Το Ξύλο βγήκε απ' τον Παράδεισο - Πίσω από τις κάμερες

caprice

RetroMasteR
Joined
30 Νοέ 2010
Μηνύματα
1.181
Αντιδράσεις
188
Το Ξύλο βγήκε απʼ τον Παράδεισο

1959, Σενάριο – Σκηνοθεσία: Αλέκος Σακελλάριος

Ημερομηνία πρώτης προβολής: 16 Νοεμβρίου 1959, Εισιτήρια: 239.530 (αριθμός εισιτηρίων Αʼ προβολής Αθηνών)

Αντίθετα με ό,τι κυκλοφορεί, πώς η συγκεκριμένη ταινία προέρχεται από το παλιό θεατρικό έργο Σκάνδαλα σε γυμνάσιο θηλέων, στην πραγματικότητα το έργο προέρχεται από την ομώνυμη θεατρική κωμωδία του Αλέκου Σακελλάριου, που είχε ανέβει την άνοιξη του 1944 στην Αθήνα με τη Μαρία Καλουτά στο ρόλο της μαθήτριας Παπασταύρου. Τη μουσική σε εκείνη την παράσταση είχε γράψει ο Μενέλαος Θεοφανίδης. Τα δύο τραγούδια της ταινίας, «Το γκρίζο γατί» και «ʼΕχω ένα μυστικό», κυκλοφόρησαν σε μικρό δίσκο και πούλησαν από 75.000 αντίτυπα. Για το γεγονός αυτό ήρθε ο διευθυντής της εταιρείας από την Ολλανδία και απένειμε στους συντελεστές τον πρώτο χρυσό δίσκο που δόθηκε στην Ελλάδα.

Η ταινία είχε τέτοια επιτυχία που στην καρδιά του χειμώνα άνοιξαν ακόμα και θερινοί κινηματογράφοι με θεατές υπό βροχή για να την προβάλουν. Υπολογίζεται ανεπίσημα πως πάνω από δέκα εκατομμύρια Έλληνες είδαν και ξαναείδαν την ταινία σε διάφορες προβολές τα πρώτα δέκα χρόνια της.

Στα γυρίσματα όμως αυτής της τόσο δροσερής, σχεδόν παιδικής ταινίας τα πράγματα δεν ήταν τόσο χαριτωμένα. Όπως υποστήριζε η Αλίκη, ο Σακελλάριος, θέλοντας να προβάλει ιδιαίτερα την τότε αγαπημένη του Μπέμπη Κούλα, γύριζε η κάμερα προς εκείνη την ώρα που μιλούσε η Αλίκη. Η τελευταία το πήρε είδης και ζήτησε από το Φίνο να δουν τα πρώτα γυρίσματα. Ο Φίνος είδε ότι η Αλίκη είχε δίκιο και επέβαλε στον Σακελλάριο, ο οποίος του δικαιολογήθηκε πως έφταιγαν τα χρώματα του σκηνικού για το ότι έπαιρνε τα πλάνα από άλλη γωνία – σε ασπρόμαυρη ταινία, να ξαναγυριστούν οι σκηνές. Ο Αλέκος έγινε έξαλλος με την Αλίκη και ακολούθησε μία έντονη σκηνή, όπως λένε, στη σκάλα του κτιρίου της Χίου 53, κατά την οποία της είπε: «Δεν θα με μάθεις εσύ, ένα σκ…, πώς να κάνω τη δουλειά μου». Η τεράστια βέβαια επιτυχία της ταινίας έσβησε τις κακές αναμνήσεις.

Σʼ αυτή την ταινία πρωτοσυναντώνται η Αλίκη με τον Μάνο Χατζηδάκι – της τον είχε γνωρίσει στο πατάρι του Λουμίδη ο Μάριος Πλωρίτης … Η τελευταία τους συνεργασία θα είναι το 1986 στην Επίδαυρο με τη Λυσιστράτη. Τρεις μέρες κράτησαν τα γυρίσματα του τραγουδιού «Νιαου, νιαου βρε γατούλα» στον Σχοινιά και από εκεί και πέρα έγινε ο ύμνος για τα παιδάκια των επόμενων γενεών Ελλήνων.

Η ταινία προβλήθηκε στο Φεστιβάλ Εδιμβούργου με τίτλο «Μάγουλα κοριτσιών» και η Αλίκη κατά την παραμονή της εκεί παραλίγο να καεί από το γκάζι στο δωμάτιο του ξενοδοχείου της.

