Φόρος τιμής στο CD-i

Shattered

RetroWannaBe
Joined
15 Ιουν 2011
Μηνύματα
35
Αντιδράσεις
3
Βλέπω ότι δεν το έχει αναφερθεί αρκετά, οπότε θα ήθελα να κάνω μια αναφορά σε μια από τις πιο σημαντικές κονσόλες που υπήρξαν ποτέ, το θρυλικό CD-i της Phillips.

To CD-i κυκλοφόρησε από την Phillips τον Δεκέμβριο του 1993. Στο σχεδιασμό της κονσόλα συμμετείχαν επίσης η Sony και η Magnavox. Η αρχική του τιμή ήταν στο απαγορευτικό ύψος των 700$, ενώ οι ικανότητες του επεκτείνονταν σε όλο σχεδόν το φάσμα των multimedia της εποχής, από δίσκους καραόκε μέχρι VCD (για τα τελευταία απαιτούταν μια επιπλέον κάρτα). Το CD-i, παρά τις δυνατότητες του, θεωρήθηκε μεγάλη εμπορική αποτυχία, και αποσύρθηκε από την κυκλοφορία το 1998.

Προβολή συνημμένου 34120
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολύ καλή ιδέα η αναφορά σου στο CD-i της Philips shattered. Δεν είχα την τύχη να το αποκτήσω ποτέ αλλά πάντα μου έκλεινε το μάτι και ονειρευόμουν ότι θα το αποκτήσω αλλά ήταν ακριβό για τις τότε δυνατότητές μου ώσπου ξεπεράστηκε τεχνολογικά και το παράτησα.

250px-Philips_CD-i_retouched.jpg
 
Πηγε κι αυτο πατο οπως και το cdtv της Commodore που αν θυμαμαι καλα βγηκε εκεινη την εποχη κι εκεινο.
 
Μαλλον ηταν "too early". Δεν περπατησε καθολου.

Εκεινη την εποχη, δεν ειχε κατασταλαξει η philips εαν θα ειναι παιχνιδομηχανη ή σοβαρο μηχανημα.

Πιο πολυ πηγαινε προς το σοβαρο μηχανημα και για αυτο δεν πηγε καλα. Ηταν και πανακριβο.

Ενταξει πιο αποτυχημενο απο το cd-i ηταν το pippin της apple !
 
Είχα την χαρά να παίξω με το CD-i την εποχή που ακόμα προσπαθούσε να παλέψει στην αγορά. Το είχε ένας φίλος μου από έναν θείο του. Το 7th Guest πάντως εξακολουθώ να το θεωρώ πολύ καλή μεταφορά. Επίσης, ήταν και η πρώτη φορά που είδα εικόνα από Video CD, με την ποιότητα εικόνας και ήχου να μου φαίνεται απίστευτη τότε :p

Επίσης, ένας άλλος συμμαθητής μου τότε είχε πει πως είχε έλθει ένας τύπος σαν πλασιέ σπίτι τους και τους έκανε επίδειξη των δυνατοτήτων του CD-i. Αυτό στην Θεσσαλονίκη, εποχή 1995-96. Θυμάται κάποιος άλλος από εσάς να είναι μάρτυρας σε παρόμοιο σκηνικό..; Είχε οργανώσει καμμιά τέτοια καμπάνια η Ελληνική αντιπροσωπεία της Philips..;

Πάντως, ακόμα έχω το τεύχος του Αλμανάκο με το αφιέρωμα-ύμνο στο μηχάνημα!
 
Εγώ το είχα ξεκοκαλήσει. Ο πατέρας μου ήταν προιστάμενος σε ένα από τα καταστήματα του "ΡΑΔΙΟ ΑΘΗΝΑΙ", και πήγαινα στη δουλειά μαζί του και το έλιωνα με τις ώρες. Το ένα παιχνίδι που υπήρχε στο μαγαζί ήταν το Dark Castle, και το θεωρούσα πολύ μεγάλη πρόκληση να προσπαθήσω να παίξω έχοντας ως χειριστήριο ένα...τηλεκοντρόλ. Αν και ο ήχος ήταν από τα δυνατά του σημεία, έχανε πολλούς πόντους στην ευχρηστία, στην τιμή, και στους τίτλους - μην ξεχνάμε τις απαίσιες, απαίσιες μεταφορές της σειράς Legend of Zelda, που παραλίγο να προκαλέσουν την σύσταση του πρώτου διεθνούς δικαστηρίου για εγκλήματα ενάντια σε videogames.
 
Nαι αυτα τα zelda... τα εχω και εγω και ειναι απαραδεκτα... κινουμενα σχεδια χωρις gameplay.

Οχι τουλαχιστον το πολυ καλο gameplay του Link to the past.
 
Κάνετε το γνωστο λαθος. Το CDi ηταν ενας interactive multimedia CD player. Με πρωτη χρηση την αναπαραγωγη audio cds, interactive cds και του πρωιμου ψηφιακου video συμφωνα με τα προτυπα του Πρασινου βιβλιου.

Εκμεταλλευομενος ομως τις δυνατοτητες του interactive cd μπηκε και στα χωραφια του video gaming παρουσιαζοντας τιτλους με διαφορετικη φιλοσοφια, ισως οχι παντα αποδεκτους απο το αγοραστικο κοινο του. Ο μεσος αγοραστης του το πηρε για να βλεπει ταινιες σε ψηφιακο φορμα και σαν δευτερο (ή πρωτο) audio cd player - και δευτερευοντως για video gaming.

Απο την αλλη ο μεσος video gamer του nes και του master system ηταν αδυνατο να πεισει καποιον να του το αγορασει. Οποτε τα παιχνιδια του CDi ή δεν τα επαιξε ποτε τοτε ή τα ειδε υπο μορφη isos καμια 10ετια μετα.

Ετσι ακριβως ξεκινησε και αυτη η μυθολογια για τα αποτυχημενα παιχνιδια και τις γνωστες ατακες σαν και αυτες που γραψατε παραπανω. Πριν 2 χρονια νομιζω το εγκυρο retrogamer εβαλε τα πραγματα στη θεση τους και μιλησε για πρωτη φορα για τα αριστουργηματα Zelda: The Wand of Gamelon, Zelda's Adventure ακομα και για το αδικοσφαγμενο Hotel Mario που λιωναμε στις αρχες των 90ς.

Το τηλεκοντρολ που αναφερεις ερχοταν μαζι με το CDi για χρηση ασυρματου χειρισμου του player - παρολα αυτα ηταν απολαυστικοτατο για να παιζεις Myst απο τον καναπε σου (κατι πρωτογνωρο για την εποχη εκεινη) - αλλα αν ηθελες να "ζεσταθεις" σε αλλου ειδους παιχνιδια, υπηρχαν διαθεσιμα για αγορα και pads που εκαναν μια χαρα τη δουλεια τους.

Να συμπληρωσω οτι τα Cdi machines κυκλοφορησαν πρωτη φορα το 1991 και μιας και ειμαστε σε thread "φορο τιμης στο CDi" ας αναφερουμε και τις θετικες πλευρες τους μηχανηματος (TeleCDi, CDMATICS) ή την τοτε εμπειρια της παρακολουθησης ψηφιακης αναπαραγωγης ταινιων (οποιος ειχε δει τοτε πχ το Star Trek 6 ξερει)
 
Η αλήθεια είναι ότι πράγματι οι τεχνολογικές δυνατότητες του μηχανήματος ήταν πολύ μπροστά, αυτό αιτολογούσε άλλωστε και το τόσο υψηλό κόστος. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τα videogames ήταν δευτερεύων στόχος του CD-i, που προσανατολιζόταν κυρίως σε multimedia, διαδραστικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Σε καμμία περίπτωση δεν ήταν κακιά κονσόλα ή κακό σύστημα γενικότερα, και σήμερα άλλωστε υπάρχουν ακριβές high-end consoles με δυνατότητες - απλά χαντακώθηκε πολύ στον τομέα του marketing από μια άπειρη στο χώρο Phillips, που βρέθηκε να προσπαθεί να επιβιώσει στα console wars των 90s τη στιγμή που οι gamers δεν ήταν καν το βασικό κοινό της.

Στην σειρά Zelda όμως, και δεν νομίζω ότι είναι μόνο προσωπική άποψη ούτε παρφιλολογία, τα πράγματα πήγαν πραγματικά και εντυπωσιακά άσχημα. Το Zelda's adventure, το μόνο της τριλογίας που είχα παίξει, ήταν από τις χειρότερες εμπειρίες. Για να παραθέσω και τι γράφει επακριβώς το retrogamer που αναφέραμε:

The sounds are messed up, monsters like the octorock make humanoid grunts when hurt, it has extreamly unconvincing voice actors instead of text when you talk to people, which is hard to understand becuase of the rubbish sound. It is impossible to beat, if you have I congratulate you because the save doesn't work! You can't save in a Zelda game... That makes it impossible to complete, you can't save in a game of Epic proportions like Zelda..well this game is more like an epic fail...http://www.retrogamer.net/show_image.php?imageID=3612
Τι να πω, ίσως τα άλλα δύο να είναι καλύτερα. Το Hotel Mario πάντως το είχα βρει αρκετά συμπαθητικό.
 
