Πώς ορίζετε το retro gaming;

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Leon
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.053
Δηλαδή που βάζετε διαχωριστική γραμμή μεταξύ retro και μοντέρνου gaming;

Κάποιοι βάζουν στα μηχανήματα που είναι εκτός κυκλοφορίας. Αλλά μου φαίνεται πολύ δύσκολο να δω το Xbox ως "retro". Και γιατί δηλαδή το PS2 που είναι παλαιότερο του Xbox, αλλά κυκλοφορεί ακόμα, δεν είναι retro; Συν το γεγονός ότι στο PC gaming είναι δύσκολο να βάλεις τόσο εύκολα διαχωριστικές γραμμές.

Κάποιοι άλλοι βάζουν μια αυθαίρετη χρονολόγηση. Πχ. "ότι βγήκε πριν από 10 χρόνια είναι retro". Πάλι δεν το βρίσκω ιδιαίτερα ικανοποιητικό γιατί τα παιχνίδια που παίζαμε πριν 10 χρόνια (το 1999-2000) μοιάζουν πάρα πολύ με αυτά που παίζουμε σήμερα.

Εσείς πως το ορίζετε; Τι θεωρείτε ότι είναι retro gaming;
 
Για κονσολες, ΔΕΝ ειναι ρετρο για εμενα τα PS2, PS3, X-box, x-box360, Wii.

Τα πι-σι δεν τα θεωρω ρετρο, ακομα και αν μιλαμε για παιχνιδια σε 386.
 
κυρίως ότι είναι 2D θεωρείται retro gaming πλέον.
 
Για μένα ρετρό είναι μόνο οι home computers άντε και οι παιχνιδομηχανές μέχρι τα 16bit!
 
Το δικό μου όριο ως retrogaming είναι οι home computers και οι κονσόλες μέχρι τα 16bit (Amiga,ST,Megadrive,SNES κτλ.)Όλα τα άλλα θεωρώ ότι είναι πολύ κοντά-χρονικά-για να θεωρηθούν retro.
 
επειδή απο την εποχή του Playstation 1 άλλαξε το gaming και το 3D μπήκε στη ζωή μας και συνεχίζεται ως σήμερα, πιστεύω οτί κάπου εκεί είναι το όριο του Retro gaming.
 
Ναι καπου εκει ειναι το οριο. Το οποιο χρονολογικα ειναι κοντα στην αλλαγη χιλιετιας.
 
Shinobi είπε:
επειδή απο την εποχή του Playstation 1 άλλαξε το gaming και το 3D μπήκε στη ζωή μας και συνεχίζεται ως σήμερα, πιστεύω οτί κάπου εκεί είναι το όριο του Retro gaming.
Θα συμφωνήσω, αλλά ίσως να γίνω και πιο "hardcore" και να πάω πιο πίσω στο τέλος της δεκαετίας του '80, όπου έχουμε πολύ σημαντικές αλλαγές.

1) Έρχονται οι "next gen" κονσόλες (PC Engine, Mega Drive και μετά SNES). Μέχρι τότε στην Ελλάδα, αλλά και στην Ευρώπη, η Nintendo (αλλά και το console gaming γενικότερα) δεν είχε καταφέρει να απλώσει την "διαβολική" της παντοκρατορία, αφού το προπύργιο των home κρατούσε καλά. Αλλά από το '90 και μετά η Nintendo έρχεται επίσημα, γίνεται χαμός με το Gameboy, αλλά και οι 16μπιτες κονσόλες μπαίνουν στα σπίτια μας και στη ζωή μας.

2) Το PC γίνεται "παιχνιδιάρικο". Τη δεκαετία του '80 το PC gaming είναι ανέκδοτο, αλλά από το '89 και μετά κάτι αλλάζει σιγά σιγά (VGA, 286 και 386, σκληρός δίσκος, κάρτες ήχου, CD-Rom) και τα PC τελικά κυριαρχούν και στο gaming παραγκωνίζοντας τους home.

3) Έρχεται το Hardware Accelerated 3D στα παιχνίδια με το System 21 της Namco (Winning Run). Ο προπομπός των εξελίξεων που περίπου 5 χρόνια μετά θα αλλάξει ριζικά το gaming.

4) Έρχεται το CD-ROM gaming. Ακόμα σε πολύ πρώιμα στάδια και για πολύ λίγους, αλλά η εμφάνιση των CD-ROM games θα εκτοξεύσει το budget των παιχνιδιών. Πλέον στα παιχνίδια μπαίνουν animations, video, ομιλία, CD Audio soundtracks, κλπ. Οι εποχές που 1 άτομο (ή έστω μια μικρή ομάδα) μπορούσε να γράψει ένα παιχνίδι στο γκαράζ του σπιτιού του και να κάνει τεράστια επιτυχία, περνούν ανεπιστρεπτί. Από τότε τα games μοιάζουν περισσότερο με χολιγουντιανές παραγωγές.

5) Το κυριότερο που είναι αποτέλεσμα όλων των παραπάνω. Η βιομηχανία του gaming γίνεται πιο "επαγγελματική" αλλά και πιο "συντηρητική". Από το '90 και μετά είναι πολύ δύσκολο να δούμε "τρελές" ιδέες. Όσο κρατούσαν οι home και τα budget ήταν μικρότερα, είχαμε τη δυνατότητα να δούμε φοβερά πρωτότυπα παιχνίδια από τους bedroom coders. Παιχνίδια ενός δημιουργού, που είχαν τη σφραγίδα του. Πια τα παιχνίδια ήταν αποτέλεσμα marketing, target groups, κλπ. και οι αποφάσεις παίρνονταν από πάνω. Όταν ένα cartridge για τις κονσόλες στοιχίζει τόσο πολύ να το κατασκευάσεις (σε αντίθεση με τις δισκέτες και τις κασέτες) ή μια CD-ROM παραγωγή είναι τόσο ακριβή, τότε περνούν μόνο οι "σίγουρες" παραγωγές και το περιθώριο για κάτι πρωτότυπο που εμπεριέχει ρίσκο, μειώνεται πάρα πολύ.

Edit: Να σημειώσω ότι ΔΕΝ λέω "ότι βγήκε από το '90 και μετά δεν είναι retro", γιατί φυσικά δεν είναι έτσι, αλλά έχουμε μια σταδιακή αλλαγή στο gaming που μας φέρνει στο σήμερα.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μέχρι αυτά που έπαιζα στον Atari ST μου, ορίζω ως ρετρό...

Από 'κει και μετά έκανα μια παύση, και ξανασχολήθηκα με το gaming όταν πήρα το Playstation...

Όμως, δε θεωρώ το Resident Evil, retro... Ούτε και το Metal Gear Solid...
 
Το θεμα ειναι ακανθωδες και ισως θυμιζει και "κινητη" εορτη για ορισμενους.

Πιστευω οτι η 5η Γενια (για την ακριβεια ενα κομματι της) ειναι ενα μεγαλο συνορο. Οι χρονιες, οι εξελιξεις, τα γεγονοτα, η τεχνολογια, συνομωτισαν σε μια μεγαλη αλλαγη - την αρχη του διχασμου - το στεγνο ανοιγμα των demographics - το ξεκινημα του απορομαντισμου.

Αυτη η περιοδος γεννησε τους casuals και τους αλεξιπτωτιστες αλλα συναμα χοσταρε ανεπαναληπτα διαμαντια που οι true λατρεψαν και λατρευουν.

Ο retrogamer σημερα, ειναι αυτος που εκτιμα ισοτιμα το Dragonfire και το Silhouette Mirage και αρνειται να φτιαχνει e-λουκουμαδες. Που σεβεται το παρελθον, υποστηριζει οτιδηποτε αντλει ριζες απο τα πετρινα χρονια, στεκεται κριτικα στις εξελιξεις (διοτι εχει τη γνωση να το πραξει) και διαβαζει-παρακολουθει την ιστορια του ομορφου αυτου χομπυ.

Οσο αιρετικη λοιπον και αν ειναι η αποψη μου, τα ορια του retrogaming αποτελει ο εμπορικος θανατος του Saturn.

Μια πρωτη τοποθετηση στην ενδιαφερουσα αυτη κουβεντα...
 
Wally είπε:
Οσο αιρετικη λοιπον και αν ειναι η αποψη μου, τα ορια του retrogaming αποτελει ο εμπορικος θανατος του Saturn.
Καταλαβαίνω τι εννοείς, αλλά δυσκολεύομαι να βάλω το Saturn στο retogaming.

3D acceleration: Check

Υπερπαραγωγές: Check

Όλα τα σύγχρονα genres έχουν αντιπροσώπευση στο Saturn: Check

H μόνη διαφορά μεταξύ PS και Saturn είναι ότι το πρώτο πέτυχε, ενώ το δεύτερο όχι. Εξάλλου μοιράζονται σημαντικό μέρος της software βιβλιοθήκης τους για να μιλήσουμε για "διαφορετική φιλοσοφία".
 
Θα διαφωνησω. Δεν βλεπω καμια ομοιοτητα φιλοσοφιας μεταξυ τους...

Οι multiplatform τιτλοι δεν ειναι ο καθρεφτης κανενος μηχανηματος.
 
Για μενα ρετρο ειναι οτιδηποτε αντιπροσωπευει ενα περασμενο trend/ειδος/εταιρεια/τεχνολογια

Στην εικονα που εχω στο κιαφούλι μου, το ρετρο σταματαει στο '97. Παιχνιδια που βγηκαν πχ το 99 (Longest Journey) δεν πιανονται

Το γιατι δεν το ξερω, αλλα εκεινη την εποχη υπηρξαν τασεις που δεν υπαρχουν πια οποτε εχουμε να κανουμε με μια φουσκα (boom). Επισης αρχισε να ακμαζει το 3d αλλα και το CD ως μεσο αποθηκευσης. Σημερα για εμας τους συλλεκτες τα παιχνιδια εκεινα εχουν μειωμενο portability (δεν ζιπαρονται να τα πας ή στειλεις οπου θες) σε αντιθεση με τα παιχνιδια της δισκετας :xm:

Οποτε εγω οταν κοιταζω τη συλλογη μου, εχω target μεχρι εκεινη την εποχη, ακομα δηλαδη και αυτα που βγηκαν σε CD. Ενα παιχνιδι του 98 και μετα ομως, για καποιο λογο, ακομα και αν με τραβηξει σαν παιχνιδι, δεν με τραβαει συναισθηματικα ως retro value

Εξαιρεση: η συνεχεια των ηδη ρετρο σειρων. Πχ X-Wing Alliance (1999) συνεχεια του X-Wing (1992)

Παντως να σημειωσω οτι η παραπανω εντυπωση ισως να ανταποκρινεται στην πραγματικοτητα, αλλα μπορει να ειναι και καθαρα βιογραφικο στοιχειο: Πχ το 98 και μετα, δεν θυμαμαι να ειχα καποιο κολλημα με παιχνιδι, ειτε λογω προσωπικου γουστου ειτε λογω οικονομιας (λιγοτερες αγορες) ή λογω ενδιαφεροντων/υποχρεωσεων (ιντερνετ, σπουδες κλπ)

ΥΓ. δεν λαμβανω καθολου υποψη τις κονσολες γιατι δεν εχω ιδεα γι' αυτες
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
+1

Το προ του 1997 ρετρόν εστίν. -Omenforever-

:P
 
Omenforever είπε:
+1
Το προ του 1997 ρετρόν εστίν. -Omenforever-
Το παραξενο ειναι οτι αυτη η αξια ειναι σταθερη. Δηλαδη το ιδιο ακριβως πιστευα και περσι-προπερσι που γραφτηκα εδω, το ιδιο πιστευα και το 2001 οταν αρχισα τη συλλογη. Δεν εχει να κανει με το περασμα του χρονου :)
 
Rakeesh είπε:
Το παραξενο ειναι οτι αυτη η αξια ειναι σταθερη. Δηλαδη το ιδιο ακριβως πιστευα και περσι-προπερσι που γραφτηκα εδω, το ιδιο πιστευα και το 2001 οταν αρχισα τη συλλογη. Δεν εχει να κανει με το περασμα του χρονου :)
Για να πω την αλήθεια δεν καταλαβαίνω τι το ξεχωριστό έχει το 1997 που μπαίνει ως διαχωριστική γραμμή. Δηλαδή γιατί το Quake II ('97) είναι retro και το Unreal ('98 ) όχι;
 
Τις μονες λογικες εξηγησεις τις παραθετω παραπανω. Απο κει και περα, ειναι μαλλον συναισθηματικο ή αναμνησιακό το θέμα :D
 
Το παρόν θέμα με ενέπνευσε να γράψω την υπογραφή μου.
 
alkis21 είπε:
Το παρόν θέμα με ενέπνευσε να γράψω την υπογραφή μου.
Φοβερό το sig Άλκη. :)

Τελικά το retro είναι σαν το πορνό. Δύσκολο να ορίσεις τι είναι αλλά το καταλαβαίνεις αμέσως όταν το βλέπεις!
 
Πίσω
Μπλουζα