Το τέλος της εποχής των σκυλάδικων (Μια βραδιά στη "Νεφέλη")

exetlaios

Retro PaTRi@RcH
Joined
17 Mαϊ 2006
Μηνύματα
4.460
Αντιδράσεις
1.051
ΝΕΦΕΛΗ 08/06/2013 (ΤΕΛΟΣ ΕΠΟΧΗΣ).

Ένα στερνό ταξίδι στον κόσμο των σκυλάδικων, που χάθηκε για πάντα.

attachment.php


Κεφάλαιο 1ο : (Περισσότερες από δυό) Φωνές μου φωνάζουν.

Ένας άνθρωπος με οικογένεια, παιδιά, δικό του σπίτι και σταθερή δουλειά, θα πρέπει να κοιμάται ήσυχα τα βράδια. Έτσι τουλάχιστον λέει, ο «κοινός νους». Όμως, ο «κυνός νους», επιφυλάσσει εκπλήξεις.

Και να που τη θερινή μου ραστώνη, ταράζουν απόμακρες φωνές. Τραγουδιστές και μουσικά όργανα. Πριν προλάβω να αντιληφθώ την προέλευση τους, από το μυαλό μου αρχίζουν να περνάνε εικόνες. Παλιές, αλλά οικείες. Πίστες, προβολείς, ορχήστρες, σαμπάνιες, λουλούδια. Την εικόνα, πλαισιώνουν γεύσεις και οσμές. Από φθηνό ουίσκυ που αναμιγνύεται μαζί με έντονα αρώματα και μια δόση τσιγαρίλας.

Όσο τα ερεθίσματα γίνονται περισσότερα και πληρέστερα, οδηγούμαι ενστικτωδώς στην προέλευσή τους. Έρχονται από το (όχι και τόσο μακρινό) παρελθόν μου. Ξυπνώντας μνήμες από παλαιότερες νυχτερινές εξόδους, που με καλούν να τις βιώσω εκ νέου. Ως ανάγκη για να ξεσκάσω ; Ως το κύκνειο άσμα μιας πορείας ; Ως φόρο τιμής, σε μια στάση ζωής ; Ποιος ξέρει. Ακολουθώ ενστικτωδώς, δίχως να ψάξω περισσότερα. Όταν έρθει η στιγμή, θα μου φανερωθούν όλα…

Κεφάλαιο 2ο : Αναζητώντας.

Μια δυνατή έξοδο σε σκυλάδικο, έχει δύο συνιστώσες: Την κατάλληλη παρέα και το κατάλληλο σχήμα. Το πρώτο, εξασφαλίζεται σχεδόν άμεσα. Ένα τηλέφωνο σε «υποψιασμένους» φίλους και η «καταδρομική ομάδα» έχει στηθεί. Απομένει η εύρεση του χώρου και των καλλιτεχνών. Και να που με περιμένει μια δυσάρεστη έκπληξη.

Όλα τα «λαϊκά είδωλα» που θέλω να δω, έχουν χαθεί. Κάποιοι διέκοψαν για λόγους υγείας, κάποιοι πήγαν επαρχία, κάποιοι απλώς εγκατέλειψαν, κάποιοι παραμερίστηκαν από τις «μουσικές εξελίξεις». Τα δε μαγαζιά, έχουν όλα κλείσει. Ψάχνω μανιωδώς, μέσω Ίντερνετ, ρωτώντας φίλους και γνωστούς. Τίποτα. «Δεν υπάρχουν πια σκυλάδικα, φίλε μου» ακούω από όλους.

Ώσπου, αναπάντεχα, κάποιος γνωστός, μου σφυρίζει το μυστικό : «Η ΝΕΦΕΛΗ, στη Θηβών 286, υπάρχει ακόμα». Αυτό είναι ! Ο στόχος «κλειδώθηκε». Από εκεί και πέρα, όλα θα πάρουν το δρόμο τους.

Κεφάλαιο 3ο : Ιχνηλατώντας.

Πέμπτη, γύρω στα μεσάνυχτα. Αγνοώ επιδεικτικά, το ότι την επόμενη μέρα, έχω πρωινό ξύπνημα στις 06:30. Καβαλάω το αμάξι και βουρ για Θηβών. Στη διαδρομή, το «Μόνος, στο αντίθετο ρεύμα» του Γιάννη Ντουνιά, με συντροφεύει μέχρι τον προορισμό μου.

Και να που σε ένα τέταρτο, είμαι κάτω από την τεράστια μαρκίζα και την κόκκινη-νέον επιγραφή. Βγαίνω από το αμάξι και την κοιτάζω με δέος. Οι πορτιέρηδες με κοιτάνε περίεργα. Επειδή στέκομαι αποσβωλομένος κάτω από τις φωτογραφίες των «ειδώλων» ή επειδή επιχειρώ να κλείσω τραπέζι σε σκυλάδικο, φορώντας ένα σορτσάκι φόρμας, ένα t-shirt και αθλητικά παπούτσια ; Αδιάφορο.

Επί τόπου, κανονίζονται όλα. Τιμή φιάλης, θέση τραπεζιού. Την επόμενη μέρα, θα είμαστε εκεί. «Μην έρθετε πριν τη μία» μου φωνάζουν φεύγοντας. Ενδεικτικό του τι θα ακολουθήσει.