Η ταινία την πρώτη Εβδομάδα Ελληνικού Κινηματογράφου στη Θεσσαλονίκη το 1960 κέρδισε το βραβείο ως μία από τις τρεις καλύτερες ελληνικές ταινίες της περιόδου 1955 – 1960 μαζί με την Στέλλα και τον Δράκο.

Πριν τον Παπαμιχαήλ ο Σακελλάριος βολιδοσκόπησε τον Δημήτρη Χορν για το ρόλο του καθηγητή Φλωρά, αλλά εκείνος απάντησε: «Όχι Αλέκο μου, δεν θα δεθώ εγώ στο άρμα της Βουγιουκλάκη σαν τον Μουσούρη».

Πηγή: Ταινίες για φίλημα, εκδόσεις Εξάντας

http://www.retromaniax.gr/vb/showthread.php?17203-Αφίσες-του-Ελληνικού-Κινηματογράφου-Ξ

Αφιερωμένο εξαιρετικά στους: bernard.c, bambinella 100, johnalepou, nasoskolias, rapide, tonytony για όλα όσα έχουν μοιραστεί μαζί μας
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Μαγουλα Κοριτσιων! Πολυ ομορφος ο εναλλακτικος τιτλος της ταινιας! Δεν το ηξερα αυτο....

Πολυ ομορφα και ολα οσα μοιραστηκες κι εσυ μαζι μας, caprice, για αυτη την ταινια - θρυλο!! Ο Ιασων Τριανταφυλλιδης που εγραψε το εν λογω βιβλιο, ηταν μεγαλος θαυμαστης της Αλικης. Σε μια τηλεοπτικη του συνενετευξη πριν απο πολυ λιγα χρονια, ειχε πει οτι καμια ηθοποιο δεν λατρεψε ποτε οσο εκεινη. Την Αλικη του!

Η ταινια αυτη ειναι οντως παιδικη σχεδον. Τοσο χαριτωμενη, γλυκια, αθωα! Και πολυ πρωτοτυπης θεματολογιας, οσον αφορα τουλαχιστον τον ελληνικο κινηματογραφο.

Της αξιζε οπωσδηποτε ενα δικο της thread και μπραβο σου που το εκανες!!!

Κλεινοντας, θελω να σε ευχαριστησω πολυ που συμπεριελαβες κι εμενα αναμεσα στα παιδια που τους αφιερωσες το καινουργιο σου θεμα.

Να εισαι καλα!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Και γω επίσης ευχαριστώ πολύ!
 
Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Καλά ο τίτλος Μάγουλα Κοριτσιών πολύ άκυρος! Φανταστείτε ταινία να κάνει επιτυχία με τέτοιο τίτλο!

Αυτό για τον Χορν νομίζω σαν να το είχε πάρει και αλλού το μάτι μου στο φόρουμ αυτό ή κάνω λάθος?
 
caprice, είναι εξαιρετικό το αφιέρωμα για το θρυλικό "Το ξύλο βγήκε απ' τον Παράδεισο" και πολύ ενδιαφέρουσες οι πληροφορίες που είναι συγκεντρωμένες σε αυτό και θα συμφωνήσω με την φίλη bambinella 100 ότι η ταινία αυτή δικαιούται να έχει το δικό της, ξεχωριστό thread.

Πρέπει να παραδεχτώ ότι δεν θυμόμουν δύο πληροφορίες: ότι η ταινία προβλήθηκε καταχείμωνο σε θερινούς κινηματογράφους λόγω μεγάλης ζήτησης (!) και ότι είχε χρησιμοποιηθεί ο τίτλος "Μάγουλα κοριτσιών" για τη συμμετοχή της ταινίας στο Φεστιβάλ του Εδιμβούργου.

