασχοληθηκε μεταγενεστερα με την 4000T;
 
Η Amiga 4000T, ήταν απλώς η πλέον "τούμπανο" Amiga που μπορούσε να αγοράσει κανείς, και να την επεκτείνει στο Θεό, με μπόλικη μνήμη, SCSI σκληρούς και συσκευές, κάρτες γραφικών, accelerators κλπ. Τα ports των πρωιμων τρισδιάστατων παιχνιδιών που ανέφερε ο Mike, είναι το πρώτο καλό παράδειγμα για το τι παιχνίδια μπορούσε να τρέξει μια καλά εξοπλισμένη Amiga. Παιχνίδια όπως το Quake 2, Shogo, Heretic, αλλα και φυσικά καθαρόαιμα Amiga games όπως όπως το Genetic Species, Breathless κλπ, τα οποία τρέχουν στη βέλτιστη μορφή τους σε μια 4000Τ με εναν 68060 και ιδανικά καμια Voodoo ! (η σε 1200 με αντίστοιχο accelerator και μνήμη, cd drives κλπ και κάποια λύση για την καρτα γραφικών). Στα demos γίνεται χαμός πάντως, ατελείωτες κυκλοφορίες αποκλειστικά για τον 060, μια βόλτα στο pouet και έχει χάζεμα.

Επειδή τυχαίνει να έχω μια 4000Τ με τον 060 (!), έχω δοκιμάσει τα πάντα και είναι όντως silky smooth τα παραπάνω games. Πολλά παιχνίδια που ήταν στα σκαριά δεν κυκλοφόρησαν ποτέ, όπως το Wild Flying, Lamda, Brainkiller κ.ά

Το συμπέρασμα είναι οτι , όχι, δεν υπήρχαν αποκλειστικά 4000Τ παιχνίδια με την λογική που θέτεις, δηλαδή στοχευμένα γι'αυτό το μοντέλο. Τα πάντα απο ένα σημείο και έπειτα έβγαιναν με την λογική "expanded amiga", όπως άλλωστε και στα PC. Tώρα τι έγινε και δεν έγινε, είναι μια άλλη πονεμένη ιστορία, μιλάμε άλλωστε για το τελευταίο πόνημα της commodore και την αρχή του -σύντομου- τέλους των υπολογιστών της σειράς Amiga. Mας φάγανε τα πισιά, και τα windowz, λάχανο !
 
O 68060 είναι ισχυρότερος από έναν Pentium της ίδιας εποχής?
 
Imgema είπε:
O 68060 είναι ισχυρότερος από έναν Pentium της ίδιας εποχής?
O 060 σε clock to clock σύγκριση ειναι αργότερος απο εναν P90. Στην πράξη όμως, ειναι περίπου το ίδιο, σε απόδοση δηλαδή στις εφαρμογές κλπ. Είναι πολλά πάντως στη μέση, όπως το OS, τα floating points κλπ, αυτό που θυμάμαι πάντως είναι τον 040 να "χάνει" κατα κράτος απο τον P90, ενώ τον 060 να είναι περίπου στα ίδια κυβικά επι το έργον
 