Οδηγώντας προς το σπίτι, νέες μνήμες μου πλημμυρίζουν το μυαλό. Έχω ξαναπάει στη ΝΕΦΕΛΗ, όταν ήταν στις δόξες της. Τώρα όμως, μια έντονη αίσθηση παρακμής, είναι διάχυτη. Ας είναι, όμως. Θα παίξω το μοναδικό «χαρτί», μέχρι τέλους.

Κεφάλαιο 4ο : Το σχήμα.

Το μαγαζί, παρατάσσει ένα δυνατό σχήμα.

• Γιώργος Καμπουρίδης,

• Γιώργος Δημητρόπουλος,

• Ηλίας Ξυγκάκης

• και 4 ακόμα «λαϊκές γυναικείες φωνές».

Στα τέλη της δεκαετίας του 80' ή στις αρχές της δεκαετίας των 90ʼ , μια τέτοια σύνθεση θα έκανε πάταγο, απευθυνόμενη σε ένα διευρυμένο κοινό.

Εν έτει 2013, απευθύνεται απλά, στους «τελευταίους πιστούς».

Κεφάλαιο 5ο : Η νύχτα τώρα ξεκινάει.

attachment.php


Παρασκευή βράδυ, για την ακρίβεια, έχει μπει το Σάββατο. Μία παρά, μπαίνουμε στο μαγαζί. Είμαστε η μόνη παρέα. Δεν έχουμε ψευδαισθήσεις για το πόσοι μπορεί να έρθουν. Εξάλλου, μας είναι αδιάφορο.

Καθόμαστε πρώτο τραπέζι. Έχουμε κατεβάσει οκτάδα, η οποία συμπληρώνεται σιγά-σιγά.

Όσο περιμένουμε την παραγγελία μας, «εξερευνώ» τον χώρο. Οι τοίχοι, διακοσμημένοι με κάποτε-καλαίσθητες τοιχογραφίες. Ένας παλιός γκαζοντενεκές λαδιού, έχει ανοιχτεί από πάνω και –τοποθετημένος δίπλα σε μια πόρτα- χρησιμεύει πλέον ως καλάθι απορριμμάτων. Λίγο πιο πάνω, μια επάργυρη ανάγλυφη εικόνα με την Παναγία. Άραγε για να προστατεύει το μαγαζί από τις κακοτοπιές, ή τους θαμώνες από τα ποτά ;

Οι καρέκλες, είναι ίσως οι πιο βρώμικες που έχω κάτσει ποτέ. Και αν πηγαίνεις σε σκυλάδικα από τα 16 και είσαι πλέον 38, τότε αυτό λέει κάτι. Υπό νορμάλ συνθήκες, κάποιος θα αρνήτο να κάτσει σε αυτές και θα αποχωρούσε. Αλλά ποιες «νορμάλ συνθήκες» ; Εμείς έχουμε έρθει «γυρεύοντας».

Το τασάκι στο τραπέζι, είναι και αυτό «προβλεπόμενο» : "Πλακάκια μπάνιου ΛΑΚΙΩΤΗΣ, τώρα σε Περιστέρι, Παλλήνη, Ασπρόπυργο, Καλαμάτα". Το αισθητικό κάδρο ολοκληρώνεται με ένα τεράστιο καράβι, διακοσμημένο με κοχύλια, που ήταν τόσο μοδάτο το 1980, αλλά τόσο αφόρητα κιτς, το σωτήριον έτος 2013.

Απογοήτευση ; Όχι, ακριβώς το αντίθετο. Είμαστε στα «νερά» μας !

Κεφάλαιο 6ο : Οι τραγουδίστριες.

Από τις 4 τραγουδίστριες, η μία είναι αυτό που λέμε «παλιοσειρά» και «βαρβάτη μπουζουκτσού». Φαίνεται ότι έχει φάει τη νύχτα με το κουτάλι, και έχει μοιράσει πολύ «πόνο» σε θαμώνες. Είμαι σίγουρος, ότι όταν τραγούδαγε παλαιότερα στην επαρχία, θα κάηκαν στα πόδια της, περισσότερες σοδειές, απʼότι οι έκαψαν οι πυρκαγιές στην Πελοπόννησο το 2007.

Σκέφτομαι: Η νύχτα στα σκυλάδικα, έχει μια περίεργη επίδραση στις τραγουδίστριες. Όπως το κύμα στο βότσαλο. Αν και το χτυπάει αλύπητα, δεν το ζημιώνει. Αντιθέτως, το βότσαλο καταλήγει λείο και όμορφο. Κάπως έτσι και με τις τραγουδίστριες. ʽΌταν έχεις γράψει χρόνια στα «μαγαζιά», αρχίζει και σου φαίνεται. Γερνάς λίγο νωρίτερα, αλλά αποζημιώνεσαι με μια ακαταμάχητη θηλυκότητα, με μια αυτοπεποίθηση και με έναν μαγνητισμό που κάνουν «μπαμ» από χιλιόμετρα.

