Τα καλύτερα 2D games του Saturn

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.086
Αντιδράσεις
875
Ως γνωστό το Saturn αν και προβληματικό στο 3D ήταν απίστευτα ισχυρό στο 2D. Μας άφησε κληρονομιά μερικά πολύ καλά και εντυπωσιακά παιχνίδια. Ποια σας άρεσαν; Ποια σας εντυπωσίασαν; Μερικά δικά μου.

Shoot 'Em Up

Γνωστή “μανούλα” στα shmups το Saturn είχε πολλά arcade perfect ports. Κάποια από τα καλύτερα μάλιστα ήταν μεταφορές από την STV board που βασιζόταν στο hardware του Saturn (όπως τα Radiant Silvergun, Soukyugurentai, Shienryu, κλπ). Και μερικές φορές η μεταφορά ήταν καλύτερη από το original όπως το Hyper Duel της Technosoft γνωστή για τη σειρά Thunderforce. Επέλεξα τελικά να δείξω ένα πολύ όμορφο cartoony shmup που βασίζεται σε anime, το Time Bokan.

 

milntov

Retro Member
Joined
12 Ιαν 2014
Μηνύματα
750
Αντιδράσεις
387
Tα clockwork knight και shinobi legions που επαιξα σε saturn τα εχω καταευχαριστηθει!!οντως σε 2D πολυ δυνατο μηχανημα για την εποχη!
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.086
Αντιδράσεις
875
Εκείνη την εποχή σνομπάραμε (και δίκαια νομίζω) τα 2D games. Εδώ σου ανοιγόταν κυριολεκτικά μια νέα διάσταση, τα δισδιάστατα παιχνίδια ανήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας. Να όμως που αλλάζουν οι καιροί και η νοσταλγία για τα παλιά παιχνίδια μας κάνει να επανανακαλύψουμε κάποια που τότε μας ήταν αδιάφορα. Η ειρωνεία είναι ότι τα sprite based games της 32 bit εποχής κράτησαν καλύτερα από τα κακογερασμένα τρισδιάστατα παιχνίδια. Τα lego 3D γραφικά της εποχής δείχνουν απίστευτα ξεπερασμένα και φυσικά υπάρχουν σοβαρά προβλήματα στο gameplay, στην κάμερα, κλπ, αφού ήταν πρώτης γενιάς και οι developers ακόμα ψάχνονταν για το πως φτιάχνεται ένα 3D παιχνίδι. Αντίθετα τα 2d ήταν "παλιά μου τέχνη κόσκινο¨. Τα διάφορα είδη είχαν πλέον τελειοποιηθεί. Η αλήθεια είναι ότι ελάχιστα από τα εν λόγω παιχνίδια για το Saturn προσέφεραν κάτι καινούργιο. Ήταν μια από τα ίδια απλά πιο καλογυαλισμένα, το τελευταίο πράγμα που ήθελαν οι gamers τότε που είχαν φάει στη μάπα 2 γενιές side scrollers και προφανώς διψούσαν για κάτι νέο. Αλλά για τους σημερινούς retrogamers το more of the same αλλά καλύτερο σε σχέση με mega drive/snes είναι μάλλον ευλογία.
 

Imgema

Alien RetroDatabase
Joined
4 Ιον 2009
Μηνύματα
4.799
Αντιδράσεις
760
Εγώ τότε περίμενα να δω 2D παιχνίδια που να έχουν ακόμα περισσότερη λεπτομέρεια και animation frames. Με τα Metal Slug 3 και Street Fighter 3 είχα ενθουσιαστεί και περίμενα ακόμα περισσότερη εξέλιξη. Αλλά δυστυχώς από εκεί άρχισε ο κατήφορος. Η γενιά του PS2/GC/XBOX ήταν αυτή που τα εξαφάνισε τελείως και όχι του PS1/SAT/N64 αφού και στο PS1 και ειδικά στο Saturn υπήρχαν πάρα πολλά 2D παιχνίδια.

Και έτσι ακόμα και σήμερα το Metal Slug 3 παραμένει στην κορυφή του είδους που ονομάζεται "pixel art". Δυστυχώς οι indie developers είναι ανίκανοι να φτάσουν (ουτε καν να πλησιάσουν) αυτήν την ποιότητα γιατί ή χρησιμοποιούν φτηνιάρικο "8bit" στιλ ή γραφικά τύπου flash με πλακάτες επιφάνειες χωρίς πολύ shading και λεπτομέρεια. Ακόμα και τα καλά του είδους ενώ έχουν καλό animation (Rainworld) δεν είναι handmade και τα sprites είναι απλά σιλουέτες, χωρίς καθόλου λεπτομέρεια.

Το μόνο που ίσως φτάνει αυτήν την ποιότητα που θέλω είναι το επερχόμενο CupHead αλλά και αυτό δεν θεωρείται ακριβώς pixelart.

.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
352
Leon είπε:
Εκείνη την εποχή σνομπάραμε (και δίκαια νομίζω) τα 2D games. Εδώ σου ανοιγόταν κυριολεκτικά μια νέα διάσταση, τα δισδιάστατα παιχνίδια ανήκαν στο χρονοντούλαπο της ιστορίας.
Αυτο σηκωνει τεραστια συζητηση, ξεφυλλιζα παλια περιοδικα του χωρου, και τα περισσοτερα ειχαν βαλθει να μας πεισουν πως αν παιζεις παλια παιχνιδια σε παλια συστηματα, η παλιου τυπου παιχνιδια (2d) σε νεα συστηματα, εισαι ο περιεργος δακτυλοδειχνουμενος του χωρου.

Απο εκει και περα, το Saturn γνωρισε πολλα καλα παιχνιδια, με τα δισδιαστατα διαμαντακια να μην ειναι σε καμια περιπτωση αγνωστα.

Willy Wombat

[video=youtube_share;Mjw_45kgz3s]

Καταστραμενο ισομετρικο shooter/platform με rpg στοιχεια απο την Atlus! Και με πολυ καλη μουσικη. Ουτε αυτο κυκλοφορησε εκτος Ιαπωνιας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Scatman

Retro Member
Joined
28 Σεπ 2012
Μηνύματα
205
Αντιδράσεις
6
To Saturn δεν ήταν προβληματικό στα 3Ds. Αυτό είναι "βρωμιά" της εποχής. Θεωρητικά είχε εξαιρετικές δυνατότητες, πρακτικά χάλια dev guides απ'την Sega και φυσικά devs που δεν ήθελαν να μπουν στο τρυπάκι να αφιερώσουν περισσότερο χρόνο.

Η κονσόλα έδειξε τις δυνατότητες της σε διάφορες περιπτώσεις, απ'το

(iδιαίτερο & ευχάριστο beat em up)

και τόσα άλλα.
 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.317
Αντιδράσεις
2.651
Το Saturn απο τι καταλαβα ηταν λιγοτερο "ευελικτο". Ειδαμε και στην DF review του Symphony of the Night οτι το Saturn δεν μπορουσε να πεσει κατω απο τα 320 pixels οριζοντιας αναλυσης ενω το PS1 ετρεχε το παιχνιδι στα 256 pixels οριζοντιας αναλυσης.

Ετσι κουναγε λιγοτερα πραγματα απο οτι το Saturn. Ακομα χειροτερα η Saturn εκδοση ειχε απλα ξεχειλωμενα ολα τα sprites της PS1 εκδοσης. Aρα η φαση κατεληγε με το Saturn ειχε μεγαλυτερο φορτο και πιο ασχημα γραφικα.
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.086
Αντιδράσεις
875
Γι'αυτό έγραψα προβληματικό και όχι αδύναμο. Ήταν πολύ δύσκολο στον προγραμματισμό λόγω της γνωστής ιστορίας ανάπτυξης του hardware του και φυσικά ελάχιστοι developers μπήκαν στον κόπο να ασχοληθούν λόγω της πάλι γνωστής ιστορίας του πως τα έκανε μαντάρα η Sega. Αν κάποιος ασχολιόταν σοβαρά μπορούσε το hardware να ανταγωνιστεί με αξιώσεις το 3d του Playstation.
 

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
352
Με χτυπησε η ζεστη, και αφησα απεξω το αριστουργημα!

Keio 2 Flying Squadron

[video=youtube_share;Setg31obz1w]

Συνεχεια του φοβερου Keio για το Sega-CD, στο Saturn συνεβησαν δυο φοβερα πραγματα. Πρωτα απο ολα, ειναι αμιγως platform/shoot-em-up αντι για καθαροαιμο shoot-em-up, και κατα δευτερον, δεν κυκλοφορησε ποτε στις ηπα, παρα μονο στην Ιαπωνια και στην φτωχη μας Ευρωπη!
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.086
Αντιδράσεις
875
Wally είπε:
Το Saturn απο τι καταλαβα ηταν λιγοτερο "ευελικτο". Ειδαμε και στην DF review του Symphony of the Night οτι το Saturn δεν μπορουσε να πεσει κατω απο τα 320 pixels οριζοντιας αναλυσης ενω το PS1 ετρεχε το παιχνιδι στα 256 pixels οριζοντιας αναλυσης.
Ετσι κουναγε λιγοτερα πραγματα απο οτι το Saturn. Ακομα χειροτερα η Saturn εκδοση ειχε απλα ξεχειλωμενα ολα τα sprites της PS1 εκδοσης. Aρα η φαση κατεληγε με το Saturn ειχε μεγαλυτερο φορτο και πιο ασχημα γραφικα.
Γενικά το Saturn έχει χαρακτηριστεί εφιάλτης των developers.

