Υπάρχει λόγος που κανείς δεν αναφέρει τα Myst ?

billy είπε:
Δεκτό το "disclaimer" που μπήκε στην αρχή, παρ' όλα αυτά όμως θα ήθελα σε μερικά σημεία να κάνω ορισμένες επισημάνσεις, ενώ εχω και μία απορία:
Καταρχάς, η υπόθεση περί "στατικών εικόνων" δεν ισχύει - τουλάχιστον στην περίπτωσή μου. Και αυτό διότι adventures με στατικές εικόνες έπαιζα απο τον καιρό των text adventures, μέχρι και αργότερα, στην icon driven / point & click εποχή.

Επιπλέον, ορισμένα απο τα adventures τα οποία αναφέρθηκαν (π.χ. το Day of the tentacle που κυκλοφόρησε την ίδια χρονιά με το Myst) δεν είχαν προλάβει να γίνουν "κλασσικά" (πόσο μάλλον... "διαχρονικά"), ώστε να σταθούν ως αφορμή για να δω με "μισό μάτι" ένα παιχνίδι σαν το Myst.
Εχεις δικιο, επρεπε να τονισω τους κλασικους και πρωτοπαραδοτους σε κλασικους και μετεπειτα φιλους του ειδους.

Οντως παικτες του χωρου, οπως εσυ, οπου ξεκινησατε και γαλουχηθηκατε με τα πρωιμα adventures, οπου ειχαν απλα κειμενο και ανυπαρκτο ηχο, δεν ηταν σε καμια περιπτωση προβλημα οι σουρεαλιστικες στατικες εικονες του Myst.

Πραγματι το Day of the tentacle κυκλοφορησε κοντα, αλλα εδω διαφερει σε καποια σημεια. Ηταν καθαρη εξελιξη και βελτιωση της αγαπημενης, πετυχημενης και αποδεκτης συνταγης των adventures, αλλα και ειχε πρακτικα πετυχει πριν καλα καλα κυκλοφορησει. Ειχε και φοβερη αποδοχη, τοσο σε πωλησεις και βαθμολογιες, οσο και σαν παιχνιδι για ολα αυτα που πηρε και αφησε.

Το ζητημα με το Myst, οπως το καταλαβαινω εγω θα το αναλυσω λιγο παρακατω. Φυσικα και δεν το αποπηραν ολοι, ουτε πιστευω πως ειναι κακος τιτλος.

billy είπε:
Ούτε φυσικά είμαι τόσο αρνητικός, ώστε να απορρίπτω οποιοδήποτε παιχνίδι adventure δεν ακολουθεί αυστηρά την πεπατημένη. (αν ήταν έτσι, θα γκρίνιαζα όταν πρωτοείδα τα adventures εταιριών όπως π.χ. η Lucas τα οποία "παρρέκλιναν" απο τον "ορθό δρόμο" του καθαρού text - πράγμα που δεν έκανα).
Και ομως, υπαρχει μπολικος κοσμος που δεν αποδεχτηκε την υπαρξη και προσθηκη λεπτομερων γραφικων και ηχου απο τοτε, οπου παραμενουν σκληροπυρινικοι σε αυτη την θεση μεχρι και σημερα!

Το ζητημα με τα παιχνιδια κειμενου, αλλα και τα επομενα, προ-Myst παιχνιδια ηταν οτι αξιοποιουσαν τις ιδεες των δημιουργων τους, με την υπαρχουσα τεχνολογια διχως να συμβιβαστουν. Η τουλαχιστον, μπορεσαν να συμβιβαστουν σε ενα επιπεδο οπου οι τιτλοι φαινοντουσαν ομορφοι και λειτουργουσαν καλα. Το Myst περπατησε σε περιεργα μονοπατια με την επιστροφη των στατικων οθονων, οπου κακα τα ψεματα η χαμηλη αναλυση των εικονων του δεν φαινοταν ουτε και στεκεται ομορφα απεναντι σε προγενεστερα παιχνιδια του ειδους.

