Τι τύπος gamer είστε; (Bartle taxonomy)

Rakeesh

RetroDB Feeder
Joined
10 Δεκ 2007
Μηνύματα
4.578
Αντιδράσεις
1.703
330px-Character_theory_chart.svg.png


Συμφωνα με α υτη τη θεωρια υπαρχουν 4 τύποι gamers, αλλα και κάποιες υποκατηγορίες. Έχουμε και λέμε

  1. Achievers (♦)
    Players who prefer to gain "points", levels, equipment and other concrete measurements of succeeding. They will go to great lengths to achieve rewards that are merely cosmetic.
    • Planner (explicit)
      They set a goal and aim to achieve it.
    • Opportunist (implicit)
      They look around for things to do, but they don't know what these are until they find them.
  2. Explorers (♠)
    Tendency to dig around, discover areas, and immerse themselves in the game world. They are often annoyed by time-restricted missions as that does not allow them to traverse at their own pace. They enjoy finding glitches or a hidden easter egg.
    • Scientist (explicit)
      They are methodical in their acquisition of knowledge.
    • Hacker (implicit)
      They have an intuitive understanding of the virtual world, with no need to test their ideas.
  3. Socializers (♥)
    Gain the most enjoyment by interacting with other players, and sometimes, computer-controlled characters with personality. The game is merely a tool they use to meet others in-game or outside of it.
    • Networker (explicit)
      They assess who's worth hanging out with.
    • Friend (implicit)They enjoy their company.
  4. Killers (♣)
    They thrive on competition with other players, and prefer fighting them to scripted computer-controlled opponents.
    • Politician (Explicit)
      Their aim is to get a big, good reputation.
    • Griefer (implicit)
      Their vague aim is to get a big, bad reputation.

Περισσότερες πληροφορίες: https://en.wikipedia.org/wiki/Bartle_taxonomy_of_player_types

Εγω βλεπω τα παιχνιδια σνα μορφη τεχνης αλλα και αφηγησης, γι' αυτο είμαι περισσότερο explorer. Προτιμώ τα παιχνιδια με πλουσιο backstory, μου αρεσει να κανω examine οτιδηποτε υπαρχει και να συλλεξω ακομα και λεπτομερεις πληροφοριες, και μου αρεσαν απο παντα τα cutscenes.[/LIST][/LIST]
 
Αχ, τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα και δεν μπαίνουν σε τέτοια καλούπια.

Κάπου πάνω αριστερά θα ήμουν σε αυτό το διάγραμμα, αλλά όπως είπα τα πράγματα είναι πολύ πιο σύνθετα...
 
Εγώ κυμαίνομαι από ρετρό (snes) έως νιντέντο (switch).
 
Κυρίως με ενδιαφέρει το game design, πως λειτουργεί ένα παιχνίδι και αν μπορώ να βρω τρόπο να το "σπάσω", οπότε explorer.
 
Για μένα οι συντεταγμένες είναι x=0, y=0. Ανάλογα το είδος του παιχνιδιού κρίνεται και σε ποιο τεταρτημόριο θα πάω.
 
Achiever / Killer
 
Οταν καθεσαι και σκοτωνεις καβουρια 5 ωρες την μερα για πανω απο βδομαδα για να ανεβεις απλα ενα levelακι εισαι σιγουρα Achiever οπως φυσικα και planner γιατι οι στοχοι ειναι δεκαδες που πρεπει να φερεις εις περας.Οταν ο χαρτης του παιχνιδιου ειναι με μια λεξη τεραστιος με απειρα μερη και καθε λογης τοποθεσιες που πρεπει να πας και να εξερευνησεις τοτε σιγουρα εισαι explorer.Κiller σιγουρα γιατι το PVP εχει αλλη χαρη οπως και να το κανουμε.Οσο για το politician η griefer λιγη σημασια εχει αν και προσωπικα καλυτερα να σε φοβουνται και να σε μισουν παρα να σε λυπουνται οποτε griefer και τα μυαλα στο μπλεντερ ΜΟΥΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑΧΑ.
 
Περισσότερο killer θα έλεγα
 
Πειτε καμια λεπτομερεια παραπανω ρε παιδια. Κουβεντουλα κανουμε, οχι poll :D πχ υπαρχει καποια χαρακτηριστικη συνηθεια που κανετε στα παιχνιδια (η σε καποιο συγκεκριμενο) παιζοντας ως achiever?

Βρισκω ενδιαφερον που ο @Imgema δηλωνει explorer, οπως κι εγω, καθοτι σε αλλες συζητησεις ειχα καταλαβει οτι εχουμε εντελως διαφορετικη προσεγγιση. Πχ εμενα μου αρεσει το backstory, το worldbuilding, το σεναριο, οι διαλογοι και οι cutscenes, εκεινος ειχε πει οτι δε δινει καμια σημασια σε αυτα και επικεντρωνεται στη δραση.
Ισως η διαφορα μας ειναι οτι ο ενας ειναι scientist και ο αλλος hacker? Αν και δεν καταλαβα τι διαφορα εχουν
 
Τελευταία επεξεργασία:
Ισως η διαφορα μας ειναι οτι ο ενας ειναι scientist και ο αλλος hacker? Αν και δεν καταλαβα τι διαφορα εχουν
Δες αυτό το paper του Bartle. H Bartle taxonomy αναφέρεται κυρίως στα MUDs (ή σήμερα ΜΜΟRPGs ή και γενικότερα σε online multiplayer games με persistent world), αφού ήταν ο δημιουργός τους και ο μεγαλύτερος θεωρητικός πάνω στο είδος. Έχω γράψει μια σύντομη ιστορία του MUD εδώ. Αξίζει να ρίξετε μια ματιά στην τραγελαφική ιστορία του MUD2, την αποτυχημένη προσπάθεια να εμπορευματοποιήσουν το MUD (εμπεριέχει μέχρι και αυτοκτονία).
 
Πίσω
Μπλουζα