Ταινίες του Ελλ. Κινηματογράφου που αντιγράφηκαν από τον ίδιο τον Ελλ. Κινηματογράφο

iliekater

RetroMasteR
Joined
21 Φεβ 2007
Μηνύματα
1.391
Αντιδράσεις
211
[Συγνώμη για τον τίτλο , αλλά δεν χώραγε ολόκληρο ! :) ]

Ως γνωστό στη χρυσή εποχή του Ελληνικού Κινηματογράφου έλαμψαν με την αξία τους φοβερές ταινίες . Υπήρξαν όμως κάποιες που μπόρεσαν να λάμψουν και δεύτερη φορά ! Είναι βέβαια ένα θέμα κατά πόσο "επιτρέπεται" να γίνει κάτι τέτοιο . Το ευτύχημα πάντως είναι πως όταν το αντίγραφο είναι εξίσου καλό ή καλλύτερο , τότε το αμάρτημα μπορεί να "συγχωρεθεί" ! Φαντάζομαι πως εσείς , ως πιο ειδικοί , θα έχετε παρατηρήσει πολλές τέτοιες τανίες . Εγώ μπορώ να παραθέσω μόνο δύο :

(1952) Ένα βότσαλο στην λίμνη


(1954) Δεσποινίς ετών 39


Καί οι δύο ταινίες είχαν πρωταγωνιστή τον καταπληκτικό , μοναδικό και άφταστο Βασίλη Λογοθετίδη (Ταυλαρίδης στην πραγματικότητα) ή ... "σκέτος" Λογοθετίδης όπως προτιμούσε ο ίδιος ! Χαρακτηριστικό είναι πως καί οι δύο ταινίες , όταν ξαναγυρίστηκαν , είχαν πρωταγωνιστή τον αξέχαστο Λάμπρο Κωνσταντάρα , τον μοναδικό άνθρωπο που μπόρεσε να φτάσει το Λογοθετίδη , οπότε και επάξια πρωτιμήθηκε στους αντίστοιχους ρόλους . Συγκεκριμένα , οι παραπάνω ταινίες κυκλοφόρησαν αντιστοίχως ως :

(1967) Ο σπαγγοραμένος


(1968) Ο Ρωμιός έχει φιλότιμο


Οι συγκεκριμένες ταινίες μπορεί να δημιουργούν την εντυπωση που πρόκειται απλά για αναπαραγωγή , αλλά εγώ νομίζω πως είναι κάτι περισσότερο . Αν δει κανείς κατευθείαν τη δεύτερη εκδοχή των ταινιών θα απολαύσει αναμφισβήτητα δύο πολύ καλές ταινίες . Αν όμως κάποιος τις παρακολουθήσει έχοντας δει πρώτα την αρχική εκδοχή τους , τότε μοιραίο είναι να παρατηρήσει τις πολλές ομοιότητες (μέχρι ακόμα και στα ονόματα των ρόλων) . Αυτό είναι ένα στοιχείο που μπορεί να πλήξει την εντύπωση του θεατή , διότι δημιουργεί την εντύπωση πως οι ταινίες ξαναγυρίστηκαν χωρίς ιδιαίτερη προσπάθεια να κάνουν κάποια βελτίωση . Όταν όμως ο θεατής φτάνει στα καίρια σημεία της κάθε ταινίας - τα οπόια τα είχε ταυτήσει με τους αρχικούς ηθοποιούς - και ξαφνικά βλέπει να διαξάγεται μπροστά του εκ νέου το ίδιο μεγαλείο που μέχρι τότε θεωρούσε μοναδικό , ο εντυπωσιασμός αυξάνεται κατακόρυφα . Τέτοιες σκηνές - λόγου χάρη - είναι αυτή που ο Κωνσταντάρας αναπαράγει τη συντριπτική στιγμή που αδελφός και αδελφή απομένουν πάλι μόνοι ή όταν , ο ίδιος πάλι , υποδύεται το ρόλο του συζύγου που μόλις ξύπνησε και αντιλαμβάνεται το αίσχος των πράξεών της προηγούμενης βραδιά όταν απάτησε τη γυναίκα του ! Ίσως , δηλαδή , αυτό ακριβώς να ήταν και ο σκοπός των σκηνοθετών που ξαναγύρισαν τις συγκεκριμένες ταινίες , δηλαδή για να αποδείξουν πως στην τέχνη της ερμηνείας τίποτα δεν είναι ανυπέρβλητο , ακόμα και με την επανάληψη , όταν φυσικά διαθέτεις τους αντίστοιχους ηθοποιούς !
 
