Παλιές φωτογραφίες της Ελλάδας.

Η ασπρουλιάρα τουρίστρια αριστερά στην Πάρο πήγαινε γυρεύοντας για έγκαυμα τάβλα στην άμμο με ήλιο το καταμεσήμερο, όπως δείχνουν οι σκιές.
 
Αυτά είναι! Άποψη από το Λιμάνι Πατητήρι Αλοννήσου
Κι εδώ όπως είναι από το street view
 
Ηράκλειο Γωνία Οδών 1821 και Καρτερού . Στη φωτογραφία διακρίνεται η οδός Καρτερού και στο βάθος ο Μητροπολιτικός Ιερός Ναός του Αγίου Μηνά πολιούχου της πόλεως.
street view
 
Το Ferry Boat ονομάζεται ΜΙΧΑΗΛ Α ( IMO 6609729)

(το Α δεν φαίνεται στην παραπάνω φωτογραφία που έχει αναρτήσει ο RIO)

b236cf73.jpg



Το ΜΙΧΑΗΛ Α ναυπηγήθηκε το 1966 στα ναυπηγεία Αναστασιάδη - Τσορτανίδη του Περάματος, αρχικά είχε δρομολογηθεί στη γραμμή Αιδηψού - Αρκίτσας και αργότερα στην γραμμή Πάτρας - Κρυονέριου.

Λογικά η φωτογραφία είναι σε κάποιο απο αυτά τα λιμάνια.
Συμπληρώνω παραθέτοντας το ακόλουθο απόσπασμα από το λιμάνι της Ιτέας το 1974 όπου τα πλοία εξυπηρετούσαν την πορθμειακή γραμμή Ιτέας - Αιγίου.
Στο διάστημα 0:16 - 0:20 διακρίνεται το Ε/Γ - Ο/Γ ΜΙΧΑΗΛ Α το οποίο κατασκευάστηκε
το 1966 στο Πέραμα από την ναυπηγική εταιρεία «Δ.Κ.ΑΝΑΣΤΑΣΙΑΔΗΣ & Α.Χ.ΤΣΟΡΤΑΝΙΔΗΣ» . Το συγκεκριμένο πλοίο κάποια στιγμή μετασκευάστηκε : αυξήθηκε το μήκος, προστέθηκαν καταστρώματα και νέα γέφυρα και αυξήθηκε το πλάτος του χώρου φόρτωσης. Για αρκετό χρονικό διάστημα εκτελούσε δρομολόγια στην γραμμή Αρκίτσας - Αιδηψού (προσωπικά είχα ταξιδέψει με αυτό ως επιβάτης κατά το διάστημα της δεκαετίας του 1980 - αρχές 1990).
Φέρει τον αριθμό IMO: 6609729 και τελευταία το όνομα KING LEONIDAS.
Πηγές forum.nautilia.gr , marinetraffic.com

 
Δεν υποτίθεται. Εκεί έμεναν όταν έκαναν... διακοπές το καλοκαίρι.

Όλες οι οικίες έχουν κατεδαφιστεί και στην θέση τους έχουν δημιουργηθεί εκτρώματα.
Σε ένα από αυτά τραγουδούσε και ο Παπαμιχαήλ ως οικοδόμος στην ταινία "Διπλοπενιές".
Η μόνη που σώζεται ως τις ημέρες μας, είναι η μία από τις δύο οικίες Πατσιάδη (σημερινή Σταυριανάκου),
που φιλοξένησε για ένα διάστημα και το Ιταλικό Προξενείο.

Προβολή συνημμένου 220087

Εδώ σε λήψη της δεκαετίας του '60.
Στην φωτό διακρίνεται τρολεϋ FIAT του 1938 το οποίο εκτελεί δρομολόγιο της γραμμής 20 Πειραιάς-Καστέλλα της πρώην ΗΕΜ (Ηλεκτρικής Εταιρίας Μεταφορών) θυγατρικής της Αγγλικής Power η οποία εξαγοράσθηκε από το Ελληνικό Δημόσιο στις 14 Δεκεμβρίου του 1970 οπότε ιδρύθηκαν τα ΗΛΠΑΠ (Ηλεκτροκίνητα Λεωφορεία Περιοχής Αθηνών Πειραιώς) τα οποία πλέον ανήκουν στις ΟΔΙΚΕΣ ΣΥΓΚΟΙΝΩΝΙΕΣ (ΟΣΥ) ΑΕ.
 
