Ρετρό τηλεκατευθυνόμενα ανεμόπτερα, αντίγραφα αληθινών υπό κλίμακα.

Eagle 1

RetroMasteR
Joined
31 Ιαν 2016
Μηνύματα
1.298
Αντιδράσεις
4.570
Εχθές και σήμερα υπήρξε μία εκδήλωση που έκανε ο αερομοντελιστικός σύλλογος μιας πόλης στη Γερμανία με θέμα ρετρό τηλεκατευθυνόμενα ανεμόπτερα, αντίγραφα υπό κλίμακα αληθινών που κατασκευάστηκαν έως το 1975.

 


Τα ανεμόπτερα πολλά, εκπέτασμα πτερύγων πάνω από 3 μέτρα έως 9 το μεγαλύτερο και βάρος έως και τα όρια, δηλαδή 25 κιλά. Δεν χρησιμοποιούν καταπέλτη για την απογείωση (που ούτως ή άλλως θα τα ανέβαζε μόνο σε χαμηλό ύψος), αλλά 3-4 μεγάλα μηχανοκίνητα μοντέλα, τα οποία ελκύουν με σκοινί τα ανεμόπτερα και αφού φθάσουν σε ύψος 150 μέτρων περίπου γίνεται η απαγκίστρωση με το μεν μηχανοκίνητο να προσγειώνεται άμεσα, το δε ανεμόπτερο να μένει στον αέρα όσο το βαστούν τα θερμοδυναμικά ρεύματα (και οι ικανότητες του πιλότου του).

 


Οι τύποι των ανεμοπτέρων: SG-38. Fafnir, Habicht, Foka-4, Meteor 57 (τεράστιο με εκπέτασμα πτερύγων 9 μέτρα) κλπ. Το πιό όμορφο μηχανοκίνητο ήταν ένα PZL 104 Wilga-35 με το πρωτότυπο να έχει πετάξει το 1965, όπου ο ιδιοκτήτης του έκανε περιμετρική λήψη με κάμερα του κεφαλιού του, έστειλε τη λήψη σε εταιρεία με εκτυπωτή 3-D και έκαναν το κεφάλι του υπό κλίμακα, το οποίο στη συνέχεια αυτός προσάρμοσε στην φιγούρα-πιλότο του μοντέλου!

 


Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.


 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 




 


 
Εμένα μου άρεσε και το SG-38.


Εκτός από μπάλσα τί άλλο υλικό χρησιμοποιούν για το σκάφος?
 
Τα συγκεκριμένα ήταν ως ρετρό σχεδόν όλα από ξύλο (μπάλσα ή σκληρό ξύλο) με επικάλυψη από ειδικό χαρτί ή πλαστικό σελοφάν. Μερικά ήταν από ή και με συνθετικά υλικά (GFK, Styropor). Το SG-38 είναι ιδιοκατασκευή από ξύλο που ο κάτοχός του το κατασκεύασε από πρωτότυπα σχέδια που είχε στην κατοχή του, μικραίνοντάς τα σε κλίμακα. Το έκανε ακριβές μοντέλο σε κάθε λεπτομέρεια, ιδίως στα συρματόσχοινα για την κατεύθυνση (αυτά ήταν συνδεδεμένα με τροχαλίες με τα servo της τηλεκατεύθυνσης) ή για την στήριξη. Για το λόγο αυτό είναι και πολύ δύσκολη και χρονοβόρα η συναρμολόγηση-αποσυναρμολόγηση του μοντέλου για τη μεταφορά του, όπως είδα. Το αποτέλεσμα όμως (στατικό και σε πτήση) είναι εντυπωσιακό.....
 
Τι ωραία εκδήλωση!

Τα ανεμόπτερα είναι καταπληκτικά και οι φιγούρες των πιλότων τους πολύ καλοφτιαγμένες. Αλλά η 3D εκτύπωση του πιλότου του PZL 104 Wilga-35 είναι απίστευτα πετυχημένη. Σαν αληθινός άνθρωπος!!! :)
 
Πίσω
Μπλουζα