Imgema είπε:
O 68060 είναι ισχυρότερος από έναν Pentium της ίδιας εποχής?
Στα ποσα ΜΗΖ ο pentium ? υπολογισε οτι ενα 040 ή 060 εχει υπολογιστικη ισχυει περιπου οσο ενας x86 στα διπλασια και λιγο παραπανω MHZ. Π.χ. ο 040 στα 25 εχει αποδοση οσο ενας Χ86 στα 60ΜΗΖ. Αυτο γιατι τα 040/060 δουλευουν με το εσωτερικο χρονισμο στα διπλασια ΜΗΖ απο τον χρονισμο τους EDIT για οσους δεν το επιασαν "ενας 040 με κρυσταλλο 25 ΜΗΖ εκτελει εσωτερικες εντολες με ταχυτητα 50ΜΗΖ, ενας pentium με ταχυτητα 60 ΜΗΖ εκτελει υπολογισμους με ταχυτητα 60ΜΗΖ" και γιατι ειναι πιο αποδοτικοι σε εντολες απο τα χ86. Παντα για full 32bit συστηματα. Καλα θα μου πεις "αντι να περναμε εναν pentium στα 90ΜΗΖ, γιατι δεν περναμε εναν 040 στα 40 να ειμαστε καλυτεροι?" Γιατι ειδικα οι 040 ψηνοντουσαν, και οι νορμαλ ταχυτητες τους ηταν στα 25, με οverclocking και ψυξη πηγαινε στα 33ΜΗΖ, αντε και καποιοι συγκεκριμενοι 040/40ΜΗΖ να επαιζαν μεχρι τα 40ΜΗΖ, εκει ηταν το οριο ταχυτητας του 040. Τα pentium ειχαν σαφως μεγαλυτερο οριο ΜΗΖ. Ο 68060 απλα ζεστενοταν καπως λιγοτερο για αυτο ο μοτορολα τον εβγαλε και σε μεγιστο χρονισμο τα 50ΜΗΖ, δηλαδη την αποδοση ενος pentium στα 100-120 ΜΗΖ. Καποιοι κανουν και ακομα μεγαλυτερο overclocking στα 66ΗΖ, αλλα ειναι πιο πανω απο το οριο καλης λειτουργειας που εδινε η μοτορολα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mike είπε:
Στα ποσα ΜΗΖ ο pentium ? υπολογισε οτι ενα 040 ή 060 εχει υπολογιστικη ισχυει περιπου οσο ενας x86 στα διπλασια και λιγο παραπανω MHZ. Π.χ. ο 040 στα 25 εχει αποδοση οσο ενας Χ86 στα 60ΜΗΖ. Αυτο γιατι τα 040/060 δουλευουν με το εσωτερικο χρονισμο στα διπλασια ΜΗΖ απο τον χρονισμο τους EDIT για οσους δεν το επιασαν "ενας 040 με κρυσταλλο 25 ΜΗΖ εκτελει εσωτερικες εντολες με ταχυτητα 50ΜΗΖ, ενας pentium με ταχυτητα 60 ΜΗΖ εκτελει υπολογισμους με ταχυτητα 60ΜΗΖ" και γιατι ειναι πιο αποδοτικοι σε εντολες απο τα χ86. Παντα για full 32bit συστηματα. Καλα θα μου πεις "αντι να περναμε εναν pentium στα 90ΜΗΖ, γιατι δεν περναμε εναν 040 στα 40 να ειμαστε καλυτεροι?" Γιατι ειδικα οι 040 ψηνοντουσαν, και οι νορμαλ ταχυτητες τους ηταν στα 25, με οverclocking και ψυξη πηγαινε στα 33ΜΗΖ, αντε και καποιοι συγκεκριμενοι 040/40ΜΗΖ να επαιζαν μεχρι τα 40ΜΗΖ, εκει ηταν το οριο ταχυτητας του 040. Τα pentium ειχαν σαφως μεγαλυτερο οριο ΜΗΖ. Ο 68060 απλα ζεστενοταν καπως λιγοτερο για αυτο ο μοτορολα τον εβγαλε και σε μεγιστο χρονισμο τα 50ΜΗΖ, δηλαδη την αποδοση ενος pentium στα 100-120 ΜΗΖ. Καποιοι κανουν και ακομα μεγαλυτερο overclocking στα 66ΗΖ, αλλα ειναι πιο πανω απο το οριο καλης λειτουργειας που εδινε η μοτορολα.
Δηλαδή εσυ λες τον 040/40 ισάξιο με τον p90 και τον 060/50 καλύτερο. Αν και αμιγκάς/μοτορολάς νομίζω οτι δεν ήταν έτσι τα πράματα. Όχι μακρυά, αλλα όχι και έτσι, εγώ εξακολουθω να πιστευω οτι σε απόδοση ο 060/50 ήταν περίπου ίδιος, ενώ ο 040/40 πιο αργός. Όλα αυτά βέβαια όχι με μετρήσεις με όργανα, αλλα στην πράξη που "κοντράραμε" τα μηχνήματα πισάκηδες και αμιγκάδες.

Συγκρίσεις με rendering σε lightwave, επεξεργασία εικόνας κλπ. Βέβαια συγκρίναμε και διαφορετικές πλατφόρμες/προγράμματα/κώδικες αλλα τελοσπάντων. Όταν τους έλεγες για το "πραγματικό" multitasking της Amiga και αυτοί τρώγανε μπλέ οθόνες ήταν απόλαυση :diablotin:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η λεξη που χρησιμοποιεις εσυ ειναι το "νομιζω"

Other_Reality είπε:
Αν και αμιγκάς/μοτορολάς νομίζω οτι δεν ήταν έτσι τα πράματα.
Εγω δεν "νομιζω", μιλαω για το τι εγραφαν τα περιοδικα με μετρησεις εκεινη την εποχη. Και οχι ο 040/40 ΔΕΝ ηταν καλυτερος απο το P90, ηταν σε κοντινα επιπεδα, αλλα καλυτερος ο P90 σε αρκετα σημεια.

