Ποιος σκότωσε τον Σεραφίνο;

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.884
Αντιδράσεις
3.874
Ήρωες μιας εποχής άλλης

Φτωχοί, με λίγα μέσα, καλή καρδιά, καταφερτζήδες, αγωνιστές με ιδανικά, πλακατζήδες και συμπαθητικοί. Ο Σεραφίνο, ο Τιραμόλα, ο Μπλεκ, ο Όμπραξ, ο Κάπταιν Μαρκ και ο Παπερίνο μεγάλωσαν ολόκληρες γενιές παιδιών. Εκατοντάδες χιλιάδες τεύχη με τις περιπέτειές τους πωλούνταν κάθε εβδομάδα στη δεκαετία του '70. Στα περίπτερα οι πιτσιρικάδες της εποχής έκαναν ουρές αγοράζοντας αλλά και ανταλλάσσοντας τα τεύχη που είχαν διπλά.

Ο Σεραφίνο μπορεί να ήταν μονίμως πεινασμένος, αλλά κάθε του περιπέτεια πουλούσε 60.000 τεύχη. Ένας ήρωας φτωχός, λίγο τεμπέλης, κατεργαράκος, άτυχος, που δεν ήταν άτρωτος, φαίνεται ότι ανταποκρινόταν στις συνθήκες μιας εποχής οικονομικής αστάθειας και αβεβαιότητας. Στο ίδιο μοτίβο ο Τιραμόλα κατάφερνε τα πάντα, ακόμη και εάν έπρεπε να γίνει χίλια κομμάτια και τα έβγαζε πέρα και στις πιο δύσκολες καταστάσεις * ήρωας και αυτός μιας άλλης εποχής όπου όλα επιτυγχάνονταν με κόπο.

Πιο δυναμικός ο Μπλεκ έδινε γερά μαθήματα στους Βρετανούς αποικιοκράτες και πουλούσε περισσότερα από 70.000 τεύχη, κατατροπώνοντας το αντίπαλο δέος που αποτελούσε το «Αγόρι». Ο «Ξανθός ήρωας» χρησιμοποιούσε το μυαλό και τις γροθιές του σε αντίθεση με τους σημερινούς «Πάουερ Ρέιντζερς» που βασίζονται σε όπλα προηγμένης τεχνολογίας.

Όλοι εκείνοι οι χάρτινοι ήρωες * ασπρόμαυροι και έγχρωμοι * εξαφανίστηκαν χωρίς ποτέ να εμφανιστούν στην τηλεόραση. Ίσως μάλλον αυτό συνέβαλε στην εξαφάνισή τους. Σήμερα, τα αντίστοιχα περιοδικά στα περίπτερα είναι περισσότερα και πιο εντυπωσιακά σε χρώματα. Ποιος πιτσιρίκος όμως μπορεί πια να ταυτιστεί μαζί τους για περισσότερο από λίγα λεπτά;

Ο Σεραφίνο

Τη δεύτερη θέση στην κυκλοφορία των παιδικών περιοδικών μετά το «Μίκυ Μάους» είχε σχεδόν για όλη τη δεκαετία του '70 ο «Σεραφίνο». Ήταν ένα περιοδικό μικρού σχήματος που κυκλοφορούσε κάθε Τετάρτη. Οι μισές του σελίδες ήταν ασπρόμαυρες και χάρτινες. Το περιεχόμενό του ήταν εικονογραφημένες ιστορίες ενός καγκουρό που είχε ανθρώπινη μορφή, τού Σεραφίνο. Ενός απένταρου αλήτη που συνεχώς ονειρευόταν κοτόπουλα. Όταν όμως κατάφερνε κάποτε να βρει τροφή, δεν την έτρωγε μόνος του. Δεν την αποθήκευε, δεν έκανε το κουμάντο του για τις δύσκολες μέρες που ενδεχομένως να έρθουν αργότερα. Τη μοιραζόταν με τους άλλους φτωχούς φίλους του. Στηνόταν ένα τρικούβερτο γλέντι κάτω από τις γέφυρες, στα χαρτονένια κουτιά που χρησιμοποιούσαν για σπίτι. Αυτός πάνω κάτω ήταν ο άξονας των ιστοριών τού «Σεραφίνο». Τα σχέδια απλοϊκά. Το σενάριο αφελές. Και όμως αυτό το περιοδικό έτρεχαν να το αγοράσουν κάθε Τετάρτη οι μαθητές της εποχής, όταν το κουδούνι του σχολείου σήμαινε τη λήξη των μαθημάτων.

