Αμέσως μετά , η Αλίκη επιστρέφει στη Φίνος Φιλμ και υπογράφει μαζί της συμβόλαιο αποκλειστικής συνεργασίας , πάνω σε καινούριες οικονομικές βάσεις...Πλέον θεωρείται η πιο ακριβοπληρωμένη ηθοποιός στην Ελλάδα. Γυρίζει (μαζί με τον Δημήτρη πάντα) , την ταινία "Η Αρχόντισσα Και Ο Αλήτης" σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου , σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη , μουσική Νίκου Μαμαγκάκη και χορογραφίες Γιάννη Φλερύ. Μαζί τους ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος , η Φλωρέττα Ζάννα , ο Πέτρος Λοχαίτης , ο Νίκος Ρίζος , η Ελένη Ζαφειρίου , ο Λαυρέντης Διανέλλος , η Τζόλυ Γαρμπή , η Νίτσα Μαρούδα , ο Νίκος Τσούκας κ.α.
Η πρώτη προβολή της ταινίας γίνεται στις 30 Δεκεμβρίου 1968 και στους 11 κινηματογράφους που προβάλλεται σχηματίζονται ουρές για να δουν την Αλίκη μεταμορφωμένη σε Πίπη! Η ταινία σπάει ταμεία! Κόβει 750.380 εισιτήρια , ρεκόρ , και έρχεται 1η στις 108 της χρονιάς! Γυρίσματα έγιναν στην Κέρκυρα , στα Ιωάννινα και στην Ηγουμενίτσα...
Στη συνέχεια η Αλίκη και ο Δημήτρης αρχίζουν τα γυρίσματα της πολεμικής ταινίας "Η Δασκάλα Με Τα Ξανθά Μαλλιά". Σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου , σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη (από μια ιδέα της Αλίκης) , μουσική Νίκου Μαμαγκάκη και χορογραφίες Γιάννη Φλερύ. Μαζί τους παίζουν ο Παντελής Ζερβός , ο Σπύρος Καλογήρου , ο Άγγελος Αντωνόπουλος , ο Νότης Περγιάλης κ.α.Τα γυρίσματα της ταινίας γίνονται στο χωριό Μακρυνίτσα του Πηλίου και όλο το συνεργείο μεταφέρεται εκεί.
Στη διάρκεια όμως κάποιου γυρίσματος η Αλίκη νιώθει μια ξαφνική ζαλάδα που τη βάζει σε υποψίες μήπως είναι έγκυος. Κάνει τεστ εγκυμοσύνης και στέλνει την αμπιγιέζ της στο Βόλο για να της φέρει τα αποτελέσματα. Το τεστ είναι θετικό και η αμπιγιέζ τρέχει στη Μακρυνίτσα για να αναγγείλει το χαρμόσυνο νέο και κάνει μια τούμπα μπροστά στην Αλίκη από τη χαρά της! Η εγκυμοσύνη της Αλίκης είναι πολύ δύσκολη και απαιτεί ιδιαίτερη προσοχή και ακινησία. Έτσι τα γυρίσματα διακόπτονται και επιστρέφει στην Αθήνα. Ολοκληρώνονται μετά τη γέννα της και για αυτό στην ταινία παρατηρούμε την Αλίκη σε άλλες σκηνές αδύνατη και σε άλλες πιο...χοντρούλα! Η ταινία κάνει πρεμιέρα στις 27 Οκτωβρίου 1969 , σημειώνει τεράστια επιτυχία , κόβει 739.001 εισιτήρια και έρχεται 1η από τις 99 ταινίες της χρονιάς.
