Σφάλματα σε παιχνίδια κονσολών

iliekater

RetroMasteR
Joined
21 Φεβ 2007
Μηνύματα
1.391
Αντιδράσεις
211
Ως γνωστόν τα προγράμματα συχνά έχουν προγραμματιστικά σφάλματα . Ο κανόνας αυτός ισχύει , από λίγο έως πολύ , και για τα παιχνίδια . Ιδίως στο PC κάποια δεν ήταν δυνατόν να παιχτούν έως ότου βγήκαν τα πρώτα επιδορθωτήρια . Ωστόσο , οι κονσόλες , και αναφέρομαο στις παλιές κονσόλες , όχι στις σύγχρονες που μπορούν να κατεβάσουν αναβαθμίσεις από το διαδύκτιο , δεν είχαν τέτοια δυνατότητα βελτίωσης . Θα ήθελα λοιπόν να ρωτήσω , υπήρχαν γνωστά παιχνίδια για κονσόλες που να είχαν χαρακτηριστικά σφάλματα (bugs) ; Εγώ το μόνο που είχα πετύχει ήταν το Croc για Saturn , το οποίο , για να παίξει σωστά , έπρεπε να το τρέξεις μέσα απο το μενού μουσικής (σαν CD ήχου) αλλιώς ο δόλιος ο Croc εμφανιζόταν σαν ένα αόρατο πράγμα χωρίς πολύγωνα !
 
Υπήρχαν αρκετά. Bug και προγραμματισμός πάνε χέρι-χέρι από γεννήσεως ηλεκτρονικών. :)

Θα αναφέρω ενδεικτικά παραδείγματα από κονσόλες Sega που γνωρίζω πιό καλά.

Το Lawnmower Man PAL για MegaCD κυκλοφόρησε κατά λάθος με τα βίντεο του σε NTSC format. Ανακλήθηκε αλλά δεν επανακυκλοφόρησε ποτέ διορθωμένη έκδοση, οπότε όσα υπάρχουν ακόμα είναι εξ'ορισμού προβληματικά.

Το Metropolis Street Racer για PAL Dreamcast που η πρώτη του έκδοση είχε αρκετά σημαντικά λάθη, πχ μπορούσες να κερδίσεις Challenges του πρωταθλήματος ακόμα και χωρίς τους αναγκαίους πόντους και κάποιες φορές έκανε corrupt τις VMU. Kυκλοφόρησε αργότερα διορθωμένη.

Το NBA Jam (νομίζω Tournament Edition, αλλά δεν παίρνω όρκο...) για Genesis που είχε πρόβλημα με το save του, σε βαθμό που χρειαζόταν μια ολόκληρη περίεργη διαδικασία για να καταφέρεις να σώσεις. Δίνανε μαζί ένα φύλλο χαρτί με τις οδηγίες για το workaround.
 
Πάντως από παλιά είχα παρατηρήσει πως τα παιχνίδια στις κονσόλες είχαν λιγότερα σφάλματα απ'ότι στα PC . Γιατί άραγε ;
 
Γιατι στις παλιές κονσόλες δέν υπήρχε πιθανότητα patch οπότε ολα τα προβληματικά cartriges & δισκάκια αποσύρονταν
 
Οι πρωτες εκδοσεις των Metroid Prime εχουνε πολλα προβληματα. Με το χειροτερο να κολανε διχως να μπορει να γινει κατι μεσα στο παιχνιδι. Εδω καποιοι εχουνε μαζεψει αρκετα απο αυτα:

http://www.metroid-database.com/mp/glitches.php
 
iliekater είπε:
Πάντως από παλιά είχα παρατηρήσει πως τα παιχνίδια στις κονσόλες είχαν λιγότερα σφάλματα απ'ότι στα PC . Γιατί άραγε ;
Τα pc αποτελούνται από πολλά διαφορετικά κομμάτια και οι developers δεν γίνεται να καλύψουν ολόκληρη την γκάμα περιφερικών, παλιότερα π.χ στον st και στην amiga η ανάπτυξη ενός παιχνιδιού ήταν μακράν ευκολότερη υπόθεση, αφού το hardware δεν άλλαζε κ τόσο από χρήστη σε χρήστη και αν υπήρχε επιπλέον hardware, λέγε με accelorator πάντα αυτό το κομμάτι είχε την δυνατότητα απενεργοποίησης ώστε ο χρήστης να λειτουργεί με τα «βασικά» για να παίξει ένα παιχνίδι..

Το ίδιο αλλά χωρίς το επιπλέον Hardware φαντάσου το με το NES, SNES, MEga drive klp.
 
Το ff2 για snes ηταν γεματο bugs. weapon clong blugs,κολλουσες σε αλλες φασεις κτλ .Επισης αλλο bug του ειναι οταν κερδιζες τον rubican στον πυργο bab-il και αμεσως μετα αντι να πας μπροστα να πηγαινες κατω ενα επιπεδο. Εαν εσωνες το παιχνιδι σου εκει την ειχες πατησει καθως μετα εκανε load και ησουν κολλημενος σε θαμνους.

Επισης χωρις να μπορω να πω οτι ειναι bug αλλα μαλλον αμελεια προγραμματισμου, θυμαμαι την ειχα πατησει στα tomb raider του ps καποιες φορες που εκανα save και αμεσως μετα σκοτωνομουνα. Απλα οταν εκανα load μετα ξαναπεθαινα και επρεπε αντε παλι απο την αρχη ( ειπαμε τοτε καναμε οικονομια στα πολλαπλα saved files!).
 
Στο megadrive θυμαμαι 2 λαθη. Στο NBA JAM ΤΕ που εγραψε και ο maddog, οπου για να γινει σωστο save επρεπε να κανεις

μια τελειως απαραδεκτη και σπαστικη διαδικασια, που περιελαμβανε και παιξιμο 2 ολοκληρων full games.

Στο risky woods, εσπαγες μπαουλα με μπονους, εμφανιζοντουσαν εικονιδια με εξτρα ενεργεια, χρονο, ποντους, αλλα εντελως

τυχαια αν επερνες ενα, εχανες μια ζωη! Δηλαδη επερνες εικονιδια εξτρα χρονου, αυξανοταν ο χρονος σου, αλλα καμια φορα εχανες.
 
Να που τελικά υπήρχαν μπόλικα σφάλματα στις παλιές μα κονσόλες !
 
Το Croc στο Saturn έχει ένα θέμα. Αν, με την κανονική μέθοδο, ανοίξεις το καπάκι του cd, βάλεις το παιχνίδι και μετά ανάψεις την κονσόλα, τότε το παιχνίδι μεν παίζει αλλά ο χαρακτήρας φαίνεται ατελής, δεν βλέπεις δηλαδή όλο το χαρακτήρα, λείπουν textures. Στη συγκεκριμένη περίπτωση, ανάβεις την κονσόλα και αφού φορτώσει το μενού τοποθετείς το δισκάκι και κλείνεις το καπάκι. Έχει να κάνει με τη RAM νομίζω. Ευτυχώς το αναφέρει σε ξεχωριστό χαρτί στο κουτί του παιχνιδιού.
 
Πίσω
Μπλουζα