Ταξίδι με G.A Ferries

GinaP

Retro Member
Joined
17 Νοέ 2007
Μηνύματα
118
Αντιδράσεις
9
Hello σε όλους! Έχω να γράψω στο fοrum κάτι αιώνες! Αλλά επιτέλους ήρθε η ώρα. Σε ένα πρόσφατο σερφάρισμα στο ιντερνετ, πληροφορήθηκα για την απόσυρση, σχεδόν όλου του στόλου του Γεράσιμου Αγούδημου, δηλαδή της εταιρείας G.a Ferries. Μπορώ να πω ότι συγκινήθηκα, όταν είδα τα βαποράκια :sealed: να φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά στο τελευταίο τους ταξίδι για το Αλί-Αγά της Τουρκίας. Εκεί είναι ένα λιμάνι, όπου ανακυκλώνουν τα παλιά καράβια, αφού πρώτα τα κομματιάσουν, δηλαδή τα σκοτώνουν! :cry: .

Το '97 είχα ταξιδέψει με τη Ροδάνθη για Ρόδο. Κάναμε 17 ώρες να φτάσουμε και επειδή το ταξίδι ήταν μεγάλο είχαμε καμπίνα. Τότε ήμουν 13 χρόνων και ουσιαστικά ήταν το πρώτο μου μεγάλο ταξίδι, βέβαια ήταν μαζί και οι γονείς μου...Νόμισα ότι είχα μπει στο καλύτερο και μεγαλύτερο πλοίο του κόσμου, σωστό κρουαζιερόπλοιο. Θυμάμαι πολλά από τους χώρους και τις υπηρεσίες του καραβιού. Αυτό που θα μου μείνει αξέχαστο ήταν το καλό φαγητό. Οι μερίδες ήταν τεράστιες! Βέβαια στα επόμενα χρόνια ταξίδεψα με πολύ καλύτερα πλοία, αλλά τη Ροδάνθη τη θυμάμαι με αγάπη.

Γενικά από μία έρευνα που έκανα, τα καράβια αυτής της εταιρείας πολλοί αγάπησαν και πολλοί εμίσησαν! Οι γνώμες διίστανται! Άλλοι τα έλεγαν σαπιοκάραβα και άλλοι (τουλάχιστον για τη Ροδάνθη και την Ανθή- Μαρίνα) βασιλοβάπορα. Η αλήθεια είναι κάπου ανάμεσα. Σίγουρα τα τελευταία χρόνια ήταν κακοδιατηρημένα.

Αυτό που σχεδόν με σόκαρε, ήταν ένα site- database που μπορείς να βρεις τα πάντα για όλα τα πλοία ανά τω κόσμω. Τα συγκεκριμένα καράβια έχουν ναυπηγηθεί το 79 και έχουν αλλάξει ένα σωρό ονόματα και εταιρείες. Anyway, καλό τους ταξίδι- δούλεψαν δεκαετίες ολόκληρες, αδιάκοπα! Πόσους πολλούς ταξιδιώτες μετέφεραν.. Εσείς έχετε ταξιδέψει με Ρομίλντα, Δημητρούλα, Μαρίνα, Ανθή- Μαρίνα, Ροδάνθη, Νταλιάνα;http://www.youtube.com/watch?v=NeMy_3cHkRA.
 
GinaP είπε:
Σε ένα πρόσφατο σερφάρισμα στο ιντερνετ, πληροφορήθηκα για την απόσυρση, σχεδόν όλου του στόλου του Γεράσιμου Αγούδημου, δηλαδή της εταιρείας G.a Ferries. Μπορώ να πω ότι συγκινήθηκα, όταν είδα τα βαποράκια :sealed: να φεύγουν από το λιμάνι του Πειραιά στο τελευταίο τους ταξίδι για το Αλί-Αγά της Τουρκίας. Εκεί είναι ένα λιμάνι, όπου ανακυκλώνουν τα παλιά καράβια, αφού πρώτα τα κομματιάσουν, δηλαδή τα σκοτώνουν! :cry: .
...και ποσες πενταημερες εχουν παει αυτα τα καραβια στη Ροδο.