Η αλήθεια είναι ότι πράγματι οι τεχνολογικές δυνατότητες του μηχανήματος ήταν πολύ μπροστά, αυτό αιτολογούσε άλλωστε και το τόσο υψηλό κόστος. Ας μην ξεχνάμε επίσης ότι τα videogames ήταν δευτερεύων στόχος του CD-i, που προσανατολιζόταν κυρίως σε multimedia, διαδραστικές και εκπαιδευτικές εφαρμογές. Σε καμμία περίπτωση δεν ήταν κακιά κονσόλα ή κακό σύστημα γενικότερα, και σήμερα άλλωστε υπάρχουν ακριβές high-end consoles με δυνατότητες - απλά χαντακώθηκε πολύ στον τομέα του marketing από μια άπειρη στο χώρο Phillips, που βρέθηκε να προσπαθεί να επιβιώσει στα console wars των 90s τη στιγμή που οι gamers δεν ήταν καν το βασικό κοινό της.
Συμφωνω απολυτα με αυτη τη διατυπωση.

Για να παραθέσω και τι γράφει επακριβώς το retrogamer που αναφέραμε:
Οχι, αυτο που παραθετεις ειναι το retrobate του παιχνιδιου - που οντως θιγει πολυ σωστα τα μειονεκτηματα του. Εγω αναφερομαι σε αρθρο/αφιερωμα του εντυπου περιοδικου που λεει μια αλλη αποψη για τα παιχνιδια (και τη μυθολογια πισω απο αυτα) του CDi.

Βεβαια - επαναλαμβανω - οτι σε ενα thread "φορο τιμης" στο μηχανημα πρεπει να μιλησουμε για ολα τα χαρακτηριστηκα του. Ισως να ειναι και λαθος η τοποθετηση του στις "Παιχνιδομηχανες".
 
herco είπε:
Οχι, αυτο που παραθετεις ειναι το retrobate του παιχνιδιου - που οντως θιγει πολυ σωστα τα μειονεκτηματα του. Εγω αναφερομαι σε αρθρο/αφιερωμα του εντυπου περιοδικου που λεει μια αλλη αποψη για τα παιχνιδια (και τη μυθολογια πισω απο αυτα) του CDi.
Αχά! Ναι, κατάλαβα τι εννοείς, δυστυχώς δεν έχω κάποιο link για αυτό. Σίγουρα πρέπει να μιλήσουμε για όλα τα χαρακτηριστικά του, μην παρεξηγείς την αρνητική στάση που ίσως άφησα να φανεί, αλλά η αλήθεια είναι ότι, καλός ή κακός, οι περισσότεροι το θυμούνται ως "μια κονσόλα που δεν τα πήγε καλά". Εννοείται πως οτιδήποτε μπορούμε να γράψουμε για να αποκαταστήσει την υπόλειψη του και να διαλύσει τυχών μύθους, ειδικά από κατόχους του μηχανήματος αλλά και φίλους του γενικότερα, είναι υπερ-ευπρόσδεκτο, και σίγουρα αναγκαίο!
 
Το Zelda's Adventure είναι απαράδεκτο παιχνίδι. Τα δύο προηγούμενα όμως είναι αρκετά καλά παιχνίδια, εαν βέβαια ξεπεράσει κανείς τα τραγικά animations και voice overs, τα οποία δεν έγιναν από την ομάδα που άνεπτυξε το υπόλοιπο παιχνίδι. Επίσης πρέπει να έχετε στο μυαλό σας ότι τα δύο παιχνίδια ξεκίνησαν να φτιάχνονται στις αρχές του 1991 χωρίς καμμία βοήθεια από την Nintendo. Αρχές 1991 λοιπόν είχανε βγει μόλις 2 παιχνίδια Zelda. Το LttP βγήκε τέλη 1991 στην Ιαπωνία και μέσα 1992 στην Αμερική, οπότε η ανάπτυξη των τίτλων είχε ήδη προχωρήσει πάρα πολύ.

Περισσότερα θα βρείτε εδώ: http://hardcoregaming101.net/zeldacdi/zeldacdi.htm

Προσωπικά τα θεωρώ αρκετά καλά παιχνίδια.
 
Πίσω
Μπλουζα