Οι άλλες τρεις τραγουδίστριες, δεν είναι αυτό που στη νύχτα λένε «θάνατος», αλλά σίγουρα έχουν κάνει και αυτές τις ζημιές τους. Κάποιες δένουν περισσότερο με το μαγαζί, κάποιες λιγότερο. Αυτές οι δεύτερες, θυμίζουν αηδόνια, που πετώντας με χαρά προς τα μαγαζιά με «έντεχνο πρόγραμμα» στο Γκάζι, κάπου τσαλακώθηκαν τα φτερά τους, και προσγειώθηκαν απότομα στη λασπουριά της οδού Θηβών. Από μακριά, δεν ξεχωρίζουν, έχοντας πλέον γίνει ένα με το σκυλάδικο. Ο έμπειρος παρατηρητής όμως, τις εντοπίζει. Και αυτό είναι μια καλή αφορμή για κουβέντα και για μια σύντομη κατάθεση ψυχής, για τα καλλιτεχνικά όνειρα της νιότης, που περιλούστηκαν με μπομπέ Dewars και κάηκαν.

Κεφάλαιο 7ο : Οι τραγουδιστές.

Η νύχτα ξεκινάει με Γιώργο Δημητρόπουλο.

attachment.php


«Παλιά καραβάνα» στα σκυλάδικα, με γνήσια λαϊκή φωνή και 40 χρόνια νυχτερινά ένσημα ! Κάθεται στο τραπέζι μας και (επανα)γνωριζόμαστε. Αναπολούμε τις «χρυσές εποχές» των σκυλάδικων, τη δεκαετία του 90. Ταυτόχρονα, μας δείχνει στο youtube, το νέο βίντεο-κλιπ του, με τις 581.000 θεάσεις του. Ακόμα και οι παραδοσιακοί σκυλάδες, χρησιμοποιούν πλέον την τεχνολογία, για να επιβιώσουν στη νύχτα. Ο Γιώργος, είναι αυθεντικός λαικός τραγουδιστής. Αρνείται να κόψει τη χαίτη του και να αλλάξει την κόμμωσή του (όπως δυστυχώς έκαναν πολλά άλλα λαικά είδωλα). Φιγούρα γνήσια λαική. Παρότι κοινωνικός, αναδύει μια αύρα μοναχικότητας. Μοιάζει σαν ένας σκληροτράχηλος Κιμμέριος πολεμιστής, που ξεπήδησε από την πέννα του Robert E. Howard.

Όταν έρθει η ώρα για το σετ του, το «διεκπεραιώνει» με έμπειρο (αν όχι «ευλαβικό») τρόπο. «Ραντεβού στο Δαφνί», «Αν δείτε τη γυναίκα που αγαπώ» και άλλα. Ο Γιώργος «πυροβολεί», με εμφανή την «τεχνογνωσία» που έχει αποκτήσει τόσα χρόνια στην πίστα. Δυστυχώς, μας στερεί από τη χαρά του να ακούσουμε το «Δέκα ρίχτερ» που είναι και η μεγάλη επιτυχία του. Αλλά, χαλάλι.

Σειρά έχει ο Ηλίας Ξυγκάκης.

attachment.php


Εμφανώς γερασμένος. Αλλά με ένα αλλιώτικο είδος «γήρατος». Θα περιέγραφες τον Ηλία ως «γέρο», με την ίδια «ευκολία» που θα το έκανες για έναν αγιορείτη μοναχό.

Με την άνοδό του στην πίστα, αποδίδω φόρο τιμής : «Ηλία, σε είχα πρωτοδεί, αρχές δεκαετίας του 90, στο MICHELE -πρώην «Χρυσό Βαρέλι»- στην παραλιακή, του Μοσχάτου. Τότε που είχες βγάλει το δίσκο ΟΙ ΜΕΓΑΛΕΣ ΚΑΡΔΙΕΣ». Ο Ηλίας κατεβάζει για λίγο το μικρόφωνο και αποκρίνεται : «MICHELE! τι μου θύμησες!».

Το πρόγραμμά του ξεκινάει και αναδεικνύεται ως «η έκπληξη της βραδιάς». Μεγάλη φωνή ο Ηλίας και τα «ζει» τα τραγούδια που ερμηνεύει. Κάνει δικά του, πολλά παλιά λαϊκά κομμάτια : «Ψυχούλα μου ψυχούλα μου, πάρε με από δω μέσα» και «Κατεδαφίζεται το όνειρό μου» του Βασίλη Καρρά, «Πήρα την καρδιά μου και τα πράγματά μου» του Τερζή. Επιχειρεί και μια «παραλλαγή» σε άλλο γνωστό τραγούδι του Τερζή, τραγουδώντας «Εγώ είμαι μάτια μου απʼτο Αιγάλεω-City» (αντί του αυθεντικού "απʼτη Θεσσαλονίκη") !

Ο Ξυγκάκης, δεν τραγουδάει, κάνει «κατάθεση ψυχής». Η ερμηνεία του σε καθηλώνει. Η μορφή του, επιβλητική και συνάμα σεραφεική. Είναι έκδηλο ότι έχει «φάει τη νύχτα με το κουτάλι» και ότι έχει ζήσει διάφορα σκηνικά. Πράγματι, «επικό» το σετ του. Μπορώ να το συγκρίνω μόνο με την πρώτη συναυλία των MANOWAR, στο Σ.ΕΦ. ! Απόψε «κοινωνούμε» γνήσιο λαϊκό πρόγραμμα.