«Η επιτυχία τού "Σεραφίνο" ήταν ανεπανάληπτη. Θυμάμαι ότι σχεδόν δεν είχαμε επιστροφές. Όλα τα τεύχη έφευγαν» λέει η Σοφία Χαροκόπου, κόρη του εκδότη του περιοδικού, Ηλία Καμπανά. «Ο "Σεραφίνο" πρωτοκυκλοφόρησε το 1969. Ήταν δημιούργημα του Ιταλού σχεδιαστή Τσιαμπίνο». Το περιοδικό πωλούσε περισσότερα από 60.000 τεύχη κάθε εβδομάδα. Η ηλικία των αναγνωστών ήταν από 8 έως και 16 ετών. Το τελευταίο τεύχος του περιοδικού κυκλοφόρησε το 1992.

«Ο ήρωας αυτός διέφερε από τους άλλους. Δεν είχε υπερφυσικές ικανότητες, δεν ήταν τόσο τέλειος σε όλα. Ήταν απλός, χωρίς να έχει κανένα στοιχείο τού ήρωα. Ήταν φτωχός, όχι τόσο έξυπνος, λίγο τεμπέλης, λίγο ψευταράκος, λίγο άσχημος, λίγο άτυχος. Ήταν όμως ηθικός. Δεν έδινε ξύλο, δεν ήταν άτρωτος» τον σκιαγραφεί η Κατερίνα Μουρατίδου, υπεύθυνη δημοσίων σχέσεων της εκδοτικής εταιρείας. «Ένας τέτοιος ήρωας δεν ανταποκρίνεται στις σημερινές συνθήκες» πιστεύει η ίδια. «Η σκληρή εποχή μας δεν θέλει ρομαντικούς, αλλά σκληρούς και αποφασιστικούς τύπους χωρίς ηθικούς ενδοιασμούς. Δεν θέλει συναίσθημα, αλλά σιδερένια θέληση, σιγουριά και αυτοπεποίθηση».

Στην Ιταλία η τύχη τού «Σεραφίνο» δεν ήταν καλύτερη. «Ο δημιουργός του δεν ήθελε να μάθει σε άλλους την τεχνική τού σχεδίου. Δεν ήθελε να διδάξει σε άλλους την τέχνη της δημιουργίας των ιστοριών τού Σεραφίνο. Αποτέλεσμα; Όσο γέρναγε δημιουργούσε όλο και λιγότερες ιστορίες. Και όταν πέθανε κανείς δεν ήταν σε θέση να κάνει τον Σεραφίνο να συνεχίσει την πορεία του. Ο Σεραφίνο πέθανε μαζί με τον δημιουργό του στην Ιταλία» εξηγεί η κ. Χαροκόπου. Και στην Ελλάδα πέθανε σχεδόν ξεχασμένος, μέσα στην ανυποληψία των παιδιών της εποχής των PC...

Η ίδια εταιρεία εξέδιδε για χρόνια και το περιοδικό «Παπερίνο». «Ήταν ουσιαστικά ο προπομπός του Ντόναλντ και των άλλων παπιών του Ντίσνεϋ. Όμως έσβησε και αυτός πιο γρήγορα από όσο φανταζόμασταν. Ήταν επίσης ένας ήρωας απλός με κύριο χαραχτηριστικό την τιμιότητά του», τονίζει η Σοφία Χαροκόπου. «Ας μην κρυβόμαστε πίσω από το δάκτυλό μας. Σταματήσαμε τις εκδόσεις και για οικονομικούς λόγους. Τα τεύχη που πωλούνταν ήταν πολύ λίγα και δεν κάλυπταν τα έξοδα. Οποιαδήποτε υγιής επιχείρηση δεν θα συνέχιζε αυτές τις εκδόσεις».

Ο Τιραμόλα

Ο Σεραφίνο είχε έναν αδελφό, πιο τυχερό από αυτόν. Ήταν ο Τιραμόλα. Ο άνθρωπος-λάστιχο. Όλοι σε ανύποπτο χρόνο, σε στιγμές πίεσης, έχουμε συλλάβει τον εαυτό μας να λέει ότι «δεν είμαι και ο Τιραμόλα», εννοώντας ότι δεν έχουμε τη δυνατότητα να έχουμε ταυτόχρονα πέντε χέρια, άλλα τόσα πόδια κ.λπ...