Φυσικα και παλι το Myst δεν ηταν ουτε το πρωτο, αλλα ουτε και το τελευταιο παιχνιδι που επεσε σε αυτη την "παγιδα".

billy είπε:
Tώρα, η απορία για την οποία έγραψα παραπάνω, είναι η εξής:
Καταλαβαίνω ποιοί είναι οι "περιστασιακοί" adventurers που δεν τους άρεσε το παιχνίδι.

Επίσης νομίζω ότι καταλαβαίνω ποιοί είναι οι "κλασσικοί και πατροπαράδοτοι". (υποθέτω όσοι σαν και εμένα, ξεκίνησαν με text adventures - αν και υπήρχαν πολλοί τέτοιοι που, αντίθετα απο εμένα, το Myst τους άρεσε !!)

Αυτό που δεν καταλαβαίνω είναι, ποιοί ακριβώς είναι οι "σκληροί" του είδους, που λάτρεψαν το παιχνίδι. (?)
Νομιζω πως τα εξηγησα παραπανω καλα, πιστευω σε εκεινη την φαση πως οι παικτες οπου τουλαχιστον εμβαθυναν στη περιοδο οπου τα adventures ειχαν ηδη ηχο / μουσικη αλλα και εμπλουτισμενο γραφικο περιβαλον, ειχαν τις μεγαλυτερες πιθανοτητες να τους κακοφανει το Myst. Σε καμια περιπτωση δεν ηταν ολοι ετσι, αλλα ναι πιστευω πως υπηρχε ( υπαρχει; ) πολυ σημαντικος αριθμος που το ειδε ετσι.

Για τους σκληρους του ειδους, φανταζομαι ανθρωπους σαν τους κυριους Τσουρινακη και Κρατσα, οπου ξεκοκκαλιζουν και δαμαζουν τον μεγαλυτερο αριθμο απο adventures κτλ.

Να πω καπου εδω, πως το παιχνιδι το ειχα στις γιορτες του Δεκεμβρη εκεινου του ετους, απο μια ξαδελφη μου οπου ζητημα ειναι να εχει ασχοληθει με το Tetris. Τοσο τεραστιο ονομα ειχε κανει το Myst στην εποχη του. Βεβαια μου πηρε σχεδον μια δεκαετοια να το τελειωσω για μια πληθωρα λογων, αλλα δεν με απογοητευσε.

Τελος, γινομαι κουραστικος, αλλα πρεπει να ξαναναφερω το ποσο υπεροχη μουσικη εχει το Myst, κατι που δεν ακουγεται δυστυχως συχνα για την ποιοτητα της ηχητικης επενδυσης του.

[video=youtube;VVdfgFr2-EU]

 
Getta Robo είπε:
Και ομως, υπαρχει μπολικος κοσμος που δεν αποδεχτηκε την υπαρξη και προσθηκη λεπτομερων γραφικων και ηχου απο τοτε, οπου παραμενουν σκληροπυρινικοι σε αυτη την θεση μεχρι και σημερα!


Εντάξει, αλλά τι σημαίνει αυτό;

"Σκληροπυρηνικοί" που θέλουν μόνο κείμενο/parser πάντα θα υπάρχουν, αλλά εγώ δεν είμαι τέτοιος. Οπως έγραψα και παραπάνω, δέχτηκα άνετα το πέρασμα των adventures απο text, σε point & click. To Myst όμως δεν μου άρεσε.

Σε κάποιους άλλους όμως ακριβώς σαν και εμένα, το παιχνίδι άρεσε !! Οπως σωστά είπε η Κambia και ο Other_R, με το Myst υπάρχει σίγουρα θέμα "love or hate", χωρίς κάποια ειδική "φόρμουλα" εξήγησης του γιατί σε κάποιους αρέσει ή όχι. (σε αυτό το σημείο να πω ότι δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με γρίφους που φέρνουν προς puzzles. Ανετα μπορώ να παίξω ακόμα και παιχνίδι που να έχει μόνο puzzles - όπως π.χ. το Fool's Errand)

Getta Robo είπε:
Το Myst περπατησε σε περιεργα μονοπατια με την επιστροφη των στατικων οθονων, οπου κακα τα ψεματα η χαμηλη αναλυση των εικονων του δεν φαινοταν ουτε και στεκεται ομορφα απεναντι σε προγενεστερα παιχνιδια του ειδους.
Μισό λεπτάκι, γιατί πάλι δεν ισχύουν κάποια πράγματα.