Πρώτο όνομα του μαγαζιού, ο Γιώργος Καμπουρίδης.

attachment.php


Είναι πλέον 78 ετών. Άλλοι στην ηλικία του, δυσκολεύονται ακόμα και να περπατήσουν. Ο Γιώργος όμως, είναι «σκυλί του πολέμου». Υπομένει τη «βαριά» νύχτα, με την ίδια στωικότητα που έχει ένας Εσκιμώος, έναντι του ψύχους.

Με την ατάκα του «Άμυνααα!» μας ξεσηκώνει. Πριν τραγουδήσει, κάθεται στο τραπέζι μας, μας δίνει το κινητό του, μας δείχνει φωτογραφίες από το εγγόνι του και συζητάμε για το πώς άλλαξε η «λαϊκή νύχτα» στην Αθήνα και για το τι απέγιναν οι «παλιοί».

Πίνει από το ποτό μας και καπνίζουμε από τα τσιγάρα του. Σαν δύο φαντάρους, που συμβιώνουν σε ένα απόμακρο φυλάκιο. Στιγμές σαν αυτές, μας τοποθέτησαν –από τα εφηβικά μας χρόνια- στο «στρατόπεδο» των «σκυλάδων». Εκεί που τα «είδωλα» δεν είναι απλησίαστα, αλλά είναι δυνάμει φίλοι σου. Εκεί που δε χρειάζεται να είσαι «κάποιος», ή να «καταθέσεις» υπέρογκα ποσά, προκειμένου να καταδεχτεί να σου μιλήσει ο τραγουδιστής. Η σημερινή βραδιά, μας επιβεβαιώνει, ότι το σκυλάδικο μπορεί να έχει φθαρεί ποσοτικά, αλλά όχι ποιοτικά. Οι άτυπες αξίες που το χαρακτηρίζουν, διατηρούνται ευλαβικά, αναλλοίωτες, ως ένα εναλλακτικό bushido, μεταξύ των θαμώνων της νύχτας.

Έρχεται η ώρα να τραγουδήσει. Η φωνή δε βγαίνει πιά, τουλάχιστον όχι όπως παλιότερα. «Άστο να μείνουμε φίλοι», όπως λέει και στο γνωστό τραγούδι του., Αλλά η εμπειρία φαίνεται και παρά τα χρόνια του, η ενεργητικότητα και η ζωντάνια του, δεν υστερούν σε τίποτα. «Μείνε, κοντά μου μια ζωή» όπως λέει η έταιρη επιτυχία του.

Λίγο πριν κλείσει το σετ του, μας τραγουδάει το “Happy birthday to you”. Είναι ο δικός του τρόπος για να τιμήσει έναν «συναγωνιστή» από την παρέα μας, που αποφάσισε να περάσει τη βραδιά των γενεθλίων του, υπό τη συνοδεία των ασμάτων του.

Κεφάλαιο 8ο : Οι θαμώνες.

Το σκυλάδικο, ανέκαθεν, όχι μόνο πρέσβευε μια ισότητα, αλλά την εφάρμοζε και στην πράξη. Με έναν αριστοτεχνικό –θα λέγαμε- τρόπο, τον οποίο τα σοσιαλιστικά μανιφέστα, ευαγγελίζονταν, αλλά ουδέποτε κατάφεραν να εφαρμόσουν.

Στη σκυλάδικη νύχτα, μπορείς να δεις πολλές «φυλές»: Τύπους με λαμέ κοστούμια και κροκοδειλέ σκαρπίνια. Αλλά και τύπους με φόρμα, αθλητικά, ακόμα και βερμούδα. Τα σκυλάδικα δεν έχουν «κώδικα ενδυματολογίας», αλλά «κώδικα ψυχολογίας». Βλέπεις από μακρυμάλληδες μουσάτους νεαρούς, μέχρι κοντοκουρεμένους τύπους με μπλουζάκι “PitBull”. Μπράβοι, μικροαστοί, λαχαναγορίτες, εργαζόμενοι σε πολυεθνικές εταιρίες. Εικοσάρηδες, αλλά και εξηντάρηδες. Στη «νυχτερινή κοινωνία» που ευαγγελίζεται το σκυλάδικο, όλοι χωράνε και όλοι έχουν «ίσες ευκαιρίες».

Το σκηνικό στη ΝΕΦΕΛΗ, δεν απέκλινε του καθιερωμένου κανόνα. Highlight της βραδιάς, η άφιξη (κατά τις 4 το πρωί) «μεσόκοπου» (πλην, εμφανώς «έμπειρου») ζευγαριού. Εμείς δε μπορούμε παρά να απορήσουμε: Αν έσκασαν μύτη στη ΝΕΦΕΛΗ στις 4, και άνοιξαν μπουκάλι, τότε που στο καλό μπορεί να ήταν νωρίτερα ;

Κεφάλαιο 9ο : Οι ζεμπεκιές.