Πηγα πενταημερη με το ΕΠΛ ΒΟλου το 1994. Και αλλα ποσα σχολεια που ηταν μεσα σε εκεινη την πενταημερη...
 
....i survived the trip...lucky to be alive...

εχω και γω αναμνησεις απ τα σαπιοκαραβα του Αγουδημου..

οσο ευχαριστες και να ναι,παλι σαπιοκαραβα παραμενουν..

[edited]Καλύτερα να μη δώσει βάση για τέτοια συζήτηση ;) [edited]
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχω ταξιδέψει με την Δημητρούλα και είχαμε πέσει σε τρικυμία. Μέχρι να δέσει το καράβι τραγουδούσα "Δημητρούλα μου γειά σου, πάρτα όλα δικά σου" :D
 
Είχα και εγώ την χαρά να ταξιδέψω με το Νταλιάνα επιστρέφοντας από την πενθήμερη στη Ρόδο (κλασσικά...) το 1995 δεν ήταν και το καλύτερο ταξίδι που έκανα ποτέ δεν ήταν και το χειρότερο...
 
Τραπουλες που προφανως αγοραστηκαν μεσα στο καραβι...

P1090071.jpg
 
Ανεπανάληπτες εμπειρίες...Κάτι 20ωρα για Λέρο με το "Ανθή-Μαρίνα", που ξεκινούσαν και με 2 ώρες καθυστέρηση ανεφοδιασμού στον Πειραιά...Ε ρε γλέντια !

Τα ονόματα των καραβιών είναι από τα μέλη της οικογένειας του καπετάν-Γεράσιμου, που τα τελευταία χρόνια της ενεργούς απασχόλησής του, εμφανιζόταν παρακμιακός, σε εκπομπές Τριανταφυλλόπουλου..."Να καθίσουμε όλοι σ' ένα τραπεζάκι, να συζητήσουμε τα προβλήματα της ναυτιλίας"...

Ελπίζω όσοι ψάχναν τα δεδουλευμένα τους τουλάχιστον να αποζημιώθηκαν από την πώληση των πλοίων (γιατί στην Ελλάδα, πρέπει να τα κοιτάμε κι αυτά...).

Τέλος, θέλω να πώ ότι παλιά-ξεπαλιά (και τα περισσότερα μετασκευασμένα από εμπορικά), ήταν καμάρι του Αγούδημου ότι είχαν κάνει τόσα ταξίδια χωρίς ατυχήματα, σε σχέση με άλλα πολύ νεώτερά τους...Δε συνέβη, ας πούμε, το ίδιο και με τις πολλά υποσχόμενες "Επιχειρήσεις Αττικής", που το ναυάγιο του Γκόλντεν Βεργίνα (λέγε με Εξπρές Σάμινα), εκτός των άλλων θυμάτων έστειλε στον τάφο και την ίδια την επιχείρηση, αλλά και τον διευθύνοντα σύμβουλο...

Σήμερα τα αρχαιότερα ελληνικά πλοία που κυκλοφορούν είναι το "Πηνελόπη Α", το αδελφό του "Άγιος Γεώργιος", το Superferry II και το περίφημο "Μακεδών" ! (1972, άμα λάχει...)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
panp είπε:
Ανεπανάληπτες εμπειρίες...Κάτι 20ωρα για Λέρο με το "Ανθή-Μαρίνα", που ξεκινούσαν και με 2 ώρες καθυστέρηση ανεφοδιασμού στον Πειραιά...Ε ρε γλέντια !Τα ονόματα των καραβιών είναι από τα μέλη της οικογένειας του καπετάν-Γεράσιμου, που τα τελευταία χρόνια της ενεργούς απασχόλησής του, εμφανιζόταν παρακμιακός, σε εκπομπές Τριανταφυλλόπουλου..."Να καθίσουμε όλοι σ' ένα τραπεζάκι, να συζητήσουμε τα προβλήματα της ναυτιλίας"...

Ελπίζω όσοι ψάχναν τα δεδουλευμένα τους τουλάχιστον να αποζημιώθηκαν από την πώληση των πλοίων (γιατί στην Ελλάδα, πρέπει να τα κοιτάμε κι αυτά...).

Τέλος, θέλω να πώ ότι παλιά-ξεπαλιά (και τα περισσότερα μετασκευασμένα από εμπορικά), ήταν καμάρι του Αγούδημου ότι είχαν κάνει τόσα ταξίδια χωρίς ατυχήματα, σε σχέση με άλλα πολύ νεώτερά τους...Δε συνέβη, ας πούμε, το ίδιο και με τις πολλά υποσχόμενες "Επιχειρήσεις Αττικής", που το ναυάγιο του Γκόλντεν Βεργίνα (λέγε με Εξπρές Σάμινα), εκτός των άλλων θυμάτων έστειλε στον τάφο και την ίδια την επιχείρηση, αλλά και τον διευθύνοντα σύμβουλο...

Σήμερα τα αρχαιότερα ελληνικά πλοία που κυκλοφορούν είναι το "Πηνελόπη Α", το αδελφό του "Άγιος Γεώργιος", το Superferry II και το περίφημο "Μακεδών" ! (1972, άμα λάχει...)
Βαπόρια που με όλα τα καλά και κακά τους έγραψαν ιστορία στις ελληνικές θάλασσες. Πάντως στα τελευταία τους ήταν πράγματι κακοσυντηρημένα. Στο Ρόμίλντα (ή Βρομίλντα όπως το έλεγαν κάποιοι :D ) είχαν βρεθεί έντομα κοριοί στις καμπίνες το 2008. Όταν όμως πρωτομπήκαν γύρω στο 89 στην ακτοπλοια είχαν αποτελέσει τομή στα μέχρι τότε θαλασσινά ταξίδια. Για την ιστορία φίλε panp να αναφέρω πως το ΕΞΠΡΕΣ ΣΑΜΙΝΑ (πρωην ΓΚΟΛΝΤΕΝ ΒΕΡΓΙΝΑ) δεν ανήκε στις Επιχειρήσεις Αττικής (βλ. Παναγόπουλος) αλλά στην τότε Hellas Ferries

Και μια επισήμανση: Πράγματι φίλε μου το παλιότερο σκαρί που κυκλοπφορεί αυτή τη στιγμή στις ελλην ικές θάλασσες πρέπει να είναι το ΜΑΚΕΔΩΝ. Με αυτό είχα ταξιδέψει στην Τήνο το 1980 (ΧΡΥΣΗ ΑΜΜΟΣ λεγόταν τότε) και ήταν το πρώτο θαλασσινό ταξίδι που θυμάμαι. Με άλλα λόγια αυτό το πλοίο πρέπει να έχει πάνω από 35 χρόνια παρουσία στις ελληνικές θάλασσες :cool:
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ναι, κι από όσο διασταύρωσα καλύτερα, το Σαμίνα ανήκε στη Minoan Flying Dolphins, θυγατρική των Μινωϊκών Γραμμών. Στην MFD ήταν διευθύνων σύμβουλος ο Σφηνιάς, εκείνη την εποχή που άρχισε να αναπτύσσεται αλόγιστα, αρχικά φέρνοντας τα ταχύπλοα με τουρμπίνες (Highspeed) και μετά ενσωματώνοντας όλους τους παλιούς "πειρατές του Αιγαίου" (Βεντούρηδες, Αγούδημους, Αγαπητούς, γραμμές Αργοσαρωνικού). Ο Παναγόπουλος των Ε.Α. ήταν ο κύριος αντίπαλος, εκείνη την εποχή. Μετά το τραγικό γεγονός (και το ένα και το άλλο) η εταιρία διαλυόμενη μετονομάστηκε σε Hellenic Seaways...