Καταρχάς, οι στατικές εικόνες δεν είχαν λείψει για να "επιστρέψουν" με το Myst. Yπήρχαν και σε "πρόσφατα" adventures της εποχής, όπως π.χ. τα Gateway II, Eric the unready, κ.α.

Eπίσης, σχετικά με την ποιότητα των εικόνων, oμολογώ πως με "κούφανες" λιγάκι. :D

Oχι μόνο δεν θεωρούνταν χαμηλής ποιότητας, αλλά τα υπέροχα γραφικά του Myst ήταν απο τα μεγάλα "ατού" του παιχνιδιού όταν κυκλοφόρησε !!

Getta Robo είπε:
πιστευω σε εκεινη την φαση πως οι παικτες οπου τουλαχιστον εμβαθυναν στη περιοδο οπου τα adventures ειχαν ηδη ηχο / μουσικη αλλα και εμπλουτισμενο γραφικο περιβαλον, ειχαν τις μεγαλυτερες πιθανοτητες να τους κακοφανει το Myst.
Eπέτρεψέ μου να σταθώ πάλι εδώ, διότι κάτι δεν μου "κολλάει".

Αν όπως λες αυτοί που είχαν τις περισσότερες πιθανότητες να τους κακοφανεί το Myst ήταν όσοι εμβάθυναν σε άλλα adventures με ήχο/μουσική και εμπλουτισμένο γραφικό περιβάλλον, για ποιό λόγο συνέβη (αν συνέβη) αυτό, εφόσον το Myst είχε τέλεια graphics και καλή μουσική επένδυση & εφφέ;

Getta Robo είπε:
Για τους σκληρους του ειδους, φανταζομαι ανθρωπους σαν τους κυριους Τσουρινακη και Κρατσα, οπου ξεκοκκαλιζουν και δαμαζουν τον μεγαλυτερο αριθμο απο adventures κτλ.
Οκ, thanks για την διευκρίνηση.

Εγώ φυσικά δεν έχω την πείρα του Αντρέα, υπάρχει όμως τουλάχιστον ένας adventurer της ομάδας των "σκληρών" (ο Aλκης) που επίσης "ξετινάζει" adventures, και όμως το Myst δεν του αρέσει !!

Προσωπικά λοιπόν πιστεύω πως δεν υπάρχει κάποια "standard" formula για να εξηγηθεί γιατί το παιχνίδι σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι.

Ο καθένας έχει τους δικούς του λόγους - οι οποίοι είναι είτε περισσότερο, είτε λιγότερο εύκολο να εξηγηθούν.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Σε αρκετούς δεν αρέσει το είδος. Το θεωρούν "υποδεέστερο" adventure και το βασικό αίτιο που τελείωσε μία συγκεκριμένη εποχή (την βέλτιστη κατ΄αυτούς) του είδους.

Προσωπικά και αδιαφορώντας εντελώς για τα θεωρητικά, μου αρέσουν. Βασικός λόγος που μου αρέσαν ήταν ότι είχαν ελάχιστους διαλόγους και ενδιαφέροντες γρίφους.

Πλέον δεν ασχολούμαι μαζί τους, ασχολούμαι όσο μπορώ και μου επιτρέπει ο περιορισμένος χρόνος που έχω με νέα adventures (με τα οποία μπορώ να περάσω πιο ωραία από το να ξαναπαίζω myst ή άλλα της εποχής)

Βέβαια, ξεκίνησα τις προάλλες το gabriel knight 1 (remastered), αλλά μάλλον στο gaming ισχύει τελικά η άρνηση μου στο "ξαναζεσταμένο adventure" και δεν το βλέπω να προχωράει.
 
Συγνωμη για την τεραστια καθυστερηση που διαβαζω την απαντηση σου φιλτατε billy αλλα μολις την ειδα!

billy είπε:
Εντάξει, αλλά τι σημαίνει αυτό; "Σκληροπυρηνικοί" που θέλουν μόνο κείμενο/parser πάντα θα υπάρχουν, αλλά εγώ δεν είμαι τέτοιος. Οπως έγραψα και παραπάνω, δέχτηκα άνετα το πέρασμα των adventures απο text, σε point & click. To Myst όμως δεν μου άρεσε.