«Η ζεμπεκιά, είναι ο οργασμός του σκυλά», θα τόλμαγα να πω, μετά από την πολυετή εμπειρία μου, στα λαικά νυχτομάγαζα.

Ως εκ τούτου, οι διάφορες ζεμπεκιές που πέσανε εκείνο το βράδυ, άφησαν και αυτές το δικό τους στίγμα.

Ζεμπεκιά #1 :

Ο γράφων ρίχνει παραγγελιά το «Οι μεγάλες καρδιές, δεν κοιτάνε το χτες» του Ηλία Ξυγκάκη. Ο Ηλίας ξηγιέται σωστά και –για το καλό- ρίχνω και τη ζεμπεκιά μου. Επιτομή αυτής, το σβήσιμο τσιγάρου στο χέρι μου.

Ζεμπεκιά #2 :

«Μάχιμος» θαμώνας, ρίχνει έμπειρη ζεμπεκιά, ισορροπώντας ποτήρι γεμάτο ουίσκυ, στο κεφάλι του.

Ζεμπεκιά #3 :

Εξηντάρα κυρία, βγάζει τις δεκάποντες μαύρες γόβες της και ρίχνει μια ξυπόλυτη ζεμπεκιά στην πίστα.

Κεφάλαιο 10ο : Φεύγοντας.

Όλα τα καλά πράγματα, έχουν κάποτε ένα τέλος. Έτσι και η δική μας έξοδος, κάποτε τελείωσε. Πρώτα αποχώρησε το μεγάλο μέρος της παρέας και τελευταίος ο «σκληρός πυρήνας». Με αυτή την επιπρόσθετη παραμονή μας, θέλαμε να ρουφήξουμε και την τελευταία σταγόνα διασκέδασης, που μπορούσε να μας προσφέρει η εν λόγω έξοδος.

Φεύγοντας, δε γύρισα να κοιτάξω πίσω. Εσκεμμένα. Γιατί ήξερα, ότι αυτή η έξοδός μου, ήταν η τελευταία. Όπως, όταν χωρίζεις με μια μεγάλη αγάπη, δειλιάζεις να την κοιτάξεις στα μάτια, για να μη σου μείνει μια σκληρή ανάμνηση.

Καθώς η πόρτα έκλεινε πίσω μου, ένοιωσα ότι πίσω της σφαλιζόταν μια ολόκληρη εποχή. Μια εποχή την οποία απάρτιζαν όλοι οι θαμώνες και όλοι οι αρτίστες, όλων των σκυλάδικων, όλων των εποχών, που συνέθεσαν στάσεις, αξίες και συμπεριφορές, σε ένα ιδιότυπο «σύμπαν διασκέδασης».

Κοινή παραδοχή, καθώς αποχωρούσαμε, ήταν ότι τα «σκυλάδικα» είχαν πεθάνει, οριστικά. Και μαζί τους, νοιώθαμε σαν να αποκόπτοταν ένα τμήμα της συλλογικής μας μνήμης. Ήταν σα μια ταινία επιστημονικής φαντασίας, τοποθετημένη σε ένα δυστοπικό μέλλον, στο οποίο επιστήμονες «ξήλωναν» τις νεανικές μνήμες των ανθρώπων.

Ο τελευταίος ήχος που άκουσα, με ξένισε. Δε μπορούσα να αντιληφθώ με σιγουριά, αν ήταν ο σκουριασμένος μεντεσές της πόρτας που παλλόταν κλείνοντας, ή ο επιθανάτιος ρόγχος ενός «νυχτερινού οικοσυστήματος» που ο χρόνος το είχε αλώσει.

Αναστροφή στο φανάρι και επιστροφή στον Πειραιά. Αφήνουμε πίσω μας, τα ωραιότερα χρόνια μας. Σε μια έξαρση φαντασίας, βλέπω διάφορες σεπτές μορφές, να αιωρούνται πάνω από τη μαρκίζα. Είναι όλοι οι «σκυλάδες» της χρυσής εποχής που μας αποτίουν το ύστατο χαίρε. Με τις βάτες ψηλά, τα πουκάμισα μισοκουμπωμένα, τείνουν ψηλά τη δεξιά χείρα τους, κρατώντας ένα ποτήρι Chivas, σημαίνοντας έτσι τον δικό τους «αποχαιρετισμό στα όπλα». Στην υγειά σας, αλάνια …

Μέσα μου δίνω μια υπόσχεση : Δε θα τους ξεχάσω ποτέ. Θα τους θυμάμαι γιʼαυτό που ήταν, αλλά και γιʼαυτό που δε θα ξαναγίνουν ποτέ.

Κεφάλαιο 11ο : Συναισθηματικός απολογισμός.

Σκεφτείτε την παρακάτω εικόνα : Ένας αγαπημένος σας φίλος, με τον οποίο έχετε περάσει αξέχαστες στιγμές, μαθαίνετε ότι είναι βαριά άρρωστος και του απομένει ελάχιστη ζωή.

Το δίλλημα είναι μεγάλο. Από τη μία, δε θέλετε να τον δείτε. Θέλετε να κρατήσετε στο μυαλό σας, μια εικόνα άφθαρτη, ηρωική. Να τον θυμάστε ως κάτι εξέχων και όχι ως κάτι αδύναμο.

Από την άλλη, θέλετε να είστε εκεί, στα τελευταία του. Δίπλα. Ως φόρο τιμής, στα όσα ζήσατε. Ακόμα και στην παρακμή του, να κλέψετε όσες παραπάνω στιγμές μπορείτε. Και να διασκεδάζετε, αληθινά μεν, αλλά καταπνίγοντας τη λύπηση που νοιώθετε, επειδή είναι «η στερνή φορά».

Κάπως έτσι, ήταν τα συναισθήματα που βιώσαμε στη ΝΕΦΕΛΗ, εκείνη τη νύχτα.

Εντούτοις, ακόμα και στα «στερνά» τους, τα σκυλάδικα δείχνουν τα δόντια τους. 20 άτομα (3 ½ παρέες είμασταν, όλοι και όλοι), σε ένα άδειο μαγαζί, κάναμε περισσότερο και αυθεντικότερο κέφι, απʼότι στο πιο «φινετσάτο» μαγαζί της παραλιακής. Τα λαικά είδωλα, παρά τα «χιλιόμετρα» που έχουν γράψει, και την εμφανή κούρασή τους, μας δώσανε πολλά.

Βέβαια, συγκρίνοντας την συγκεκριμένη νύχτα, με παλιότερες που είχαμε ζήσει, στο ίδιο μαγαζί, ένα συναίσθημα χαρμολύπης μας κυρίευσε. Είχαμε την τύχη, να γνωρίσουμε τα σκυλάδικα, στην ακμή, στην παρακμή τους, και τώρα στο τελείωμά τους.

Κεφάλαιο 12ο : Μια πρόβλεψη.

Πόσοι από εσάς, δε θυμούνται το φαινόμενο «ελληνικές βιντεοταινίες» ; Στην ακμή τους, εισήλθαν σε κάθε ελληνικό νοικοκυριό. Μόλις όμως ολοκλήρωσαν τον κύκλο τους, χλευάστηκαν ως «ντεμοντέ κιτς υποκουλτούρα, απευθυνόμενη σε μάζες χαμηλής αισθητικής». Για περίπου μια δεκαετία, ξεχάστηκαν και όμως στις μέρες μας έχουν γίνει πάλι της μόδας. Τα πρώην «σκουπίδια» βγήκαν από την αφάνεια και απέκτησαν το δικό τους νέο κοινό.

Θα τολμήσω μια πρόβλεψη. Το ίδιο ακριβώς θα συμβεί και με τα σκυλάδικα. Τραγούδια, τραγουδιστές και μαγαζιά. Σήμερα τα άστρο τους έχει σβήσει, αλλά σε κάμποσα χρόνια, κάποιοι θα τα ανακαλύψουν, θα τα αναγνωρίσουν και θα τα λατρέψουν εκ νέου.

Μια αφιέρωση καρδιάς (που λέει και ο Τερζής) :

Θα ήθελα να αφιερώσω αυτό το κύκνειο άσμα, στους φίλους μου τους Χάρηδες, που δέχθηκαν να με συνοδέψουν στην ξεχωριστή αυτή έξοδο. Με βάση το προηγούμενο «ιστορικό εξόδων» που μας δένει, αποδείχτηκαν ως οι ιδανικοί συνοδοιπόροι, με τους οποίος έκλεισα ένα κεφάλαιο από τη ζωή μου.

Υ.Γ. : Ευχαριστώ πολύ τον φίλο "stayros" για τις "στοχευμένες" οδηγίες του, χωρίς τις οποίες, ακόμα θα έψαχνα.

ΦΩΤΟ-ΛΕΠΤΟΜΕΡΕΙΕΣ :

Λεπτομέρειες από τον εσωτερικό διάκοσμο :

1: Υπερμεγέθες καραβάκι, με επίστρωση κοχυλιών. Αν και αφόρητα κιτς, μας ταξιδεύει στη γλυκειά δεκαετία του 80'.

2: Επάργυρη εικόνα Παναγιάς. Για να πάει καλά το μαγαζί, ή για να προστατεύει όσους παραγγείλουν ουίσκυ ;

3: Παλιός γκαζοντενεκές λαδιού. Έχει ανοιχτεί από πάνω και χρησιμοποιείται ως αυτοσχέδιο καλαθάκι αχρήστων.

attachment.php


Η πιό "καθαρή διασκέδαση" γίνεται σε μαγαζιά με "βρώμικες καρέκλες".

Προς αποφυγή παρανοήσεων : Η καρέκλα ήταν ΗΔΗ έτσι, ΠΡΙΝ κάτσουμε. Και ΟΛΕΣ οι καρέκλες, όχι μόνο η δικιά μου.

attachment.php


"Προχωρημένο" τασάκι : "Πλακάκια μπάνιου ΛΑΚΙΩΤΗΣ, τώρα σε Περιστέρι, Παλλήνη, Ασπρόπυργο, Καλαμάτα".

attachment.php
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
exetlaios είπε:
Υ.Γ. : Ευχαριστώ πολύ τον φίλο "stayros" για τις "στοχευμένες" οδηγίες του, χωρίς τις οποίες, ακόμα θα έψαχνα.
Να 'σαι καλα Εξετλαιε,σε ευχαριστω...:[

Αν και δεν νομιζω οτι εκανα κατι το τρομερο,απλα ετυχε να γνωριζω το μαγαζι

αφου περνουσα σχεδον καθημερινα απο εκεινο το σημειο. #)

Χαιρομαι που καταφερες και το βρηκες και περασες και καλα! :D

Μια απορια μονο...