Ο Τιραμόλα, ένας καθ' όλα συμπαθής κύριος, που μπορούσε να πάρει όποια μορφή ήθελε, κυκλοφορούσε κάθε Παρασκευή. Ο δημιουργός του ήταν ο ίδιος με αυτόν του Σεραφίνο. Η διαφήμισή τους κοινή. Στην τελευταία σελίδα και των δύο περιοδικών υπήρχε το σλόγκαν-σύνθημα μιας ολόκληρης εποχής: «Και οι δύο με ένα τάλιρο που δεν πας ούτε στο Φάληρο». Τότε τα περιοδικά του Ηλία Καμπανά κόστιζαν πέντε δραχμές το ένα. Την ίδια στιγμή το μικρό Μίκυ Μάους, ο Ποπάυ, ο Μπαγκς Μπάνυ είχαν οκτώ δραχμές. Οι τρεις δραχμές ήταν πολύ σημαντικό ποσό για την εποχή εκείνη, ειδικά για τους πιτσιρίκους. Το εισιτήριο δε των μπλε λεωφορείων που κυκλοφορούσαν στην Αθήνα, ήταν ήδη στις δέκα δραχμές. Για να πας τότε λοιπόν στο Φάληρο ήθελες τουλάχιστον δέκα δραχμές.

Ο Τιραμόλα πρωτοκυκλοφόρησε το 1971. Οι ιστορίες του, όπως και αυτές του Πέπο και του Κάρλο, των δύο φίλων του, ήταν απλές. Ο Τιραμόλα στήριζε τη φήμη του στη λαστιχένια σύστασή του που του επέτρεπε να βγαίνει από τις δύσκολες καταστάσεις που του τύχαιναν, παίρνοντας διάφορες μορφές.Το τελευταίο τεύχος του Τιραμόλα κυκλοφόρησε το 1992.

«Το θέμα δεν είναι να δούμε γιατί δεν υπάρχει πλέον ο Τιραμόλα, παρ' όλο που εγώ πιστεύω ότι αν κυκλοφορούσε θα είχε και πάλι επιτυχία, αφού είναι και σήμερα αναγνωρίσιμος ήρωας. Το θέμα είναι να δούμε τι τον αντικατέστησε» τονίζει ο Γιώργος Μπότσος, σχεδιαστής κόμικς. «Πιστεύω ότι η αντίστροφη μέτρηση για τη ζωή και των δύο αυτών ηρώων άρχισε όταν στις αρχές της δεκαετίας του '80 έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά ο Αστερίξ, ο Τεν-Τεν, ο Λούκυ Λουκ, ο Ιζνογκούντ και οι άλλοι ήρωες. Αυτά ήταν ολοκληρωμένα κόμικς. Φτιαγμένα με τόση ζωντάνια, που είναι πολύ καλύτερα από τα αντίστοιχα κινηματογραφικά κινούμενα σχέδια. Και φυσικά πολύ καλύτερα σε ποιότητα έκδοσης από τα αντίστοιχα μικρά στο σχήμα, ασπρόμαυρα και με κακή ποιότητα χαρτιού Τιραμόλα και Σεραφίνο. Ο καταναλωτής πάντα προτιμάει το καλύτερο προϊόν. Όταν συνηθίζει σε αυτό, δεν επιστρέφει στο παλιό. Τα περιοδικά που επιβίωσαν, όπως το Μίκυ Μάους, έγιναν έγχρωμα εξολοκλήρου, βελτίωσαν την ποιότητα του χαρτιού και της εκτύπωσής τους και γενικά αποτελούν ένα ολοκληρωμένο προϊόν για τη δεκαετία που διανύουμε».

Ένας άλλος λόγος που χάθηκε ο Τιραμόλα, είναι το γεγονός ότι δεν είχε ποτέ τηλεοπτική παρουσία. Δεν υπήρξε κινούμενο σχέδιο. «Η τηλεόραση πάντοτε βοηθούσε τα περιοδικά», λέει ο κ. Μπότσος. Υπήρξαν πράγματι ήρωες που έκαναν τον κύκλο τους στα περίπτερα όταν είχαν ταυτόχρονη καριέρα στις δύο ΕΡΤ της εποχής, όπως ο Τομ και ο Τζέρυ,ο Γούντυ ο Τρυποκάρυδος, η Μάγια η Μέλισσα και η Χάϊντι.

Ο Γιώργος Μπότσος θυμάται πως μαζί με τον αδελφό του έτρεχαν κάθε Παρασκευή στο περίπτερο για να αγοράσουν τις καινούργιες ιστορίες του λαστιχένιου φίλου τους. «Διαβάζαμε ακόμα και εις βάρος των μαθημάτων μας. Δεν τα προλαβαίναμε όλα, όμως. Άλλωστε δεν ήμασταν και ο... Τιραμόλα».