Σε κάποιους άλλους όμως ακριβώς σαν και εμένα, το παιχνίδι άρεσε !! Οπως σωστά είπε η Κambia και ο Other_R, με το Myst υπάρχει σίγουρα θέμα "love or hate", χωρίς κάποια ειδική "φόρμουλα" εξήγησης του γιατί σε κάποιους αρέσει ή όχι. (σε αυτό το σημείο να πω ότι δεν έχω κάποιο ιδιαίτερο πρόβλημα με γρίφους που φέρνουν προς puzzles. Ανετα μπορώ να παίξω ακόμα και παιχνίδι που να έχει μόνο puzzles - όπως π.χ. το Fool's Errand)
Με τον ορο σκληροπυρηνικοι, εννοω τους συγκεκριμενους και για τον συγκεκριμενο χωρο. Βεβαιως και υπαρχει αφοσιωμενο κοινο για μυριαδες αλλες κατηγοριες και ο καθενας με τρον τροπο του!

Καταλαβαινω τον γηπεδισμο του Myst και απο τις δυο πλευρες, δεν λαμβανω μερια για τους λογους οπου ειπα, αλλα υπαρχουν βασιμα στοιχεια και απο τις δυο "ομαδες". Η θεση μου παραμενει στο καλη ιδεα, αλλα πολυ πρωιμα υλοποιημενη. Και πολυ καλα κανεις εσυ και ο καθενας να θες να παιζεις και να απολαμβανεις "διαφορετικα" adventures και παιχνιδια γενικοτερα.

billy είπε:
Μισό λεπτάκι, γιατί πάλι δεν ισχύουν κάποια πράγματα. Καταρχάς, οι στατικές εικόνες δεν είχαν λείψει για να "επιστρέψουν" με το Myst. Yπήρχαν και σε "πρόσφατα" adventures της εποχής, όπως π.χ. τα Gateway II, Eric the unready, κ.α.
Βεβαιως και τα παιχνιδια με στατικες εικονες δεν ειχαν εκλειψει για να επιστρεψουν με το Myst, αλλα τα πετυχημενα και αγαπημενα παιχνιδια ειχαν ειχαν ηδη αρχισει να αφηνουν πολυ μακρυα αυτο το στοιχειο. Γιατι καλα και ενδιαφεροντα παραδειγματα τα Gateway 2, Eric the unready και λοιπα, αλλα παιχνιδια-σταθμοι οπως τα Indiana Jones and the fate of Atlantis, Hook, τα King's quest και δεκαδες αλλα. Οπου υπερισχουσαν στις προτιμησεις των παιχνιδαδων εναντι των "κλασικων" παιχνιδιων με στατικες εικονες. Αυτο φυσικα δεν εκανε τα υπολοιπα "κατωτερα" ετσι; Αλλα.. Η εποχη των παιχνιδιων εξελιχθηκε και προχωρησε ετσι. Οπως και συνεχισε.

billy είπε:
Eπίσης, σχετικά με την ποιότητα των εικόνων, oμολογώ πως με "κούφανες" λιγάκι. :D Oχι μόνο δεν θεωρούνταν χαμηλής ποιότητας, αλλά τα υπέροχα γραφικά του Myst ήταν απο τα μεγάλα "ατού" του παιχνιδιού όταν κυκλοφόρησε !!
Πολυ ευχαριστως να ξεκαθαρισω τι εννοω και εδω. Τελη 80 και αρχες 90, πασχιζαν ολοι να μπουν στο "τρενο" της νεας ψηφιακης εποχης. Ολοι προσπαθουσαν με τον εναν η με τον αλλον τροπο να ενσωματωσουν ψηφιακα γραφικα σχεδιασμενα εξ ολοκληρου σε υπολογιστη, στα πλαισια ολης εκεινης μοδας αλλα και μανιας μαλλον ετσι οπως ειχε γινει.

Ναι, οντως το Myst ειχε λαβει εκθαμβωτικες κριτικες κριτικες και σχολια για τον οπτικο του τομεα.