Επόμενη ταινία του ζεύγους είναι "Η Νεράιδα Και Το Παλικάρι" , γυρισμένη εξ ολοκλήρου στην Κρήτη , σε σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου , σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη και μουσική Νίκου Μαμαγκάκη. Μαζί τους ο Διονύσης Παπαγιαννόπουλος , ο Σπύρος Καλογήρου , ο Γιάννης Αργύρης , η Τζόλυ Γαρμπή , ο Νίκος Τσούκας , η Ευαγγελία Σαμιωτάκη κ.α. Η ταινία προβάλλεται στις 22 Δεκεμβρίου 1969 , κόβει 626.540 εισιτήρια και έρχεται 4η στις 99 της χρονιάς. Ο Μάνος Λοίζος γράφει στην Αλίκη ένα υπέροχο τραγούδι , το "Νανούρισμα" , ένα τραγούδι που όπως είπε η ίδια η Αλίκη το έλεγε στην κούνια στον γιο της...
Η επόμενη ταινία της Αλίκης δεν έχει για συμπρωταγωνιστή της τον Δημήτρη Παπαμιχαήλ , ενισχύοντας έτσι τις φήμες περί καβγάδων , χωρισμών κτλ. Είναι η ταινία "Ένα Αστείο Κορίτσι" σε σκηνοθεσία του αδερφού της Τάκη Βουγιουκλάκη , σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη , μουσική Δήμου Μούτση , χορογραφίες Γιάννη Φλερύ και κοστούμια Μαίρης Τσαγκαράκη. Μαζί με την Αλίκη (Χριστίνα) , ο Νίκος Γαλανός , η Σοφία Ρούμπου , ο Νίκος Τσούκας , ο Σωτήρης Μουστάκας , ο Σπύρος Καλογήρου , η Τζένη Ζαχαροπούλου , η Μέλπω Ζαρόκωστα , η Ευαγγελία Σαμιωτάκη , η Γιούλη Σταμουλάκη κ.α. Σε κάποια πλάνα της ταινίας στο τσίρκο εμφανίζεται και ο γιος της Αλίκης , ο μικρός Γιαννάκης! Η ταινία προβάλλεται στις 26 Οκτωβρίου 1970 , κόβει 549.614 εισιτήρια και έρχεται 2η στις 87 της χρονιάς.
Δυο μήνες αργότερα προβάλλεται στους κινηματογράφους η υπερπαραγωγή της Φίνος Φιλμ "Υπολοχαγός Νατάσσα" σε σενάριο και σκηνοθεσία Νίκου Φώσκολου και μουσική Κώστα Καπνίση. Η ταινία αυτή σημαδεύει τη λήξη της κινηματογραφικής συνεργασίας της Αλίκης με τον Δημήτρη , ενώ οι φήμες φουντώνουν ότι το ζευγάρι δεν μπορεί πλεόν να τα βρει ούτε στη δουλειά και ότι οι καβγάδες τους είναι συχνοί...
Μαζί τους παίζουν ο Κώστας Καρράς , ο Σπύρος Καλογήρου , η Ελένη Ζαφειρίου , η Κάκια Παναγιώτου , ο Ανδρέας Φιλιππίδης και πολλοί ακόμη. Η ταινία προβάλλεται στις 21 Δεκεμβρίου 1970 και κόβει έναν αριθμό ρεκόρ στα εισιτήρια , 751.117! Ανακηρύσσεται η εμπορικότερη ταινία σε όλη την ιστορία του Ελληνικού Κινηματογράφου! Στην ταινία συμμετέχουν πάνω από 2000 κομπάρσοι ενώ έχει χρησιμοποιηθεί και ένας ολόκληρος λόχος πεζικού για τα γυρίσματά της , πολλά από τα οποία έγιναν στο στρατόπεδο συγκεντρώσεως Νταχάου , στη Γερμανία. Η ταινία προβάλλεται σε πολλές χώρες του εξωτερικού με μεγάλη πάντα επιτυχία και η λάμψη της Αλίκης θα προκαλέσει εντύπωση στο αγγλικό κοινό , όπου η ταινία θα προβληθεί στο τηλεοπτικό κανάλι του BBC , έστω και 10 χρόνια αργότερα , τον Σεπτέμβριο του 1980. Χάρη στο γεγονός αυτό και τη ταινία αυτή η Αλίκη κατάφερε και πήρε τα δικαιώματα για να ανεβάσει στο θέατρο την περίφημη "Εβίτα"!
