2002 GR - 50 Χρόνια Ζωής

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας tsimisde
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

tsimisde

RetroN00b
Joined
10 Ιουλ 2014
Μηνύματα
315
Αντιδράσεις
575
Ώρα να συζητήσουμε για ένα από τα μεγαλύτερα ροκ συγκροτήματα της Ελλάδος, με αφορμή τη συμπλήρωση των 50 χρόνων από την αρχή της καριέρας τους. Όλα ξεκίνησαν λοιπόν το 1974, με την επωνυμία "Ηλίας Ασβεστόπουλος 2002" όπου ο τραγουδιστής, είχε ξεκινήσει συνεργασία με το συγκρότημα Σκορπιός και κατέληξαν στο προαναφερθέν όνομα. Μέλη αυτού του συγκροτήματος ήταν μεταξύ άλλων ο Γιάννης Γιοκαρίνης (ναι, ο γνωστός που γνώρισε την Ευλαμπία στην ουρά του ΙΚΑ) καθώς επίσης και ο Γιάννης Χατζησόγλου, ο κιθαρίστας του συγκροτήματος για τα μετέπειτα χρόνια.

Το 1974, κυκλοφορεί ο πρώτος δίσκος με το όνομα "Πόλα" και περιέχει μεταξύ άλλων τα κομμάτια Έλα Πιο Κοντά, Ο Πολιτισμός, Κοίτα Κι Απ' Τις Δυο Μεριές, Ίσως Αύριο Να 'Ναι Αργά. Το ύφος της μουσικής, αρκετά παρόμοιο με αυτό που ήταν δημοφιλές τη δεκαετία του 60, παραπέμπει αρκετά στο ύφος των Olympians, των Charms και άλλων αντίστοιχων συγκροτημάτων της εποχής. Λίγο μετά από τον δίσκο αυτό, αποχωρούν από το συγκρότημα οι Γιώργος Καλαϊτζόγλου (Μπάσο) και Ανδρέας Τσαντάς (Τύμπανα) και τους αντικαθιστούν οι Σωτήρης Καραούλιας και Στέλιος Καραΐνδρος στα αντίστοιχα όργανα.

Η νέα αυτή σύσταση, το 1976 κυκλοφορεί το δίσκο Σιδερένιος Άνθρωπος ο οποίος περιέχει μερικά από τα γνωστότερα κομμάτια του συγκροτήματος όπως το ομώνυμο, Ουρανός και Κόσμος, Διαστημόπλοιο, Σας Αγαπάμε και ένα από τα κλασικοτερα κομμάτια του συγκροτήματος, Το Μετρό. Τα κομμάτια, σε αντίστοιχο ύφος με τον προηγούμενο δίσκο, με επιρροές από το ροκ της περασμένης δεκαετίας. Κάπου εκεί υπάρχει μια δισκογραφική ανάπαυλα στο συγκρότημα καθώς, επειδή το ύφος τους βασίζονταν σε ύφος το οποίο βρισκόταν εκτός μόδας, δε σημειώνουν και την επιθυμητή επιτυχία, συνεχίζουν όμως τις ζωντανές εμφανίσεις. Σε εκείνη τη φάση, ο τραγουδιστής Ηλίας Ασβεστόπουλος κυκλοφορεί τον σόλο δίσκο, Γαλάζιο Όνειρο (1977).

Αρχές της δεκαετίας του 80, έχει επιστρέψει στη μόδα το ποπ/ροκ ύφος και το συγκρότημα ενεργοποιείται και πάλι δισκογραφικά. Το έτος 1982, κυκλοφορεί ο δίσκος VOL.3 ο οποίος, θεωρείται ο κλασικός δίσκος του συγκροτήματος, ο οποίος περιέχει τις περισσότερες επιτυχίες και πρόκειται για τον πιο επιτυχημένο εμπορικά δίσκο τους. Αρχικά, δεν είχε σημειώσει επιτυχία, βασικά, σχεδόν καθόλου. Όλα αυτά όμως, αλλάζουν, όταν το συγκρότημα εμφανίζεται σε μια τηλεοπτική μουσικη εκπομπή της ΕΡΤ, παρουσιάζοντας τον συγκεκριμένο δίσκο. Εκείνη η εκπομπή, ήταν καθοριστικής σημασίας καθώς, έκανε το συγκρότημα γνωστό πανελληνίως και ξαφνικά, οι μετοχές του, ανέβηκαν κατακόρυφα. Πρόκειται για το δίσκο ο οποίος περιέχει τα κλασικά κομμάτια του συγκροτήματος Μαγική Αυλή, Είπες Πως, Άννα, Μονάχα Εσύ, Αύριο, Αχ Καημένη. Επίσης, υπάρχουν και κάποια κομμάτια με Αγγλικό Στιχο, τα Your Love’s An A, Love Rhyme, Best Of Times.