Ο Μπλεκ

Ο Μπλεκ έχει γράψει τη δική του ιστορία τόσο στα περίπτερα όσο και στις παρέες των αγοριών της δεκαετίας του '70 και του '80. Πρόκειται για ένα εβδομαδιαίο έντυπο με εικονογραφημένες ιστορίες, με αφίσες ποδοσφαιρικών αστέρων της εποχής, και με... σιδερότυπα που έγιναν μόδα, αφού κοσμούσαν τις φανέλες των παιδιών της γειτονιάς. Το όνομά του το είχε πάρει από τον ήρωα Μπλεκ που αποτελούσε παραδοσιακά την πρώτη εικονογραφημένη ιστορία, σε συνέχειες πάντα, σε κάθε τεύχος.

Οι ιστορίες του Μπλεκ διαδραματίζονταν στις ΗΠΑ την εποχή που ήταν αποικία των Άγγλων. Μαζί με τους δύο κολλητούς του φίλους, τον καθηγητή και τον μικρό Ρόντυ, έδιναν γερά μαθήματα στους Βρετανούς αποικιοκράτες. Τους παγίδευαν, έσωζαν καταδικασμένους πατριώτες τους, και τους χτύπαγαν εκεί πού πονούσαν, στο ηθικό του στρατού τους. Όπλο, σχεδόν μοναδικό, του Μπλεκ οι μπουνιές του. Μπουνιές τόσο δυνατές σαν να ήταν ατσάλινες. Και φυσικά το μυαλό του.

Οι περιπέτειες του Μπλεκ αγαπήθηκαν πολύ. Αλλά το περιοδικό δεν περιελάμβανε μόνο αυτές. Το «παιδί-πάνθηρας» ήταν άλλος ένας πρωταγωνιστής του Μπλεκ για χρόνια. Ένας ήρωας που επειδή τον είχε δαγκώσει ραδιενεργός πάνθηρας σε ανύποπτο χρόνο, μπορούσε να γίνεται παιδί-πάνθηρας και να εξολοθρεύει τους κακούς. Οι ιστορίες του κάλυπταν πάντα τις τελευταίες σελίδες του περιοδικού. Ο τερματοφύλακας-γιατρός, ο μοναδικός επιζών της ποδοσφαιρικής ομάδας Μάντσεστερ Γιουνάιτεντ από το φρικτό εκείνο αεροπορικό δυστύχημα που είχε κοστίσει τη ζωή στην υπόλοιπη ομάδα, είχε επίσης φανατικούς φίλους.

Ο Μπλεκ είχε αυξημένη κυκλοφορία που ξεπέρναγε ακόμα και τις 70 χιλιάδες τεύχη εβδομαδιαίως και πάντα «τα 'ριχνε» στο αντίπαλο δέος του που ήταν το περιοδικό «Αγόρι». Το τελευταίο είχε παράλληλη πορεία με τον Μπλεκ και έκλεισε ελάχιστα αργότερα από αυτόν. Μια εποχή οι παρέες ήταν χωρισμένες στα δύο. Οι μισοί υποστήριζαν το ένα περιοδικό, με πάθος τέτοιο ώστε δεν αγόραζαν το άλλο, και οι άλλοι μισοί το δεύτερο. Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και με τα κορίτσια που είχαν χωριστεί ανάμεσα σε αυτές που προτιμούσαν την «Μανίνα» και σε αυτές που αγόραζαν «Κατερίνα».

Ο Μπλεκ κυκλοφόρησε για πρώτη φορά στην Ελλάδα το 1971. «Η ιδέα για την κυκλοφορία του Μπλεκ», σύμφωνα με τον εκδότη Στέλιο Ανεμοδουρά, «ήρθε στα πλαίσια αντιστασιακών προβληματισμών κατά τη διάρκεια της χούντας. Εκδώσαμε ένα περιοδικό με περιπέτειες ενός ήρωα που πάλευε για την ανεξαρτησία και την ελευθερία της χώρας του την εποχή που αυτά τα δύο ήταν εν ανεπαρκεία στη δικιά μας».

«Η επιτυχία του Μπλεκ υπήρχε ακριβώς γιατί το περιοδικό πρόβαλε το κοινά αποδεκτό πρότυπο του αγοριού ηλικίας από 12 έως 16 ετών εκείνης της εποχής» αναφέρει η κοινωνική ανθρωπολόγος Γιούλη Μπαγιετάκου. «Μαγκάκι, που ρίχνει και καμιά καρπαζιά αν χρειαστεί, φίλαθλος ή μάλλον οπαδός, λάτρης της μουσικής ποπ και ροκ ίσως και της heavy metal, όχι τόσο θύμα της μόδας, και σίγουρα λάτρης των ηλεκτρονικών παιχνιδιών που τότε πρωτοέκαναν την εμφάνισή τους. Αυτό ήταν το πρότυπο. Αυτό προσπαθούσε να αντιπροσωπεύσει το περιοδικό. Για αυτό είχε και τόση επιτυχία».