Η όλη κατάληξη έδωσε λίγα χρόνια ζωής ακόμα στον Αγούδημο (GA Ferries), για να επανέλθουμε και στο θέμα, υπό τις συνθήκες, βέβαια, που γούσταρε ο καπετάν-Γεράσιμος να κάνει ακτοπλοϊα...

Aπό κει και πέρα, κι εγώ έχω δει ψείρες και κατσαρίδες στο "Πηνελόπη Α", αλλά αυτό το πλοίο και το Sypperferry II, θεωρούνται τρομερά αξιόπλοα στη γραμμή Ρ-Α-Τ-Μ, τα σημερινά "σκυλιά του πολέμου" στη θέση των πλοίων του Αγούδημου. Τα πλοία του Αγούδημου είχαν τους "δικούστους κανόνες", απ' όσο έχω μάθει από εργαζόμενους σε αυτά : μπορούσαν να γίνονται εργασίες όπως συγκολλήσεις, κοπές κλπ. ...εν πλώ, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, κι αυτό πάντα γίνται στα καράβια που κάνουν μεγάλες ρότες και δε μένει διάστημα για συντήρηση.

Όσον αφορά το Superferry II, ένα από τα παλιότερα σκαριά, έχει ενδιαφέρον να ψάξει κανείς στο youtube μια συνέντευξη του σημερινού του καπετάνιου, Τάσου Τρέσσου, να μιλάει στο site http://www.arxipelagos.com γι αυτό. Μια συνέντευξη-σχολείο για την όλη ιστορία της ελληνικής ακτοπλοϊας...

Για το Μακεδών, ένα αφιέρωμα εδώ, και για όλα τα υπόλοιπα ελληνικά πλοία, όλες οι πληροφορίες εδώ.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
panp είπε:
Ναι, κι από όσο διασταύρωσα καλύτερα, το Σαμίνα ανήκε στη Minoan Flying Dolphins, θυγατρική των Μινωϊκών Γραμμών. Στην MFD ήταν διευθύνων σύμβουλος ο Σφηνιάς, εκείνη την εποχή που άρχισε να αναπτύσσεται αλόγιστα, αρχικά φέρνοντας τα ταχύπλοα με τουρμπίνες (Highspeed) και μετά ενσωματώνοντας όλους τους παλιούς "πειρατές του Αιγαίου" (Βεντούρηδες, Αγούδημους, Αγαπητούς, γραμμές Αργοσαρωνικού). Ο Παναγόπουλος των Ε.Α. ήταν ο κύριος αντίπαλος, εκείνη την εποχή. Μετά το τραγικό γεγονός (και το ένα και το άλλο) η εταιρία διαλυόμενη μετονομάστηκε σε Hellenic Seaways...
Η όλη κατάληξη έδωσε λίγα χρόνια ζωής ακόμα στον Αγούδημο (GA Ferries), για να επανέλθουμε και στο θέμα, υπό τις συνθήκες, βέβαια, που γούσταρε ο καπετάν-Γεράσιμος να κάνει ακτοπλοϊα...

Aπό κει και πέρα, κι εγώ έχω δει ψείρες και κατσαρίδες στο "Πηνελόπη Α", αλλά αυτό το πλοίο και το Sypperferry II, θεωρούνται τρομερά αξιόπλοα στη γραμμή Ρ-Α-Τ-Μ, τα σημερινά "σκυλιά του πολέμου" στη θέση των πλοίων του Αγούδημου. Τα πλοία του Αγούδημου είχαν τους "δικούστους κανόνες", απ' όσο έχω μάθει από εργαζόμενους σε αυτά : μπορούσαν να γίνονται εργασίες όπως συγκολλήσεις, κοπές κλπ. ...εν πλώ, σαν να μη συμβαίνει τίποτα, κι αυτό πάντα γίνται στα καράβια που κάνουν μεγάλες ρότες και δε μένει διάστημα για συντήρηση.