Νομίζω ότι η ταινία αυτή "σημάδεψε" την καριέρα της Αλίκης Βουγιουκλάκη και συνδέθηκε στη συνείδηση των θεατών με το όνομά της όσο καμία άλλη από τις 43 συνολικά (ή κάνω λάθος στο μέτρημα; ) ταινίες που γύρισε η μεγάλη μας πρωταγωνίστρια. Μπορεί η "Υπολοχαγός Νατάσσα" να ήταν η ταινία που έκοψε συνολικά τα περισσότερα εισητήρια, μπορεί για την "Μανταλένα" να κέρδισε το Α' βραβείο στο Φεστιβάλ Θεσ/νίκης, μπορεί ατάκες από το "Αχ! Αυτή η γυναίκα μου" να έχουν μείνει ιστορικές, μπορεί, μπορεί, μπορεί, αλλά "Το ξύλο βγήκε απ' τον Παράδεισο" είναι η ταινία που την καθιέρωσε, είναι η ταινία η οποία αγαπήθηκε όσο λίγες από μικρούς και μεγάλους και κατέστησε την Αλίκη αγαπημένη πρωταγωνίστρια όλων των ηλικιών, είναι η ταινία που μετέφερε τα νειάτα και την "δροσιά" της Αλίκης στο κοινό και που μετέδωσε αισιοδοξία σε μια δύσκολη εποχή για τον Ελληνικό λαό, ο οποίος προσπαθούσε ακόμα να σταθεί στα πόδια του στο ξεκίνημα της δεκαετίας του '60. Έκτοτε, η Αλίκη παρέμεινε για πάντα στη συνείδηση των θεατών ως η γατούλα, η αιώνια μαθήτρια με την σχολική ποδιά που ζει τον πρώτο της εφηβικό έρωτα, η Λίζα Παπασταύρου. "Κληρονομία" μεγάλη και "βαριά" η ταινία αυτή για την Αλίκη, στην οποία χρωστούσε πολλά, αλλά και η οποία (όπως είχε η ίδια δηλώσει σε συνεντεύξεις) είχε στιγματίσει την καριέρα της και "εγκλωβίσει" την εικόνα της στο ρόλο αυτό...

Και πώς θα μπορούσε να γίνει διαφορετικά; Η Αλίκη και κατ' επέκταση η ταινία εκπέμπει την αθωότητα της ηλικίας αυτής, την σκανδαλιά και τη νεανική "αφέλεια" και ανεμελιά των σχολικών μας χρόνων, μας κάνει να ταξιδέψουμε και να νοσταλγήσουμε, να γελάσουμε και να αποβάλλουμε κάθε τι άλλο που δεν έχει να κάνει με την υπόθεση της ταινίας. Η Αλίκη πλαισιώνεται από ένα καστ εξαιρετικό, το οποίο περιλαμβάνει σπουδαίους ηθοποιούς κατάλληλα διαλεγμένους για τους ρόλους τους οποίους υποδύθηκαν, όπως τον Διονύση Παπαγιαννόπουλο, τον Ορέστη Μακρή, τον Γιώργο Γαβριηλίδη, τον Χρήστο Τσαγανέα και βεβαίως-βεβαίως έχουμε και τη δεύτερη κινηματογραφική συνεύρεση (μετά την "Αστέρω") της Αλίκης Βουγιουκλάκη με τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ, αλλά ίσως την πρώτη τους ταινία στην οποία αρχίζει να φαίνεται πια καθαρά η "χημεία" η οποία υπάρχει μεταξύ τους στην οθόνη. Μαθήτριες η Κατερίνα Γώγου, η Άννα Μαντζουράνη και η Μπέμπη Κούλα (που προαναφέρθηκε παραπάνω και που, για την ιστορία. έγινε αργότερα γνωστή ως Νίκη Λινάρδου) και φυσικά σε πρώτο πλάνο τα χαστούκια, χαστούκια που πέφτουν βροχή από τους καθηγητές στις άτακτες μαθήτριες, χαστούκια δυνατά, αληθινά (διότι παρά να ταλαιπωρούνται με "ψεύτικα" χαστούκια και με πολλά γυρίσματα για να βγει η σκηνή πειστική, ήταν προτιμότερο να πέσει ένα αληθινό "σβουριχτό" χαστούκι, να γυριστεί μια φορά η σκηνή και να τελειώνει το θέμα, κάτι για το οποίο ο Παπαγιαννόπουλος ένιωθε πάντα άσχημα και το έλεγε σε συνεντεύξεις του!), χαστούκια που έκαναν την Αλίκη-Λίζα στην ταινία να πιάσει χαρακτηριστικά το σαγόνι της και να κουνήσει το στόμα της για να βεβαιωθεί ότι είναι ακόμα στη θέση του... :)