Πραγματικά δεν θυμάμαι καθόλου να είχα δει! Αλλά τα αρθρωτά τα βρήκα να κυκλοφορούν ευρέως. Μάλιστα το ιστορικό 222 (Ακαδημίας - Νεκροταφείο Ζωγράφου) από μια περίοδο και μετά ήταν 7 στις 10 φορές αρθρωτό λόγω του τεράστιου αριθμού φοιτητών που επέβαιναν. Όσο για την ονομασία "σκουλήκι", κοίτα σύμπτωση, την είχα πρωτοακούσει από έναν μπάρμπα στην Πατησίων σε στάση όπου περίμενε το 608! Τελικά πώς τα ονομάζουν; έχω ακούσει και το "φυσαρμόνικα" αλλά μου φαίνεται τελείως λάθος.
Και μία που γίνεται λόγος για αρθωτά λεωφορεία παραθέτω τα παρακάτω στοιχεία :
Τα πρώτα αρθρωτά λεωφορεία στην Ελλάδα Volvo Saracakis SB756 κυκλοφόρησαν με τα χρώματα του ΟΑΣΘ (ήταν βαμμένα κόκκινα με μπλέ γραμμή στη μέση) στις 18 Ιανουαρίου 1978
βλ. σχετ. φωτό του πρώτου που κατασκευάστηκε και κυκλοφόρησε στην Ελλάδα και έλαβε κωδ. 501 και αρ. κυκλ. ΜΝ7001:
,
ΟΙ κωδικοί αμαξοστασίου, οι αριθμοί κυκλοφορίας και το έτος κατασκευής αντίστοιχα ήταν: (Πηγή leoforeia.gr)
501 έως 545 ΜΝ7001 έως 7045 έτος κατασκευής: 1978 πλην του 501 κατασκευής 1977, το οποίο κυκλοφόρησε το 1978
546 έως 565 ΜΡ6446 έως 6465 έτος κατασκευής: 1979
566 έως 580 ΜΧ2066 έως 2080 έτος κατασκευής: 1980
581 έως 628 ΜΧ2401 έως 2448 έτος κατασκευής: 1980 (τα 610 και 611 ΜΧ2431 και 2430 αντίστοιχα με αντίθετη σειρά)
Volvo B10MA55 / Saracakis
629 έως 673 ΝΑ9649 έως 9693 έτος κατασκευής: 1982
Οι διαφορές τους με τα αντίστοιχα της Αθήνας (κυκλοφόρησαν 100 με κωδ. αμαξοστασίου 1 έως 100 , με αρ.κυκλ. ΥΝ6901 έως 7000 και έτος κατασκευής 1981 έως 1984) ήταν :
- είχαν τρεις πόρτες (στην τρίτη πόρτα ήταν ο εισπράκτορας) αντί τεσσάρων της Αθήνας ΕΑΣ (δεν υπήρχε θέση εισπράκτορα γιατί όταν κυκλοφόρησαν είχε καταργηθεί)
- στην γαλαρία δεν είχαν καθίσματα (όπως τα αντίστοιχα μονά πράσινα του ΗΣΑΠ ενώ τα αρθρωτά της Αθήνας είχαν 5 καθίσματα.
- το κιβώτιο ταχυτήτων ήταν ημιαυτόματο Wilson και σε ορισμένα κατόπιν χειροκίνητο ; (δεν είμαι σίγουρος) ενώ της ΕΑΣ ήταν εφοδιασμένα με αυτόματο κιβώτιο Alison.
Ορισμένα από τα κόκκινα του ΟΑΣΘ ως μισθωμένα εκτέλεσαν δρομολόγια της τότε ΕΑΣ στην Αθήνα το μακρινό 1978 σε ένα εκ των οποίων είχα την τύχη να επιβιβαστώ με τους γονείς μου μία φορά σε ηλικία 5 ετών και πιο συγκεκριμένα στην γραμμή 40 ΑΚΑΔΗΜΙΑ-ΑΓ.ΝΙΚΟΛΑΟΣ- ΝΕΚΡ.ΖΩΓΡΑΦΟΥ (παλιά αρίθμηση , μετέπειτα 222 AΘΗΝΑ-ΖΩΓΡΑΦΟΥ Α΄ και πλέον εδώ και αρκετά χρόνια 608 ΓΑΛΑΤΣΙ-ΝΕΚΡ.ΖΩΓΡΑΦΟΥ). Μου είχε κάνει εντύπωση το κόκκινο χρώμα και ο μύλος της άρθρωσης...
Τα αρθρωτά Volvo B10MA55 / Saracakis της Αθήνας και της Θεσσαλονίκης έφεραν το χαρακτηριστικό έμβλημα ΔΕΙΝΟΣΑΥΡΟΣ .
Διέθεταν τις χαρακτηριστικές εξακτινωτές ζάντες trillex, όπως και τα μονά του ΗΣΑΠ.
Επιπλέον αφού αναφέρθηκα και στα πράσινα μονά Volvo Saracakis SB756 του ΗΣΑΠ αναφέρω ότι κατασκευάστηκαν 60 οχήματα με συμβατικό κιβώτιο ταχυτήτων και έλαβαν κωδικούς αμαξοστασίου 1 έως 60 και αρ. κυκλ. ΥΝ8401 έως 8460. Ορισμένα από αυτά έχουν διασωθεί από τους Αδελφούς Λαζαρόπουλους (ΛΑΕΓΕ) και εμφανίζονται περιστασιακά σε διάφορες εκδηλώσεις όπως πρόσφατα σε επίδειξη μόδας στο παλιό Ανατολικό Αεροδρόμιο Ελληνικού αλλά και στα γυρίσματα της ταινίας για τον Γιάννη Αντετοκούνμπο.
Υπάρχουν αρκετοί σύνδεσμοι στο διαδίκτυο , ενδεικτικά βλ. σχετικά
[URL unfurl="true"]http://busoldtimers.blogspot.com/[/URL]
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα