Πανέμορφες στατικές εικόνες από τον speccy...

grinder

RetroActive
Joined
15 Νοέ 2010
Μηνύματα
358
Αντιδράσεις
114
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Οι περισσότερες απο αυτές είναι όντως πολύ καλές - ειδικά αν αναλογιστούμε ότι έχουμε να κάνουμε με spectrum !!

Οι δε χρωματισμοί με τους συνδιασμούς τους αγγίζουν τα όρια της "ψυχεδέλειας" (μιά και τo clash δεν επιτρέπει πιό "λεπτό" μιξάρισμα) - χωρίς το τελικό αποτέλεσμα να φαντάζει ιδιαίτερα "κιτς". (θα έλεγα πως ακροβατεί κάπου ενδιάμεσα).

Φυσικά βοηθάει πολύ το γεγονός ότι πρόκειται για στατικές εικόνες, διότι η κίνηση των sprites και το "ξέχυμα" των χρωμάτων ήταν ο κατεξοχήν λόγος που ωθούσε τους προγραμματιστές στο να κάνουν πολλά spectrumoπαίχνιδα δίχρωμα, ώστε να αποφεύγουν το πρόβλημα.

Επίσης διαπιστώνω το εξής: Ενας τρόπος να "παρακαμφθεί" (στο μέτρο του δυνατού) το γνωστό πρόβλημα με τα attributes, είναι μέσω dithering !!

Eτσι το ντεγκραντέ κρατιέται στα δύο χρώματα στα "ευαίσθητα" σημεία, ενώ ταυτόχρονα δεν έχουμε και "απότομες" εναλλαγές που οδηγούν στα γνωστά (και αντιαισθητικά) "patches" χρωμάτων.

Γενικά, ένας καλός σχεδιαστής πάντα καταφέρνει να βγάλει καλό αποτέλεσμα σε στατικές εικόνες, ακόμα και με ζόρικους περιορισμούς. Θυμάμαι σε CBM (ο οποίος έχει τους ίδιους attribute περιορισμούς με τον spectrum στην "υψηλή" του ανάλυση), καλλιτέχνες όπως η Mimi Doggett έκαναν φοβερή δουλειά !! (δείτε παιχνίδια όπως το Hardball, το PSI-5, το Law of the West, κ.α., και θα καταλάβετε).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Εξίσου όμορφη και η τεχνικό-εικαστική ανάλυση του billy!
 
To spectrum παντα το "ειχε" με τις στατικες εικονες-και κυριως με τις εισαγωγικες οθονες των παιχνιδιων,που πολλες φορες ηταν το μοναδικο πραγμα που αξιζε απο ολο το παιχνιδι! :D
 
...η αλήθεια είναι επειδή σχηματιζόταν αργά αργά κατά την διάρκεια του φορτώματος τραβούσε την προσοχή και κορύφωνε την ανυπομονησία για να ξεκινήσει το παιχνίδι!

Σε όλες τις πλατφόρμες 8-16μπιτ η εικόνα φορτώματος παιχνιδιού είχε κύρος...άλλωστε συνήθως ήταν η εικόνα της συσκευασίας του παιχνιδιού όπως φυσικά μπορούσε να την αποδώσει το κάθε σύστημα!
 
Γιατι έχω την εντύπωση ότι πολλα απο τα $creen είναι ULA+ ;

[Μετάφραση των παραπάνω] Γιατί έχω την εντύπωση οτι πολλά απο τα screen ειναι ULA+ ; [μετάφραση των παραπάνω]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ηθελα να απαντήσω εδώ και κάποιες μέρες, αλλά δυστυχώς το ανέβαλλα.

Δεν το πιστεύω ότι επιχειρώ να... υπερασπιστώ τον spectrum, αλλά επειδή μου αρέσει να είμαι δίκαιος θα πρέπει να ομολογήσω πως είμαι της γνώμης ότι δεν τίθεται καν θέμα "ULA+".

Οι εικόνες μπορούν να προβληθούν ως έχουν σε κανονικό spectrum, απλά στο slideshow που βλέπουμε στο βιντεάκι υπάρχει ένα κάποιο "blurring" το οποίο σε συνδιασμό με το πολύ αποτελεσματικό dithering που έχουν κάνει οι αρτίστες (όπως λέγαμε παραπάνω) καθιστά δύσκολο να πιστέψει κάποιος πως αυτό που βλέπει δεν είναι... "σικέ". (να που για μία ακόμη φορά υπάρχει λόγος που το youtube -δεν- προσφέρεται για πάσης φύσεως "μετρήσεις ακριβείας").

Για του λόγου το αληθές, παραθέτω χαρακτηριστικά *μερικές μόνο* εικόνες φορτωμένες σε emulator (εξομοίωση κοινού 48άρη spectrum). Eδώ μπορεί να φανεί πλέον καθαρά ότι ο αρτίστας δεν έχει "κλέψει". Βέβαια μπορεί κάποιος να ρωτήσει "Είσαι σίγουρος; Τις δοκίμασες όλες τις οθόνες;". Οχι, δεν δοκίμασα -όλες- τις οθόνες, αλλά στην συντριπτική πλειοψηφία τους είναι "εντάξει". (εννοείται φυσικά ότι δεν έβαλα το παραμικρό "φίλτρο" απεικόνισης στον emulator, μιά και σκοπός ήταν να φανεί η ακρίβεια σε επίπεδο pixel, και όχι να εξομοιωθεί οθόνη retro-τηλεόρασης !!)

Μία εξαίρεση αποτελεί η τελευταία εικόνα του slideshow (δείτε παρακάτω), όπου το παραγόμενο αποτέλεσμα γίνεται μέσω "hackευμένου" mode (gigascreen) - και πάλι όμως δεν θα έλεγα πως ανακατεύεται κάποια "ULA+".

spectac1.png


spectac2.png


spectac3.png


(GIGASCREEN):

gigascreen.png


(STANDARD DISPLAY):

spectacgiga.png
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα