Eagle 1
RetroMasteR
- Joined
- 31 Ιαν 2016
- Μηνύματα
- 1.306
- Αντιδράσεις
- 4.744
Ξέθαψα πρόσφατα τις κούτες με τα αερομοντέλα μου, η κατασκευή των οποίων έγινε στη 10ετία του '70. Μερικά προέρχονται από κιτ της εποχής εκείνης, άλλα είναι ιδιοκατασκευές. Άλλα είναι ανεμόπτερα, τηλεκατευθυνόμενα ή ελευθέρας πτήσεως, άλλα λαστιχοκίνητα.
Παρουσιάζω τα σημαντικότερα από αυτά και αρχίζω με το τηλεκατευθυνόμενο ανεμόπτερο Delphine της βελγικής εταιρείας SVENSON. Η εταιρεία από ότι είδα σε σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν υπάρχει πιά, τα μοντέλα της ωστόσο χαρακτηρίζονται πολύ ποιοτικά. Κατέβασα από το διαδίκτυο κατάλογό της από τα έτη 1973/74 και το έχει μέσα.
Το μοντέλο το κατασκεύασα το 1975 και τοποθέτησα την τηλεκατεύθυνση CIRRUS που παρουσίασα ήδη. Είναι όλο από μπάλσα, έχει εκπέτασμα πτερύγων 1.200 mm, ήταν για αρχάριους και μπορούσε να πετάξει και χωρίς τηλεκατεύθυνση. Επίσης μπορούσε να του προστεθεί σε ειδικό εξάρτημα (ή και με ιδιοκατασκευή) μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσεως cox (δεν υπήρχαν τότε λόγω βάρους των μπαταριών ηλεκτροκινητήρες).
Οι πτητικές του δυνατότητες ήταν πάρα πολύ καλές παρά το μικρό του μέγεθος. Στην αρχή το πετούσα και χωρίς την τηλεκατεύθυνση, μέχρι να την παραλάβω. Οι χώροι για την τηλεκατεύθυνση ήταν μικροί και έκανα ωρισμένες μετατροπές. Κλασσική διάταξη, μπροστά οι μπαταρίες, πίσω τους τα servo και πιό πίσω ο δεκτης, προστατευμένος με σφουγγάρια που κόλλησα στους τοίχους.
Οι πτήσεις με τηλεκατεύθυνση ήταν εξαιρετικές, αν και αναγκάστηκα να επεκτείνω λίγο τα πηδάλια ύψους-βάθους για να έχουν καλύτερη απόκριση στους χειρισμούς. Βέβαια οι προσγειώσεις σε μη οργανωμένο μοντελοδρόμιο και την ξέρα στην Ελλάδα ήταν προμληματικές, συχνά έβρισκε σε πέτρες, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες στο ρύγχος. Στην τελευταία πτήση, κάπου στα '80ς κτύπησε και το ουραίο σύστημα και ξεκόλλησε. Είπα θα το επισκευάσω, αλλά..... το κέρδισε η αποθήκη. Σκέφτομαι να το ενεργοποιήσω ξανά, αλλά τόσο ο μουσειακός του χαρακτήρας πλέον, όσο και η ανάγκη προμήθειας νέας τηλεκατεύθυνσης με σταματούν..... προς το παρόν.
Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.
Παρουσιάζω τα σημαντικότερα από αυτά και αρχίζω με το τηλεκατευθυνόμενο ανεμόπτερο Delphine της βελγικής εταιρείας SVENSON. Η εταιρεία από ότι είδα σε σύντομη αναζήτηση στο διαδίκτυο δεν υπάρχει πιά, τα μοντέλα της ωστόσο χαρακτηρίζονται πολύ ποιοτικά. Κατέβασα από το διαδίκτυο κατάλογό της από τα έτη 1973/74 και το έχει μέσα.
Το μοντέλο το κατασκεύασα το 1975 και τοποθέτησα την τηλεκατεύθυνση CIRRUS που παρουσίασα ήδη. Είναι όλο από μπάλσα, έχει εκπέτασμα πτερύγων 1.200 mm, ήταν για αρχάριους και μπορούσε να πετάξει και χωρίς τηλεκατεύθυνση. Επίσης μπορούσε να του προστεθεί σε ειδικό εξάρτημα (ή και με ιδιοκατασκευή) μικρός κινητήρας εσωτερικής καύσεως cox (δεν υπήρχαν τότε λόγω βάρους των μπαταριών ηλεκτροκινητήρες).
Οι πτητικές του δυνατότητες ήταν πάρα πολύ καλές παρά το μικρό του μέγεθος. Στην αρχή το πετούσα και χωρίς την τηλεκατεύθυνση, μέχρι να την παραλάβω. Οι χώροι για την τηλεκατεύθυνση ήταν μικροί και έκανα ωρισμένες μετατροπές. Κλασσική διάταξη, μπροστά οι μπαταρίες, πίσω τους τα servo και πιό πίσω ο δεκτης, προστατευμένος με σφουγγάρια που κόλλησα στους τοίχους.
Οι πτήσεις με τηλεκατεύθυνση ήταν εξαιρετικές, αν και αναγκάστηκα να επεκτείνω λίγο τα πηδάλια ύψους-βάθους για να έχουν καλύτερη απόκριση στους χειρισμούς. Βέβαια οι προσγειώσεις σε μη οργανωμένο μοντελοδρόμιο και την ξέρα στην Ελλάδα ήταν προμληματικές, συχνά έβρισκε σε πέτρες, όπως φαίνεται και στις φωτογραφίες στο ρύγχος. Στην τελευταία πτήση, κάπου στα '80ς κτύπησε και το ουραίο σύστημα και ξεκόλλησε. Είπα θα το επισκευάσω, αλλά..... το κέρδισε η αποθήκη. Σκέφτομαι να το ενεργοποιήσω ξανά, αλλά τόσο ο μουσειακός του χαρακτήρας πλέον, όσο και η ανάγκη προμήθειας νέας τηλεκατεύθυνσης με σταματούν..... προς το παρόν.
Παραθέτω σχετικές φωτογραφίες.