Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο (1963)

Αρμαγεδών

RetroDB Feeder
Joined
7 Φεβ 2021
Μηνύματα
1.214
Αντιδράσεις
3.431
Τύφλα να 'χει ο Μάρλον Μπράντο.png

Σκηνοθεσία: Ορέστης Λάσκος.
Σενάριο: Ναπολέων Ελευθερίου.
Μουσική: Χρήστος Μουραμπάς.
Παραγωγή: Κώστας Στράντζαλης.

Πρωταγωνιστούν: Θανάσης Βέγγος, Κώστας Κακκαβάς, Ντίνα Τριάντη, Περικλής Χριστοφορίδης, Έφη Οικονόμου, Ζαννίνο, Άγγελος Θεοδωρόπουλος, Αθηνά Μερτύρη, Χριστίνα Αποστόλου.

Υπόθεση: Ο Στέφανος Αυγερινός είναι ένας ασήμαντος υπάλληλος του ληξιαρχείου Αθηνών, με ελάχιστες κατακτήσεις στο γυναικείο φύλο. Ενώ πλησιάζει η καλοκαιρινή του άδεια, η συνάδελφός του, Αντιγόνη, του προτείνει να πάει διακοπές στον Πόρο. τόπο καταγωγής της, και να μείνει στο ξενοδοχείο "Η Χρυσή Αυγή", και του λέει μάλιστα πως θα τους τηλεγραφήσει για να τον περιποιηθούν. Στο πλοίο για τον Πόρο, ο γνωστός ποιητής και καρδιοκατακτητής Στέφανος Αυγερινός, βάζει στοίχημα με έναν φίλο του ότι τις γυναίκες τις ρίχνει με την προσωπικότητά του και όχι με το όνομά του. Όταν γνωρίζονται με τον "ασήμαντο" Αυγερινό, του συστήνονται με ψευδή στοιχεία, με αποτέλεσμα όταν το πλοίο να φτάσει στον Πόρο, ο "άγνωστος" ληξίαρχος θα καταλήξει να καταδιώκεται από ορδές ερωτευμένων γυναικών, οι οποίες πιστεύουν ότι είναι ο ποιητής.

Σχόλια: Έξυπνη και ξεκαρδιστική κωμωδία, η οποία βασίζεται στο θεατρικό "Ο Καρδιοκατακτητής" του Ναπολέοντος Ελευθερίου. Η βασική γραμμή της ιστορίας στήνεται από τις πρώτες στιγμές της ταινίας, ενώ δεν υπάρχουν περιττές σκηνές. Αν και μικρή σε διάρκεια, μόλις 1 ώρα και 10 λεπτά, έχει γρήγορη ροή, με αποτέλεσμα ο θεατής να μην βαριέται. Γυρισμένη σε ένα πανέμορφο μέρος, ο Βέγγος καταδιώκεται από διάφορες "θαυμάστριες" του, με τραγελαφικά αποτελέσματα. Στο τέλος, η παρεξήγηση λύνεται ομαλά, με τις απαραίτητες εξηγήσεις. Εξαιρετικοί όλοι οι ηθοποιοί στους ρόλους τους, με προεξάρχοντα, εννοείται, τον αξέχαστο Θανάση μας, ενώ ο Κώστας Κακκαβάς πείθει ως γόης και καρδιοκατακτητής. Πολύ καλός σε έναν "συνηθισμένο", γι' αυτόν, ρόλο του "κακού", ο Ζαννίνο, υποδύεται τον ζηλιάρη Αγαθοκλή Καραμουρτζούκο, ο οποίος ζηλεύει παθολογικά την αγαπημένη του και στο τέλος είναι η αφορμή για τη λύση της παρεξήγησης. Αν και φτωχή, πολύ καλή η σκηνοθεσία του Ορέστη Λάσκου, ενώ ο Χρήστος Μουραμπάς ντύνει με πολύ ωραίο soundtrack την ταινία.
 
φυσικα και πειθει ως γοης και καρδιοκατακτης ο κυριος κακαβας αφου ηταν και στην πραγματικοτητα
 
Καλά Χριστούγεννα με υγεια :cool:

 
Ανοιξη του 1964 αποκλειεται να γυριστηκε η ταινια διοτι εκανε πρεμιερα Σεπτεμβριο του 1963.
 
Τόσα έργα εγκαινιάζονται και τους κόβουν την κορδέλλα πριν είναι έτοιμα, γιατί όχι κι αυτό το έργο?
 