Τις αξιζε ομως;

Τοτε οι περισσοτεροι θα λεγανε ναι. Ημουν ανεκαθεν του κλασικου σχεδιου, και αυτα τα πρωιμα "ψευδοτριδιαστατα" του υπολογιστη δεν μου αρεσαν καθολου. Δεν μπορεσα να καταλαβω την ολη αυτη μανια εναντι πανεμορφων σχεδιων οπως του Indiana Jones, των Quest for glory η του Monkey island;

Δες το Dark Seed ποσο επιβλητικο και ομορφο ειναι. Σχεδια στο χερι, οχι πολλα χρωματα, σιγουρα οχι ενα γρηγορο παιχνιδι. Φαινοταν ομορφο τοτε, ειναι ομορφο μεχρι και σημερα. Ακομα και απο αλλα παιχνιδια αντιστοιχα με το Myst, η μουντιλα και τα ξεβγαλμενα χρωματα του δεν τα μπορεσα ποτε. Ισως η σχεδιαστικη γραμμη και θεωρια του να ειναι καλη, αλλα... Οχι για τοτε. Εξου και γιατι επρεπε, αλλα και αξιζε η ολικη επανεκδοση του παιχνιδιου.

billy είπε:
Eπέτρεψέ μου να σταθώ πάλι εδώ, διότι κάτι δεν μου "κολλάει". Αν όπως λες αυτοί που είχαν τις περισσότερες πιθανότητες να τους κακοφανεί το Myst ήταν όσοι εμβάθυναν σε άλλα adventures με ήχο/μουσική και εμπλουτισμένο γραφικό περιβάλλον, για ποιό λόγο συνέβη (αν συνέβη) αυτό, εφόσον το Myst είχε τέλεια graphics και καλή μουσική επένδυση & εφφέ;
Εδω υπαρχουν δυο "παγιδες". Δεν συμφωνησαν ολοι με τις αλλαγες του Myst, καθως και ο νεος (και παρα πολυς απο οτι φαινεται) κοσμος που μπηκε στο χωρο με την κυκλοφορια του, ηθελε να παιζει αντιστοιχα παιχνιδια. Η ολη κριση που αναφερει ο Alkis21 αν καταλαβαινω καλα, εχει να κανει πως με το να ικανοποιησουν τους εν δυναμη νεους adventurαδες που ξεκινησαν να παιζουν με το Myst, υπηρξαν βηματα σε περιεργα, η και λανθασμενα μονοπατια. Αυτο εξαλλου εγινε (και γινεται..) πολλακις σε πολλα αλλα ειδη παιχνιδιων πολλα χρονια τωρα.

billy είπε:
Οκ, thanks για την διευκρίνηση. Εγώ φυσικά δεν έχω την πείρα του Αντρέα, υπάρχει όμως τουλάχιστον ένας adventurer της ομάδας των "σκληρών" (ο Aλκης) που επίσης "ξετινάζει" adventures, και όμως το Myst δεν του αρέσει !!

Προσωπικά λοιπόν πιστεύω πως δεν υπάρχει κάποια "standard" formula για να εξηγηθεί γιατί το παιχνίδι σε άλλους αρέσει και σε άλλους όχι.

Ο καθένας έχει τους δικούς του λόγους - οι οποίοι είναι είτε περισσότερο, είτε λιγότερο εύκολο να εξηγηθούν.
Μακαρι να ειχα παιξει περισσοτερα adventures για να εχω μεγαλυτερη αποψη, αλλα δεν ξερω το κατα ποσο θεωρειται σκληρο το Myst απο για τα adventures. Πολλοι παντως διαβαζω πως το Myst δεν επρεπε να "οδηγησει" το ειδος σε αυτη την λογικη, εξου και το κατακρινουν. Δεν μπορω να κανω καποια συγκριση η αντιπαραθεση αφου εχω παιξει απειρως λιγοτερα adventures σε αντιθεση με τους υπολοιπους συνομιλητες.

Ο καθενας παιζει οτι τον ευχαριστει και οτι τον γεμιζει, το Myst του 1993 ωστοσο δεν μου αφησε τις εντυπωσεις και τον αντικτυπο σε σχεση με αλλα διαμαντια της εποχης του η και προγενεστερα.
 
