Φωτογραφίες στα παλιά περιοδικά

iliekater

RetroMasteR
Joined
21 Φεβ 2007
Μηνύματα
1.391
Αντιδράσεις
211
Θα ήθελα να ρωτήσω κάτι που με είχε προβληματίσει πριν πολλά πολλά χρόνια . Τη δεκαετία του '90 (και φυσικά και πιο παλιά) με είχε προβληματίσει το πώς μπορούσαν στα διάφορα περιοδικά να βάζουν φωτογραφίες από τα περιγραφόμενα παιχνίδια ! Σήμερα είναι θέμα λογισμικού ή ακόμα και αντιγραφή - επικόληση με τα Windows . Όμως τότε πώς κατάφερναν και έπαιρναν τις φωτογραφίες ; Δεν ξέρω , ίσως στα PC , Amiga κτλ , να υπήρχε κάτι αντίστοιχο ώστε να αντιγράψεις τι υπάρχει στην οθόνη , όμως στις κονσόλες πώς το έκαναν ; Το μόνο που μπορώ να φανταστώ είναι να έβγαζαν τις ρωτογραφίες (με αναλογική , φυσικά , μηχανή) , αλλά αφενός δεν θυμάμαι εκείνη την εποχή να υπήρχαν σαρωτές και αφετέρου η ποιότητα των φωτογραφιών ήταν αρκετά καλή (κάτι με κάνει να αμφιβάλω να είχαν περάσει από τόσα στάδια , μέχρι να τυπωθούν στο έντυπο) ...
 
Κι όμως...κάπως έτσι γινόταν συχνά.

Φωτογράφηση με κανονική φωτογραφική μηχανή και κόψιμο/κόλλημα των φωτογραφιών. Το DTP software δεν υπήρχε ή ήταν πανάκριβο και η όλη υπόθεση ήταν επιχείρηση για γερά νεύρα. Αλλά με την προπόνηση, έκαναν θαύματα. Αν κυκλοφορεί κανένας παλιός γραφίστας στο forum, θα μπορεί να περιγράψει περισσότερα.

Υπέρτατη φωτογραφία εποχής, από το Zzap!64
 
Eτσι οπως λεει ο Maddog γινοταν-σε καποιο τευχος του pixel νομιζω οτι ειχε περιγραφει η διαδικασια...
 
Ε , τότε , είναι σίγουρα αξιοθαύμαστο !
 
Πάντως (επειδή αναφέρθηκε) η ποιότητα της ανάλυσης στις αναλογικές φωτογραφικές μηχανές ήταν από παλιά ψηλή, αν χρησιμοποιούσες επαγγελματικές μηχανές και φιλμ (από την εποχή του ασπρόμαυρου φιλμ κιόλας, δείτε π.χ. φωτογραφίες από ελληνικές ταινίες με τη στάμπα της Φίνος Φιλμς). Στις ψηφιακές μηχανές και στην "οικιακή" χρήση είναι που ξεκίνησε ανεβαίνοντας λίγο-λίγο. Τα slides π.χ., είχαν "παλαιόθεν" τρομερή ανάλυση...

Επίσης υπάρχουν (ακόμα και σήμερα) ειδικοί βραχίονες με "κλειδωμένες θέσεις" για λήψη αποσπασματικών φωτογραφιών και τη συνένωσή τους σε ενιαία.
 
angel_grig είπε:
σε καποιο τευχος του pixel νομιζω οτι ειχε περιγραφει η διαδικασια...
Ναί, έτσι νομίζω κι εγώ. Κάπου πρέπει να είχε γραφεί κάτι σχετικό. :)

Eπιπλέον, ο Λεκό μας είχε δώσει μερικές πληροφορίες πριν λίγα χρόνια στο γνωστό thread του insomnia:

Στηνόταν φωτ. μηχανή (αναλογική εννοείται) σε τρίποδο για να υπάρχει η απαραίτητη σταθερότητα (λόγω του ότι είχε γίνει συσκότιση), γινόταν pause (όπου ήταν δυνατό), και εν συνεχεία έβγαιναν οι φωτογραφίες. :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Με τη σάρωση της οθόνης τι γινόταν? Πώς κατάφερναν να βγάζουν φωτογραφία την οθόνη χωρίς να φαίνεται η σάρωση?
 
Δεν είμαι εξπέρ του θέματος, αλλά με την κατάλληλη ταχύτητα κλείστρου, όλα γίνονται. :) (δεν πρέπει να είναι υπερβολικά γρήγορη με τα CRT monitors, για να μην αποτυπωθεί η σάρωση).

Το θέμα είναι πώς επειδή πολλές φορές υπάρχει *και* πρόβλημα με την αντανάκλαση στο μόνιτορ, δεν βάζουμε καθόλου φλας, οπότε σε τέτοια αργή ταχύτητα (για να προλάβει να περάσει αρκετό φως), η *παραμικρή* αστάθεια των χεριών μεταφράζεται σε "θολούρα" - συνεπώς ένα τρίποδο είναι *απαραίτητο*. (π.χ. αν δεί κανείς τις φωτογραφίες που έβγαζα για τα παλιά reviews μου στο phoenix, αυτός είναι ο λόγος που υπάρχει η εν λόγω θολούρα, και όχι επειδή "πρέπει να πάρω καλύτερη μηχανή" όπως μου είχε πεί κάποτε κάποιος :D ).

Σε τέτοιες ταχύτητες κλείστρου τα πράγματα περιπλέκονται περισσότερο όταν η εικόνα είναι κινούμενη, διότι πιθανότατα θα αφήσει "είδωλο" (γι' αυτό άλλωστε χρειάζεται pause). Θυμάστε την εικόνα με τους ποδοσφαιριστές στο review του Peter Beardsley's International Football, που έμοιαζαν σαν να είχαν πάρει φωτιά; :D
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
...γι αυτό και σε περιπτώσεις που ένα παιχνίδι είχε διαφορετική οθόνη Pause (αντί να μένει μέσα στο παιχνίδι) υπήρχε πάντα θέμα θολούρας...
 
Πίσω
Μπλουζα