Άλλη μια παράμετρος ήταν και η μόδα του... δρόμου. «Τα παιδιά, εξακολουθούσαν να βγαίνουν και να παίζουν στο δρόμο. Αυτός ο... δρόμος καθόριζε πολλά. Από τι ομάδα θα γίνει ο πιτσιρίκος της αγοροπαρέας μέχρι και το ποιο περιοδικό ήταν της μόδας. Ποιο αγοράζει π.χ. ο μεγάλος της παρέας, το πρότυπο, ο μάγκας. Σήμερα ο... δρόμος αυτός δεν υπάρχει. Τα πρότυπα καθορίζονται στην οθόνη της τηλεόρασης».

Ποια παιδιά κάνουν σήμερα συλλογή;

Οι τίτλοι παιδικών περιοδικών που εξαφανίστηκαν είναι πολλοί. «Έναν από τους λόγους που αυτά εξαφανίστηκαν πρέπει να τον αναζητήσουμε και στην ποιότητα αυτών των εντύπων» λέει ο Γιώργος Μπότσος. «Περιοδικά όπως ο "Πόλεμος", η "Μάχη", το "Κράνος" (εκδόσεις Δραγούνη) δημοσίευαν πολεμικές ασπρόμαυρες εικονογραφημένες ιστορίες δεύτερης ποιότητας, όπως και να το κάνουμε. Για αυτό και δεν είχαν μέλλον. Πιστεύω ότι τα ασπρόμαυρα αυτών των περιοδικών δεν έχουν μέλλον ούτε στις ίδιες τις χώρες παραγωγής τους».

«Οι ήρωες που δεν προστατεύονται από τη μεγάλη ομπρέλα μιας πολυεθνικής εταιρείας δυσκολότερα αντέχουν. Αν δεν υπάρχει υποστήριξη από άλλα προϊόντα, από ταινίες, από ηλεκτρονικά παιχνίδια, από τηλεοπτικά προγράμματα τότε ο ήρωας δύσκολα αντέχει», λέει η Σοφία Χαροκόπου.

Το γεγονός είναι ένα. Οι τίτλοι στα περίπτερα σήμερα είναι περισσότεροι. Η ποικιλία είναι μεγαλύτερη. «Όμως λείπει το συναισθηματικό δέσιμο με το περιοδικό. Λείπει αυτή η χαρά που είχαν οι προηγούμενες γενιές που λαχταρούσαν πραγματικά όταν πήγαιναν στο περίπτερο για να πάρουν το ολιγοσέλιδο, χάρτινο περιοδικό» σχολιάζει η Γιούλη Μπαγιετάκου. «Σήμερα τα περιοδικά είναι πολυτελή, πολύχρωμα, πολυσέλιδα αλλά η επιρροή τους στον πελάτη-αγοραστή και όχι στο αναγνώστη-φίλο κρατάει όσο ένα ξεφύλλισμα. Μερικά βιαστικά λεπτά. Άλλωστε ποιο από τα νέα παιδιά κάνει συλλογή από τεύχη περιοδικών σήμερα;». "Απο την εφημεριδα ΝΕΑ".
 
φοβερα ενδιαφερον!!

(αν και χτυπαγα "Σπαιντερ","Μπλεκ","Αγορι" παντα υποστηριζα το "Αγορι")
 
και εγω διαβαζα αγορι κ δυο το θυμαται κανεις? γουσταρα να διαβαζω δικαστη ντρεντ γι αυτο ειχα αδυναμια στο αγορι
 
Εξαιρετικό νοσταλγικό άρθρο που περιέχει μερικές πολύ μεγάλες αλήθειες!
 
Ειχα ολοκληρη συλλογη εκατονταδων τευχων Αγορι και Μπλεκ η οποια καταστραφηκε ομως σε πλυμμηρα.
 
AARDVARK!!!!!Σου βγάζω το καπέλο....Τέλειος μπράβο +10

Καλώς ήρθες vts2006 στο φόρουμ!
 
AARDVARK είπε:
Ο Σεραφίνο είχε έναν αδελφό, πιο τυχερό από αυτόν. Ήταν ο Τιραμόλα.
Ο Τιραμόλα ήταν αδελφός του Σεραφίνο!!!!!!!!!!!!!!!!!

Έχω διαβάσει άπειρα Σεραφίνο και άλλα τόσα Τιραμόλα... ότι ήταν αδέλφια όμως δεν το ήξερα!