Getta Robo είπε:
Συγνωμη για την τεραστια καθυστερηση που διαβαζω την απαντηση σου φιλτατε billy αλλα μολις την ειδα!

Προς Θεού, κανένα πρόβλημα !! :)

Getta Robo είπε:
τα πετυχημενα και αγαπημενα παιχνιδια ειχαν ειχαν ηδη αρχισει να αφηνουν πολυ μακρυα αυτο το στοιχειο.

Γιατι καλα και ενδιαφεροντα παραδειγματα τα Gateway 2, Eric the unready και λοιπα, αλλα παιχνιδια-σταθμοι οπως τα Indiana Jones and the fate of Atlantis, Hook, τα King's quest και δεκαδες αλλα. Οπου υπερίσχυαν στις προτιμησεις των παιχνιδαδων εναντι των "κλασικων" παιχνιδιων με στατικες εικονες.
Το αν είναι "αγαπημένα" ή όχι, "ενδιαφέροντα" ή όχι, "κλασσικά", ή όχι, είναι κάτι το υποκειμενικό. Για εμένα είναι πολύ αγαπημένα όλα, ακόμα και όσα δεν είχαν καθόλου εικόνες. Οσο για το αν είναι "παιχνίδι-σταθμός" το Hook, θα μου επιτρέψεις να διαφωνήσω (πάντα κατά την προσωπική μου άποψη).

Getta Robo είπε:
Πολυ ευχαριστως να ξεκαθαρισω τι εννοω και εδω. Τελη 80 και αρχες 90, πασχιζαν ολοι να μπουν στο "τρενο" της νεας ψηφιακης εποχης. Ολοι προσπαθουσαν με τον εναν η με τον αλλον τροπο να ενσωματωσουν ψηφιακα γραφικα σχεδιασμενα εξ ολοκληρου σε υπολογιστη, στα πλαισια ολης εκεινης μοδας αλλα και μανιας μαλλον ετσι οπως ειχε γινει.

Ναι, οντως το Myst ειχε λαβει εκθαμβωτικες κριτικες κριτικες και σχολια για τον οπτικο του τομεα.

Τις αξιζε ομως;

Τοτε οι περισσοτεροι θα λεγανε ναι. Ημουν ανεκαθεν του κλασικου σχεδιου, και αυτα τα πρωιμα "ψευδοτριδιαστατα" του υπολογιστη δεν μου αρεσαν καθολου. Δεν μπορεσα να καταλαβω την ολη αυτη μανια εναντι πανεμορφων σχεδιων οπως του Indiana Jones, των Quest for glory η του Monkey island;

Δες το Dark Seed ποσο επιβλητικο και ομορφο ειναι. Σχεδια στο χερι, οχι πολλα χρωματα, σιγουρα οχι ενα γρηγορο παιχνιδι. Φαινοταν ομορφο τοτε, ειναι ομορφο μεχρι και σημερα. Ακομα και απο αλλα παιχνιδια αντιστοιχα με το Myst, η μουντιλα και τα ξεβγαλμενα χρωματα του δεν τα μπορεσα ποτε. Ισως η σχεδιαστικη γραμμη και θεωρια του να ειναι καλη, αλλα... Οχι για τοτε. Εξου και γιατι επρεπε, αλλα και αξιζε η ολικη επανεκδοση του παιχνιδιου.
Χαίρομαι που εξηγείς τι εννοείς. Ομως το θέμα παραμένει ότι τα γραφικά του Myst δεν ήταν χαμηλής ανάλυσης, όπως έγραψες στο παραπάνω post.

Τώρα, επειδή τέθηκε θέμα αισθητικής συγκριτικά με τα σχεδιασμένα στο χέρι low-res γραφικά άλλων παιχνιδιών της εποχής, να πω ότι ουδέποτε είχα κάποιο πρόβλημα με αυτά.

Getta Robo είπε:
Μακαρι να ειχα παιξει περισσοτερα adventures για να εχω μεγαλυτερη αποψη, αλλα δεν ξερω το κατα ποσο θεωρειται σκληρο το Myst απο για τα adventures.
Δεκτό και αυτό το disclaimer. :) Δύσκολα (υποθέτω αυτό εννοείς λέγοντας "σκληρό") adventures υπήρχαν απο τον καιρό των text adventures.

