Τα Πέτρινα Χρόνια: 1985-1988

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.119
Αντιδράσεις
1.045
H Amiga λόγω των λαθών της Commodore ήταν late bloomer. Ιδίως στο θέμα του gaming άργησε πολύ να πάρει μπρος και να δείξει τα δόντια της. Η πρώτη τετραετία ήταν μάλλον απογοητευτική σε σχέση με το τι θα επακολουθούσε. Λίγα παιχνίδια και τα περισσότερα μεταφορές από τον ST που δεν εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες του μηχανήματος. Παρόλα αυτά είχαν βγει αρκετά διαμάντια τα οποία όμως δεν τα μνημονεύουμε τόσο συχνά γιατί στη συνέχεια βγήκαν ανώτερα παιχνίδια. Παρόλα αυτά ίσως είναι η αγαπημένη μου δεκαεξάμπιτη περίοδος γιατί υπήρχε ακόμα η αίσθηση του καινούργιου και το δέος για τον πανίσχυρο εκείνη την εποχή υπολογιστή. Ας μιλήσουμε λοιπόν για τα αγαπημένα παιχνίδια εκείνης της περιόδου.

Θα πάω 30 χρόνια πίσω για 10 παιχνίδια που βγήκαν το '87.

King of Chicago

Άλλο ένα πολύ καλό interactive movie της Cinemaware. H εταιρία που πρώτη ανέδειξε τις δυνατότητες της Amiga στο gaming.

Earl Weaver Baseball

Το γνωρίζω ότι είναι περίεργη επιλογή γιατί το baseball δεν είναι δημοφιλές εδώ αλλά είναι παιχνίδι διαμάντι από τα ελάχιστα παιχνίδια της Amiga που βρίσκεται στα 150 καλύτερα παιχνίδια όλων των εποχών του Computer Gaming World.

Test Drive

Πολύ καλό για την εποχή racing game. O ήχος ήταν ρεαλιστικός και η παρουσίαση των αυτοκινήτων το κάτι άλλο.

Phantasie III: The Wrath Of Nikademus

Από τα καλύτερα RPG της εποχής και η μεταφορά για την Amiga έγινε από την θρυλική Westwood.

Arkanoid

Πολύ πιστό arcade conversion ενός πάρα πολύ δημοφιλούς παιχνιδιού εκείνης της εποχής.

Garrison

Πολύ καλό Gauntlet clone. Ευτυχώς που υπήρχε και μπορούσαμε να παίζουμε gauntlet στην Amiga.

Balance Of Power: Geopolitics In The Nuclear Age

Από τα αγαπημένα μου παιχνίδια στρατηγικής που ασχολείται με τον ψυχρό πόλεμο.

Tetris

Σίγουρα δεν είναι η καλύτερη εκδοχή του Tetris αλλά ήταν το πρώτο που έπαιξα και κόλλησα.

Leisure Suit Larry in the Land of the Lounge Lizards

Η πρώτη περιπέτεια του θρυλικού Larry και η καλύτερη.

Barbarian

Από τα πρώτα παιχνίδια της Psygnosis και πολυδιαφημισμένο για την Amiga εκείνη την εποχή. Δυστυχώς πάσχει στο θέμα controls. Ποιος είχε την ιδέα να κάνει ένα mouse driven action game;
 
Καλημέρα και ευχαριστούμε για το ταξίδι αναμνήσεων!

Δεν γνώριζα την ύπαρξη του Earl Weaver Baseball και θα το δοκιμάσω με την πρώτη ευκαιρία. Το Test Drive από την άλλη, υπήρξε ένας από τους λόγους που ζητούσα επίμονα Amiga απο τους δικούς μου. Η ψηφιακή ομιλία της εισαγωγής, ο ήχος των μηχανών και τα εισαγωγικά γραφικά με είχαν συνεπάρει. Το gameplay ήταν εξίσου καλό για τα δεδομένα της εποχής. Τέλος, το Leisure Suit Larry υπήρξε αγαπημένο adventure και ο μύχιος πόθος όλων των πιτσιρικάδων της εποχής. Από όσο θυμάμαι είχε ένα σύνολο ερωτήσεων στην αρχή που αποδείκνυαν την (ενηλικιότητα) του παίκτη.
 
Τη θρυλική εποχή ήμουν SPECTRUM user και θαύμαζα την AMIGA. Το TEST DRIVE βγήκε πρώτα ή το OUTRUN?
 
Τα "πετρινα χρονια" της βασιλισσας...

Plutos,Backlash ιδιαιτερα το δευτερο το βρισκω ακομα διασκεδαστικο. Τα βαζω μαζι διοτι παντα τα εβρισκα σε δισκετα μαζι με αλλα παιχνιδια. Και τα Phalanx καλουτσικα ηταν. Καποια επισης συμπαθητικα 8bit ports αν και τα περισσοτερα ηταν πολυ κατω των προσδοκιων μας...

