Φωτογραφίες και βίντεο από τη ρετροσυλλογή μου

Σίγουρα στις περισσότερες θρυλικές εταιρείες εκείνης της εποχής θα έχει συμβεί αυτό που γράφεις και για αυτό υπό το φόβο της χρεοκοπίας τους πάντα εξαγοράζονταν ή τις απορροφούσαν τεράστιοι κολοσσοί της Gaming Industry (με σκοπό να εντάξουν τους προγραμματιστές στην δική τους εταίρεια) και έτσι χάνονταν για πάντα αυτές οι εταιρείες ως SH.
Ενδεικτικά αναφέρω, SH που είτε χρεοκόπησαν, είτε εξαγοράστηκαν από μεγαλύτερα brand, και πολλά εξαφανίστηκαν. Η λίστα είναι πολύ μεγάλη. Παράδειγμα: Westwood Studios. Μπήκε στο Guiness γιατί πούλησε 30.000.000 κόπιες του Command & Conquer. Την αγόρασε η Electronic Arts, και μετά από κάποιο διάστημα έπαψε να υφίσταται.

Epyx
Brøderbund
Datasoft Inc
SNK
Accolade
Mindscape
Infocom
MicroProse
Hasbro Interactive
Sierra Entertainment
Westwood Studios
Psygnosis
Hudson
Maxis
...

Ξεφύγαμε λίγο από το θέμα, πιστεύω ο Mr.Computer να μας συγχωρέσει.
Έχει μερίδιο ευθύνης όμως, ανοίγει συζητήσεις με τα υπέροχα του post.
 
Τελευταία επεξεργασία:
@Blue Max Γράψτε ελεύθερα. Μ' αρέσει να διαβάζω διάφορες ιστορίες. Εντός θέματος είναι.

@spyros_s Αν έχεις πχ 1-2 ώρες το βράδυ χωρίς κάτι άλλο στο μυαλό σου, δουλειά, κτλ, είναι ό,τι πρέπει. Στο βίντεο έχω και ιστορικές πληροφορίες για τον πόλεμο Genpei, στον οποίο βασίζεται το σενάριο του παιχνιδιού. Πιστεύω πως θα σε βάλει στο κλίμα! :)

Η δική μου ανάμνηση, είναι καλοκαίρι, Ιούνιος και είμαι ακόμα στην Αθήνα, ανοιχτή η μπαλκονόπορτα το βράδυ να μπαίνει ελαφρό αεράκι και να κάθομαι στην Amiga 500, να χαζεύω την εισαγωγική οθόνη μέχρι να τελειώσει το μουσικό θέμα.
Μετά, να έχω απορροφηθεί στο παιχνίδι, με τα γραφικά και τη μουσική του.
 
Η δική μου ανάμνηση, είναι καλοκαίρι, Ιούνιος και είμαι ακόμα στην Αθήνα, ανοιχτή η μπαλκονόπορτα το βράδυ να μπαίνει ελαφρό αεράκι και να κάθομαι στην Amiga 500, να χαζεύω την εισαγωγική οθόνη μέχρι να τελειώσει το μουσικό θέμα.
Παρόμοια ανάμνηση μοιραζόμαστε, όλη η γενιά των 80s. ❤️
 

Φρέσκο βίντεο: Thunderhawk AH-73M. Εξομοιωτής ελικοπτέρου του 1991, από την Core Design.
Για την ακρίβεια, όχι και τόσο εξομοιωτής, αλλά έχει καλά στοιχεία, όπως άψογο χειρισμό με το ποντίκι. Με το ένα χέρι ελέγχεις άνετα collective, cyclic, rudder, κι εναλλαγή όπλων και στόχων.
Η κίνηση του ελικοπτέρου έχει όριο που αντιστοιχεί στα όρια του cyclic, που σημαίνει ότι δεν κάνετε ό,τι ελιγμό θέλετε, αλλά όταν το πετάτε νορμάλ είναι αρκετά πειστικό για την εποχή του.
Δεύτερο μεγάλο ατού, είναι η μηχανή γραφικών. Ομαλότατη σε όλες τις περιπτώσεις, σε απλό 68000, με αρκετά όμορφα 3Δ γραφικά.
Μουσική και ηχητικά εφέ, επίσης σε πολύ καλό επίπεδο.
Κατα τ' άλλα, το παιχνίδι είναι πολύ απλό κι εύκολο, με λίγα κουμπιά, που γενικώς γέρνει περισσότερο προς παινχίδι δράσης.
Διατηρεί πάντως, κάποια βασικά στοιχεία εξομοίωσης.
Τέλος, όσοι δεν το έχουν παίξει, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να θυμούνται την όμορφη εισαγωγή του, τύπου κινουμένων σχεδίων.
 