Οσον αφορά το θέμα της "δυσκολίας", σίγουρα δεν αποτελεί τον βασικό παράγοντα για τον οποίο κάποιοι αντιπαθούν ή λατρεύουν το Myst.

To αν θα είναι ο παίκτης "σκληρός" (όπως τον λες), ή αν θα είναι το ίδιο το παιχνίδι "σκληρό" (όπως το λες), δεν έχει απαραίτητα να κάνει με το αν τελικά θα αρέσει στον παίκτη ή όχι.

Getta Robo είπε:
Ο καθενας παιζει οτι τον ευχαριστει και οτι τον γεμιζει,
Πολύ ωραία, να που τελικά συμφωνούμε !! Το each his own, λοιπόν, όπως συνηθίζω να λέω και εγώ. :)

Αυτό είναι και το νόημα όσων υποστηρίζω απο την αρχή του thread: Οτι δηλαδή δεν υπάρχει "standard" φόρμουλα (με "σκληρούς" και "μαλακούς" and so on) που να καθορίζει γιατί σε ορισμένους άρεσε -ή όχι- το Myst - πράγμα το οποίο αποτελούσε και την ένστασή μου απο την αρχή.

Αλλος μπορεί να ενοχλήθηκε απο τα υψηλής ανάλυσης γραφικά, και άλλος να τα λάτρεψε. Αλλος μπορεί να μίσησε τα puzzles του, και άλλος να τα ερωτεύτηκε. Αλλος μπορεί να εκνευρίστηκε απο την επιρροή του Μyst σε αρκετούς απο τους μετέπειτα τίτλους της εποχής, και άλλος να ικανοποιήθηκε. Αλλος μπορεί να εντυπωσιάστηκε απο τον κόσμο (ή "τους κόσμους") του, και άλλος να αδιαφόρησε. (...ή οποιοσδήποτε συνδιασμός όλων των παραπάνω λόγων, ή μπορεί και κανενός απο αυτούς !!)

Αβυσσος η ψυχή του gamer... :D ;)
 
To Myst δεν είναι adventure. Είναι ένα puzzle game που έχει και κάποια ιστορία. Απόγονος του είναι τα room escape games είτε αυτά που παίζεις στον browser ή στο tablet ή στα "real life" που έχουν φυτρώσει σαν μανιτάρια τελευταία στην Αθήνα. Τα θεωρείτε adventure games αυτά; Είναι παιχνίδι τόσο χαμηλής διαδραστικότητας που μετά βίας το λες ηλεκτρονικό παιχνίδι. Είναι τόσο διαδραστικό όσο το Dragon's Lair. Πατάς κάτι και βλέπεις την επόμενη εικόνα ή το επόμενο quicktime animation.
 
Leon είπε:
Τα θεωρείτε adventure games αυτά; Είναι παιχνίδι τόσο χαμηλής διαδραστικότητας που μετά βίας το λες ηλεκτρονικό παιχνίδι. Είναι τόσο διαδραστικό όσο το Dragon's Lair. Πατάς κάτι και βλέπεις την επόμενη εικόνα ή το επόμενο quicktime animation.
Τα Μυστ εννοεις; ή τα room escape;
 
Και τα δύο. Ίδιο πράγμα είναι αλλά αναφερόμουν στο Myst.
 
As you might have heard, Cyan, Inc. — the makers of Myst and Riven — are re-releasing the entire Myst series to celebrate the 25th anniversary of the original Myst game. And ScummVM and ResidualVM take part in this celebration in a special way!

Myst — Masterpiece Edition and Riven — The Sequel to Myst are powered by ScummVM, while Myst III — Exile is driven by ResidualVM.

In order to achieve the best possible gaming experience and to make your journey through the Ages even more pleasant, Cyan and ScummVM are establishing a new partnership, with both teams working together as closely as possible in the future!

Perhaps the ending has not yet been written — more news will follow soon!
https://myst.com/

https://www.scummvm.org/news/20180612/
 
Πίσω
Μπλουζα