Παντα για συγκριση CPU χωρις μηχανημα μιλαμε. Αλλο πραγμα η συγκριση μηχανηματων. Αντικειμενικα δεν μπορει να υπαρχει συγκριση, αφου δεν τρεχουν το ιδιο software. Ουτε καν μια Α500 με εναν atari520 ΔΕΝ μπορεις να συγκρινεις. Δηλαδη πως θα κανεις την συγκριση με προγραμμα rendering ? τα ιδια resources απαιτει το pc που ηθελε windows 95/98 για να τρεξει ενα καλο προγραμμα rendering και που απο μονα τους τα win95 ηθελαν 8ΜΒ ram (μην πω για τα win98), ενω αντιστοιχα στην amiga το OS 3.1 ξεκιναγε να τρεχει και καταναλωνε λιγοτερο απο 200ΚΒ στην τελειως basic μορφη του? η amiga ηταν πιο γρηγορη (και καλυτερη) σε παρομοιο hardware γιατι δεν ειχε αυτη την αθλια λαιμαργια των pc για resources, οπως ram, πολλα ΜΒ σκληρου, καρτα γραφικων κτλ. Ενα ιδιο αποτελεσμα στην amiga απαιτουσε λιγοτερα απο τα μισα resources απο τα pc. Tα pc συνηθως ειχαν hardware "με το κιλο", "πιασε αλλα 8ΜΒ μνημης να τελειωνουμε". Για βρες ενα προγραμμα να παιζει με μνημη 2ΜΒ να γελασουμε. Αυτο δεν κανει ομως καλυτερο το CPU των amiga ΣΚΕΤΟ, απο το αντιστοιχο των PC, ακομα και με δεδομενη η ανωτεροτητα των 680Χ0 εναντι των Χ86.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Όταν λέω "νομίζω" το λέω ακριβώς γιατί δεν έχω κάνει μετρήσεις. Το τι εγραφαν τα περιοδικά είναι άλλη ιστορία. Όταν συγκρίνουμε cpu το μέτρο σύγκρισης ειναι φορεμένες σε μηχάνημα και αξιολόγηση της απόδοσης στην πράξη, δεν καθόμαστε να μετρήσουμε ξερά mhz, floating points,αρχιτεκτονική, θερμική συμπεριφορά και κατανάλωση χωρίς να κάνουμε "κάτι".

Και αυτά που λες με τα resources, αυτό ειπα και εγώ ακριβώς

"Βέβαια συγκρίναμε και διαφορετικές πλατφόρμες/προγράμματα/κώδικες αλλα τελοσπάντων"
. Εννοείται οτι τα πρώτα windows τρώγανε αβέρτα μνήμη και χώρο στο δίσκο, σε σχέση με το υπερ-μίνιμαλ workbench. Την σύγκριση στο rendering την κάνεις γιατί αυτό μπορείς να συγκρίνεις. Τι άλλο να συγκρίνεις, πόσο όμορφη δείχνει μια εικόνα ; H θα τρέξεις ένα demo (που ίδιο δεν θα βρείς), η θα κάνεις μια σύγκριση με software κοινού ενδιαφέροντος, π.χ δηλαδή το rendering. Aν η πολύχρωμη μπάλα στα 20fps που χοροπηδάει στο πάτωμα ο 68060 την ρεντάρει σε 50 λεπτά, και ο P90 σε 30, τότε ο P90 είναι καλύτερος, απλά. Ας είναι άλλες οι πλατφόρμες, η χρήση διαφοροποιεί το "καλύτερο". Aφού το PC δεν φόραγε 680ΧΧ τι να κάνουμε, δεν γίνόταν διαφορετικά ! Ούτε η Amiga Intel !
Έτσι ακριβώς μπορείς να συγκρίνεις και την 500άρα με τον ST δηλαδή, κόντρα σε παρόμοιες εργασίες.

Το θέμα είναι οτι όπως το πες και εσύ, το PC έγινε φθηνότερο, μετά βγήκαν και οι κάρτες ήχου/γραφικών κλπ επίσης φθηνές, και η Amiga είχε πάει ήδη περίπατο μαζί με την motorola.
 