1971 και η Αλίκη γυρίζει με τη Φίνος Φιλμ πάντα , την ταινία "Σ' Αγαπώ". Σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη , σενάριο Πάνου Κοντέλη (βασισμένο πάνω σε μια ιδέα της Αλίκης) , μουσική Γιώργου Χατζηνάσιου και χορογραφίες Γιάννη Φλερύ. Μαζί με την Αλίκη (Αγγέλα) , ο Άγγελος Αντωνόπουλος , ο Νίκος Γαλανός , η Μπέττυ Αρβανίτη , ο Νότης Περγιάλης , η Τζένη Ζαχαροπούλου , ο Σπύρος Καλογήρου , η Γιούλη Σταμουλάκη κ.α. Η ταινία προβάλλεται στις 18 Οκτωβρίου 1971 , κόβει 393.137 εισιτήρια και έρχεται 2η στις 90 της χρονιάς. Παρατηρείται μια γενική πτώση στα εισιτήρια και στην παραγωγή ταινιών μια και η τηλεόραση αρχίζει σιγά σιγά να κάνει την εμφάνισή της στα σπίτια των Ελλήνων.
Το φιλμ γυρίστηκε στην Αθήνα , στη Γενεύη , στο Παρίσι , στη Ρώμη , στη Βενετία , στη Βερόνα , στο Ναύπλιο και στον Παρνασσό.
Επόμενη ταινία της Αλίκης είναι "Η Κόρη Του Ήλιου" σε σενάριο και σκηνοθεσία Ντίνου Δημόπουλου , μουσική Μίμη Πλέσσα και κοστούμια Σπύρου Βασιλείου. Μαζί με την Αλίκη (Μάγια Βαλή) , ο Κώστας Καρράς , ο Νίκος Γαλανός , ο Σπύρος Καλογήρου , ο Παντελής Ζερβός , η Νόνικα Γαληνέα , η Τζένη Ζαχαροπούλου , ο Νότης Περγιάλης , ο Λαυρέντης Διανέλλος , ο Νίκος Τσούκας κ.α. Η ταινία προβάλλεται στις 27 Δεκεμβρίου 1971 , κόβει 315.258 εισιτήρια και έρχεται 7η στις 90 της χρονιάς.
Είμαστε πλεόν στο 1972 και η Αλίκη γυρίζει με τη Φίνος Φιλμ την ταινία "Η Αλίκη Δικτάτωρ" σε σκηνοθεσία Τάκη Βουγιουκλάκη , σενάριο Λάκη Μιχαηλίδη (βασισμένο σε μια ιδέα της Αλίκης) , μουσική Γιώργου Χατζηνάσιου και χορογραφίες Γιάννη Φλερύ. Μαζί της ο Νίκος Γαλανός , ο Νίκος Ρίζος , η Καίτη Λαμπροπούλου , ο Λαυρέντης Διανέλλος , η Μέλπω Ζαρόκωστα και σε έκτακτους μικρούς ρόλους ο Μάνος Κατράκης , ο Κώστας Χατζηχρήστος και ο Δημήτρης Παπαμιχαήλ! Η ταινία προβάλλεται στις 20 Μαρτίου 1972 , κόβει 282.291 εισιτήρια και έρχεται 11η στις 90 της χρονιάς , ενώ η λογοκρισία της χούντας κόβει πολλές σκηνές της ταινίας με τον "σημαδιακό" τίτλο.
Την ίδια χρονιά η Αλίκη γυρίζει την τελευταία της ταινία στη Φίνος Φιλμ , αλλά και την τελευταία της για αυτή τη περίοδο. Πρόκειται για την ταινία "Η Μαρία Της Σιωπής" σε σκηνοθεσία Γιάννη Δαλιανίδη , σενάριο Πέτρου Αθηναίου και μουσική Μίμη Πλέσσα. Η φωνή της Αλίκης δεν ακούγεται σχεδόν καθόλου στην ταινία μιας και ερμηνεύει έξοχα τον ρόλο μιας κωφάλαλης! Μαζί της ο Αλέκος Αλεξανδράκης , ο Παντελής Ζερβός , ο Σπύρος Καλογήρου , η Καίτη Λαμπροπούλου , ο Λαυρέντης Διανέλλος , η Μαρία Κωνσταντάρου , ο Γιώργος Σίσκος κ.α. Η ταινία προβάλλεται την 1η Ιανουαρίου 1973 , κόβει 202.403 εισιτήρια και έρχεται 1η στις 64 (μόνο!) ταινίες της χρονιάς. Η τηλεόραση έχει μπει θριαμβευτικά πια στη ζωή μας και η πτώση του κινηματογράφου είναι ορατή. Γι αυτό και η Αλίκη , μετά την ταινία αυτή , αποφασίζει να αποχωρήσει από τον κινηματογράφο...
Το 1980 η Αλίκη επιστρέφει στον κινηματογράφο! Γυρίζει για λογαριασμό της εταιρείας "Καραγιάννης - Καρατζόπουλος" την ταινία "Πονηρό Θηλυκό Κατεργάρα Γυναίκα" , το οποίο είναι μια διασκευή της θεατρικής της επιτυχίας "Η Θεατρίνα". Η σκηνοθεσία είναι του Κώστα Καραγιάννη και μαζί με την Αλίκη (Έλενα Ντάβαρη) παίζουν ο Άγγελος Αντωνόπουλος , ο Δάνης Κατρανίδης , η Χαριτίνη Καρόλου , ο Ντίνος Ηλιόπουλος , η Καίτη Λαμπροπούλου , ο Κώστας Ρηγόπουλος κ.α. Η ταινία κόβει 289.204 εισιτήρια και έρχεται 2η ανάμεσα στις 25 ταινίες της χρονιάς.
Το καλοκαίρι του 1981 η Αλίκη γυρίζει την τελευταία της κινηματογραφική ταινία. Πρόκειται για την παραγωγή της Κρίκος Φιλμ "Κατάσκοπος Νέλλη" η οποία είναι μια διασκευή της θεατρικής της επιτυχίας "Καμπαρέ". Η σκηνοθεσία είναι του Τάκη Βουγιουκλάκη και μαζί της παίζουν ο Φαίδων Γεωργίτσης , ο Δάνης Κατρανίδης , ο Ντίνος Ηλιόπουλος , η Καίτη Λαμπροπούλου κ.α. Σε μια επίμαχη σκηνή η Αλίκη δε διστάζει να δείξει ολόκληρο το στήθος της κανονικά μπροστά στην κάμερα! Η ταινία κόβει 138.371 εισιτήρια και έρχεται 9η ανάμεσα στις 46 ταινίες της χρονιάς.
Συμπερασματικά θα λέγαμε πως οι 5 πιο επιτυχημένες ταινίες της Αλίκης Βουγιουκλάκη , σε σχέση με τα εισιτήρια που έκοψαν στους κινηματογράφους Α' προβολής είναι οι παρακάτω.
Εξαιρετική η δουλειά σου φίλε μου. Αυτό που εγώ θέλω να ρωτήσω είναι αν αναφέρεις τις ταινίες με βάση το πότε γυρίστηκαν ή το πότε προβλήθηκαν στο σινεμά. Και μια άλλη απορία μου.Στο 1967 υποθέτω γυρίστηκε πρώτα το Αχ αυτή η γυναίκα μου και αργότερα το Αστέρι.Και οι 2 ταινίες γυρίστηκαν μετά το πραξικόπημα;Μου αρέσει κάθε φορά να λαμβάνω υπόψη και το πολιτικό background της εποχής που γυρίστηκε η κάθε ταινία.
Εξαιρετική η δουλειά σου φίλε μου. Αυτό που εγώ θέλω να ρωτήσω είναι αν αναφέρεις τις ταινίες με βάση το πότε γυρίστηκαν ή το πότε προβλήθηκαν στο σινεμά. Και μια άλλη απορία μου.Στο 1967 υποθέτω γυρίστηκε πρώτα το Αχ αυτή η γυναίκα μου και αργότερα το Αστέρι.Και οι 2 ταινίες γυρίστηκαν μετά το πραξικόπημα;Μου αρέσει κάθε φορά να λαμβάνω υπόψη και το πολιτικό background της εποχής που γυρίστηκε η κάθε ταινία.
Καταρχήν σε ευχαριστώ για τα καλά σου λόγια. Όπως θα είδες αναφέρω και τη χρονιά που γυρίστηκε η κάθε ταινία και τη χρονιά που προβλήθηκε. Δηλ κάποια θα δεις πως γυρίστηκε π.χ. το 1960 αλλά προβλήθηκε το 1961. Τώρα όσο αφορά για το δεύτερο ερώτημα...πότε ακριβώς έγινε το πραξικόπημα??? (άσχετος ε???) . Και επίσης , δε ξέρω φυσικά ποιους μήνες γυρίστηκαν οι δυο ταινίες που μου λες. Πάντως και οι δυο το 1967 , με τη σειρά που τις αναφέρω.
Ομολογουμένως δεν περίμενα να με ρωτήσεις για το πότε έγινε το πραξικόπημα!Έγινε στις 21/04/1967 και εικάζω ότι η πρώτη ταινία της Βουγιουκλάκη μετά από αυτό είναι το Αχ αυτή η γυναίκα μου.Θα χαρώ ιδιαίτερα αν υπάρχουν πηγές να το αποδεικνύουν.
Εξαιρετική η δουλειά σου φίλε μου. Αυτό που εγώ θέλω να ρωτήσω είναι αν αναφέρεις τις ταινίες με βάση το πότε γυρίστηκαν ή το πότε προβλήθηκαν στο σινεμά. Και μια άλλη απορία μου.Στο 1967 υποθέτω γυρίστηκε πρώτα το Αχ αυτή η γυναίκα μου και αργότερα το Αστέρι.Και οι 2 ταινίες γυρίστηκαν μετά το πραξικόπημα;Μου αρέσει κάθε φορά να λαμβάνω υπόψη και το πολιτικό background της εποχής που γυρίστηκε η κάθε ταινία.
Σε μία από τις φωτογραφίες που έχει ανεβάσει ο Tony γι αυτήν την ταινία (σελ. 7, κάπου στη μέση), υπάρχει πλάνο από εξωτερικό γύρισμα (σκηνή 34 Α), όπου και αναγράφεται ημερομηνία 22/5/67. Για το 22 δεν είμαι απόλυτα βέβαιος, δεδομένου ότι ο αριθμός αποκρύπτεται από... δάχτυλα, αλλά το Μάιος 1967 είναι σαφέστατο.
Τα γυρίσματα πάντως δεν αποκλείεται να ξεκίνησαν και πριν την 21η Απριλίου, ενώ το σενάριο, η διανομή κλπ. ήταν μάλλον βέβαιο έτοιμα πιο πριν. Αν έχει καμιά σημασία κάτι τέτοιο, σε μια τυπική ελληνική κωμωδία της εποχής χωρίς ίχνος πολιτικής ή κοινωνικής αναφοράς.
