Στα σύνορα της Προδοσίας (1968)

nick

RetroNuts!
Joined
12 Ιουλ 2009
Μηνύματα
1.623
Αντιδράσεις
542
Στα σύνορα της Προδοσίας (1968)


RetroDB:
http://retrodb.gr/wiki/index.php/%CE%A3%CF%84%CE%B1_%CF%83%CF%8D%CE%BD%CE%BF%CF%81%CE%B1_%CF%84%CE%B7%CF%82_%CF%80%CF%81%CE%BF%CE%B4%CE%BF%CF%83%CE%AF%CE%B1%CF%82




Προβολή συνημμένου 38989 Προβολή συνημμένου 38990 Προβολή συνημμένου 38991.Προβολή συνημμένου 38992

Στα σύνορα της προδοσίας είναι ο τίτλος μίας ελληνικής κινηματογραφικής πολεμικής ταινίας, του 1968, σε σκηνοθεσία Ντίμη Δαδήρα, σενάριο Σταμάτη Φιλιππούλη, παραγωγή Τζέιμς Πάρις και πρωταγωνιστές τους Κώστα Πρέκα, Ανδρέα Μπάρκουλη, Βέρα Κρούσκα, Καίτη Παπανίκα, Στέφανο Στρατηγό, Ίλυα Λιβυκού, Δημήτρη Μπισλάνη και Γιώργο Βελέντζα.

Σχόλια:



  • Βραβείο βʼ γυναικείου ρόλου (Ίλυα Λιβυκού) στο Φεστιβάλ Cambridge Boston (Η.Π.Α.) 1969


  • Ήρθε 2η σε εισπράξεις εισιτηρίων ανάμεσα σε 101 που προβλήθηκαν κόβωντας 711.051 εισιτήρια

Υπόθεση:Υπόθεση:Πρόκειται για την ιστορία ενός πράκτορα των Σοβιετικών (Κώστας Πρέκκας), ο οποίος φτάνει στην Ελλάδα και προσπαθεί να αποκτήσει στοιχεία και πληροφορίες για μια μυστική βάση πυραύλων του ΝΑΤΟ. Στο δρόμο του θα βρεθούν μια άτυχη γυναίκα (Βέρα Κρούσκα), η οποία μένει κοντά στη βάση, και μια δασκάλα (Καίτη Παπανίκα) από το γειτονικό χωριό. Ο εξάδελφος όμως της δασκάλας δεν είναι άλλος από τον ταγματάρχη της ελληνικής αντικατασκοπίας Κώστα Δήμου (Ανδρέας Μπάρκουλης), ο οποίος βρίσκεται στα ίχνη του επικίνδυνου κατασκόπου. Τελικά θα καταφέρει να τον συλλάβει και στη δίκη του στρατοδικείου, που θα ακολουθήσει, θα αποκαλυφθεί ότι δεν είναι άλλος από τον αδελφό του Δήμου, ο οποίος μεταφέρθηκε στο σοβιετικό στρατόπεδο, την περίοδο του παιδομαζώματος.

Σύντομα οι τίτλοι και σκηνές.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αυθεντική φωτογραφία της ταινίας

 


48.jpg
48.jpg
 
Καλημερίζω, εχθές είδα στο ''Ε'' αυτή την ταινία, της οποίας την ύπαρξη αγνοούσα!

Ξέχειλη η προπαγανδιστική της χροιά, αποτελεί ωστόσο ενδιαφέρον τηλεοπτικό υλικό της εποχής.

Ξέρω μόνο ότι οι σκηνές τις δίκης έγιναν στα παλιά ανάκτορα.

Δεν είδα να την έχουμε αναφέρει στο θρεντ ''που γυρίστηκαν''.
 
Και οι σκηνές του Κρεμλίνο, στην -κλειστή τότε λόγω χούντας- βουλή. Μάλιστα το συγκεκριμένο συμβαν το σατίριζαν στο «Λούφα και παραλαγή» με το πορτρέτο του Στάλιν.

Φυσικά η ταινία είναι ένα απίστευτο, προπαγανδιστικό σκουπίδι. Αξέχαστη η τρανς εμφάνιση του Πρέκα ενώ η Καίτη Παπανίκα για δασκάλου επαρχιώτκου σχολείου είχε πολύ πλούσια και μοντέρνα γκαρνταρόμπα.
 
Προτιμότερη από προπαγανδιστικά σκουπίδια των 80ς και της μεταπολίτευσης γενικότερα ( βλέπε άνθρωποι με γαρδένιες, τσιμεντένια χρόνια και λοιπές κλαψοταινίες). Για να μην πιάσουμε τον [edit] Περάκη ( και τα βιντεοκασετε αριστουργήματα του ) που αναφέρθηκε...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RIO είπε:
Προτιμότερη από προπαγανδιστικά σκουπίδια των 80ς και της μεταπολίτευσης γενικότερα ( βλέπε άνθρωποι με γαρδένιες, τσιμεντένια χρόνια και λοιπές κλαψοταινίες). Για να μην πιάσουμε τον [edit] Περάκη ( και τα βιντεοκασετε αριστουργήματα του ) που αναφέρθηκε...
Συγνώμη, αλλά το Λουφα & Παραλλαγή του ([edit]) Περάκη, είναι μια από τις πιο επιτυχημένες κινηματογραφικές σάτιρες. Η οποία είναι απείρως ανώτερη από το εν λόγω κατασκοπικό "θρίλερ", απευθείας προερχόμενο από τα βάθη του Ψυχρού Πολέμου. Πάντω για να "σκοτώσεις" την ώρα σου δεν είναι άσχημο (μια φορά βλέπεται)... :supergrin:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
prisma είπε:
Συγνώμη, αλλά το Λουφα & Παραλλαγή του ([edit]) Περάκη, είναι μια από τις πιο επιτυχημένες κινηματογραφικές σάτιρες. Η οποία είναι απείρως ανώτερη από το εν λόγω κατασκοπικό "θρίλερ", απευθείας προερχόμενο από τα βάθη του Ψυχρού Πολέμου. Πάντω για να "σκοτώσεις" την ώρα σου δεν είναι άσχημο (μια φορά βλέπεται)... :supergrin:
Το ότι έκοψε εισιτήρια δεν σημαίνει ότι είναι καλή ταινία. Όσο για το " σάτιρα " ( τι έχει τραβήξει και αυτή η λέξη) και ο Λαζόπουλος το ίδιο λέει για να περνάει την προπαγάνδα του. Λυπάμαι αλλά ταινίες σαν την Φούσκα, το Άρπα κόλλα και άλλες τέτοιες σάχλες, του Περάκη και του 80ς σοσιαλιστικού κινηματογράφου, δεν μπορώ να τις δω σαν αριστουργήματα. :sleep: Και κανείς δεν μπορεί να με απαγορέψει να έχω την γνώμη μου....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RIO είπε:
Το ότι έκοψε εισιτήρια δεν σημαίνει ότι είναι καλή ταινία. Όσο για το " σάτιρα " ( τι έχει τραβήξει και αυτή η λέξη) και ο Λαζόπουλος το ίδιο λέει για να περνάει την προπαγάνδα του. Λυπάμαι αλλά ταινίες σαν την Φούσκα, το Άρπα κόλλα και άλλες τέτοιες σάχλες, του Περάκη και του 80ς σοσιαλιστικού κινηματογράφου, δεν μπορώ να τις δω σαν αριστουργήματα. Και κανείς δεν μπορεί να με απαγορέψει να έχω την γνώμη μου....
Το ότι ήταν η πρώτη σε εισιτήρια ταινία δεν έχει σημασία, αν και στη προκειμένη δεν ήταν τυχαίο. Μίλησα για σάτιρα (αυτό ήταν η ταινία) και όχι για φαρσοκωμωδία τηλεοπτικού τύπου. Το γεγονός ότι ο Περάκης είχε την πολυτέλεια να κάνει μερικές αρπαχτές αργότερα (το Αρπα Κόλλα είναι ταινιάρα μπροστά σε κάτι άλλες 90s δημιουργίες του), δεν μειώνει τις 2-3 καλές ταινίες που έχει κάνει. Ειδικά όταν μιλάμε για την περίοδο της σαβούρας, τα 80s. Τώρα, βέβαια, γιατί πρέπει να συγκρίνω μια από τις καλύτερες ταινίες του '80, με μια ταινία του συρμού ττων '60s δεν το καταλαβαίνω.
 
prisma είπε:
Το ότι ήταν η πρώτη σε εισιτήρια ταινία δεν έχει σημασία, αν και στη προκειμένη δεν ήταν τυχαίο. Μίλησα για σάτιρα (αυτό ήταν η ταινία) και όχι για φαρσοκωμωδία τηλεοπτικού τύπου. Το γεγονός ότι ο Περάκης είχε την πολυτέλεια να κάνει μερικές αρπαχτές αργότερα (το Αρπα Κόλλα είναι ταινιάρα μπροστά σε κάτι άλλες 90s δημιουργίες του), δεν μειώνει τις 2-3 καλές ταινίες που έχει κάνει. Ειδικά όταν μιλάμε για την περίοδο της σαβούρας, τα 80s. Τώρα, βέβαια, γιατί πρέπει να συγκρίνω μια από τις καλύτερες ταινίες του '80, με μια ταινία του συρμού ττων '60s δεν το καταλαβαίνω.

Αυτό είναι το θέμα, οι καλύτερες ταινίες των 80ς δεν συγκρίνονται ούτε με τις μέτριες των 60ς. Ειδικά αν πρόκειται για κάτι " ταινιάρες " τύπου Άρπα Κόλλα...

όσο για το σάτιρα όπως είπα σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Γιατί κρατικοδίαιτη σάτιρα και με συγκεκριμένο πολιτικό σκοπό δεν γίνεται....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
RIO είπε:
Αυτό είναι το θέμα, οι καλύτερες ταινίες των 80ς δεν συγκρίνονται ούτε με τις μέτριες των 60ς. Ειδικά αν πρόκειται για κάτι " ταινιάρες " τύπου Άρπα Κόλλα...

όσο για το σάτιρα όπως είπα σηκώνει μεγάλη κουβέντα. Γιατί κρατικοδίαιτη σάτιρα και με συγκεκριμένο πολιτικό σκοπό δεν γίνεται....
Σε γενικές γραμμές θα συμφωνήσω, ότι τα 80s εν γένει δεν συγκρίνονται με τα 60s. Αυτό δεν μειώνει τις ελάχιστες εξαιρέσεις του κανόνα. Το Αρπα Κολλα δεν το συγκρίνω σε καμία περίπτωση με ταινίες του 60 . O χαρακτηρισμός "ταινιάρα" αφορά τη σύγκριση με άλλες, μεταγενέστερες ταινίες του Περάκη αν και γενικά τη θεωρώ πιο συμπαθητική μπροστά σε πολλές ταινίες των 80s. Φυσικά, αν θέλουμε να αναδείξουμε την ανωτερότητα της δεκαετίας του '60 υπάρχουν δεκάδες δείγματα, μέσα στα οποία πιθανότατα δεν θα είναι η συγκεκριμένη ταινία. Απλά τα δείγματα αυτά θα είναι απείρως περισσότερα σε σχέση με τις επόμενες δεκαετίες. Αυτό νομίζω δεν χωράει αμφισβήτηση.
 
RIO είπε:
Προτιμότερη από προπαγανδιστικά σκουπίδια των 80ς και της μεταπολίτευσης γενικότερα ( βλέπε άνθρωποι με γαρδένιες, τσιμεντένια χρόνια και λοιπές κλαψοταινίες). Για να μην πιάσουμε τον [edit] Περάκη ( και τα βιντεοκασετε αριστουργήματα του ) που αναφέρθηκε...
μονο στον Περακη θα διαφωνησω...

Τα υπολοιπα με βρισκουν συμφωνο! Ειδικα οι αλλες δυο ταινιες που ανεφερες, αν αυτες δεν ηταν καθαρη προπαγανδα τοτε ποιες ηταν?

Αλλα βεβαια... προπαγανδα κανει μονο η "μια" πλευρα..

Η "πρωτηφοραξερετετι" κανει μονο "ποιοτητα" (ποιοτητα Τ.Κ... χαχαχα!)
 
[edit] Πρόσεχε σε παρακαλώ πως εκφράζεσαι. Την επόμενη φορά δε θα υπάρξει edit...[edit]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχουμε ξεφύγει αρκετά από το θέμα μας. Ήδη έχουν γίνει edits
 
Πίσω
Μπλουζα