Εγω δεν το χα καθολου με τη "λογοτεχνια". Μονο κομικς διαβαζα, και το πολυ πολυ κανενα παραμυθι. Παροτι ειχαμε πολλα βιβλια στο σπιτι, εγω ενδιαφερομουν μονο για τις εικονες.
Θυμαμαι στις πρωτες ταξεις του Δημοτικου μας ειχαν πει για τα Ψηλα Βουνα αλλα δεν εδωσα σημασια, και αφου με μαλωσαν, οι γονεις μου κανονισαν να το πηραμε, αλλα ειχε ηδη περασει καιρος και τελικα δεν το διαβασα ποτε. :Ρ Αργοτερα στο Δημοτικο ειχαν κανονισει να φερουμε ολοι βιβλια μας και να τα ανταλλαξουμε με αλλους. Εγω ειχα φερει κατι και απο αυτα που εφεραν οι αλλοι, θυμαμαι οτι διαλεξα το πιο light που μπορεσα να βρω (με πολλες εικονες και πολυ λιγα κειμενα)
Ακομα και στις μεγαλυτερες ταξεις θυμαμαι οτι διαβαζα πολυ αργα ενα μεγαλο κειμενο χωρις εικονες, γιατι με κουραζε, και δυσκολευομουν να φανταστω εικονες και γεγονοτα απο τις περιγραφες! Συνηθισμενος απο την οπτικη αφηγηση των κομικς, δυσκολευομουν να αναγνωρισω προσωπα που δεν ειχαν περιγραφεί
για μενα, επρεπε ενα κειμενο να ξεκιναει απο την περιγραφη ενος προσωπου (να ξερουμε αν ειναι ξανθος, μελαχροινος, αν εχει μουσι, αν ειναι γερος κλπ), και μια ιστορια να ακολουθει χρονολογικη σειρα.
Δεν καταλαβαινα πχ γιατι ξαφννικα να "βλεπουμε" ενα παιδι που περπαταει στο δρομο, και να μετα να ζουμε σαν αναμνησεις το τι εγινε και εφυγε απο το σπιτι του! Γιατι, ελεγα, να μη ξεκινησει η ιστορια απο το σπιτι του, να δουμε τι εγινε και εφυγε, και μετα να τον δουμε να περπαταει στο δρομο, χρονολογικα;
Οταν μας εβαζαν να διαβασουμε ενα βιβλιο για τις διακοπες με αγχωνε αφανταστα και το θεωρουσα μεγαλη αγγαρεια. Σκοπος μου ηταν να περασουν οι σελιδες να φυγει αυτο το βαρος, και τελικα οταν εκλεινα το βιβλιο δεν ειχα καταλαβει σχεδον τιποτα.
Τα πρωτα βιβλια που ανοιξα με τη θεληση μου ηταν ψευδοεπιστημονικα (Ντενικεν, Ατλαντιδα κλπ
) και το πρωτο λογοτεχνικο βιβλιο που διαβασα με τη θεληση μου πρεπει να ηταν ο Αρχοντας των Δαχτυλιδιων. Επιτελους, ενα βιβλιο που θυμιζει video game
Συμπερασμα: η φιλαναγνωσια δεν διδασκεται ουτε επιβαλλεται