Τι μαθαίνει κανείς μετά από 20+ χρόνια!

Ωραίο το άρθρο.
 
....

AARDVARK είπε:
Το περιεχόμενό του ήταν εικονογραφημένες ιστορίες ενός καγκουρό που είχε ανθρώπινη μορφή, τού Σεραφίνο.
Μάλλον για γάτο τον κόβω και όχι καγκουρώ!

AARDVARK είπε:
Ο Σεραφίνο είχε έναν αδελφό, πιο τυχερό από αυτόν. Ήταν ο Τιραμόλα.
Μάλλον αδερφό περιοδικό...

AARDVARK είπε:
«Διαβάζαμε ακόμα και εις βάρος των μαθημάτων μας. Δεν τα προλαβαίναμε όλα, όμως. Άλλωστε δεν ήμασταν και ο... Τιραμόλα».
Κρίμμα που αυτή η έκφραση δεν θα περάσει και στη νέα γεννιά!

AARDVARK είπε:
Ο Μπλεκ είχε αυξημένη κυκλοφορία που ξεπέρναγε ακόμα και τις 70 χιλιάδες τεύχη εβδομαδιαίως και πάντα «τα 'ριχνε» στο αντίπαλο δέος του που ήταν το περιοδικό «Αγόρι». Το τελευταίο είχε παράλληλη πορεία με τον Μπλεκ και έκλεισε ελάχιστα αργότερα από αυτόν. Μια εποχή οι παρέες ήταν χωρισμένες στα δύο. Οι μισοί υποστήριζαν το ένα περιοδικό, με πάθος τέτοιο ώστε δεν αγόραζαν το άλλο, και οι άλλοι μισοί το δεύτερο. Κάτι αντίστοιχο συνέβαινε και με τα κορίτσια που είχαν χωριστεί ανάμεσα σε αυτές που προτιμούσαν την «Μανίνα» και σε αυτές που αγόραζαν «Κατερίνα».
Ομηρικοί καυγάδες!

AARDVARK είπε:
«Έναν από τους λόγους που αυτά εξαφανίστηκαν πρέπει να τον αναζητήσουμε και στην ποιότητα αυτών των εντύπων» λέει ο Γιώργος Μπότσος. «Περιοδικά όπως ο "Πόλεμος", η "Μάχη", το "Κράνος" (εκδόσεις Δραγούνη) δημοσίευαν πολεμικές ασπρόμαυρες εικονογραφημένες ιστορίες δεύτερης ποιότητας, όπως και να το κάνουμε. Για αυτό και δεν είχαν μέλλον. Πιστεύω ότι τα ασπρόμαυρα αυτών των περιοδικών δεν έχουν μέλλον ούτε στις ίδιες τις χώρες παραγωγής τους».
Ρε παιδιά τι λέει ο άνθρωπος (Γιώργος Μπότσος. ), τετοια σκίτσα σε πολεμικές ιστορίες δεν ξανάδαμε από τότε!

----------------------------------------
 
+10 se αυτα που γραφεις....και οντως τετοια σκιτσα σε πολεμικες ιστοριες ΔΕΝ ΕΧΟΥΜΕ ξαναδει!!!!!!!
 
Πολυ ωραιο αρθρο. Απο που το πηρες;

Συμφωνω απολυτα με τον Μποτσο (τον ξερω και προσωπικα!!). Την εποχη που σταματησαν, οι εκδοσεις του Σεραφινο και Τιραμολα ηταν πολυ παλιομοδιτικες και φτηνες σε σχεση με αλλες κυκλοφοριες. Μη ξεχναμε οτι υπαρχουν στην Ιταλια απο τη δεκαετια του '50 και δεν αποκλειεται αυτα που διαβαζαμε απο τον Καμπανα πριν 15 χρονια να ηταν απο εκεινη την εποχη!!!

Σημειωση για οσους θελησουν να ψαξουν στο ιντερνετ: ο Τιραμόλας στα ιταλικα γραφεται Tiramolla. Για το Σεραφινο δε βρηκα τιποτα ουσιωδες, παρα μονο μια αναφορα εδω

Δυο ενστασεις:

1. Καγκουρω ο Σεραφινο;;;;;

2. Συμφωνα με την ερευνα που εκανα στη Γουικιπεντια, ο Τιραμόλα και ο Σεραφινο δεν ειναι του ιδιου δημιουργου (του Τιραμολα ειναι οι Roberto Renzi και Giorgio Rebuffi)