 

DarkSynbios

RetroMasteR
Joined
19 Νοέ 2007
Μηνύματα
1.493
Αντιδράσεις
136
Για μενα το πραγματικο 3D παιχνιδι που εφτασε στα ορια το Saturn ητανε το Sonic R. Μπορει απο gameplay να ητανε μετριο αλλα απο γραφικα και εφε ητανε πολυ μπροστα απο αλλα παιχνιδια της κονσολας και αμα το φτιαχνανε σε στυλ cart πιστευω θα χτυπουσε ανετα το ΜΚ 64. H Traveller's Tales ηταν απο τα μοναδικα στουντιο που γνωριζανε το μηχανημα πολυ καλα.
 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.317
Αντιδράσεις
2.651
Εξαιρετικη η Traveller's Tales αλλα εμπλεξε με τα ανοητα Lego videogames και μπηκε και αυτη στη σφαιρα του αδιαφορου...

Να ξεκινας με Leander και να φτανεις στα Lego Οτι Να Ναι...
 

DarkSynbios

RetroMasteR
Joined
19 Νοέ 2007
Μηνύματα
1.493
Αντιδράσεις
136
Εχουνε κατασταλαξει σε μια μηχανη και βγαζουνε τζαμπα λεφτα.

Παντως τα ευσημα μπορουμε να δωσουμε σε αυτο το παλικαρι που καθησε και εφτιαξε 2D game engine για το saturn. Στο μελλον θα υποστηριζει και 3D.

http://jo-engine.org/
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.086
Αντιδράσεις
875
To Sonic R είναι πιθανότατα το πιο εντυπωσιακό racing game που έχει βγει για το μηχάνημα. Και οι γνώστες λένε ότι δεν είναι κακό, απλά όσοι το ξεκινούσαν έπαιρναν Sonic και έτρωγαν τα μούτρα τους στην πρώτη πίστα και το παρατούσαν. Ενώ έπρεπε να μυρίσεις τα νύχια σου να πάρεις Knuckles που είχε πιο εύκολο χειρισμό και να περάσεις την πρώτη πίστα και μετά ήταν οκ.

Το Saturn όντως είχε κάποια πολύ δυνατά 3D games αλλά η συντριπτική πλειοψηφία χώλαινε σε σχέση με αυτά του PS. Κάποιοι όμως έκαναν θαύματα. Πχ η Lobotomy με τα τρία φοβερά FPS που έβγαλε: Exhumed, Quake, Duke Nukem 3D.

 

Getta Robo

RetroNuts!
Joined
27 Οκτ 2007
Μηνύματα
2.280
Αντιδράσεις
352
Leon είπε:
Το Saturn όντως είχε κάποια πολύ δυνατά 3D games αλλά η συντριπτική πλειοψηφία χώλαινε σε σχέση με αυτά του PS. Κάποιοι όμως έκαναν θαύματα. Πχ η Lobotomy με τα τρία φοβερά FPS που έβγαλε: Exhumed, Quake, Duke Nukem 3D.
Πραγματι, γιαυτο και ειχα ανοιξει αυτο εδω το θεμα: Lobotomy Software

Το ομορφοτερο puzzle παιχνιδι, και το αγαπημενο μου ολων των εποχων, παραμενει παντως το υπεροχο baku baku animal

[video=youtube_share;y8tFLkYy8q0]

 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.317
Αντιδράσεις
2.651
Imgema είπε:
Το μόνο που ίσως φτάνει αυτήν την ποιότητα που θέλω είναι το επερχόμενο CupHead αλλά και αυτό δεν θεωρείται ακριβώς pixelart.

.
Σορρυ για το offtopic αλλα τι εξαιρετικο παιχνιδι ειναι το Cuphead!! Παιζω μετα μανιας απο χθες στο PC. Υπεροχο artwork, παραδοσιακοι μηχανισμοι gameplay ανακατεμενοι με τη φαντασια και το σουρεαλ των καρτουν, και καρφωτα 60 καρε.

Sorry ξανα για το offtopic
 

metalcandyman

Billy Mitchell εκ Σερρών
Joined
23 Απρ 2011
Μηνύματα
8.323
Αντιδράσεις
2.173
Wally είπε:
Σορρυ για το offtopic αλλα τι εξαιρετικο παιχνιδι ειναι το Cuphead!! Παιζω μετα μανιας απο χθες στο PC. Υπεροχο artwork, παραδοσιακοι μηχανισμοι gameplay ανακατεμενοι με τη φαντασια και το σουρεαλ των καρτουν, και καρφωτα 60 καρε.

Sorry ξανα για το offtopic
Μια απο τα ιδια και γω απο χθες μαυτο ασχολουμαι παιχνιδαρα πραγματικα αλλα για τα 60 fps ε δεν θα τους πω και μπραβο κιολας γιατι θα ηταν για πολυ κραξιμο αν δεν ειχε αυτο το οχι και τιποτα το ιδιαιτερο τεχνικα παιχνιδι 60 fps που μεχρι και σε Intel core2Duo 10ετιας με καρτα γραφικων ΑMD Radeon σειρας 6000 παιζει τελεια χωρις κανενα προβλημα.
 
Μπλουζα