Leon
RetroNuts!
- Joined
- 27 Σεπ 2008
- Μηνύματα
- 2.119
- Αντιδράσεις
- 1.053
Η "αιώνια μάχη" pc gaming - console gaming αλλά 25 περίπου χρόνια πριν. Εκείνη την εποχή είναι που το PC gaming ξεπερνά τα υπόλοιπα home computers και γίνεται η αιχμή του computer gaming, οπότε νομίζω ότι μιλάμε για τον πρώτο γύρο PC VS. Console gaming (πριν ήταν το γενικότερο computer vs. console gaming θα έλεγα). Διαλέξτε πλευρά και FIGHT!
Ας δούμε μερικά στοιχεία.
Hardware
Οι κονσόλες είχαν custom hardware που είχε ως σκοπό ένα και μόνο πράγμα: να κινεί sprites. Αντίθετα το PC αν και του έλειπε το custom hardware για 2D scrolling games η ωμή υπολογιστική ισχύ της εποχής έδωσε τη δυνατότητα στους game developers να πειραματιστούν με το 3D και να δημιουργήσουν νέα είδη παιχνιδιών. Φυσικά στο PC υπήρχε τεράστια εξέλιξη από το '89 (κάπου στην αρχή της τέταρτης γενιάς) στο '94 (προς το τέλος της) όπου εκεί πλέον το PC είχε τεράστιο προβάδισμα στο hardware σε όλα τα είδη παιχνιδιών.
Τα cartridges περιόριζαν πάρα πολύ το μέγεθος των παιχνιδιών στις κονσόλες ενώ η στάνταρ ύπαρξη σκληρού δίσκου στο PC επέτρεπε την ανάπτυξη τίτλων που καταλάμβαναν πολλά megabyte. Φυσικά υπήρχαν και το CD ROM που αν και υπήρχαν τόσο στις κονσόλες (PC Engine, Mega Drive) όσο και στο PC στο δεύτερο ήταν πολύ πιο διαδεδομένα.
Τιμή
Εννοείται ότι οι κονσόλες ήταν πάμφθηνες σε σχέση με ένα top gaming PC της εποχής. Η "εξισορρόπηση" ερχόταν με τα παιχνίδια τα οποία λόγω cartridge ήταν πανάκριβα και πάρα πολύ συχνά η αγορά import cartridges (ακόμα ακριβότερα) ήταν μονόδρομος αφού είτε δεν υπήρχε PAL έκδοση του παιχνιδιού είτε αργούσε πάρα πάρα πολύ. Αντίθετα τα PC games ήταν σαφώς φθηνότερα ιδίως αν τα αγόραζες από τον LeChuck. (τς-τς...Ντροπή!)
Ευκολία χρήσης
Στο DOS "μάχη' με την extended και την expanded memory για να παίξει το παιχνίδι, "μάχη" με IRQ και DMA για να παίξει η κάρτα ήχου κτλ. ενώ οι κονσόλες ήταν Plug 'n' play.
Που έπαιζες
Σε αντίθεση με αργότερα που το PC μπήκε ακόμα και στο σαλόνι κάτω από την τηλεόραση εκείνη την εποχή το PC βρισκόταν αποκλειστικά στο γραφείο. Και τότε έπαιζες σε μια 15άρα οθόνη ενώ αντίθετα με τις κονσόλες καθόσουν στον καναπέ και έπαιζες σε μια σχετικά μεγάλη (για την εποχή) τηλεόραση. Σαφές προβάδισμα για τις κονσόλες.
Χειρισμός
Στο PC υπήρχε το mouse/keyboards και αν ήθελες flight sticks για simulators. Από joypads γιοκ (καλά υπήρχαν αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα) οπότε υπήρχε σαφές μειονέκτημα στα action games σε σχέση με τις κονσόλες και το γνωστό πλεονέκτημα που έχει το mouse/keyboard στα άλλα είδη παιχνιδιών.
Online
Κονσόλες γιοκ, το PC κάνει τα πρώτα βήματα. Και για να παίζεις online multiplayer και για να κατεβάζεις παιχνίδια από τις BBS της εποχής. Μεγάλες εποχές PD/Shareware gaming (κάτι σαν το σημερινό indie gaming ας πούμε).