Αυτος στην 3η φωτο ειναι ο Καμπουριδης?????!!!!!!!!! :eek: :augenrollen:

Αλλιως τον θυμαμαι... :xm:
 
stayros είπε:
Να 'σαι καλα Εξετλαιε[
Εχετλαίος ! :)

stayros είπε:
Μια απορια μονο...Αυτος στην 3η φωτο ειναι ο Καμπουριδης?????!!!!!!!!! :eek: :augenrollen:

Αλλιως τον θυμαμαι... :xm:
Με τα άσπρα μαλλιά, το μαύρο πουκάμισο και τα μπλε μάτια ; Αυτός είναι.
 
Exetlaios νομίζω ότι σήμερα έκανες μια εξομολόγηση στα μέλη του φόρουμ. Παρότι δεν είμαι φαν τύπου εν λόγω είδους, γράφω ένα μεγάλο RESPECT.

Τώρα για το ενδεχόμενο που θέτεις σχετικά με την επαναφορά των εν λόγω μαγαζιών, έχω αμφιβολία αν θα πραγματοποιηθεί και αυτό γιατί τα σκυλάδικα τα έκαναν οι άνθρωποι και δυστυχώς οι αυτοί οι τύποι ανθρώπων δεν πρόκειται να ξανά υπάρξουν. Τα σκυλάδικα ήταν προϊόν της εποχής τους. Όσο για τις ταινίες του 80 για κάνε το πείραμα και ρωτά ανθρώπους κάτω από τα 25 "ποιός είναι ο μπίλιας ;"
 
Τι «πένα» είναι αυτή ρε συ…

Δεν το μπορώ το συγκεκριμένο είδος μουσικής αλλά το είδα με συμπάθεια μόνο και μόνο από την περιγραφή :) "Ποίηση του σκυλάδικου".

Να είσαι καλά exetlaios :)
 
foutix είπε:
για το ενδεχόμενο που θέτεις σχετικά με την επαναφορά των εν λόγω μαγαζιών, έχω αμφιβολία αν θα πραγματοποιηθεί και αυτό γιατί τα σκυλάδικα τα έκαναν οι άνθρωποι και δυστυχώς οι αυτοί οι τύποι ανθρώπων δεν πρόκειται να ξανά υπάρξουν. Τα σκυλάδικα ήταν προϊόν της εποχής τους. Όσο για τις ταινίες του 80 για κάνε το πείραμα και ρωτά ανθρώπους κάτω από τα 25 "ποιός είναι ο μπίλιας ;"
Καλά, δεν περιμένω ότι ξαφνικά σε κάποια χρόνια, θα γνωρίζουν όλοι τον ΤΑΚΗ ΑΝΘΗ, το ΓΙΑΝΝΗ ΒΛΑΣΣΗ, τον ΤΑΚΗ ΚΑΤΣΑΝΗ, τον ΝΙΚΟ ΕΥΘΥΜΙΑΔΗ, ή τον ΑΝΤΩΝΗ ΛΟΡΕΤΖΟ.

Απλά, θα αποκτήσουν το δικό τους καλτ κοινό.

Και λέγοντας "καλτ", αναφερόμαστε εξ'ορισμού σε ένα μικρό αλλά φανατικό κοινό.

Μπορεί να μην ξέρουν όλοι οι σημερινοί εικοσάρηδες το ΡΟΔΑ, ΤΣΑΝΤΑ ΚΑΙ ΚΟΠΑΝΑ, αλλά σίγουρα το ξέρουν κάποιοι.

Και ενώ όλοι είχαν ξοφλημένες τις βιντεοταινίες, κάποιοι λίγοι φανατικοί, διατηρούν ακόμα τη "μνήμη" (παρόλο που δε βίωσαν εκείνη την εποχή).

Αυτό προβλέπω (ή έστω "ελπίζω") ότι θα γίνει και με τα σκυλάδικα.
 
Νομίζω πως έχεις δίκιο πως θα γίνουν κάποτε cult (αν δεν είναι ήδη). Μπράβο για την εξομολόγηση επίσης.

Από την δική μου σκοπιά όμως θα πω "επιτέλους τέλος" όπως και για κάθε τι που κάνει τα μάτια μου να πονάνε! Γούστα είναι αυτά...
 