To 1983, το συγκρότημα συνεχίζει τη δισκογραφική του δράση, κυκλοφορώντας τον δίσκο Amomoria ο οποίος εμπεριέχει πρωτίστως ένα από τα μεγαλύτερα σουξέ και γνωστότερα κομμάτια του συγκροτήματος, αναφέρομαι στο Τι Να Σου Προσφέρω, ένα κομμάτι το οποίο ακούγεται παντού καθώς, διαπραγματεύεται ένα από τα φλέγοντα ζητήματα της εποχής, τα ναρκωτικά. Επίσης, ακούγεται και στην ταινία «Γρανιτα Από Μελάνι» οπου και εμφανίζεται και το συγκρότημα. Πέραν του προαναφερθέντος τραγουδιού, υπάρχουν και τα κομμάτια Μια Ξένη, Ο Κόσμος Γελάει, Χρήμα, Στου Μικέ Το Μπάρ. Σε αυτό το δίσκο, αρχίζουν να είναι πιο εμφανείς οι επιρροές από τις μουσικές τάσεις της εποχής καθώς, σε σημεία, το στυλ μοιάζει με αυτό των Police (κατά τη γνώμη μου, το κομμάτι Στου Μικέ Το Μπαρ θυμίζει το Message In A Bottle και το Τι Να Σου Προσφέρω, ειδικά στη μπάσογραμμή, θυμίζει Roxanne).


Επόμενος δίσκος, το 2002 GR (παρεμπιπτόντως, σύμφωνα με δηλώσεις από διάφορα μέλη του συγκροτήματος, το όνομα το δανείστηκαν από ένα αγαπημένο αυτοκίνητο του συγκροτήματος, το BMW 2002 GR, τους έκανε μάλιστα το κλικ ως όνομα, όταν ένα μέλος του συγκροτήματος, είχε δει ένα τέτοιο αμάξι από τον καθρέφτη του και του έκανε εντύπωση ότι μπορεί να διαβάσει τον αριθμό και ανάποδα επομένως, κάπως έτσι προέκυψε το όνομα) ο οποίος κυκλοφορεί το 1985. Περιέχονται τα κομμάτια 2002 Νύχτες, Εγώ Δεν Σου Είπα Σ’ Αγαπώ (ωραίο κομμάτι σε Ρυθμό τανγκό), Στροβιλίζεσαι, Μόνη (το οποίο αποτελεί επανεκτέλεση ενός κομματιού που είχε κυκλοφορήσει ο Ασβεστόπουλος σε έναν από τους προσωπικούς του δίσκους), Στο Τηλέφωνο.