Αλλες δυο ταινιες με πρωταγωνιστη το Βασιλη Λογοθετιδη εγιναν ριμέικς.Προκειται για τις:

Δελησταυρου και υιος: πατερας ειναι ο Βασιλης Λογοθετιδης και γιος του ο Δημητρης Νικολαΐδης

ριμεικ "Υιε μου υιε μου": πατερας ειναι ο Λαμπρος Κωνστανταρας και γιος του ο Κωστας Καρρας

επισης εγινε και ριμέικ σε γυναικεια εκδοχη: "Ζητειται επειγοντως γαμπρος": μητερα ειναι η Ρενα Βλαχοπουλου και κορη η Μπετυ Λιβανου

Σαντα Τσικιτα,το ριμέικ ειναι "ο παρας και ο φουκαρας" με πρωταγωνιστη τον Κωστα Χατζηχρηστο

Επισης η ταινια "Το εξυπνο πουλι" με πρωταγωνιστη τον Κωστα Χατζηχρηστο εγινε ριμέικ με πρωταγωνιστη το Θαναση Βεγγο,προκειται για την ταινια "Ποιος Θανασης"

Η ταινια "Ο μπαμπας εκπαιδευεται" (στο ρολο του πατερα βλεπουμε το Γιωργο Κυριακό ενω στο ρολο του γιου το Γιωργο Καμπανελλη)εγινε ριμέικ χρονια αργοτερα με τιτλο "Ο κυρ Γιωργης εκπαιδευεται",αυτη τη φορα πατερας ειναι ο Διονυσης Παπαγιαννοπουλος και γιος ο Νικος Δαδινοπουλος

Μολις τωρα εκανα αναζητηση γιατι καπου θυμομουν ενα παρομοιο θεμα:στο κουιζ της bambinella ψαχναμε να βρουμε τα ριμέικς 10 ελληνικων ταινιων
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Η ταινία "Ο Φαντασμένος" με τον Λ. Κωνσταντάρα είναι remake μιας παλαιότερης με τον Χατζηχρήστο (δεν θυμάμαι τον τίτλο).

Έπαιζαν οι Γκιωνάκης, Φέρμας και Ρίζος. Η παλαιά είναι καλύτερη ως κωμωδία.

Μάλιστα είναι το μόνο έργο (που ξέρω εγώ) όπου εμφανίζεται ο Α. Παπαδόπουλος να παίζει έναν σοβαρό ρόλο (αγροφύλακας).

Ο "Αγαπητικός της βοσκοπούλας" έχει γυριστεί πολλάκις φοράς (3 ή 4).

Το "Στραβόξυλο", πριν γυριστεί με τον Γκιωνάκη, είχε γυριστεί το 1952 όπου πρωταγωνιστούσε ο Β. Αργυρόπουλος,

μέγας κωμικός του θεάτρου, αυτή δε αποτελεί την μοναδική κινηματογραφική του εμφάνιση.

Εϊναι αξιοσημείωτο ότι στο remake έπαιζαν πάλι οι Γκιωνάκης και Μ. Νέζερ που έπαιζαν και στο πρώτο αλλά σε διαφορετικούς ρόλους !

Το έργο "Αγάπησα μια πολυθρόνα" με τον Βουτσά, είχε γυριστεί νωρίτερα με τον Χατζηχρήστο,

νομίζω με τον τίτλο "Το παιδί της πιάτσας".

"Ο θαλασσόλυκος" με τον Κ. Χατζηχρήστο είναι remake του έργου "Καπετάνιος για κλάμματα".

Σε αμφότερες πρωταγωνιστεί ο Χατζηχρήστος.

Στην αρχική συμπρωταγωνιστούν μαζί του οι Γ. Καμπανέλλης, Ν. Φέρμας, Μ. Καραγιάννη και είναι πολύ καλή κωμωδία.

Το remake, εξαντλώντας την επιείκιά μου, είναι ένα χάλι και μισό....

Το μυθιστόρημα "Ο αρχισιδηρουργός" έχει μεταφερθεί τρεις φορές σε ελλ. ταινία :

"Το φτωχόπαιδο" (Θ. Λειβαδίτης, Μ. Σταθοπούλου)

"Έχω δικαίωμα να σ' αγαπώ" (Ν. Ξανθόπουλος, Α. Γρηγοριάδου)

"Πολύ αργά για δάκρυα".

Η ταινία "Η κοροιδάρα" με τους Π. Χριστοφορίδη, Ν. Ηλιόπουλο, Μ. Κουράκου, Α. Ντούζο, Τ. Γαρμπή,

είχε γυριστεί με τίτλο "Το γέλιο βγήκε απ΄τον Παράδεισο" με τους Δ. Παπαγιανόπουλο, Γ. Κωνσταντίνου, Γ. Ντάλι, Ν. Ρίζο, Μ. Νέζερ.

Τέλος, δυστυχώς, θυμάμαι και μια-δυο ταινίες που έτυχε κάποτε να δω

και οι οποίες είναι αποτυχημένες αντιγραφές της "Αλίκης στο ναυτικό".

Κανένα από τα παραπάνω έργα δεν είχε τεθεί στο quiz που ανάφερε η katerinak.

Είχα λογοδιάρροια σήμερα....




-
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
To Θυμα του 1969 με Βουτσα-Τζανετακο και μια προτερη με Κωνστανταρα-Τζανετακο ,η μεν πρωτη σε ρολο αδερφος με αδερφο και στην δευτερη πατερα-γιου.


"Ζητω ζητω του Παπααασταφιδα..."
 
Επισης παρα πολλα κοινα στοιχεια εχουν μεταξυ τους οι ταινιες "Καημοι στη φτωχογειτονια" και "Οι κυριες της αυλης",δεν ξερω ομως αν σ αυτη την περιπτωση μπορουμε να μιλησουμε για αντιγραφη,ισως να ηταν απλα συμπτωση

Η ταινια "Η Αλικη στο ναυτικο" μαλλον ειναι αντιγραφη της ταινιας "2000 ναυτες κι ενα κοριτσι"

Η ταινια "Εμπαινε Μανωλιο" ειναι ριμέικ της ταινιας "Ο Μιχαλιος του 14ου συνταγματος"

Η βιντεοταινια "Τσαρουχι απο τον τοπο σου" ειναι κακο ριμέικ της ταινιας "Ο ανηψιος μου ο Μανωλης".Ειμαι σιγουρη οτι κι αλλες βιντεοταινιες ειναι πιστα αντιγραφα ταινιων του παλιου ελληνικου κινηματογραφου

Aardvark αναφερεσαι στην ταινια "Πατερα κατσε φρονιμα"
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Να συμπληρώσω εδώ ότι στις ταινίες "Δελησταύρου και υιός" και "υιέ μου υιέ μου" η Μαρίκα Κρεβατά έπαιζε τον ίδιο ρόλο. Επίσης ο Δημήτρης Νικολαίδης έπεζε στην πρώτη ταινία του ρόλο του γιου ενώ στην δεύτερη τον σύζύγο της Μάρως Κοντού.
 
-Ο Φανούρης και το σόι του--Ο Γιάννης που έγινε Τζώνης

-Παπούτσι απ' τον τόπο σου--Γαμπρός απ' το Λονδίνο
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
BETTY BOOP είπε:
-Ο Φανούρης και το σόι του--Ο Γιάννης που έγινε Τζώνης
-Παπούτσι απ' τον τόπο σου--Γαμπρός απ' το Λονδίνο
Μαθαμε και κατι σημερα,ο Φανουρης αγαπημενη ταινια,τωρα πρεπει να δω και το remake,thnx.


 
Aardvark είπε:
Μαθαμε και κατι σημερα,ο Φανουρης αγαπημενη ταινια,τωρα πρεπει να δω και το remake,thnx.