Oχι κανεις λαθος. Δεν μπορει με τιποτα να γινει συγκριση. Δεν ειναι ουτε το αποτελεσμα ιδιο, ουτε τα "προιοντα" που χρησιμοποιησες ιδια.

Για να καταλαβεις, εχουμε ενα γαλλο σεφ στην Γαλλια που φτιαχνει μουσακα και εναν ιταλο σεφ στην Ιταλια που φτιανει μουσακα. Πως θα συγκρινεις ποιος ειναι καλυτερος? αυτο που σου αρεσει εσενα περισσοτερο? αρα το αποτελεσμα. ή μηπως ποιος το εκανε πιο γρηγορα? Ομως τι υλικα βρηκε στην Γαλλια ο ενας και τι ο αλλος στην Ιταλια. Και ποση ωρα θα εκανε ο ενας και ποση ο αλλος, αλλα και ποιο θα ηταν το αποτελεσμα εαν ο ενας χρησιμοποιουσε τα υλικα του αλλου.

Γιατι μια μπαλα που χωροπηδαει θελει και ενα προγραμμα, εαν ο κωδικας του amiga προγραμματος ειναι 100 φορες καλυτερος απο τον κωδικα του πισαδικου προγραμματος, αρα ρενταρετε πιο γρηγορα στην αμιγκα, δεν αποδεικυει οτι ειναι καλυτερη η amiga. Και με τι υπολοιπο hardware? ποση μνημη, τι λειτουργικο, τι δισκο, τι καρτα γραφικων.

Πιασε το αυγο και κουρευτο, αυτο που ολοι εχουν καταληξει ειναι οτι η amiga εχει καλυτερη δομη απο τα pc σαν hardware, συμπεριλαμβανοντας και την CPU, αλλα σε ενα πολυ -μα πολυ- γενικο συμπερασμα.
 
Μια ερωτηση πανω στο υλικο της 4000T λοιπον. Υπαρχουν παιχνιδια, οπου μεν να σχεδιαστηκαν και να κυκλοφορησαν για αλλα συστηματα, αλλα να αποδιδουν καλυτερα στην 4000T λογω της ανωτερης αρχιτεκτονικης της;

Οι επιταχυντες συμφωνα με μετρησεις ειναι κατα πολυ ανωτερες απο αυτους της 1200αρας, και δεν γνωριζω αν υπηρχαν παιχνιδια οπου να το εκμεταλευοντουσαν αυτο στην 4000T.
 
Δεν υπάρχει κατι τετοιο αφού οι απαιτήσεις είναι όπως στα PC απλα χρειαζεται μια ιπποδυναμη για να τρέξει. Είναι σαν να λέμε το παιχνιδι τρέχει μονο σε athlon 64 για παράδειγμα η σε quad core.

Απο την αλλη πολλά παιχνίδια που είχαν απαιτήσεις θα έτρεχαν καλυτερα σε A4000.
 
Εχω διαβασει πως στη 1200αρα, τα παιχνιδια με Blizzard παιζουν καλυτερα απο οτι παιζουν πχ με την Apollo. Παροτι οι καρτες δεν εχουν τρομακτικες διαφορες στις δυνατοτητες τους, υπαρχουν εμφανεις διαφορες προς το καλυτερο με την Blizzard.

Αραγε, ισχυει και κατι τετοιο στην 4000T με μια Picasso IV πχ;
 
Πάντως μέχρι το 1995, η μοναδική τηλεοπτική σειρά που έφερε την επανάσταση στα CGI και παράτησε τα στατικά-μινιατούρ μοντέλα του Star Trek ήταν το Babylon 5. Άρθρα/συνεντεύξεις αναφέρουν οτι το 1994/95, ένα επεισόδιο του χρειαζόταν περίπου 6.000 frame απο CGI. Για να το πετύχουν αυτό δεν χρησιμοποιούσαν PC αλλά 20 Amiga 2000. Όλες είχαν 32MB Ram και 040, ενα προνόμιο του Fusion Forty (http://amiga.resource.cx/exp/fusion40) και φυσικά την Video Toaster 2000 - ήταν συνδεμένες μεταξύ τους σε δίκτυο Novell και όλα κατέληγαν σε ένα ΦΟΒΕΡΟ 486 που λειτουργούσε σαν...file server! :cool:
 
Οι αμιγκα χρησιμοποιήθηκαν μονο στο pilot. Στα επομενα πήγαν σε pentiums και DEC's Alpha
 
Πίσω
Μπλουζα