Κατι ασχετο: ο Καμπανας κυκλοφορουσε και ενα περιοδικο μεγαλου μεγεθους, Σουπερ Σεραφινο. Εκει μερικες ιστοριες ειχαν εντελως διαφορετικο σχεδιο και ο Σεραφινο ηταν κι αυτος αλλιωτικος. Μια ιστορια ελεγε οτι τραυματιστηκε σε μια φωτια και του εκαναν πλαστικη εγχειριση!!! Αλλα οι ιστοριες της συγκεκριμενης continuity δημοσιευονταν μονο στο Σουπερ Σεραφινο. Αναρωτιεμαι πολυ το 'παρασκηνιο' αυτου του σεναριου, και υποθετω εχει να κανει με καποια αποπειρα αναβιωσης του μετα το θανατο του συγγραφεα (ο οποιος οπως ειπαμε δεν εμαθε κανεναν την τεχνη του Σεραφινο)
 
Γραφει στο τελος απο που ειναι.

Σουπερ ,κλασσικα,τομοι ,τα επαιρνα ολα. :D
 
ολα υπέροχες αναμνήσεις...μου θύμισες τα ζεστά καλοκαίρια στην αίγινα ,στο εξοχικό.Καθόμουν σε μία καρέκλα κάτω απο την συκιά μας στο οικόπεδο ντάλα μεσημέρι να σκάει ο τζίτζικας και να μην πτοούμαι με τίποτα να διαβάζω ασταμάτητα τις ιστορίες των αγαπημένων μου ηρώων...περιμένοντας να πάει 5 η ώρα για να φάω παγωτό!!!Να θυμήσω και κάτι άλλο;Τέν-τέν...τέλειο!!!
 
μμμμμμαλιστα..

μπραβο για την προσπαθεια,πραγματικα.Αλλα μιας και ανοιξαμε το θεμα καλο ειναι να διορθωσουμε καποια λαθη κ ανακριβειες,οχι απαραιτητα δικες σου αλλα κ αυτων που μιλανε για αυτους τους ηρωες μιας αλλης εποχης.Χοντρικα,με μια πρωτη αναγνωση και χωρις να ανατρεξω σε αρχεια κ πηγες,να επισημανω:ο σεραφινο δεν ηταν ...καγκουρο,ηταν σκυλος!Παμε παρακατω...Ο παπερινο ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ του ντοναλντ ντακ??????θα πεσει η ελια να μας πλακωσει δασκαλε!!το πλεον αναγνωρισιμο παπι ειναι δημιουργημα του ντισνευ,στις αρχες του '30!ΗΜΑΡΤΟΝ που λεει κ ο τετοιος..ο παπερινο τουλαχιστον 2-3 δεκαετιες πιο μετα..ακομα κ τα ανιψια του ,κακεκτυπα!να πω οτι στα 80ς ο παπερινο ηταν ηδη παρελθον.Παρακατω,διαβαζω οτι:"στις αρχές της δεκαετίας του '80 έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά ο Αστερίξ, ο Τεν-Τεν, ο Λούκυ Λουκ, ο Ιζνογκούντ και οι άλλοι ήρωες"o αστεριξ σε μηνιαια βαση με ολοκληρωμενες ιστοριες κυκλοφορησε απο το δευτερο μισο των 70ς(78 αν θυμαμαι καλα)και δεν ηταν η πρωτη εμφανιση του στα περιπτερα ,αφου ηδη απο τη δεκαετια του 60 ηταν γνωστος στο ελλ.κομιξ κοινο.οσο για τον λουκυ λουκ,εχω τευχος..του 72!και σιγουρα δεν ειναι το πρωτο.αυτα....τωρα,επειδη εχουμε ακουσει πολλα για οψιμους αντιστασιακους της χουντας,να ισχυριζεται ο αλλος οτι η κυκλοφορια του ...μπλεκ σχετιζεται με "αντιστασιακους προβληματισμους"εμενα μου προκαλει γελιο και σιγουρα πιο εντονα συναισθηματα σε πραγματικους αντιστασιακους..οσο για την κοινωνιολογικη προσεγγιση της μανταμ και το προφιλ του" μεσου αναγνωστη"του μπλεκ??αστο...δεν το χεις..απλα!θα επανελθω..ΥΓ.θυμαμαι οτι σε ενα απο τα πολλα δημοψηφισματα του παπαδοπουλου,ειχε βγει και προπαγανδιστικο τηλεοπτικο σποτ..οταν το ειδα,φασκελωσα την οθονη...(ποσες φορες αληθεια θα ακολουθουσαν..)ειμαι αντιστασιακος??
 
Πολυ ωραιο και ενδιαφερον κειμενο (παρα τις ανακριβειες που επεσημανε ο φιλος).