αναφερθηκε στο κουιζ της bambinella εδω και αρκετο καιρο
 
Η ταινία εισπράκτωρ 007 με τον Νίκο Σταυρίδη, γυρίστηκε και σε βιντεοταινία με τον Σωτήρη Τζεβελέκο...
 
RIO είπε:
Η ταινία εισπράκτωρ 007 με τον Νίκο Σταυρίδη, γυρίστηκε και σε βιντεοταινία με τον Σωτήρη Τζεβελέκο...
"Ελα τωρα... Που λειπει ο Αντρας μου" 1986... :)

"Τα Διδυμα" του 1964 με τον Θαναση Βεγγο, εγιναν ριμεϊκ με τον ιδιο τιτλο το 1987 με τον Ταμτακο ...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
"20.000 ναυτες κι ενα κοριτσι" του 1960

με τους: Ξενια Καλογεροπουλου,Νικο Κουρκουλο,Γιαννη Γκιωνακη

Και την αμεσως επομενη χρονια...

"Η Αλικη στο Ναυτικο" του 1961

με τους: Αλικη Βουγιουκλακη,Δημητρη Παπαμιχαηλ,Λαμπρο Κωνστανταρα

Edit

Μολις ειδα οτι το εχει ηδη αναφερει το Κατερινιω μας! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
[quote=katerinak;423571

Η ταινια "Εμπαινε Μανωλιο" ειναι ριμέικ της ταινιας "Ο Μιχαλιος του 14ου συνταγματος"

Τη δεκεαετία του '80 η ταινία "Ο Ταμτάκος στο Ναυτικό" είχε ακριβώς την ίδια υπόθεση με τον "Μιχαλιό".
 
katerinak είπε:
Η ταινια "Εμπαινε Μανωλιο" ειναι ριμέικ της ταινιας "Ο Μιχαλιος του 14ου συνταγματος"
Και τη δεκεαετία του '80 η ταινία "Ο Ταμτάκος στο Ναυτικό" είναι ριμέικ του "Μιχαλιού".
 
Η ταινία "20 γυναίκες και εγω" (Βουτσάς, Στεφανίδου, 1973) εχει το ίδιο στόρυ με το "Παιδί της μαμάς" (Βογιατζής, Νοταρά, 1970).

Ο μοναχογιός που παντρεύεται την αγαπημένη του (η οποια δουλεύει μαζί του στο γραφείο) κρυφά απο την μητέρα του και αναγκάζεται να μοιράζει τη ζωή του ανάμεσα στο διαμέρισμα της μητέρας του και στο διαμέρισμα που ζει κρυφά με την σύζυγο του, ακριβώς στην ιδια πολυκατοικία. Οταν στο τελος αποκαλύπτεται ο κρυφός γαμος, η μητερα τρισευτυχισμένη δίνει την ευχή της!!

Οι διαφορες στις δυο ταινίες ειναι:

1. οτι στο "20 γυναίκες" ο μοναχογιος Βουτσας εχει και αδερφές, ενω στο "Παιδί της μαμας" ο μοναχογιος Βογιατζής ειναι μοναχοπαίδι

2. στο "20 γυναίκες" η μητέρα Σμαρω Στεφανίδου δίνει την ευχή της γιατί η νύφη ετοιμάζει εγγόνι, ενω στο "Παιδί της μαμάς" η μητέρα Σαπφώ Νοτάρα παντρεύεται και η ίδια και ετσι έχει πια τον νέο της σύζυγο να "φροντίζει" (ή μάλλον να βασανίζει) με την υπερπροστασία της, αντί για το γιο της.
 
Να προσθέσω και άλλη μια αναφορά.

Η υπόθεση της ταινίας "Διακοπές στην Κύπρο" (http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?22078-%C4%E9%E1%EA%EF%F0%DD%F2-%F3%F4%E7%ED-%CA%FD%F0%F1%EF-%EC%E1%F2-%281971%29) θυμίζει παρα πολύ το στόρυ της ταινίας "Η Νεράϊδα και το Παλικάρι".