http://www.youtube.com/watch?v=mUB8lI6RmDE

Να μην λησμονήσουμε να αποδώσουμε μεγάλο ποσοστό της επιτυχίας της ταινίας στον αξεπέραστο Μάνο Χατζιδάκι, ο οποίος έγραψε τα τόσο ταιριαστά με την ταινία τραγούδια που αποδίδουν τέλεια το κλίμα της και φυσικά στον σεναριογράφο και σκηνοθέτη Αλέκο Σακελλάριο, ο οποίος παρά τις "διαφωνίες" του με την Αλίκη κατά τη διάρκεια των γυρισμάτων, παρέδωσε (όπως πάντα) στον Φίνο μια άψογη ταινία. Και, κατά την άποψή μου, ο συνδυασμός αυτών των συντελεστών μεταξύ τους ήταν πάντα ο καλύτερος: Όχι ότι η συνεργασία της Αλίκης με σκηνοθέτες όπως ο Ντίνος Δημόπουλος, ο Γιάννης Δαλιανίδης και άλλοι δεν ήταν επιτυχημένη, αλλά θεωρώ ότι η Αλίκη είχε την καλύτερη "χημεία" με τον Αλέκο Σακελλάριο, όταν καθοδηγούμενη από τον κυρ-Αλέκο και σε σενάρια δικά του γύρισαν ταινίες όπως "Η Αλίκη στο Ναυτικό", "Χτυποκάρδια στο θρανίο", "Το δόλωμα", "Μοντέρνα Σταχτοπούτα" και "Η κόρη μου η σοσιαλίστρια". Επίσης, πιστεύω ότι κανείς άλλος δεν έγραψε πιο όμορφα τραγούδια για την Αλίκη στο σινεμά από τον Μάνο Χατζιδάκι, ο οποίος με τα τραγούδια του στο "Κλωτσοσκούφι", στη "Μανταλένα", στην "Αλίκη στο Ναυτικό" και στα "Χτυποκάρδια στο θρανίο" χάρισε μεγάλες επιτυχίες στην Αλίκη και πανέμορφα, μελωδικά τραγούδια σε εμάς...

http://www.youtube.com/watch?v=bSplxOutGuQ

ΥΓ1 Τα εξωτερικά γυρίσματα του σχολείου της ταινίας έγιναν στο Κολλέγιο Αθηνών (εξ΄ου και "ΚΑ" στην ταινία) στο Ψυχικό και θα ήθελα να μοιραστώ μαζί σας το εξής περιστατικό που μου έχει διηγηθεί αυτόπτης μάρτυς, ο οποίος την περίοδο των γυρισμάτων της ταινίας ήταν 14 και πάνω σε ένα ποδήλατο, "αλώνιζε" το Ψυχικό με τους φίλους του: Αυτό που μου έχουν διηγηθεί λοιπόν, είναι ότι κάποια μέρα του 1959 που έκαναν ποδήλατο στην οδό Χάουλαντ στο Ψυχικό (έναν από τους δρόμους που περικλείει το ΚΑ), τους σταμάτησαν κάποιοι συντελεστές της ταινίας που ήταν εκεί για τα γυρίσματα και τους ζήτησαν να δανειστούν τα ποδήλατά τους, προκειμένου να γυριστεί μια σκηνή με την Αλίκη και τις φίλες/συμμαθήτριές της να κάνουν ποδήλατο. Αν όντως ευσταθεί αυτό που μου έχουν πει, τότε σημαίνει ότι αυτή η σκηνή τελικά "κόπηκε" στο μοντάζ της ταινίας...

ΥΓ2 caprice, σε ευχαριστώ πάρα πολύ από καρδιάς για την αφιέρωση! Με έπιασες τελείως απροετοίμαστο (!) #) και με τίμησες πολύ. Να είσαι καλά και χαίρομαι πολύ που έχουμε καταφέρει να σου κρατήσουμε παρέα μέσω του forum!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
mariadegrecia είπε:
Πάρα πολύ ενδιαφέρουσες πληροφορίες! Καλά ο τίτλος Μάγουλα Κοριτσιών πολύ άκυρος! Φανταστείτε ταινία να κάνει επιτυχία με τέτοιο τίτλο!Αυτό για τον Χορν νομίζω σαν να το είχε πάρει και αλλού το μάτι μου στο φόρουμ αυτό ή κάνω λάθος?
Σε σκέφτηκα όταν διάβαζα αυτό για τον Χορν!!! Πόσο του ταιριάζει η συγκεκριμένη απάντηση :) Δεν γνωρίζω αν έχει αναφερθεί ξανά αλλά δεν πειράζει. Έτσι έχουμε πιο πλήρη εικόνα για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της ταινίας.

Bernard.c με όλα αυτά που έγραψες, για άλλη μια φορά μας απέδειξες τον τεράστιο πλούτο γνώσεων που διαθέτεις. Να 'σαι καλά.
 
πόσα πράγματα μαθαίνουμε από τα παιδιά που έχουν την όρεξη να τα μοιραστούν μαζί μας! ευχαριστούμε!
 
caprice είπε:
Σε σκέφτηκα όταν διάβαζα αυτό για τον Χορν!!! Πόσο του ταιριάζει η συγκεκριμένη απάντηση :) Δεν γνωρίζω αν έχει αναφερθεί ξανά αλλά δεν πειράζει. Έτσι έχουμε πιο πλήρη εικόνα για την περιρρέουσα ατμόσφαιρα της ταινίας.
Μα ναι ήταν ακριβώς απάντηση που θα μπορούσε να δώσει ο Τάκης χιχι
 
Πιστευω ακραδαντα οτι η χημεια Αλικης - Αλεκου ηταν μοναδικη. Υπηρχε ενα ιδιαιτερο δεσιμο αναμεσα σε αυτους τους δυο καλλιτεχνες, σε αυτους τους δυο υπηρετες της εβδομης τεχνης, που σπανια συναντα κανεις. Και φυσικα ολο αυτο εβγαινε σε μας, το κοινο τους. Το ειχε πει καποια στιγμη και ο ιδιος ο Σακελλαριος. Ειχε μιλησει για αυτη τη μοναδικη σχεση τους και ειπε οτι θα ηθελε να ειχε γυρισει περισσοτερες ταινιες με την εθνικη σταρ. Ειπε επισης, οτι ο κοσμος ηθελε την Αλικη αιωνια μαθητρια, μια εικονα που η ιδια προσπαθησε λανθασμενα να αλλαξει.

Λανθασμενα, κατα τη δικη μου γνωμη, και ο Χατζιδακις αποποιηθηκε τα δυο τραγουδια της ταινιας, Εχω ενα μυστικο, και Το γκριζο γατι.

Τα τραγουδια αυτα περαν απο το ποσο αγαπηθηκαν, ηταν δροσερα, χαρουμενα, και κουβαλουσαν ολη την νεανικη αθωοτητα του εργου, αλλα και μιας εποχης που περασε ανεπιστρεπτι.

Η ταινια γυριστηκε το καλοκαιρι του 1959, τοτε που το Κολλεγιο ηταν κλειστο λογω των θερινων διακοπων. Το καλοκαιρι του 2008, βολταροντας στο Παλαιο Ψυχικο, σκεφτηκα να δω απ' εξω το περιφημο Κολλεγιο. Σταθηκα λοιπον εξω απο την κεντρικη του πυλη, περιεργαστηκα με αχορταγη ματια το μεγαλο προαυλιο και σκεφτηκα οτι σχεδον 50 καλοκαιρια πριν, στον ιδιο ακριβως χωρο γυριστηκε η θρυλικη ταινια. Εκει μεσα περπαταγε ο Σακελλαριος, η Αλικη, ο Δημητρης, και τοσοι ακομα σπουδαιοι ηθοποιοι....

Καποια στιγμη, η συντροφια που ηταν μαζι μου, μου ειπε οτι ειχαμε καθισει πολλη ωρα εκει κι επρεπε να πηγαινουμε σιγα, σιγα.

Γυρισα το προσωπο μου κι εριξα μια τελευταια ματια στο μυθικο εκεινο προαυλιο, και για μια στιγμη νομισα πως ακουσα χαρουμενα κοριτσιστικα ξεφωνητα....
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
bambinella 100 είπε:
Το καλοκαιρι του 2008, βολταροντας στο Παλαιο Ψυχικο, σκεφτηκα να δω απ' εξω το περιφημο Κολλεγιο. Σταθηκα λοιπον εξω απο την κεντρικη του πυλη, περιεργαστηκα με αχορταγη ματια το μεγαλο προαυλιο και σκεφτηκα οτι σχεδον 50 καλοκαιρια πριν, στον ιδιο ακριβως χωρο γυριστηκε η θρυλικη ταινια. Εκει μεσα περπαταγε ο Σακελλαριος, η Αλικη, ο Δημητρης, και τοσοι ακομα σπουδαιοι ηθοποιοι.....
Επείδη θα με ενδιέφερε να περάσω όταν θα επισκεφτώ την Αθήνα σε κανένα μήνα, που περίπου είναι και πως λέγεται? Θα με ενδιέφερε πραγματικά να περάσω απέξω! Και εγώ όλα αυτά που σκεφτόσουν θα σκέφτομαι! Εδώ περπατάω στη παραλία της Θεσσαλονίκης και όποτε βλέπω ταινία παλιά που είχε γυρίσματα στη πόλη μας τα ίδια σκέφτομαι!!!!
 
bambinella 100 είπε:
Λανθασμενα, κατα τη δικη μου γνωμη, και ο Χατζιδακις αποποιηθηκε τα δυο τραγουδια της ταινιας, Εχω ενα μυστικο, και Το γκριζο γατι.

Τα τραγουδια αυτα περαν απο το ποσο αγαπηθηκαν, ηταν δροσερα, χαρουμενα, και κουβαλουσαν ολη την νεανικη αθωοτητα του εργου, αλλα και μιας εποχης που περασε ανεπιστρεπτι.....
Ο Μάνος Χατζιδάκις είχε πει:

 


[….Και αφού ήλθεν ο λόγος στους δίσκους και επειδή κατά καιρούς πολλοί με ρωτάνε, αναφέρω στο σημείο αυτό ότι η μεγαλύτερη επιτυχία τραγουδιού μου είναι έως τώρα (14.07.1960) το «Έχω ένα μυστικό» με την Αλίκη Βουγιουκλάκη»....]

Σε μία συνέντευξή του τον Απρίλιο του 1980 στο «Ποπ & Ροκ» δηλώνει στον Γ. Νοταρά: «…Όμως πολλοί ηλίθιοι δημοσιογράφοι, όπως βέβαια και αξιόλογοι – συνήθως νέοι και θρασύτατοι, που πιστεύουν ότι γνωρίζουν το πρόβλημα καλά, μου υπενθυμίζουν το «Νιάου νιάου βρε γατούλα». Σαν να είναι ντροπή. Δεν την έγραψα με ψευδώνυμο: με το όνομά μου την έκανα. Αλλά το «Νιάου – Νιάου» ήταν μια απλή μουσική για τον κινηματογράφο. Εγώ έκανα τη δουλειά μου, και αφού η κ. Βουγιουκλάκη ήθελε να χορέψει τσα-τσα-τσα, όπως τώρα θέλει να χορέψει ντίσκο ή δεν ξέρω τι άλλο, μου ζήτησε να της γράψω ένα. Εγώ δεν ήξερα πως είναι, είπα στους μουσικούς, ξέρετε να το κάνετε τσα-τσα-τσα; Μου είπαν ναι και το κάνανε. Βέβαια πέτυχε και τραγουδήθηκε πολύ, αλλά τι θέλετε να κάνω; Ήταν μέσα στην εργασία μου. Δεν νομίζω πως είναι άσχημη, αλλά βέβαια δεν μπορούν να μου τη φέρνουν και σαν παράδειγμα του τι έκανα. Ήδη έχω κάνει σημαντική εργασία και εξακολούθησα να κάνω. Δεν θα σταθούμε εκεί πέρα …»

alikhmanosfinos.jpg
 
Η παραπανω αναφορα του Μανου στο τραγουδι Νιαου Βρε Γατουλα, ειναι σχετικα ανωδυνη. Αργοτερα μιλησε πολυ πιο απαξιωτικα και ειπε οτι ισως θα ηταν καλυτερα αν δεν το ειχε γραψει ποτε, και διαφορα αλλα χαριτωμενα.

Παντως για τη σκηνη που η Αλικη τραγουδα το Νιαου, ο Φινος που πιστευε πολυ σε εκεινη, επιστρεφοντας απο ενα ταξιδι του στην Ιταλια, της πηγε εικοσι πεντε καπελα για να διαλεγε η ιδια ποιο θα φοραγε.

mc17.jpg
 
mariadegrecia είπε:
Επείδη θα με ενδιέφερε να περάσω όταν θα επισκεφτώ την Αθήνα σε κανένα μήνα, που περίπου είναι και πως λέγεται? Θα με ενδιέφερε πραγματικά να περάσω απέξω!...
Κολλέγιο Αθηνών - Ψυχικού, Στεφάνου Δέλτα 15, Ψυχικό 154 52 (ορίστε, το διαφημίσαμε και το σχολείο!) :)

bambinella 100 είπε:
Η παραπανω αναφορα του Μανου στο τραγουδι Νιαου Βρε Γατουλα, ειναι σχετικα ανωδυνη. Αργοτερα μιλησε πολυ πιο απαξιωτικα και ειπε οτι ισως θα ηταν καλυτερα αν δεν το ειχε γραψει ποτε, και διαφορα αλλα χαριτωμενα.
(Δυστυχώς), συμφωνώ απόλυτα με τα γραφόμενά σου bambinella 100. Είχα ακούσει τον μεγάλο Μάνο Χατζιδάκι σε ομιλία για την ζωή και το έργο του το 1992/93, μετά το τέλος της οποίας, κατά τη διάρκεια των ερωτήσεων, όταν ερωτήθηκε για τα τραγούδια που είχε γράψει για τον Ελληνικό κινηματογράφο εκείνα τα χρόνια, άλλαξε διάθεση, δυσαρεστήθηκε και ήταν εμφανές το γεγονός ότι σχεδόν "απέρριπτε" το έργο του αυτό στα μετέπειτα χρόνια της ζωής του. Δυστυχώς, διότι για μένα, ιδιαίτερα τα τραγούδια που έχει γράψει στα "Χτυποκάρδια" και στη "Μανταλένα" είναι μαγευτικά και τόσο συγκινητικά αντιστοίχως...
 