Games
και εδώ υπάρχει η τεράστια διαφορά που δεν συναντάμε πια τόσο έντονα. Σε αντίθεση με σήμερα που τα περισσότερα παιχνίδια εμφανίζονται τόσο σε PC όσο και σε κονσόλες (αν και ακόμα και τώρα υπάρχουν κάποια "κάστρα" που δεν πέφτουν: fighting games π.χ. στο PC είναι ελάχιστα όπως και ελάχιστα είναι τα strategy στις κονσόλες) τότε υπήρχαν κανονικά στρατόπεδα στο gaming. Platform games, shoot 'em ups, beat 'em ups, sports games και γενικά action games έβρισκες στις κονσόλες ενώ simulators, adventures, strategy (αλλά και τα νεοεισλθέντα FPS games) έπαιζες στο PC. RPG υπήρχαν και στα δύο αλλά τελείως διαφορετικά, στις κονσόλες ήταν τα jRPGs ενώ στα PC τα western RPGs. Τα παιχνίδια που υπάρχουν και σε κονσόλες και σε PC (για να κάνουμε και απευθείας σύγκριση) ήταν λίγα σε σχέση με το τι συμβαίνει τώρα. Άλλη φιλοσοφία gaming. Και λόγω τιμής και λόγω του ότι το gaming ήταν δευτερεύουσα λειτουργία (το κυριότερο ήταν η δουλειά...λέμε τώρα ) το PC απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό οπότε είχε πιο "σοβαρά" genres σε σχέση με τα arcade games των κονσολών που απευθύνονταν περισσότερο σε παιδιά.
Στις 16 bit consoles της εποχής νομίζω ότι βλέπουμε το απόγειο των παιχνιδιών που παίζαμε στην 8 bit περίοδο ενώ στο PC βλέπουμε την αρχή του σύγχρονου gaming. Εισαγωγή 3D σε όλα σχεδόν τα genres, online multiplayer, FPS, real time strategy, survival horror, open world games, κλπ, έκαναν την εμφάνισή τους τότε στο PC που προσέφερε ότι πιο πρωτοποριακό υπήρχε στο gaming. Γιαυτό νομίζω ότι εκείνη η εποχή είναι η πιο καθοριστική στη "μάχη" και η περίοδος που δημιουργούνται τα διάφορα στεγανά και οι γνωστές προκαταλήψεις που έχουν οι PC gamers και οι Console gamers για τα "αντίπαλα" συστήματα (που πλέον δεν ισχύουν ή υπάρχουν σε πολύ μικρότερο βαθμό).
Τι προτιμούσατε τότε; Τι προτιμάτε τώρα; Μπορούμε να κάνουμε και συγκρίσεις παιχνιδιών για να δούμε τι υπερείχε και που.
Ας δούμε μερικά στοιχεία.
Hardware
Οι κονσόλες είχαν custom hardware που είχε ως σκοπό ένα και μόνο πράγμα: να κινεί sprites. Αντίθετα το PC αν και του έλειπε το custom hardware για 2D scrolling games η ωμή υπολογιστική ισχύ της εποχής έδωσε τη δυνατότητα στους game developers να πειραματιστούν με το 3D και να δημιουργήσουν νέα είδη παιχνιδιών. Φυσικά στο PC υπήρχε τεράστια εξέλιξη από το '89 (κάπου στην αρχή της τέταρτης γενιάς) στο '94 (προς το τέλος της) όπου εκεί πλέον το PC είχε τεράστιο προβάδισμα στο hardware σε όλα τα είδη παιχνιδιών.
Τα cartridges περιόριζαν πάρα πολύ το μέγεθος των παιχνιδιών στις κονσόλες ενώ η στάνταρ ύπαρξη σκληρού δίσκου στο PC επέτρεπε την ανάπτυξη τίτλων που καταλάμβαναν πολλά megabyte. Φυσικά υπήρχαν και το CD ROM που αν και υπήρχαν τόσο στις κονσόλες (PC Engine, Mega Drive) όσο και στο PC στο δεύτερο ήταν πολύ πιο διαδεδομένα.
Τιμή
Εννοείται ότι οι κονσόλες ήταν πάμφθηνες σε σχέση με ένα top gaming PC της εποχής. Η "εξισορρόπηση" ερχόταν με τα παιχνίδια τα οποία λόγω cartridge ήταν πανάκριβα και πάρα πολύ συχνά η αγορά import cartridges (ακόμα ακριβότερα) ήταν μονόδρομος αφού είτε δεν υπήρχε PAL έκδοση του παιχνιδιού είτε αργούσε πάρα πάρα πολύ. Αντίθετα τα PC games ήταν σαφώς φθηνότερα ιδίως αν τα αγόραζες από τον LeChuck. (τς-τς...Ντροπή!)