Ποτέ δεν υπήρξα θιασώτης του συγκεκριμένου είδους, ενώ σε πιο μικρές ηλικίες μπορεί να το χλεύαζα κι εγώ με την σειρά μου, αλλά ομολογώ ότι κρύβει μια δική του αυθεντικότητα και μια εποχή που στιγμάτισε πολύ κόσμο! Εάν αυτό είναι καλό ή κακό δεν είμαι εγώ αυτός που θα το κρίνει, αλλά σίγουρα είναι ένα είδος για το οποίο νομίζω πως υπάρχουν αρκετοί που θα μιλάνε με νοσταλγία! Πολύ ωραία κατάθεση ψυχής και παρουσίαση ενός απ' τους τελευταίους, ίσως, χώρους που φιλοξενούσε και φιλοξενεί ακόμη τη μουσική αυτή!! Τους καλλιτέχνες δεν τους γνωρίζω, οπότε δε μπορώ να πω και πολλά... Μια παρατήρηση. Το "Haig" δεν είναι εκτός εποχής ή "έπαιζε" από τότε; Μήπως έπρεπε να παραγγείλετε ένα άλλο ουισκάκι για να είστε μέσα στο "κλίμα";
AddEmoticons_blink.gif
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Αν και εγω συγκαταλεγομαι σε αυτους που δεν μπορουν το συγκεκριμενο ειδος μουσικης,δεν μπορω παρα να πω ενα τεραστιο respect για το απιστευτο ποστ απο τον exetlaio!Ισως το καλυτερο ποστ του στο φορουμ!!Και παλι respect για την απιστευτη περιγραφη :bow: :clap: :clap: :clap:
 
Ειναι περιττο να πω οτι ο Εχετλαιος ειναι το κρυφό (?) ταλέντο του Retromaniax όσον αφορά παρουσιάσεις/σχολιασμούς/μελέτες/αναλύσεις/ηθογραφίες. Για μια ακόμα φορά έδωσε ρέστα με αυτή του την bloggική του κατάθεση.

Και για να γειώσω το αρχικό σου ποστ: ποτέ μη λες ποτέ. Σε ένα μήνα, σε ένα χρόνο, θα ξαναπας σε κάποιο σκυλάδικο :D
 
Πολύ καλή παρουσίαση !

Στο περιθώριο, αναφέρω ότι αυτές τις μέρες μετατρέπεται σε σούπερ μάρκετ το γνωστό και μη εξαιρεταίο "Παβίλλιον" στο Κάτω Χαλάνδρι, ενώ με τα δόντια, και χωρίς τα πολύ μεγάλα ονόματα, κρατάει το, μεταλλικό πλέον εδώ και λίγα χρόνια, κι από την απέναντι μεριά της Μαραθωνος, "Mon Repo".
 
Δεν την αντέχω τη νύχτα....πλέον. Επιπροσθέτως, αυτό το είδος της διασκέδασης ποτέ δε με γέμιζε. Ντάξει, γούστα είναι αυτά. Το γράψιμό σου πάντως είναι τέτοιο που μ΄εβαλε στο πετσί σου! Να πω την αμαρτία μου, εκτός του Καμπουρίδη, κανέναν από τους αλλους δεν ήξερα :D .
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ρε Κωνσταντινε..ανατριχιασα ρε φιλε. Το διαβασα ηδη τρεις φορες.
 
Εχετλαίε, πραγματικά απόλαυσα την κατάθεση ψυχής σου παρότι δεν με εκφράζει το συγκεκριμένο είδος λαϊκής μουσικής...

Ο τρόπος γραφής σου δίνει ως αποτέλεσμα ένα πραγματικό "Έπος"!!! Respect!!!

Πολύ θα ήθελα κι εγώ κάποια μέρα ως "38άρης, με οικογένεια και σταθερή δουλειά, ο οποίος κοιμάται ήσυχα τα βράδια" όπως κι εσύ, να ξαναγυρίσω στα μέρη που αγαπούσα, με την παρέα μου, για το "κύκνειο άσμα" μιας ξένοιαστης εποχής που ποτέ πια δεν θα ξανάρθει...
 
Πολύ θα ήθελα κι εγώ κάποια μέρα ως "38άρης, με οικογένεια και σταθερή δουλειά, ο οποίος κοιμάται ήσυχα τα βράδια" όπως κι εσύ, να ξαναγυρίσω στα μέρη που αγαπούσα, με την παρέα μου, για το "κύκνειο άσμα" μιας ξένοιαστης εποχής που ποτέ πια δεν θα ξανάρθει...
Σε αυτές τις λέξεις ο vag συμπυκνώνει όλο το ζουμί. Τώρα σε οτι αφορά το θέμα που άνοιξα για την επαναφορά στο μέλλον κάποιων τρόπων ζωής ας το αφήσουμε στον μελλοντικό ρετρομανιακο να το αναλύσει. Άλλωστε σε αυτό το τοπικ είναι αμαρτία να ξαστοχούμε από το βασικό θέμα που έχει περιγράψει τόσα γλαφυρά και όμορφα ο exetlaios
 
Εξαιρετικό κείμενο από τον συνήθη ύποπτο. Μου θύμισε λίγο το τελευταίο Ρόκυ, όπου ο ήρωας θέλει να κάνει μια τελευταία επιστροφή για να κλείσει οριστικά ένα κομμάτι της ζωής του....
 
Aπίστευτος Κωσταντίνε. Διαβάζω και ξαναδιαβάζω το πόστ και δεν το χορταίνω.
 
Πίσω
Μπλουζα