Αν δεν κάνω λάθος τους στίχους των τραγουδιών της ταινίας 'Το ξύλο βγήκε απ'τον παράδεισο' είχε γράψει ο Αλέκος Σακελάριος. Ο Μάνος Χατζιδάκις είχε συνθέσει τη μουσική.
 
<------------ αχαχαχαχα!!!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Καλή δουλειά caprice! Πάντα μου άρεσε να μαθαίνω trivia για τις ταινίες της Αλίκης.
 
mariadegrecia είπε:
Επείδη θα με ενδιέφερε να περάσω όταν θα επισκεφτώ την Αθήνα σε κανένα μήνα, που περίπου είναι και πως λέγεται? Θα με ενδιέφερε πραγματικά να περάσω απέξω! Και εγώ όλα αυτά που σκεφτόσουν θα σκέφτομαι! Εδώ περπατάω στη παραλία της Θεσσαλονίκης και όποτε βλέπω ταινία παλιά που είχε γυρίσματα στη πόλη μας τα ίδια σκέφτομαι!!!!
Το ιδιο συναισθημα νιωθω και γω καθε φορα που περναω εξω απο την Softex,στην παλια Εθνικη Αθηνων-Κορινθου περιπου στο υψος της Νεας Περαμου(λιγο πιο πριν),οπου ηταν το εργοστασιο που γυριστηκε το "Η κορη μου η Σοσιαλιστρια"

Και μιας και αναφερθηκε το θεμα της απαξιωσης των υπεροχων τραγουδιων του Χατζιδακι απο τον ιδιο,ειναι πραγματικα κριμα για ενα τετοιο υπεροχο κομματι:http://www.youtube.com/watch?v=h0Yp7R2VIM0

το οποιο σημειωτεον την καλυτερη εκτελεση την εχει κανει η ιδια η Βουγιουκλακη στην ταινια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος καλεσμένος σε εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού αφηγείται πως "δίδαξε" στους υπόλοιπους "καθηγητές" στο "Ξύλο βγηκε απο τον Παράδεισο" να δίνουν τα χαστούκια. Η εκπομπή παρουσιαστηκε ξανά από το "Οι εκπομπές που αγάπησα" πάλι του Φρέντυ Γερμανού. Το αποσπασμα αυτό το είδα στο youtube.

 


<<Γυρίζουμε και είναι καμιά 300άρια οι κοπέλες που θα παίξουνε. Παίζουνε και ώσπου να 'ρθει η σειρά μου είχα βγει απέξω. Αλλά περνάνε ώρες και δεν με φωνάζουν μεσα να συνεχίσουμε, τι γίνεται; πάω μέσα..



- "γιατί" λέω "σταματήσαμε;"



- "όχι" λεει "δεν σταματήσαμε αλλά το ξύλο..δεν βγαίνει το ξύλο, γιατί πρέπει να είναι κανονικά να ακουστεί"



- "ποιος χτυπάει;"



- "ο Ορέστης (Μακρής), ο Τσαγανέας, ο Γαβριηλίδης..."



- "ε! και γιατί δεν χτυπάνε;"



- "δεν το πετυχαίνουνε"



- "φέρε μια Αλέκο" λέω του Σακελλάριου



- "έλα έδω κυρά μου" λέει



....έρχεται....φραααααααααααπ!



- "Δόξα σοι ο Θεός" είπε ο Σακελλάριος δεν είπε η κοπέλα, λέω "άλλη",
έρχεται άλλη, όλες θελανε! για να βγουν γκρο πλαν! όλες!


- "τώρα" λεει "ποια άλλη θέλει;"
αλλά δεν ήθελε καμία...


κάποια ψηλή ξανθιά λέει "εγώ"


- "έλα κυρά μου, ξέρεις, εδώ κατευθείαν κοίτα (στο δόξα Πατρί)"..κοιτάει..."πάμε!"....χράααααααααπ!...και κάνει αυτή έτσι (το χέρι στο στόμα) και λεει "α! το δόντι μου!".

Την πονούσε την κοπελα, θα πήγαινε να το βγάλει στο γιατρό! ε! το έβγαλε τωρα και ησύχασε! Λοιπόν δυστυχώς, δυστυχώς όμως με λύπη βεβαια καταλαβαινεις και με στενοχώρια αφου το λεει το σενάριο και πρεπει να γίνει, ξύλο φάγανε πολλές κυρίες του θέατρου.>>

Και συνεχίζει λίγο αργότερα όταν τον ρωτάει ο αείμνηστος Φρεντυ Γερμανός, αν υπάρχει καποια τεχνική στο χαστούκι γιατί εκείνη την ημέρα δίδαξε πως να δίνεται σωστά ενα χαστούκι...