Ευκολία χρήσης
Στο DOS "μάχη' με την extended και την expanded memory για να παίξει το παιχνίδι, "μάχη" με IRQ και DMA για να παίξει η κάρτα ήχου κτλ. ενώ οι κονσόλες ήταν Plug 'n' play.
Που έπαιζες
Σε αντίθεση με αργότερα που το PC μπήκε ακόμα και στο σαλόνι κάτω από την τηλεόραση εκείνη την εποχή το PC βρισκόταν αποκλειστικά στο γραφείο. Και τότε έπαιζες σε μια 15άρα οθόνη ενώ αντίθετα με τις κονσόλες καθόσουν στον καναπέ και έπαιζες σε μια σχετικά μεγάλη (για την εποχή) τηλεόραση. Σαφές προβάδισμα για τις κονσόλες.
Χειρισμός
Στο PC υπήρχε το mouse/keyboards και αν ήθελες flight sticks για simulators. Από joypads γιοκ (καλά υπήρχαν αλλά δεν ήταν ιδιαίτερα διαδεδομένα) οπότε υπήρχε σαφές μειονέκτημα στα action games σε σχέση με τις κονσόλες και το γνωστό πλεονέκτημα που έχει το mouse/keyboard στα άλλα είδη παιχνιδιών.
Online
Κονσόλες γιοκ, το PC κάνει τα πρώτα βήματα. Και για να παίζεις online multiplayer και για να κατεβάζεις παιχνίδια από τις BBS της εποχής. Μεγάλες εποχές PD/Shareware gaming (κάτι σαν το σημερινό indie gaming ας πούμε).
Games
και εδώ υπάρχει η τεράστια διαφορά που δεν συναντάμε πια τόσο έντονα. Σε αντίθεση με σήμερα που τα περισσότερα παιχνίδια εμφανίζονται τόσο σε PC όσο και σε κονσόλες (αν και ακόμα και τώρα υπάρχουν κάποια "κάστρα" που δεν πέφτουν: fighting games π.χ. στο PC είναι ελάχιστα όπως και ελάχιστα είναι τα strategy στις κονσόλες) τότε υπήρχαν κανονικά στρατόπεδα στο gaming. Platform games, shoot 'em ups, beat 'em ups, sports games και γενικά action games έβρισκες στις κονσόλες ενώ simulators, adventures, strategy (αλλά και τα νεοεισλθέντα FPS games) έπαιζες στο PC. RPG υπήρχαν και στα δύο αλλά τελείως διαφορετικά, στις κονσόλες ήταν τα jRPGs ενώ στα PC τα western RPGs. Τα παιχνίδια που υπάρχουν και σε κονσόλες και σε PC (για να κάνουμε και απευθείας σύγκριση) ήταν λίγα σε σχέση με το τι συμβαίνει τώρα. Άλλη φιλοσοφία gaming. Και λόγω τιμής και λόγω του ότι το gaming ήταν δευτερεύουσα λειτουργία (το κυριότερο ήταν η δουλειά...λέμε τώρα ) το PC απευθυνόταν σε ενήλικο κοινό οπότε είχε πιο "σοβαρά" genres σε σχέση με τα arcade games των κονσολών που απευθύνονταν περισσότερο σε παιδιά.
Στις 16 bit consoles της εποχής νομίζω ότι βλέπουμε το απόγειο των παιχνιδιών που παίζαμε στην 8 bit περίοδο ενώ στο PC βλέπουμε την αρχή του σύγχρονου gaming. Εισαγωγή 3D σε όλα σχεδόν τα genres, online multiplayer, FPS, real time strategy, survival horror, open world games, κλπ, έκαναν την εμφάνισή τους τότε στο PC που προσέφερε ότι πιο πρωτοποριακό υπήρχε στο gaming. Γιαυτό νομίζω ότι εκείνη η εποχή είναι η πιο καθοριστική στη "μάχη" και η περίοδος που δημιουργούνται τα διάφορα στεγανά και οι γνωστές προκαταλήψεις που έχουν οι PC gamers και οι Console gamers για τα "αντίπαλα" συστήματα (που πλέον δεν ισχύουν ή υπάρχουν σε πολύ μικρότερο βαθμό).
Τι προτιμούσατε τότε; Τι προτιμάτε τώρα; Μπορούμε να κάνουμε και συγκρίσεις παιχνιδιών για να δούμε τι υπερείχε και που.