Αυτό είναι και δική μου απορία όχι μόνο για την συγκεκριμένη θρυλική εταιρεία αλλά και για πολλές άλλες απο εκείνη την εποχή.

Κάτι άλλο πολύ περίεργο είναι ότι όσες απο αυτές τις εταιρείες έχουν μείνει απο εκείνη την εποχή καμία μα καμία στο ιστορικό τους δεν κάνει αναφορά σε εκείνη την εποχή και στα πρωτοποριακό παιχνίδια τους που άφησαν ιστορία.

Σχετικά με την Cinemaware..

By 1990, the NEC owned 15% of Cinemaware.[4] Cinemaware went bankrupt in 1991. While porting S.D.I. to another system, one of the company's owners demanded the programmers add more features, increasing the programming time and delaying the product's release.[citation needed] Coupled with falling sales of their other titles amid an economic downturn, the company suffered. The company also suffered from software piracy, threatening to stop publishing Amiga games at several points because of the ease by which video games could be copied. Many of their games, including Wings, were cracked and spread amongst gamers before release

Wikipedia
Γιατι όλοι οι παλιοί φύγανε ή συνταξιοδοτηθηκαν
 

Φρέσκο βίντεο: Thunderhawk AH-73M. Εξομοιωτής ελικοπτέρου του 1991, από την Core Design.
Για την ακρίβεια, όχι και τόσο εξομοιωτής, αλλά έχει καλά στοιχεία, όπως άψογο χειρισμό με το ποντίκι. Με το ένα χέρι ελέγχεις άνετα collective, cyclic, rudder, κι εναλλαγή όπλων και στόχων.
Η κίνηση του ελικοπτέρου έχει όριο που αντιστοιχεί στα όρια του cyclic, που σημαίνει ότι δεν κάνετε ό,τι ελιγμό θέλετε, αλλά όταν το πετάτε νορμάλ είναι αρκετά πειστικό για την εποχή του.
Δεύτερο μεγάλο ατού, είναι η μηχανή γραφικών. Ομαλότατη σε όλες τις περιπτώσεις, σε απλό 68000, με αρκετά όμορφα 3Δ γραφικά.
Μουσική και ηχητικά εφέ, επίσης σε πολύ καλό επίπεδο.
Κατα τ' άλλα, το παιχνίδι είναι πολύ απλό κι εύκολο, με λίγα κουμπιά, που γενικώς γέρνει περισσότερο προς παινχίδι δράσης.
Διατηρεί πάντως, κάποια βασικά στοιχεία εξομοίωσης.
Τέλος, όσοι δεν το έχουν παίξει, υπάρχει μεγάλη πιθανότητα να θυμούνται την όμορφη εισαγωγή του, τύπου κινουμένων σχεδίων.
Πολύ ωραίο video Mr.Computer.
Έπαιξα αρκετά μαζί του, ακριβώς γιατί ήταν περισσότερο τύπου shooter και λιγότερο εξομοιωτής. Η εισαγωγή με τον Πρόεδρο, αξέχαστη ;)

Σπουδαία Core, τι να πρωτοθυμηθώ από τα απίστευτα παιχνίδια της.
Γνώμη μου είναι πως η Core ήταν ένα από τα SH που πραγματικά αξιοποίησαν την Amiga.