Εχει ξαναανεβει πιο παλια στο φορουμ εδω [edit] OK done [/edit] απο τον ιδιο τον Aardvark (αμνησια επαθες βρε; :) )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
don dokken είπε:
μπραβο για την προσπαθεια,πραγματικα.Αλλα μιας και ανοιξαμε το θεμα καλο ειναι να διορθωσουμε καποια λαθη κ ανακριβειες,οχι απαραιτητα δικες σου αλλα κ αυτων που μιλανε για αυτους τους ηρωες μιας αλλης εποχης.Χοντρικα,με μια πρωτη αναγνωση και χωρις να ανατρεξω σε αρχεια κ πηγες,να επισημανω:ο σεραφινο δεν ηταν ...καγκουρο,ηταν σκυλος!Παμε παρακατω...Ο παπερινο ΠΡΟΠΟΜΠΟΣ του ντοναλντ ντακ??????θα πεσει η ελια να μας πλακωσει δασκαλε!!το πλεον αναγνωρισιμο παπι ειναι δημιουργημα του ντισνευ,στις αρχες του '30!ΗΜΑΡΤΟΝ που λεει κ ο τετοιος..ο παπερινο τουλαχιστον 2-3 δεκαετιες πιο μετα..ακομα κ τα ανιψια του ,κακεκτυπα!να πω οτι στα 80ς ο παπερινο ηταν ηδη παρελθον.Παρακατω,διαβαζω οτι:"στις αρχές της δεκαετίας του '80 έκαναν την εμφάνισή τους στην ελληνική αγορά ο Αστερίξ, ο Τεν-Τεν, ο Λούκυ Λουκ, ο Ιζνογκούντ και οι άλλοι ήρωες"o αστεριξ σε μηνιαια βαση με ολοκληρωμενες ιστοριες κυκλοφορησε απο το δευτερο μισο των 70ς(78 αν θυμαμαι καλα)και δεν ηταν η πρωτη εμφανιση του στα περιπτερα ,αφου ηδη απο τη δεκαετια του 60 ηταν γνωστος στο ελλ.κομιξ κοινο.οσο για τον λουκυ λουκ,εχω τευχος..του 72!και σιγουρα δεν ειναι το πρωτο.αυτα....τωρα,επειδη εχουμε ακουσει πολλα για οψιμους αντιστασιακους της χουντας,να ισχυριζεται ο αλλος οτι η κυκλοφορια του ...μπλεκ σχετιζεται με "αντιστασιακους προβληματισμους"εμενα μου προκαλει γελιο και σιγουρα πιο εντονα συναισθηματα σε πραγματικους αντιστασιακους..οσο για την κοινωνιολογικη προσεγγιση της μανταμ και το προφιλ του" μεσου αναγνωστη"του μπλεκ??αστο...δεν το χεις..απλα!θα επανελθω..ΥΓ.θυμαμαι οτι σε ενα απο τα πολλα δημοψηφισματα του παπαδοπουλου,ειχε βγει και προπαγανδιστικο τηλεοπτικο σποτ..οταν το ειδα,φασκελωσα την οθονη...(ποσες φορες αληθεια θα ακολουθουσαν..)ειμαι αντιστασιακος??
Mπράβο αδερφέ, πολύ όμορφο το κειμενό σου και η παρουσίαση, παρά τα όποια λάθη σου και παραλείψεις, ανθρωπινα ειν αυτά!

Οχι ρε Don, οχι και σκύλος για όνομα του Θεού!!!!!! Ο Σεραφίνο ήταν ένας κοινός....γατούλης!!!! Στα πρώτα τεύχη του....νιαούριζε κι όλας! Εξ ού και η...μονίμως... μόνιμη φτώχια του, η αδυναμία του να ψάχνει σε σκουπίδια ή να ... ψαρεύει (συνήθως αντι για ψάρια του τυχαίνανε αρβύλες(!) που τις...έβραζε έξω απ το καλύβι του), η μόνιμη πείνα πάντα χαρακτηριστικό των γάτων, άρα και του Σεραφίνο, αλλά με μια μεγάλη αδυναμία, το ψητό κοτόπουλο, που σχεδόν πάντα ήταν και η επιβράβευσή του στο τέλος κάθε ιστορίας του!

Μιλάς τώρα σ εναν αφόρητα Σεραφινό...πληκτο! Νά σαι καλά!
 
Ο Μπλέκ ποιά χρονιά σταμάτησε να κυκλοφορεί ;
 
Πιθανη ημερομηνια Ιουνιος του '94 αν και τυπικα δεν ξερω αν εχει σταματησει, ακομα κυκλοφορουν καινουργια τευχη Μπλεκ.
 
Πίσω
Μπλουζα