Rakeesh
RetroDB Feeder
- Joined
- 10 Δεκ 2007
- Μηνύματα
- 4.670
- Αντιδράσεις
- 1.991
Όλοι μας λοιπόν έχουμε μεγαλώσει με παιχνίδια που κυρίως έχουν γραφικά bitmap, δύο διαστάσεις και κίνηση που έχει να κάνει με δεξιά-αριστερά ή πάνω-κάτω. Και εκτός παιχνιδιών όμως, στο παραδοσιακό animation, η κίνηση προς το βάθος και η περιστροφή ενός αντικειμένου είναι πολύ πιο tricky απο ένα πχ ανθρωπάκι που περπατάει.
Δεν ξέρω για σας, αλλά έχοντας αυτά ως δεδομένο, μου φαινόταν απίστευτο όταν έβλεπα ένα screenshot ή review ενος παιχνιδιου που είχε τρισδιάστατα γραφικά και κίνηση προς το βάθος. Φυσικά και δεν είχα την ικανότητα να ασχοληθώ με κάποιο simulator οπου αυτά τα γραφικά θεωρούνται δεδομένα αλλα όταν έτυχε να παίξω κάποια first person shooters και τελικά (στο PC) το Wolfenstein 3D, στην κυριολεξία έπαθα εθισμό!!
Στην εποχή της Amiga τετοια παιχνιδια ηταν σπανιότητες. Δεν ήταν διαθέσιμη ούτε η τεχνολογία ούτε η υπολογιστική ισχύς για κάτι παραπάνω απο μινιμαλιστικά, χοντροκομμένα, μονόχρωμα γραφικά. Σημερα ολα αυτα εχουν αντιστραφει: Δεδομένα θεωρούνται σήμερα τα πολύγωνα και τα παραδοσιακά hand-made ή bitmap γραφικά ανήκουν μάλλον στο χώρο των fan games
Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή σε αυτες τις σπανιοτητες που ήταν προάγγελοι της σημερινής εποχής!
(δυστυχώς δεν ειναι ολα τα screenshots απο Amiga, αλλα δεν υπαρχουν ορατες διαφορες ανα τις πλατφορμες)
Drakkhen
Το Betrayal at Krondor (1993) διαφημιζόταν σαν πρωτοποριακο RPG που σου επετρεπε να κανεις 3d ταξιδια στο κοσμο της Midkemia. Κατι τετοιο ομως ειχε γινει απο το 1989. Ενα RPG οπου σε team travel mode διεσχιζες περιοχες και δαση ψαχνοντας καστρα, πανδοχεια και dungeons
Resolution 101
Ένα παιχνίδι που έτυχε να παίξω και το 'σοκ' ήταν μεγάλο. Οδηγούμε ενα hovercraft και πυροβολούμε φιγούρες που παριστανουν αντιπαλους και εχθρικα σκαφη. Προχωρούμε με το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού και πυροβολούμε με το δεξί. Τριγύρω βλέπουμε κύβους που παριστάνουν 'φουτουριστικά' κτήρια
Archpelagos
Προδρομος του R101 (απο την ιδια εταιρεια). Δεν ξερω τιποτα γι' αυτό περα απο τη συγκριση μαζι του
Midwinter
Ενα χιονισμενο νησι κι εμεις κανουμε σκι ή οδηγούμε χιονο-οχήματα και πυροβολούμε εχθρικά σκάφη. Φοβερό και πολυπλοκο παιχνίδι με στρατηγικη, τακτική και χαρακτηρες, που δυστυχώς δεν κατάφερα να του 'πάρω τον αέρα' ακομα
Robocop 3
Δεν το έχω παίξει ακόμα (να τερματίσω πρώτα το 2
) αλλα ενα demo και αλλες εικονες με ειχαν και παλι εντυπωσιασει. Η Robocop οδηγεί, πετάει ή μπαίνει σε κτήρια πυροβολώντας κακούς. Η δράση είναι είτε πρώτου προσώπου είτε βλέπουμε τον Robo απο πίσω-δίπλα.
Epic
Απο την ιδια εταιρεια που εκανε το Robo 3. Μοιαζει με space flight simulator αλλα στν πραγματικοτητα ειναι shooter. Τοσο διαστημικες μαχες οσο και 'πλανητικες' αποστολες όσο και cutscenes ειναι δομημενα απο πολυγωνα, συνήθως πάνω απο bitmap εικονες. Μοιαζει με ενα μακρυνό πρόγονο των πιο πρόσφατων space shooters των κονσολων και του DOS. Λογω περιορισμενης δυνατοτητας, καποιος μπορει να δει μονο τα 'κοντινα' αντικειμενα! (το παίζω αυτή την εποχή)
Total Eclipse
Στην ουσία ένα first-person adventure/τακτικής. Ο παίκτης μπορεί να περπατήσει, τρέξει, πηδήξει και χρησιμοποιήσει αντικείμενα. Το παιχνίδι το ξέρω μόνο απο reviews και εικόνες. Παρότι μου φάνηκε αιώνες μπροστά, κυκλοφόρησε και στα CPC!!
Xiphos
Έλεγα να μη περιλαβω στη λιστα μου space sims, αλλιώς θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε όλους τους εξομοιωτές. Αλλά είπα να κάνω μια εξαίρεση. Το Xiphos είναι κλώνος του Elite και περιλαμβάνει μάχες, εμπόριο και εξερεύνηση. Κάποιες κατασκευές είναι αρκετά εντυπωσιακές.
Δεν ξέρω για σας, αλλά έχοντας αυτά ως δεδομένο, μου φαινόταν απίστευτο όταν έβλεπα ένα screenshot ή review ενος παιχνιδιου που είχε τρισδιάστατα γραφικά και κίνηση προς το βάθος. Φυσικά και δεν είχα την ικανότητα να ασχοληθώ με κάποιο simulator οπου αυτά τα γραφικά θεωρούνται δεδομένα αλλα όταν έτυχε να παίξω κάποια first person shooters και τελικά (στο PC) το Wolfenstein 3D, στην κυριολεξία έπαθα εθισμό!!
Στην εποχή της Amiga τετοια παιχνιδια ηταν σπανιότητες. Δεν ήταν διαθέσιμη ούτε η τεχνολογία ούτε η υπολογιστική ισχύς για κάτι παραπάνω απο μινιμαλιστικά, χοντροκομμένα, μονόχρωμα γραφικά. Σημερα ολα αυτα εχουν αντιστραφει: Δεδομένα θεωρούνται σήμερα τα πολύγωνα και τα παραδοσιακά hand-made ή bitmap γραφικά ανήκουν μάλλον στο χώρο των fan games