1713178409729.png
1713178419055.png
1713178432008.png
1713178440984.png
 
@Blue Max Σε αυτό το βίντεο δοκίμασα να έχω μόνο κείμενο αντί για τη φωνή του κου. Κομπιούτερ. Αν θέλω να κάνω διορθώσεις, ίσως είναι πιο γρήγορα έτσι, αλλά δεν έχει μεγάλη διαφορά. Ως αποτέλεσμα σ' αρέσει καλύτερα με κείμενο ή με φωνή;

Η Core έχει βγάλει όντως, πολύ καλά παιχνίδια στην Amiga. Το Chuck Rock το φορτώσαμε με έναν φίλο, χωρίς να ξέρουμε περί τίνος πρόκειται, και κολλήσαμε με την εισαγωγή. Νομίζαμε ότι βλέπαμε συναυλία :) Εμένα μου θύμισε λίγο Wishbone Ash. Το παιχνίδι δεν πρέπει να το παίξαμε τελικά.
Το Heimdall πάρα πολύ ωραίο. Είχα κολλήσει αρκετά.
Το Banshee ήταν μετά την εποχή μου, οπότε δεν το έχω παίξει πολύ. Το είχαν τα ξαδέλφια μου στην Α1200 τους. Γενικώς, εντυπωσιακό, και στην κίνηση και στα γραφικά. Σαν ένα 1943, στα μέτρα της Amiga!
 
@Blue Max Σε αυτό το βίντεο δοκίμασα να έχω μόνο κείμενο αντί για τη φωνή του κου. Κομπιούτερ. Αν θέλω να κάνω διορθώσεις, ίσως είναι πιο γρήγορα έτσι, αλλά δεν έχει μεγάλη διαφορά. Ως αποτέλεσμα σ' αρέσει καλύτερα με κείμενο ή με φωνή;
Ομολογώ πως μου έλειψε η φωνή του Κομπιούτερ. Είναι τόσο retro computer eighties voice :thumbup:
 
Η Core έχει βγάλει όντως, πολύ καλά παιχνίδια στην Amiga. Το Chuck Rock το φορτώσαμε με έναν φίλο, χωρίς να ξέρουμε περί τίνος πρόκειται, και κολλήσαμε με την εισαγωγή. Νομίζαμε ότι βλέπαμε συναυλία :) Εμένα μου θύμισε λίγο Wishbone Ash. Το παιχνίδι δεν πρέπει να το παίξαμε τελικά.
Το Heimdall πάρα πολύ ωραίο. Είχα κολλήσει αρκετά.
Το Banshee ήταν μετά την εποχή μου, οπότε δεν το έχω παίξει πολύ. Το είχαν τα ξαδέλφια μου στην Α1200 τους. Γενικώς, εντυπωσιακό, και στην κίνηση και στα γραφικά. Σαν ένα 1943, στα μέτρα της Amiga!
Καλοφτιαγμένα games. Curse of Enchantia, Corporation, Rick Dangerous. Άφθονο ταλέντο μιας ομάδας 5 ατόμων νομίζω ήταν η Core Design (προγραμματιστές της πρώην Gremlin Graphics). Το Heimdall ήταν από τα αγαπημένα μου στην Amiga.

1713196588891.png
1713196606966.png
 
@Blue Max Ναι, τη φωνή προσπάθησα να την κάνω κάτι μεταξύ Edgar από τα Ηλεκτρικά Όνειρα και C3PO. :)
Κι εγώ προτιμώ τη φωνή σε τέτοια βίντεο, αλλά είναι αναλόγως την όρεξη.
Εν τω μεταξύ, είναι κάποιος καμμένος που μου βάζει αρνητικές σε όλα τα βίντεο, από το 2016... Θα μου πεις και τι έγινε, αλλά τόσα χρόνια μίσος, έχω αρχίσει να απορώ. :)

Curse of Enchantia, το είχα τερματίσει... φορβερό παιχνίδι!
Το Corporation, επίσης πολύ αξιόλογο, αλλά δεν το είχα τερματίσει. Είναι από τα παιχνιδια που λέω θα ξανασχοληθώ, αλλά τελικά περνούν τα χρόνια.
Μιας και πιάσαμε συζήτηση για την Core, έχω μια σχετική φωτογραφία εύκαιρη. Θα τη βρω και θα την ανεβάσω λίγο αργότερα.
 
Πίσω
Μπλουζα