Δυο νέοι, απο αντίπαλες οικογενειες, ερωτεύονται χωρίς να γνωρίζει ο ένας την ταυτότητα του άλλου (δήλαδη απο ποια οικογενεια ειναι). Στην πορεία, όταν αυτό γίνεται γνωστό, πηγαίνουν κόντρα στους γονείς τους που αρνούνται να τους παντρέψουν λόγω της έχθρας που τους χωρίζει. Η "απαγωγή" της νέας απο τον αγαπημένο της φέρνει και το πολύποθητο happy end που συμφιλιώνει και την έχθρα των δυο οικογενειών.

Στην "Νεράϊδα" η ιστορία εξελίσσεται στην Κρήτη με αντίπαλες οικογένειες τους Βροντακηδες και τους Φουρτουνάκηδες, όπου ο γιος του Βροντάκη (Δ.Παπαμιχαήλ) ερωτεύεται την κόρη του Φουρτουνάκη (Α.Βουγιουκλάκη).

Στο "Διακοπές στην Κυπρο" η ιστορία εξελίσσεται στην Κύπρο (φυσικά :p ) με αντίπαλες οικογένειες αυτές του Χατζηγιάννη και του Χατζηπαύλου, όπου ο γιος του Χατζηπαύλου (Ν.Δαδινόπουλος) ερωτεύεται την κόρη του Χατζηγιάννη (Δ.Σιτζάνη).

Και στις δυο ταινίες, πατέρας της κοπέλας ήταν ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος (Φουρτουνάκης στην "Νεράϊδα", Χατζηγιάννης στο "Διακοπές").

Επίσης και στις δυο ταινίες το σενάριο ήταν του Λάκη Μιχαηλίδη.
 
Να προσθέσω και άλλη μια αναφορά.

Η υπόθεση της ταινίας "Διακοπές στην Κύπρο" θυμίζει παρα πολύ το στόρυ της ταινίας "Η Νεράϊδα και το Παλικάρι".

Δυο νέοι, απο αντίπαλες οικογενειες, ερωτεύονται χωρίς να γνωρίζει ο ένας την ταυτότητα του άλλου (δήλαδη απο ποια οικογενεια ειναι). Στην πορεία, όταν αυτό γίνεται γνωστό, πηγαίνουν κόντρα στους γονείς τους που αρνούνται να τους παντρέψουν λόγω της έχθρας που τους χωρίζει. Η "απαγωγή" της νέας απο τον αγαπημένο της φέρνει και το πολύποθητο happy end που συμφιλιώνει και την έχθρα των δυο οικογενειών.

Στην "Νεράϊδα" η ιστορία εξελίσσεται στην Κρήτη με αντίπαλες οικογένειες τους Βροντακηδες και τους Φουρτουνάκηδες, όπου ο γιος του Βροντάκη (Δ.Παπαμιχαήλ) ερωτεύεται την κόρη του Φουρτουνάκη (Α.Βουγιουκλάκη).

Στο "Διακοπές στην Κυπρο" η ιστορία εξελίσσεται στην Κύπρο (εννοείται :p ) με αντίπαλες οικογένειες του Χατζηγιάννη και του Χατζηπαύλου, όπου ο γιος του Χατζηπαύλου (Ν.Δαδινόπουλος) ερωτεύεται την κόρη του Χατζηγιάννη (Δ.Σιτζάνη).

Και στις δυο ταινίες, πατέρας της κοπέλας ήταν ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος (Φουρτουνάκης στην "Νεράϊδα", Χατζηγιάννης στο "Διακοπές").

Επίσης και στις δυο ταινίες το σενάριο ήταν του Λάκη Μιχαηλίδη.
 
Tόσα όνειρα στους δρόμους (1968) με Χρήστο Νέγκα και Μιράντα Κουνελάκη

Στην στοά της οδού Παλαιολόγου 13, υπάρχουν διάφορα μικρομάγαζα. Ανάμεσα τους και το κατάστημα νεωτερισμών του Μοσέ Αρόν, όπου πιάνει προσωρινή δουλειά ο Παύλος, μέχρι να μπει σε κάποια υπηρεσία με τη βοήθεια του πτυχίου του. Μετά από λίγο καιρό θα πιάσει δουλειά και η Μαρίνα. Την ημέρα των γενεθλίων της ο Παύλος θα μάθει το μεγάλο μυστικό της: Ανήκει σε μια γνωστή οικογένεια που έχει ξεπέσει και δουλεύει κρυφά μέχρι να παντρευτεί τον πλούσιο αρραβωνιαστικό της Τζόνι. Ο Τζόνι όμως θα μάθει ότι δουλεύει σε μαγαζί και με ένα ευγενικό γράμμα θα της ανακοινώσει την διάλυση του αρραβώνα τους...