<< Ταχύτητα και σταθερότητα. Είναι απλούστατο! Είναι προτιμότερο αυτό το ξύλο, δηλαδή ένα ηχηρό και μεγάλο χαστούκι και τελος, παρα 50 χαστούκια και δεν πετύχε!>>

 


Απλά υποκλίνομαι στον μεγάλο ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ! :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow: :bow:

Και για την "τεχνική" του στα χαστούκια και για τον τρόπο που το αφηγήθηκε!
 
Ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος καλεσμένος σε εκπομπή του Φρέντυ Γερμανού αφηγείται πως "δίδαξε" στους υπόλοιπους "καθηγητές" στο "Ξύλο βγηκε απο τον Παράδεισο" να δίνουν τα χαστούκια. Η εκπομπή παρουσιάστηκε ξανά από το "Οι εκπομπές που αγάπησα" πάλι του Φρέντυ Γερμανού. Το αποσπασμα αυτό το είδα στο youtube.

 


<<Γυρίζουμε και είναι καμιά 300άρια οι κοπέλες που θα παίξουνε. Παίζουνε και ώσπου να 'ρθει η σειρά μου είχα βγει απέξω. Αλλά περνάνε ώρες και δεν με φωνάζουν μεσα να συνεχίσουμε, τι γίνεται; λεω.. πάω μέσα...



- "γιατί σταματήσαμε;"



- "όχι" λεει "δεν σταματήσαμε αλλά το ξύλο..δεν βγαίνει το ξύλο, γιατί πρέπει να είναι κανονικά να ακουστεί"



- "ποιος χτυπάει;"



- "ο Ορέστης (Μακρής), ο Τσαγανέας, ο Γαβριηλίδης..."



- "ε! και γιατί δεν χτυπάνε;"



- "δεν το πετυχαίνουνε"



- "φέρε μια Αλέκο" λέω του Σακελλάριου



- "έλα έδω κυρά μου" λέει



....έρχεται....φραααααααααααπ!



- "Δόξα σοι ο Θεός!" είπε ο Σακελλάριος..όχι η κοπέλα...λέω "άλλη",
έρχεται άλλη, όλες θελανε! για να βγουν γκρο πλαν! όλες!


- "τώρα" λεει "ποια άλλη θέλει;"
αλλά δεν ήθελε καμία...


κάποια ψηλή ξανθιά λέει "εγώ"



- "έλα κυρά μου, ξέρεις, εδώ κατευθείαν κοίτα (στο δόξα Πατρί)"..κοιτάει..."πάμε!"....χράααααααααπ!...και κάνει αυτή έτσι (το χέρι στο στόμα) και λεει "α! το δόντι μου!".


Την πονούσε την κοπελα, θα πήγαινε να το βγάλει στο γιατρό! ε! το έβγαλε τωρα και ησύχασε! Λοιπόν δυστυχώς, δυστυχώς όμως με λύπη βεβαια καταλαβαινεις και με στενοχώρια αφου το λεει το σενάριο και πρεπει να γίνει, ξύλο φάγανε πολλές κυρίες του θέατρου.>>

 


Και συνεχίζει λίγο αργότερα όταν τον ρωτάει ο αείμνηστος Φρεντυ Γερμανός, αν υπάρχει καποια τεχνική στο χαστούκι γιατί εκείνη την ημέρα δίδαξε πως να δίνεται σωστά ενα χαστούκι...



<< Ταχύτητα και σταθερότητα. Είναι απλούστατο! Είναι προτιμότερο αυτό το ξύλο, δηλαδή ένα ηχηρό και μεγάλο χαστούκι και τελος, παρα 50 χαστούκια και δεν πέτυχε!>>

 


Απλά υποκλίνομαι στον μεγάλο ΔΙΟΝΥΣΗ ΠΑΠΑΓΙΑΝΝΟΠΟΥΛΟ! :bow: :bow: :bow:


Και για την "τεχνική" του στα χαστούκια και για τον τρόπο που το αφηγήθηκε!
 
Στη σκηνή της γυμναστικής ο Μακρής μεταξυ των άλλων είπε και την πρόταση :

-Μην μου ξαναπαραστήσεις τον ...

Κατάλαβε κανείς από το φόρουμ τι είπε;

Μήπως κανένα τρένο της εποχής ώστε να σχετίζεται με τα σφυρίγματα;
 
Πίσω
Μπλουζα