Όσον αφορά το Superferry II, ένα από τα παλιότερα σκαριά, έχει ενδιαφέρον να ψάξει κανείς στο youtube μια συνέντευξη του σημερινού του καπετάνιου, Τάσου Τρέσσου, να μιλάει στο site www.arxipelagos.com γι αυτό. Μια συνέντευξη-σχολείο για την όλη ιστορία της ελληνικής ακτοπλοϊας...

Για το Μακεδών, ένα αφιέρωμα εδώ, και για όλα τα υπόλοιπα ελληνικά πλοία, όλες οι πληροφορίες εδώ.
Αυτό με τις εργασίες που λες στα πλοία της GA Ferries είναι απόλυτα σωστό και συμβαίνει και σημερα σε πλοία που κάνουν μεγάλες πλόες. Πολύ ωραία η συνέντευξη του Τρέσου και το αφιέρωμα για το ΜΑΚΕΔΩΝ. Πραγματικά τα απήλαυσα

Και μια πληροφορία που ίσως σε στεναχωρήσει φίλε μου: Εδώ και κάποιους μήνες το ΠΗΝΕΛΟΠΗ Α (είναι και δικό μου πολύ αγαπημένο πλοίο) δεν ταξιδεύει γιατί ουσιαστικά βρίσκεται σε επίσχεση εργασίας. Γενικά η ακτοπλοΐα μας δεν διάγει και τις καλύτερες εποχές της τα τελευταία χρόνια. Μάλιστα-και ίσως να έχει και αυτό το συμβολισμό του- η πρώτη απτή απόδειξη της κρίσης στην ακτοπλοΐα μας ήταν το "κανόνι που βάρεσαν" οι GA Ferries & SAOS Ferries το 2009
 
Έχω κι εγώ ταξιδέψει για Ρόδο με το "Νταλιάνα" και έζησα για να το διηγηθώ :p
 
serano915 είπε:
Έχω κι εγώ ταξιδέψει για Ρόδο με το "Νταλιάνα" και έζησα για να το διηγηθώ :p
Εγώ πάλι το "Νταλιάνα" το έζησα τις καλές του εποχές. Πιο συγκεκριμένα, το 1989, την πρώτη χρονιά που μπήκε, ταξίδεψα από Σύρο για Πειραιά. Το πλοίο τότε πεντακάθαρο και πολυτελέστατο, όμως κάποιες παιδικές ασθένεις τις κουβαλούσε από τότε. Πρώτον ξεκινήσαμε από τη Σύρο με 3 ώρες καθυστέρηση!!! Και όπως αποδείχθηκε αυτού του είδους οι καθυστερήσεις ήταν "ρουτίνα", διότι το πλοίο και υπερβολική ταχύτητα δεν είχε, και του είχαν συνεχόμενα σχετικά δρομολόγια, με αποτέλεσμα να μαζεύει καθυστερήσεις. Για την ιστορία έκανε τη διαδρομή Σύρος-Πειραιάς σε 5 ώρες και 15 λεπτά. Τα -αν και παλιότερα ΠΑΝΑΓΙΑ ΤΗΝΟΥ & ΝΑΙΑΣ (άλλη retro- αδυναμία αυτά τα πλοία ;) ) - έβγαζαν το δρομολόγιο σε 4μισι ώρες. Εάν συνυπολογίσουμε και την τρίωρη καθυστέρηση στην Ερμούπολη....σχεδόν 9 ώρες ήμασταν στο πόδι θυμάμαι εκείνη την ημέρα. Και στην Κρήτη να πηγαίναμε πιο γρήγορα θα είχαμε φτάσει. Πάντως έχω να θυμάμαι και κάτι πολύ όμορφο από εκείνο το ταξίδι: τη γέφυρα του πλοίου. Ήταν η πρώτη γέφυρα που επισκέφθηκα (καραβολάτρης γαρ) και ο καπετάνιος ήταν πολύ φιλικός θυμάμαι :)