 


ριμέικ της ταινίας ΧΑΜΕΝΑ ΟΝΕΙΡΑ (1961) με Παπαμιχαήλ και Βαλάκου



Ένας νεαρός και μια κοπέλα εργάζονται προσωρινά, όπως δηλώνουν και οι δύο, σε μια επιχείρηση που εμπορεύεται κουβαρίστρες. Ο καθένας ονειρεύεται για τον εαυτό του μια καλύτερη δουλειά, έναν επιτυχημένο γάμο. Όταν όμως η επιτυχία δεν έρχεται και οι μνηστήρες εξαφανίζονται, το μοναδικό στοιχείο μονιμότητας στη ζωή τους είναι η επιχείρηση και αυτό που σημαίνουν ο ένας για τον άλλο.
 
Βλεποντας τωρα στην tv το "Δουλικό αμέσου δράσεως" με τη Στυλιανοπουλου, παρατηρώ οτι ειναι η γυναικεια εκδοση του "Εξυπνάκια" με τον Παπαμιχαήλ.

Δουλικό αμέσου δράσεως

Η Δεσποινα (Δεσποινα Στυλιανοπούλου) ειναι άνεργη ηθοποιός και ερωτευμένη με τον πλούσιο Αγγελο (Γιάννης Βογιατζης), του οποίου η μητερα (Σμάρω Στεφανίδου) δεν δέχεται ούτε να ακούσει για τη σχέση του γιου της με την φτωχή και ανεργη θεατρινα, την οποια ομως δεν εχει συναντήσει ποτε της.

Εχοντας αγανακτήσει με τις προηγουμενες υπηρεσίες της, αναζητάει αυτη τη φορά υπηρέτρια κουτή γιατί θεωρεί πως μονο με τις κουτές μπορει να κανει σωστά τη δουλεια της επειδη λόγω της χαζομάρας τους δεν θα της φέρνουν αντίρρηση σε οτι παραλογο και αν τους ζητάει.

Ετσι η Δεσποινα αποφασίζει να υποδυθεί εκείνη την κουτή υπηρετρια ώστε να κερδισει τη συμπαθεια και την ευνοια της μέλλουσας πεθεράς της, και οταν πια αποκαλυφθεί η αληθεια για το ποια ειναι, να δωσει την ευχή της στο ζευγάρι.

Εξυπνάκιας

Ο Δημήτρης (Δημήτρης Παπαμιχαήλ) είναι ανεργος λογιστής και ερωτευμενος με την πλούσια Τζούλια (Μαριαννα Κουράκου), της οποίας ο πατέρας (Νίκος Σταυρίδης) δεν δεχεται ούτε να ακούσει για τη σχεση της κορης του με τον φτωχό και άνεργο λογιστή, τον οποιο ομως δεν εχει συναντήσει ποτε του.

Εχοντας αγανακτήσει με τους υπαλληλους του στην εταιρία, αναζητάει νεο υπάλληλο κουτό γιατί θεωρεί πως μονο με τους κουτούς μπορει να κανει σωστά τη δουλεια του επειδη οι άλλοι υπάλληλοι στο γραφείο κάνουν του κεφαλιού τους και του δημιουργουν προβληματα στην εταιρία.

Ετσι ο Δημήτρης αποφασίζει να υποδυθεί εκείνος τον κουτό υπάλληλο ώστε να κερδισει τη συμπαθεια και την ευνοια του μέλλοντος πεθερού του, και οταν πια αποκαλυφθεί η αληθεια για το ποιος ειναι, να δωσει την ευχή του στο ζευγάρι.
 
Πίσω
Μπλουζα