Νομιζω οτι το Test Drive ηταν οτι καλυτερο εκεινη τη χρονια...
 
Wally είπε:
Τα "πετρινα χρονια" της βασιλισσας...
Plutos,Backlash ιδιαιτερα το δευτερο το βρισκω ακομα διασκεδαστικο. Τα βαζω μαζι διοτι παντα τα εβρισκα σε δισκετα μαζι με αλλα παιχνιδια. Και τα Phalanx καλουτσικα ηταν. Καποια επισης συμπαθητικα 8bit ports αν και τα περισσοτερα ηταν πολυ κατω των προσδοκιων μας...

Νομιζω οτι το Test Drive ηταν οτι καλυτερο εκεινη τη χρονια...
To Backlash μου άρεσε και εμένα.

Τα περισσότερα ήταν όντως 8 bit ports και μάλλον απογοητευτικά όπως ανέφερες. Υπήρχαν σοβαρότατες ελλείψεις εκείνη την εποχή και καλών παιχνιδιών και ολόκληρων genres. Αν και δεν με ένοιαζε τόσο τότε γιατί είχα κολλήσει με adventures, RPGs και με τα παιχνίδια της Cinemaware (που σου έτρεχαν τα σάλια) η αλήθεια είναι ότι η βιβλιοθήκη της Amiga έπασχε πολύ.

Καταρχάς...ΠΟΔΟΣΦΑΙΡΑΚΙ. Μεγάλος πόνος που έλειπε κάτι αξιόλογο μέχρι να βγει το Kick Off και ικανοποιούσαμε αυτή την ανάγκη στο Tekhan στα ουφάδικα. Επίσης μετά το Eurobasket φυσικά υπήρχε ζήτηση για μπασκετάκι. Εντάξει παίζαμε One on One και GBA αλλά δεν...Γενικά στα αθλητικά παίζαμε περισσότερο το φοβερό Speedball, τα Winter Games και το TV Sports Football που μάθαμε και πως παίζεται το Αμερικάνικο ποδόσφαιρο (ναι ήταν τόσο εντυπωσιακό παιχνίδι που άξιζε να μάθεις).

Shoot 'em ups... Και αυτό πόναγε μιας και ήταν της μόδας το είδος και φυσικά η Amiga μπορούσε να προσφέρει όπως είδαμε αργότερα. Μέχρι να βγει το Hybris και το Menace γενικά δεν υπήρχε κάτι φοβερό. Προσωπικά ήμουν ευχαριστημένος με το Starglider γιατί ήταν πολύ καλός κλώνος του Star Wars που το λάτρευα.

Platform games. Και αυτό δεν...Πολύ Great Gianna Sisters που ήταν παιχνιδάρα αλλά γενικά υπήρχε μεγάλη έλλειψη.

Στα πιο "εγκεφαλικά" παιχνίδια δεν είχα παράπονο. Και αισθανόμουν πιο..."σοφιστικέ" που μαζί με την 16 bit αναβάθμιση έπαιζα και πιο περίπλοκα παιχνίδια. Αλλά στα πιο arcade παιχνίδια...Πραγματικά η Amiga έπασχε τα πρώτα χρόνια. Ακόμα και τώρα αυτή η "πίκρα¨ μου έχει μείνει (30 χρόνια μετά) που ενώ ήξερα πως η Amiga μπορούσε να βγάλει παιχνιδάρες όπως έβλεπα στα ηλεκτρονικά, δεν το βλέπαμε.
 
To 1987 δεν θα πονταρα ποτε οτι η Psygnosis και η Rainbow Arts θα μας εδιναν στο κοντινο μελλον τα επικα αριστουργηματα που τελικα μας χαρισαν!
 
Η Α1000, που κυκλοφόρησε κάπου στα μέσα '85, προοριζόταν για οικιακή χρήση;

Αν ναι, τότε καταλαβαίνω το "πέτρινα χρόνια". Αν όχι, λογική για μένα η καθυστέρηση Amiga παιχνιδιών.
 
grinder είπε:
Η Α1000, που κυκλοφόρησε κάπου στα μέσα '85, προοριζόταν για οικιακή χρήση;Αν ναι, τότε καταλαβαίνω το "πέτρινα χρόνια". Αν όχι, λογική για μένα η καθυστέρηση Amiga παιχνιδιών.
Λογική η καθυστέρηση με την έννοια ότι η Commodore δεν ήξερε πως να προωθήσει την Amiga. Ακόμα και στο επαγγελματικό software έπασχε στην αρχή άρα το "δεν την προορίζουμε για οικιακή χρήση" (εγκληματική απόφαση) δεν επαρκεί ως δικαιολογία. Ακόμα και μετά την έκδοση της Amiga 500 το '87 που έδωσε Amiga στο λαό και μπορέσαμε να αγοράσουμε και οι υπόλοιποι η αρχή δεν ήταν ζεστή. Το '88 είχε καλά παιχνίδια αλλά τα περισσότερα ήταν straight ports από ST. H Amiga "παίρνει μπρος" από το '89 και μετά 4-5 χρόνια μετά την αρχική της κυκλοφορία.

