Φίνος Φιλμ, Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης & Καραγιάννης-Καρατζόπουλος: Συμπαραγωγές & σχέσεις

Για τις πρώτες 2 απορίες δεν μπορώ να σου απαντήσω

για την 3η στο 1ο σκέλος εικάζω ότι φαλήρισε η εταιρία

για την 4η εικάζω ΓΙΑ ΤΟ ΧΡΗΜΑ που ήταν το κίνητρο των 2 πρωταγωνιστών (όπως και όλων των συντελεστών του ΕΛΛΗΝΙΚΟΥ ΚΙΝΗΜΑΤΟΓΡΑΦΟΥ (κυρίως την δεκαετία του 1960)

Για την 5η ο Καραγιάννης ήταν ένας ΑΡΠΑΚΟΛΛΑΣ του Ελληνικού Σινεμά που (για τους λόγους που αναφέρει ο bernard c στο πολύ ωραίο post του) γύριζε με το κιλό την μια ταινία μετά την άλλη (λίγες ταινιες του ξεφεύγουν απ' την προχειρότητα) ποντάροντας στο όνομα ή τα ονόματα των πρωταγωνιστών (που με τη σειρά τους τα κονόμαγαν όσο περνούσε η μπογιά τους). Όχι οτι ο Φίφης (ή και ΦΙΝΟΣ) δεν ήτανε ΕΜΠΟΡΑΣ (όπως έλεγε και ο ίδιος) απλά είχε καλύτερους τεχνικούς και μια αρτιότητα που κοντράρεται ακόμα και με τα σημερινά στάνταρ των ελληνικών ταινιών
 
η εταιρεια δαμασκηνος-μιχαηλιδης ηταν πιο πολυ εταιρεια εισαγωγης και εκμεταλλευσης ταινιων απο αμερικη κυριως.οπως και η σπεντζος φιλμ.δεν εδωσαν πρωτεραιοτητα στην παραγωγη εγχωριων ταινιων.ο γιωργος λαζαριδης γραφει σε βιβλιο του οτι το 68 εκλεισε λογω παρεμβασης και λογοκρισιας στις ταινιες της εταιρειας του.
 
Να επισημάνω και εγώ ότι μια άλλη εταιρεία παραγωγής ταινιών που πήγαινε πολύ καλά στα μέσα της δεκαετίας του 60 με το πολύ δυνατό χαρτί της Νίκο Ξανθόπουλο ήταν η KLAK FILMS του Απόστολου Τεγόπουλου.

Προσωπικά και εγώ θεωρώ κορυφαία εταιρεία τη FINOS FILMS ενώ και εγώ έχω ιδιαίτερη αδυναμία στη Δαμασκηνός-Μιχαηλίδης που έχει και αυτή ταινίες αριστουργήματα!Λατρεύω το Βασίλη Λογοθετίδη και το Νίκο Ξανθόπουλο και σέβομαι σαν εταιρείες και τη ΜΗΛΛΑΣ και τη KLAK FIMS,αλλά κατά τη ταπεινή μου γνώμη παρόλο που και οι ταινίες της Αλίκης μου αρέσουν πάρα πολύ,τα ΜΙΟΥΖΙΚΑΛ του Γιάννη Δαλιανίδη είναι το καλύτερο και πιο λαμπερό κομμάτι του ελληνικού κινηματογράφου και δικαίως βρισκόντουσαν στις πρώτες θέσεις και έσπαγαν τα ταμεία!!!
 
Πίσω
Μπλουζα