Το πρόσεξα και γω τώρα που το λες.Λύθηκε μια απορία μου!Πάντως είναι γεγονός ότι οι ταινίες της περίοδου εκείνης(πρώτη περίοδος της χούντας) δείχνουν σα να μην έχουν πάρει χαμπάρι από το τι γινότανε. Απίστευτα ελαφριές, εκτός τόπου και χρόνου(χαρακτηριστικό παράδειγμα "Το πιο λαμπρό αστέρι") σα να θέλουν να αποπροσανατολίσουν το θεατή και να τον αποχαυνώσουν.
Το πρόσεξα και γω τώρα που το λες.Λύθηκε μια απορία μου!Πάντως είναι γεγονός ότι οι ταινίες της περίοδου εκείνης(πρώτη περίοδος της χούντας) δείχνουν σα να μην έχουν πάρει χαμπάρι από το τι γινότανε. Απίστευτα ελαφριές, εκτός τόπου και χρόνου(χαρακτηριστικό παράδειγμα "Το πιο λαμπρό αστέρι") σα να θέλουν να αποπροσανατολίσουν το θεατή και να τον αποχαυνώσουν.
Σε κριτική ταινιών της εποχής εκείνης, πριν χρόνια, για την ταινία «Το πιο λαμπρό αστέρι» ο συντάκτης έγραψε μόνο μία λέξη: Χούντα.
Για τις ταινίες της πρώτης περιόδου της χούντας, από τη μία βέβαια υπήρχε ο κίνδυνος της λογοκρισίας, από την άλλη όμως, σχεδόν όλο το πλαίσιο του ελληνικού κινηματογράφου σε ολόκληρη τη δεκαετία του '60, παρουσίασε ελάχιστα την πραγματικότητα της εποχής (ειδικά ο Φίνος και ο Καραγιάννης - Καρατζόπουλος).
Παράδειγμα: Σε πάμπολλες ταινίες εμφανίζεται ένα σπίτι - σπιταρώνα, όπου μέσα εργάζεται μία υπηρέτρια. Αν ρωτήσουμε όλοι μας εδώ τις μαμάδες μας, τις θείες μας και τις γιαγιάδες μας αν είχαν υπηρέτρια στο σπίτι τους τη δεκαετία του '60, πόσες άραγε θετικές απαντήσεις θα πάρουμε;
Αυτό βέβαια είναι μόνο ένα μικρό και ανούσιο παράδειγμα, αλλά σημειολογικά ενδιαφέρον.
δεν είναι ανάγκη να εμβαθύνουμε τόσο...πάντως αν το ψάξουμε εκείνη την περίοδο κυριαρχούν και οι ταινιές με θέμα το 1821 και το έπος του 40 και αυτό συνέβη επειδή οι επιχορηγήσεις απο το καθεστώς της χούντας για ταινίες που μας κάνουν ''εθνικά υπερήφανους'' ήταν πολύ μεγάλες...
Πολύ εύστοχη αναφορά Dimitrissss. Πάντως τη διετία 1965-1967 υπήρχαν αρκετές ελαφριές πολιτικές αναφορές σε εμπορικές ταινίες(χαρακτηριστικό παράδειγμα η "Κόρη μου η Σοσιαλίστρια") αλλά μετά το 1967 παγώνουν όλα. Οι δε πρώτες ταινίες της επταετίας που γύρισε η Βουγιουκλάκη ήταν σχεδόν "στρατευμένες" (ίσως δε γινόταν και αλλιώς λόγω της λογοκρισίας).Χαρακτηριστικά να αναφέρω την ταινία "Η αγάπη μας", όπου καθόλη τη διάρκεια της θεατρικής παράστασης στην ταινία ένας αστυνομικός κόβει βόλτα πάνω κάτω στην πλατεία, ενώ 10 λεπτά πριν τη λήξη της ταινίας εμφανίζεται η επιγραφή "Ελλας Ελλήνων Χριστιανών" με λοιπά φιλοχουντικά συνθήματα στα πλάνα που γυρίστηκαν στο Θεολόγο.Είναι δυνατόν να ήταν απλά προχειρότητα εκ μέρους του σκηνοθέτη ή της παραγωγής;