Ας κάνουμε λοιπόν μια αναδρομή σε αυτες τις σπανιοτητες που ήταν προάγγελοι της σημερινής εποχής!
(δυστυχώς δεν ειναι ολα τα screenshots απο Amiga, αλλα δεν υπαρχουν ορατες διαφορες ανα τις πλατφορμες)
Drakkhen

Το Betrayal at Krondor (1993) διαφημιζόταν σαν πρωτοποριακο RPG που σου επετρεπε να κανεις 3d ταξιδια στο κοσμο της Midkemia. Κατι τετοιο ομως ειχε γινει απο το 1989. Ενα RPG οπου σε team travel mode διεσχιζες περιοχες και δαση ψαχνοντας καστρα, πανδοχεια και dungeons
Resolution 101

Ένα παιχνίδι που έτυχε να παίξω και το 'σοκ' ήταν μεγάλο. Οδηγούμε ενα hovercraft και πυροβολούμε φιγούρες που παριστανουν αντιπαλους και εχθρικα σκαφη. Προχωρούμε με το αριστερό πλήκτρο του ποντικιού και πυροβολούμε με το δεξί. Τριγύρω βλέπουμε κύβους που παριστάνουν 'φουτουριστικά' κτήρια
Archpelagos

Προδρομος του R101 (απο την ιδια εταιρεια). Δεν ξερω τιποτα γι' αυτό περα απο τη συγκριση μαζι του
Midwinter

Ενα χιονισμενο νησι κι εμεις κανουμε σκι ή οδηγούμε χιονο-οχήματα και πυροβολούμε εχθρικά σκάφη. Φοβερό και πολυπλοκο παιχνίδι με στρατηγικη, τακτική και χαρακτηρες, που δυστυχώς δεν κατάφερα να του 'πάρω τον αέρα' ακομα
Robocop 3

Δεν το έχω παίξει ακόμα (να τερματίσω πρώτα το 2

Epic

Απο την ιδια εταιρεια που εκανε το Robo 3. Μοιαζει με space flight simulator αλλα στν πραγματικοτητα ειναι shooter. Τοσο διαστημικες μαχες οσο και 'πλανητικες' αποστολες όσο και cutscenes ειναι δομημενα απο πολυγωνα, συνήθως πάνω απο bitmap εικονες. Μοιαζει με ενα μακρυνό πρόγονο των πιο πρόσφατων space shooters των κονσολων και του DOS. Λογω περιορισμενης δυνατοτητας, καποιος μπορει να δει μονο τα 'κοντινα' αντικειμενα! (το παίζω αυτή την εποχή)
Total Eclipse

Στην ουσία ένα first-person adventure/τακτικής. Ο παίκτης μπορεί να περπατήσει, τρέξει, πηδήξει και χρησιμοποιήσει αντικείμενα. Το παιχνίδι το ξέρω μόνο απο reviews και εικόνες. Παρότι μου φάνηκε αιώνες μπροστά, κυκλοφόρησε και στα CPC!!
Xiphos

Έλεγα να μη περιλαβω στη λιστα μου space sims, αλλιώς θα έπρεπε να συμπεριλάβουμε όλους τους εξομοιωτές. Αλλά είπα να κάνω μια εξαίρεση. Το Xiphos είναι κλώνος του Elite και περιλαμβάνει μάχες, εμπόριο και εξερεύνηση. Κάποιες κατασκευές είναι αρκετά εντυπωσιακές.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: