Παρουσιαση Sony Playstation Classic

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
8.504
Αντιδράσεις
7.150
Αφου φορτώσει μια φορά κανονικά, εχει προσθέσει στο usb stick ολους τους απαραίτητους φακέλους, οποτε το συνδέουμε ξανα στον υπολογιστη μας για να φορτώσουμε παιχνιδια. Ειχα ξεκινησει την διαδικασια με ενα usb stick, αλλα επειδη ηθελα περισσότερη χωρητικότητα, καποια στιγμη μεταφέρθηκα σε εναν ssd δισκο. Απλα τον φορμαρα σε NTFS και αντέγραψα τα περιεχόμενα του usb stick στον δισκο και συνεχισα απο εκει που ειχα μεινει χωρις κανενα πρόβλημα. Στην φωτογραφία βλεπουμε τον cablexpert OTG adapter με το icy box sata to usb adapter.



Υπαρχει μια πολυ χρησιμη λειτουργία με ενα φακελο transfer οπου αντιγράφουμε ολα τα PS1 disc images που θελουμε να προσθέσουμε και την επομενη φορα που θα φορτωσει το Project Eris, τα μεταφέρει αυτόματα στο κατάλληλο σημειο. Επιπλεον υπαρχει ετοιμη βαση δεδομένων για ολα τα παιχνιδια PS1 μαζι με τα metadata και ετσι χωρις καμια αλλη επέμβαση εχουμε τα σωστα ονοματα και covers στο τροποποιημένο κλασσικό interface.

Ας δουμε τωρα καποια βασικα στοιχεία απο το Project Eris.

Η αρχικη οθονη του boot loader. Εδω εξ αρχης υπάρχουν τρεις επιλογες, RetroArch, Project Eris (το τροποποιημένο κλασσικό interface) και EmulationStation, αλλα μπορουμε να προσθέσουμε περισσότερες ή να κρύψουμε καποιες απο τις υπάρχουσες. Επιπλεον μπορουμε να επιλεξουμε να φορτωνει αυτοματα στην εκκίνηση καποια απο αυτες, αλλα και να δουμε ολες τις γενικες ρυθμισεις και τις ρυθμισεις δικτυου.



Οι γενικες ρυθμισεις. Μπορουμε να επιλεξουμε να μην εμφανίζονται τα ενσωματωμένα απο την μανα τους παιχνιδια. Ενδιαφέρουσα η επιλογη να αντικαταστήσουμε τον ενσωματωμένο emulator (PCSX Rearmed standalone) με το RetroArch (PCSX Rearmed core).



Μπορουμε να επιλεξουμε αν θα εχει ακομα και το RetroArch προσβαση στα ενσωματωμένα παιχνιδια.



Εδω εχουμε επιλογη themes για τον bootloader και το τροποποιημένο κλασσικο interface. Για τα παραδείγματα εδω χρησιμοποίησα το stock.



Οτι αλλαγή κάνουμε πρεπει να κανει shutdown για να πιασει. Windows 95 κατασταση. :fafoutis:



Με το stock θεμα θα δυσκολευτεί κανεις να καταλαβει οτι κατι διαφορετικό συμβαινει με το PSC του. Μονη διαφορά ολα αυτα τα ωραια παιχνιδακια.



Οι επιλογες και η λειτουργικότητα ειναι πανομοιότυπη, εως και το μοναδικο save state!



Φορτώνοντας ενα παιχνιδι, ολα θυμιζουν στοκ καταστάσεις, αλλα εχουμε ευκολη προσβαση στις επιλογες του emulator. Εκτος των αλλων μπορουμε εδω να χρησιμοποιήσουμε τα επιπλεον save states χωρις προβλημα.






Εκτος απο τα εικονίδια των παιχνιδιων, βρισκουμε και συντομεύσεις προς τον bootloader, το retroarch και ολες τις native εφαρμογες που εχουν εγκατασταθει.



Απο την μανα του το Project Eris ερχεται με προγραμματα διαχερισης folders και παιχνιδιων. Τα folders εχουν την εννοια υπομενου οπου μπορουμε να μεταφέρουμε καποια απο τα παιχνιδια μας με καποια κατηγοριοποίηση, για να ελαφρύνουμε το βασικο μενου. Ειναι εντελως προαιρετικό.



Το προγραμμα διαχείρισης παιχνιδιων μας επιτρέπει να αλλαξουμε τα metadata καθε τιτλου ή να τον διαγράψουμε.




Πριν ολοκληρώσουμε για την ωρα, να δουμε και ενα διαφορετικό theme.




Στην συνεχεια, RetroArch, EmulationStation και πολλα αλλα ενδιαφέροντα πραγματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
8.504
Αντιδράσεις
7.150
Απο τον boot loader ή το τροποποιημένο κλασσικό interface μπορούμε να φορτώσουμε το RetroArch.



Στην αρχική εγκατάσταση έρχεται μονο με το PCSX Rearmed core, αλλα παρέχονται μια σειρα απο πυρήνες που μπορούμε να κατεβάσουμε και προσθέσουμε χειροκίνητα.



Αναλογα με τις επιλογες που εχουμε κανει στις γενικες ρυθμισεις του Project Eris θα βρουμε ετοιμες λιστες με τα προεγκατεστημενα παιχνιδια και τα παιχνιδια που εχουμε προσθεσει εμεις.



Αν και δεν εχει ιδιαιτερο νοημα να χρησιμοποιήσουμε απευθειας το RetroArch, μπορουμε να αντικαταστήσουμε τον standalone emulator και να εκμεταλλευτούμε τις προχωρημένες δυνατότητές του.




Μεσα απο το RetroArch μπορούμε να επιστρέψουμε στο boot loader ή να κανουμε τερματισμο χρησιμοποιώντας το κουμπι on/off.

Ας προχωρήσουμε σε μερικες native εφαρμογες. Αυτες μπορουμε να τις εγκαταστήσουμε ειτε χειροκίνητα, είτε χρησιμοποιώντας την παρεχόμενη εφαρμογη για windows.

Πρωτο και καλυτερο το Drastic standalone emulator για Nintendo DS. Δεν ειμαι ο ειδικοτερος στο θεμα, αλλα φαινεται να λειτουργει πολυ καλα.



Επιλογη παιχνιδιου



Ηρθανε τα πανω κατω. o_O




Επεμβαίνοντας στις ρυθμισεις, διορθώνεται η αναποδιά.




Μετα υπαρχει ο PPSSPP emulator. Δημιουργεί και επιλογη στον boot loader.



Επιλογη παιχνιδιού.



Ρυθμίσεις με την σέσουλα!



Δυστυχώς όμως το PSC δεν ειναι αρκετα ισχυρο για την συντριπτική πλειοψηφία των παιχνιδιων του PSP, οπως ειναι εμφανες απο την κακιστη αποδοση του BlazBlue: Calamity Trigger.




Εκτός απο emulators, υπαρχουν και καμποσα native ports απο κλασσικα παιχνιδια, οπως πχ Doom.





Παιζει παρα πολυ καλα, αλλα κατι δεν παει καλα με την ενταση του ηχου.

Μεσα απο τις native εφαρμογές εχει απενεργοποιηθεί η δυνατότητα να κανουμε τερματισμο χρησιμοποιώντας το κουμπι on/off, για να αποφευχθεί η πιθανότητα απώλειας δεδομένων.

Στην συνεχεια θα δουμε το EmulationStation, πως μπορουμε να προσθέσουμε metadata στην εγκατασταση μας κλπ.
 
Τελευταία επεξεργασία:

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
8.504
Αντιδράσεις
7.150
Συνεχίζουμε την εξερεύνηση του Project Eris με το EmulationStation. Η υπαρξη του ειναι μια απο τις μεγαλες διαφορες του Project Eris με το Autobleem. Η αρχικη εγκατάσταση ειναι τελειως βασικη και δεν εχει καμια απο τις τροποποιήσεις/βελτιώσεις που συναντάμε σε αλλα frontends (RetroPie, Recalbox κλπ). Ετσι η εμπειρια out-of-the-box δεν ειναι και η καλυτερη δυνατη. Επειδη βασιζεται στην πολυ περιορισμένη εγκατασταση του RetroArch, η υποστήριξη για διαφορες λειτουργίες και συστηματα ειναι πολυ περιορισμενη.



Οταν αρχικοποιηθει η εγκατασταση του Project Eris, δημιουργει αυτοματα ολους τους φακελους για τα υποστηριζόμενα συστηματα. Εφόσον προσθεσουμε roms σε αυτους τους φακελους, θα εμφανιστούν στο περιβάλλον του EmulationStation.



Εγω αντέγραψα μερικες roms απο την αγαπημενη μου Recalbox εγκατασταση και ενω φαινεται να λειτουργουν σωστα, δεν εμφανιζει κανενα απο τα metadata. Για να προσθεσουμε metadata μπορουμε να το κανουμε ειτε online (αν εχουμε συνδεσει καποιο σχετικο dongle στο PSC) ή απο τον υπολογιστη μας με μια μεθοδο που θα δουμε παρακατω.



Προσπαθησα να προσθεσω και συστηματα για τα οποια δεν εχουν δημιουργηθεί αυτόματα φακελοι, αλλα φαινεται να υπαρχουν σχετικοι πυρήνες στο RetroArch (πχ Neo Geo CD). Παρόλο που εμφανίζονται στα menu δεν φορτώνουν. Συνεπως, εκτος κι αν ειστε guru του EmulationStation/RetroArch το θεωρώ απίθανο να προσθέσετε πράγματα παραπάνω απο αυτά που έχουν προβλεφτεί.

Υποτίθεται οτι μπορουμε να κανουμε τερματισμο του EmulationStation ειτε απο την σχετικη επιλογη, ειτε απο το κουμπι και να επιστρεψουμε στον boot loader, αλλα εμενα τουλαχιστον σβηνει η οθονη, αλλα δεν προχωράει παρακατω. Ετσι ο μονος τροπος για να προχωρήσουμε ειναι να βγαλουμε το PSC απο το ρευμα.

Ας δουμε τωρα την offline μεθοδο για να προσθέσουμε metadata στο EmulationStation. Κατ' αρχην θα πρεπει να εχουμε λογαριασμό στην υπηρεσια metadata ScreenScraper. Αυτο δεν ειναι εντελως απαραίτητο, αλλα δεν κοστιζει τιποτα και βοηθαει ενίοτε με την διαθεσιμότητα της υπηρεσιας. Αν σας περισσεύουν για να κανετε δώσετε και το κατιτίς, τοτε θα εχετε προτεραιότητα στα downloads σας.

Απο κει και περα, θα χρησιμοποιήσουμε το προγραμμα Skraper, που ειναι δωρεαν και αυτη την στιγμη ειναι σε beta εκδοση στα windows. Αφου το κατεβασουμε, αποσυμπιέσουμε και τρεξουμε, θα μας ρωτησει να δωσουμε τα στοιχεια μας για την υπηρεσια ScreenScraper.



Μετα θα μας ζητησει να διαλεξουμε για τι ειδος frontend θελουμε metadata. Επιλεγουμε Recalbox.



Τελος θα μας ζητησει να του δειξουμε που ειναι οι roms μας. Εδω πρεπει να τσεκάρουμε και την επιλογη "include non recalbox rom folders".



Πλεον μπαινουμε στο κεντρικο περιβαλλον του προγράμματος. Στην αριστερη γωνια του παράθυρου υπαρχουν ολες οι πλατφόρμες που εχει ανιχνεύσει το πρόγραμμα. Εδω εμφανίζονται τα παντα, ασχετως αν εχουμε προσθέσει εμεις roms ή οχι. Ετσι μπορούμε ειτε να εφαρμόσουμε κοινες ρυθμισεις για ολα ή να κανουμε επιμέρους ρυθμισεις για συγκεκριμένες περιπτώσεις και να κατεβασουμε μονο οτι θελουμε εμεις. Στην βασικη οθονη βλεπουμε διαφορες ρυθμισεις, ενω υπαρχει και η δυνατοτητα να διαχειριστούμε τα metadata του frontend μας online μεσω SSΗ.



Πολλες επιλογές για την εμφανιση των τιτλων των παιχνιδιων.



Πολλες και σημαντικές επιλογες για το τι εικονες και video θα μας δειχνει το frontend μας. Εδω θελει λιγο προσοχη, ειδικα αν δεν εχουμε προνομιούχο λογαριασμό στο ScreenScraper για να μην φαμε την ζωη μας μεχρι να κατεβουν.



Αφου φερουμε ολες τις ρυθμισεις στα μετρα μας ξεκιναμε την διαδικασια κατεβάσματος και περιμενουμε.



Το τελικο αποτέλεσμα επιβραβεύει. Υπαρχει περιστασιακά κατι που δεν μπορεσε να ανιχνεύσει ή καταλαβε λαθος, αλλα οχι πολυ συχνα.



Στην συνέχεια θα δουμε το προγραμμα διαχείρισης για windows και τελικα συμπερασματα.
 
Τελευταία επεξεργασία:

freaktmp

Expert
Joined
20 Απρ 2009
Μηνύματα
8.504
Αντιδράσεις
7.150
Πριν δουμε το προγραμμα για windows που συνοδευει το Project Eris, θα αναφερω οτι δεν ειχα κανενα προβλημα να συνδεσω τον δισκο στην μπροστινη θυρα usb αφου συνδεσα και το εξωτερικο τροφοδοτικο στον icy box adapter. Ετσι εχω ελευθερη την OTG usb θυρα για bluetooth ή wifi dongles αν ποτε το θελησω. Εκανα δοκιμες και με κανα δυο διαφορετικα χειριστηρια. Με το PS3 controller ενσυρματα δεν ειχα προβλημα. Με το 8bitdo Arcade Stick χρησιμοποιοντας το 2.4GHz dongle παιζει αλλα αντιμετωπισα το ιδιο θεμα που ειχα δει παλιοτερα με το Raspberry Pi 4 και το RetroPie, οτι δεν αναγνωριζει τα RT και LT κουμπια. Αυτο, απ' οτι φαινεται, συμβαινει γιατι αναγνωριζονται σαν analog triggers ενω το retroarch περιμενει κουμπια. Ενας απλος και γρηγορος τροπος να λυσουμε το προβλημα, ειναι να χρησιμοποιησουμε το ultimate software της 8bitdo και να κανουμε remap τα κουμπια αυτα σαν RS και LS (analog stick buttons). Ετσι μπορουμε να εχουμε διαθεσιμα ολα τα κουμπια στα παιχνιδια.



Το Project Eris Desktop App ειναι ενα προγραμμα για windows που μας επιτρεπει να κανουμε ευκολη και σε σημαντικο βαθμο αυτοματοποιημενη διαχειριση της εγκαταστασης μας. Μπορουμε να διαχειριστουμε οχι μονο τα PS1 παιχνιδια, αλλα και ολα τα παιχνιδια που υποστηριζονται απο το EmulationStation καθως και τα metadata τους. Επιπλεον μπορουμε να προσθεσουμε τις native εφαρμογες και themes για το Project Eris. Τελος μπορουμε να οργανωσουμε ολα αυτα σε folders για πιο νοικοκυρεμένη εμφανιση.

Το προγραμμα ερχεται συμπιεσμενο και δεν χρειαζεται εγκατασταση. Αφου το τρεξουμε για πρωτη φορα, στην πανω δεξια μερια του παραθυρου επιλεγουμε το drive που εχουμε την εγκατασταση του Project Eris.



Αφου αναλυσει την υπαρχουσα εγκατασταση μας παρουσιαζει μια λιστα με τα PS1 games σε μια στηλη στην αριστερη μερια. Αμα επιλεξουμε ενα παιχνιδι, βλεπουμε ολες τις πληροφοριες για αυτο και τα metadata του. Το προγραμμα αναγνωριζει τυχον προβληματα στην ονομασια του παιχνιδιου και των αρχειων του και μας δινει μια σειρα απο εργαλεια που με ευκολο και αυτοματοποιημενο τροπο μας βοηθουν να τα διορθωσουμε. Επιπλεον μπορουμε να αφαιρεσουμε παιχνιδια που δεν θελουμε, να αλλαξουμε την σειρα που εμφανιζονται κλπ.



Εδω βλεπουμε το υποπαραθυρο που μας βοηθαει να επιλυσουμε προβληματα με το cue αρχειο του παιχνιδιου. Φυσικα το προγραμμα δεν υποστηριζει μονο bin/cue, αλλα ολους τους τυπους που υποστηριζει το Project Eris, PBP, CHD κλπ.



Εδω βλεπουμε το υποπαραθυρο που μας επιτρεπει να διορθωσουμε ή/και να προσθεσουμε metadata στο παιχνιδι που εχουμε επιλεξει. Προσφερεται η δυνατοτητα να κανουμε scrape metadata απο διαφορες online databases.



Δεν μπηκα στην διαδικασια να προσθεσω roms απο αλλες πηγες, αλλα νομιζω οτι ειναι καπως λιγοτερο αυτοματοποιημενη η διαδικασια, ειδικα στο θεμα των metadata.

Ειναι ευκολο να προσθεσουμε native εφαρμογες, αφου κατεβαζει μια λιστα με ολες τις υποστηριζομενες εφαρμογες και απλα επιλεγουμε πια θελουμε την κατεβαζει και εγκαθιστα αυτοματα.



Ομοιως και για τα themes.



Ακομα μπορουμε να καθορισουμε πια επιπλεον εικονιδια θα εμφανιζονται στο κλασσικο τροποποιημενο περιβαλλον.



Αφου εχουμε διορθωσει ολα τα προβληματα με τα ονοματα αρχειων και εχουμε κανει ολες τις επεμβασεις που θελουμε, δινουμε την εντολη να κανει τις αλλαγες στην εγκατασταση. Εχοντας πλεον την τελικη διορθωμενη λιστα με τα παιχνιδια μας δινει την δυνατοτητα να φτιαξουμε folders και να μεταφερουμε πραγματα εκει για καλυτερη οργανωση.



Αν και δεν ειναι απαραιτητο για την εγκατασταση και χρηση του Project Eris, το Desktop App ειναι σημαντικη προσθηκη και θα το εκτιμησουν ιδιαιτερα οσοι θελουν να κανουν τροποποιησεις και να φερνουν στα μετρα τους τα frontends τους. Πραγματικα δεν ειναι κατι που συνανταει κανει συχνα σε αυτο το χωρο.

Τελικα συμπερασματα. Αν και δεν ειναι τελειο, το Project Eris ειναι για μενα ο καλυτερος τροπος να τροποποιησει κανεις το PSC του. Εκτιμω ιδιαιτερα την εμφαση του στα παιχνιδια PS1, αφου εν ετει 2022 υπαρχουν πολλες καλυτερες λυσεις για μια γενικη emulation υπερσυσκευη. Παρολα αυτα δεν θα σας απογοητευσει και σαν γενικοτερο emulation συστημα για τις πλατφορμες που υποστηριζονται. Ακομα μου αρεσει πολυ η εμφαση στην αξιοπιστια και οι ευκολιες για τους αρχαριους.

Αξιζει να αγορασετε ενα Playstation Classic σημερα μονο και μονο για το Project Eris; Οχι, εκτος και αν ειστε φανατικος συλλεκτης του PS1 ή οτιδηποτε Sony. Αν ομως τυχαινει να εχετε ενα στην ντουλαπα σας, βγαλτε το, ξεσκονιστε το και ριξτε μια ματια σε αυτο το πολυ ενδιαφερον frontend.
 
Τελευταία επεξεργασία:
Μπλουζα