Τα δικά μου καλύτερα ανά κατηγορία από εκείνη την εποχή.

Cinemaware Style

Rocket Ranger: Επειδή το Defender of the Crown το έχουμε αναφέρει 15000 φορές και ήταν Ο λόγος να πάρεις Amiga βάζω αυτή την παιχνιδάρα με φοβερή αισθητική που δεν την αναφέρουμε τόσο συχνά και είναι κρίμα.

Adventure

Deja Vu: A Knightmare Comes True: Το πρώτο και νομίζω καλύτερο adventure της Icom. Πολύ ατμοσφαιρικό.

RPG

Dungeon Master: Με καθυστέρηση ήρθε στην Amiga και ζηλεύαμε τους χρήστες ST που είχαν αυτό το παιχνίδι αλλά φυσικά άξιζε η αναμονή.

Strategy

Carrier Command: Real Time 3D strategy εν έτει '88. Πολύ μπροστά από την εποχή του.

Simulation

F/A-18 Interceptor: Σε ποιον δεν είχε φύγει το σαγόνι όταν είδε αυτό το παιχνίδι;

Space Sim

Starglider 2: E από τα καλύτερα παιχνίδια του είδους για την Amiga.

Arcade

Arkanoid: Πολύ καλή μεταφορά του πολύ δημοφιλούς εκείνη την εποχή παιχνιδιού.

Arcade Adventure

Time Bandit: Άλλη μια μεταφορά από ST αλλά πολύ καλό παιχνίδι.

Sports

California Games: Το καλύτερο από την σειρά της Epyx πολύ διασκεδαστικό να το παίζεις με φίλους. Το καλύτερο παιχνίδι της εποχής ήταν φυσικά το Speedball αλλά ξεπεράστηκε από το ανώτερο sequel.

Racing

Super Hang-On: Πολύ καλή μεταφορά από τα coin-ops.

Shoot 'Em Up

Hybris: Πολύ καλό παιχνίδι που επίσης το ξεχνάμε λόγω του ανώτερου sequel.

Platformer

Bubble Bobble: Πάρα πολύ καλό coin-op conversion, το είχαμε λιώσει.

Fighting

IK+: Απλά το καλύτερο fighting game για την Amiga

Ενήλικο... ;)

Teenage Queen: Το σχέδιο θύμιζε Milo Manara, το καλύτερο strip poker της εποχής.
 
Ειναι εντυπωσιακο οτι βγηκε το 1985 και μεχρι το 1989-90 σχεδον κανενα παιχνιδι δεν εκμεταλλευοταν επι της ουσιας το μηχανημα. Το 90% των παιχνιδιων ηταν απλες μεταφορες απο τον ST που ηταν φθηνοτερος και επαιζε απευθειας σε τηλεοραση με ενα απλο καλωδιο. Δηλαδη απο τα 5 εως 7 χρονια ζωης που εχει ενα μηχανημα (τα πιο επιτυχημενα) τα μισα η Amiga τα περασε με απλα ST ports

1. το κοστος αγορας, για Α500 με μονιτορ και 2ο drive ηθελες πανω απο τα 2πλα λεφτα που εκανε ο ST ετσι εμεινε στη σκια του Αταρι για πολλα χρονια. Ακομα θυμαμαι η αμιγκα εκανε 399 λιρες συν drive καμια 100στη λιρες συν κανενα 200ρι για μονιτορ. Ο ST εκανε 299 με καλωδιο για τιβι και μαζι ενα σωρο καλα παιχνιδια οριτζιναλ που πρεπει να ηταν καμια 40ρια. Μη ξεχναμε τοτε πολυ λιγες τηλεορασεις, οι καλυτερες και οι πιο ακριβες μονο ειχαν SCART.

2.Επειδη εχω ασχοληθει λιγο με το θεμα δημιουργιας παιχνιδιων σε Amiga δεν ειναι και η ευκολοτερη πλατφορμα στο κοσμο. Αν πας σε γλωσσα C τοτε χανεις τη μπαλα και πιθανοτατα η Assembly ειναι πιο ευκολη, και εχεις να ανακατευτεις με ενα σωρο, copper, sprites, blitter, chip ram και ενα σωρο αλλα. Η Amos δε μπορουσε να βγαλει ουτε ενα παιχνιδι της προκοπης. Οποτε η Assembly ηταν σχεδον μονοδρομος.