Μια από τις αγαπημένες μου ταινίες!!! Αν την πετύχω στην TV δεν την χάνω ποτέ και την έχω και ψηφιακά! Γενικά λατρεύω τον Θανάση Βέγγο. Όποτε αισθανθώ στενάχωρα "χτυπάω" ένα ΘΒ και έρχομαι στα ίσια μου!

Αγαπημένη μου σκηνή είναι η σκηνή του πάρτυ στο ξενοδοχείο, όταν ο Στέφανος Αυγερινός - Θανάσης Βέγγος απαγγέλει το ποίημα από τα νεανικά του χρόνια και "τρώει" τον πραγματικό ποιητή ...κλαίω!!!

 
Τι να πει κανείς για αυτόν τον μέγιστο κωμικό μας, που μας συντροφεύει τόσα χρόνια με τις ανεπανάληπτες ταινίες του. Ότι και να αναφέρει κανείς θα τον αδικήσει γιατί ο όγκος της ηθοποιίας του, του ασύγκριστου κωμικού του ταλέντου και κυρίως του πανανθρώπινου και αδαμάντινου χαρακτήρα του, σε ισοπεδώνει και αναγκάζεσαι σε βαθιά υπόκλιση και σεβασμό.
Ανεπανάληπτες οι ατάκες του στην ταινία, που σε κάνει να πιστεύεις ότι απλά παίζει αυτός, είναι μαζί πρωταγωνιστής, πρώτοι και δεύτεροι ρόλοι μαζί και μετά ακολουθούν όλοι οι άλλοι! Επική η σκηνή με το ολόσωμο ριγέ μαγιώ όταν τον φιλάει η Αποστόλου και τον στέλνει στα ουράνια και στην θάλασσα μαζί!
Πάρτε μαθήματα ρε ηθοποιοί και κωμικοί της πλάκας που μου έχετε υφάκι χιλίων καρδιναλίων γιατί κάνατε ένα εξώφυλλο και νομίζατε ότι γίνατε κάποιοι. Ο θόρυβος που νομίζετε ότι προκαλείτε δεν είναι από την αποδοχή (εδώ γελάνε) που νομίζετε ότι έχετε, αλλά από τα εκκωφαντικά και ξεκαρδιστικά γέλια απαξίωσης σας από το κοινό. Την ίδια στιγμή που στο ίδιο κοινό ο Θανάσης μας, χάρισε άπειρες στιγμές γέλιου εγκάρδιας αποδοχής.
 
Την ξαναείδα. Πόσο αστεία ταινία! ( και ολίγον πρόχειρη σκηνοθετικά) . Από τις λίγες φορές που το σεναριο ξελασπωνει τη σκηνοθεσία, συνήθως βλέπουμε το αντίθετο.
Για μένα είναι σίγουρα από τις καλύτερες του Βέγγου μαζί με τον Ηλία, τη Βασίλισσα και τον Παπατρεχα, και η καλύτερη του αιωνίου ζεν Κακαβα, που κινηματογραφικα αδίκησε πολύ τον εαυτό του παίζοντας πολλές δευτεροτριτες ταινίες. ( τον ανέφερα κι αλλού σήμερα τον Κακαβα και θα χει λοξυγκα) .
 
και ολίγον πρόχειρη σκηνοθετικά) . Από τις λίγες φορές που το σεναριο ξελασπωνει τη σκηνοθεσία, συνήθως βλέπουμε το αντίθετο.
Σε αυτό οφείλω να συμφωνήσω! Πραγματικά, το σενάριο ήταν τέλειο και όλοι οι ηθοποιοί έπαιξαν άψογα τους ρόλους τους, καλύπτοντας την κακή σκηνοθεσία του "σκηνοθέτη των μεγάλων επιτυχιών" Ορέστη Λάσκου. Επίσης, το μοντάζ έχει κάποια θεματάκια και γενικά σαν ταινία πάσχει από παραγωγή.

Βέβαια, οι ταινίες σε παραγωγή Στράντζαλη παρά τους μεγάλους συντελεστές και τα ωραία σενάρια έπασχαν στο θέμα της παραγωγής, και αυτό γίνεται αντιληπτό από το ότι δεν υπήρχε ταυτόχρονη φωνοληψία αλλά οι διάλογοι έμπαιναν στο post production. Παρ' όλ' αυτά, οι ταινίες αυτές είναι αξέχαστες.
 
Χτες η Σμαράγδα καθώς βρήκε τον δολοφόνο έλεγε αυτό το ποίημα με το ποταμάκι του Στέφανου αυγερινου
 
Πίσω
Μπλουζα