Να σημειώσω πάντως πως οι καθυστερήσεις αποτέλεσαν ρουτίνα για όλα τα πλοία της GA Ferries

Θα θυμάστε το ανέκδοτο ίσως

- "Η ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ" έχει καθυστέρηση

- Εϊναι μήπως έγκυος? :D

Α..είπα ΔΗΜΗΤΡΟΥΛΑ και θυμήθηκα: Είχε βγει μια φήμη πως το πρώτο ΔΗΜΗΤΡΑ που είχε αγοράσει ο Αγούδημος το είχε ονομάσει έτσι προς τιμή της Δήμητρας-Λιάνη-Παπανδρέου (ηταν γνωστές οι θερμές σχέσεις που είχε ο συγκεκριμένος εφοπλιστής με το περιβάλλον του Αντρέα Παπανδρέου). Βέβαια η φήμη αποδείχθηκε μάλλον αβάσιμη γιατί ο Αγούδημος έχει μια κόρη που τη λένε Δήμητρα
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Βεβαίως. Επίσης Ροδάνθη είναι η σύζυγός του, Μιλένα και Νταλιάνα οι άλλες κόρες του. Υπάρχει κι ένας γιος, αλλά δεν ονόμασε πλοίο...

Ο καπετάν-Μάκης, σύμφωνα με ελεγχόμενα δημοσιεύματα, ζει σήμερα στο Λουγκάνο της Ελβετίας, και μας έχει μείνει μόνο ως ανάμνηση το παρατσούκλι ργούδημος", που είχε την εποχή της παντοδυναμίας των αργοκίνητων πλοίων του...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αργούδημος-Αργούδημος από την μύγα ξύγκι έβγαζε ο άτιμος. Tο 2003 θυμάμαι τη δημητρούλα έκανε 2 μέρες το ταξίδι Θάσος Αθήνα. περίμεναν το ουισκι να ωριμάσει.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το thread εχει να κανει με ταξιδιωτικες περιγραφες - και οχι με κριτικη και προσβολες σε προσωπα και πραγματα.
 
Κι εγώ θυμάμαι, είχα πάει φαντάρος στην Ρόδο με το Δημητρούλα, νομίζω, πάντως κάποιο πλοίο του Αγουδήμου πάντως, το αξέχαστο εκείνο καλοκάιρι του '98. Ταξιδεύαμε όλοι οι φαντάροι κστάστρωμα, με έναν ΥΠΑΞ να μας προσέχει και καλά, το πλοίο έπιασε πολλές σκάλες,Λέρο κλπ. κι όλο φαντάροι κατεβαίνανε, εμείς κατεβήκαμε τέρμα, πάντως ωραία ήτανε!
 
Μονο με το Μιλενα εχω ταξιδεψει νομιζω, 2-3 φορες.... Πρεπει να ηταν αρχες και μεσα δεκαετιας '90.... Ετσι κι ετσι ως εμπειρια....

Μερικους μηνες πριν ταξιδεψω για πρωτη φορα, ειχε ταξιδεψει ενας ξαδερφος μου και μου ειχε πει ποσο ωραια ηταν τα 'ηλεκτρονικα' που ειχε μεσα.... Ετρεξα κι εγω ολος ανυπομονησια (αφου τακτοποιηθηκαμε) οπου και διαπιστωσα οτι ειχε μονο 2 μεσα και αυτα δεν δουλευαν.... Μεγαλο ξενερωμα....

Επισης θυμαμαι το φαγητο ηταν της πλακας... κατι τοστ που ψιλοβρωμαγαν ειχα φαει και ενα κρουασαν νομιζω (πανακριβο, εστω κι αν δεν πληρωνα εγω)....

Κατα τα αλλα, θυμαμαι οτι το ταξιδι ηταν πολυ ηρεμο και δεν κουναγε σχεδον καθολου. Επισης ηταν αρκετα καθαρα μεσα.

Γενικα παντως δεν ημουν και ποτε φαν των καραβιων και της θαλασσας, οποτε...
 
Πίσω
Μπλουζα