Μονο οταν περασε σε πωλησεις τον ST στο Ηνωμενο Βασιλειο καπου στο 1990 αρχισαν οι εταιρειες που οι πιο πολλες ειχαν εδρα την Αγγλια να βγαζουν παιχνιδια ειδικα για την Amiga. Οποτε ο ST ήταν η λογικη επιλογη για αναβαθμιση απο τα 8μπιτα μεχρι το 1990. Μετα η Amiga με δεκαδες παιχνιδια οπως Battle Squadron, Beast, Menace και αλλα εδειξε τα δοντια της και πηρε μεριδιο της αγορας αλλα ηταν πολυ αργα γιατι σιγα σιγα ερχοταν οι κονσολες για να παρουν τη πιτα των gamers.
 
Leon, νομίζω ότι κατάλαβα το σκεπτικό σου όσον αφορά την A1000 , κι' έχεις δίκιο και για την A500, η αρχή όντως δεν ήταν ζεστή.

Μια δική μου σκέψη... Ο "όλα σε ένα" σχεδιασμός ήταν μέρος του παιχνιδιού, σχεδόν ο ορισμός του home computing. Η Α1000 δεν μου έδωσε ποτέ αυτή την αίσθηση.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

1@Shinobi[/USER] Η αλήθεια είναι ότι όταν η Amiga έδειξε τα δόντια της στο gaming ήταν μάλλον αργά αφού έρχονταν οι 16 bit κονσόλες αλλά και τα PC. Το κακό είναι επίσης ότι δεν έπιασε ποτέ στην πιο πλούσια και πιο καταναλωτική Αμερική. Εκεί τα πράγματα το '85-'89 ήταν πολύ ξεκάθαρα. NES για gaming, PC για δουλειά. Ελάχιστα αμερικάνικα παιχνίδια έβγαιναν για Amiga και τα περισσότερα ήταν ports από PC ή Apple II/C64.

Πάντως παρότι αντικειμενικά η εν λόγω περίοδος είναι μάλλον φτωχή και κατώτερη των προσδοκιών παραμένει η αγαπημένη δεκαεξάμπιτη εποχή (και ας είναι κυρίως εποχή του ST). Ήταν η πρώτη επαφή με δεκαεξάμπιτους υπολογιστές, με GUI, με ποντίκι, κτλ. Αρχίσαμε να βλέπουμε και τι έχουν να προσφέρουν οι δεκαεξάμπιτοι στο gaming. "Γρήγορο" (λέμε τώρα) 3D με filled polygons, εντυπωσιακά γραφικά και ήχο σε σχέση με τους οκτάμπιτους (και ας μην εκμεταλλεύονταν πλήρως τις δυνατότητες της Amiga), παιχνίδια με μεγαλύτερο βάθος, χρήση mouse στα παιχνίδια ακόμα και απλούστερα πράγματα όπως γρηγορότερο φόρτωμα. Νομίζω ότι δεν εντυπωσιάστηκα τόσο ούτε από την μετέπειτα καλή εποχή της Amiga (φυσικά στο Shadow of the Beast έπεσαν σαγόνια αλλά και πάλι όχι όσο με το Defender of the Crown) αλλά ούτε και από τις 16 bit κονσόλες.

 
Κατά τη γνώμη μου, τα πέτρινα χρόνια ήταν η περίοδος 1985-1987. Το 1988 μας έδωσε πάρα πολλά αριστουργήματα, και μερικοί από τους τίτλους εκείνης της χρονιάς είναι στα all-time favorites μου. Παιχνίδια όπως P.O.W., Skweek, Hybris, IK+, Pac-Mania, Zak McKracken και πολλά άλλα.

Τώρα βέβαια, μόνο πέτρινα δεν τα θεωρούσαμε τότε, αντίθετα πιστεύαμε ότι βρισκόμασταν στον παράδεισο αλλά είναι γεγονός ότι οι developers σπανίως εκμεταλλεύονταν τις δυνατότητες της Amiga τα τρία πρώτα της χρόνια.

Τίτλοι που λάτρεψα από εκείνη την περίοδο:

Chessmaster 2000

Defender Of The Crown

Deja Vu: A Nightmare Comes True!!

Gnome Ranger

Hunt For Red October

King's Quest: Quest For The Crown

Leisure Suit Larry In The Land Of The Lounge Lizards

Police Quest: In Pursuit Of The Death Angel

Powerplay: The Game Of The Gods

Shadowgate

Space Quest: The Sarien Encounter

Uninvited
 
Πίσω
Μπλουζα