Έτος 1988 και κυκλοφορούν το δίσκο Πέστε Με Τρελό. Εδώ είναι πιο έντονες επιρροές από τις μουσικές τάσεις της εποχής καθώς, ο ήχος είναι πιο ηλεκτρονικής υφής, πλέον χρησιμοποιείται μεταξύ άλλων drum machine και γενικότερα, ο ήχος αποτελεί προϊόν της τότε εποχής και αυτό ακούγεται. Ένα σπουδαίο κομμάτι του συγκροτήματος περιέχεται στον εν λόγω δίσκο, αναφέρομαι στο Δεν Είσαι Έρωτας Εσύ. Το εν λόγω κομμάτι, αποτελεί σύνθεση του Γιάννη Σπανού ο οποίος, έδωσε το κομμάτι στο συγκρότημα, επειδή ήταν ένα από τα αγαπημένα του και τον συνέδεε φιλία με τον Ασβεστόπουλο αν δεν κάνω λάθος. Ο συνθέτης αρχικά δεν ήταν ευχαριστημένος με το κομμάτι που έδωσε στο συγκρότημα, όταν όμως άκουσε την εκτέλεση του συγκροτήματος, αναθεώρησε. Εκτός αυτού του κομματιού, περιέχονται και άλλα αξιόλογα κομμάτια όπως τα Μαργαρίτα, Φοβάμαι, Πέστε Με Τρελό, Ότι Και Να Παίξω το οποίο και πάλι αποτελεί σύνθεση του Γιάννη Σπανού. Ενδιαφέρον εδώ παρουσιάζει το γεγονός ότι φωνητικά αναλαμβάνουν σε κάποια κομμάτια οι Γιάννης Χατζησόγλου (Καμάκι, Ντίνος) και ο Στέλιος Καραΐνδρος (Πέστε Με Τρελό, Ερωτηματικά).

Επόμενος δίσκος ο οποίος χωρίς να τον έχω ακούσει ολόκληρο, μου προκαλεί ερωτηματικά και συνεχίζει στο δρόμο (σε ότι αφορά τα ηλεκτρονικά στοιχεία στον ήχο) που άνοιξε ο Πέστε Με Τρελό, είναι ο δίσκος Μπανάνες ο οποίος κυκλοφορεί το 1989. Έχει κάποια ενδιαφέροντα κομμάτια όπως τα Νύχτα, Λαδί Παπούτσι, Φωνάζω, Συχνότητα. Ενδιαφέρον ότι με εξαίρεση το Φωνάζω από τα προαναφερθέντα, τα κομμάτια αυτά, ερμηνεύονται από Καραΐνδρο & Χατζησόγλου και γενικά, φαίνεται να έχει δοθεί περισσότερη βαρύτητα σε άλλους ερμηνευτές πέραν του βασικού, πιθανόν να οφείλεται στο γεγονός ότι ο Ασβεστόπουλος λίγο αργότερα, κυκλοφορεί έναν ακόμα προσωπικό δίσκο, το Γεμάτο Φεγγάρι (1989). Ενδιαφέρον κομμάτι η Νύχτα το οποίο είναι αρκετά «αιμοβόρο» για τα δεδομένα των 2002 GR και προδιαθέτει λίγο για τη δισκογραφική τους συνέχεια.

Αυτός ήταν και ο τελευταίος δίσκος με την «κλασική» σύνθεση του συγκροτήματος καθώς πλέον, αποχωρεί από το συγκρότημα ο ντράμερ Στέλιος Καραΐνδρος (ο οποίος και έφυγε από τη ζωή πριν από λίγους μήνες, ας αναπαυτεί εν ειρήνη), αντικαθίσταται από τον Γιώργο Ανδριώτη και επίσης, το συγκρότημα αποκτά πλέον πληκτρά, τον Γιώργο Σεργκελίδη. Σε όλους τους δίσκους της δεκαετίας του 80, πλήκτρα είχε αναλάβει ο Κώστας Γανωσέλης ο οποίος, είχε ασχοληθεί και πάλι με το είδος της ροκ, όντας ο Μαέστρος και ενορχηστρωτής των δίσκων Φοβάμαι & Διαίρεση του Βασίλη Παπακωνσταντίνου.

Δισκογραφική επιστροφή του συγκροτήματος, με τη νέα σύνθεση το 1993 με το δίσκο Τα Βράδια Τα Επόμενα. Ηχητικά, υπάρχει εξέλιξη καθώς πλέον, το συγκρότημα κινείται σε πιο ροκ μονοπάτια, πιο σκληρή μουσικη και πιο έντονοι ρυθμοί, όχι τόσο groove όσο πριν, αυτό εννοούσα με το ότι στον προηγούμενο δίσκο, είχε προοικονομηθει ο πιο σκληρός ήχος. Ο δίσκος αυτός, περιέχει μια διασκευή του Δεν Εισαι Έρωτας Εσύ με διαφορετική ενορχήστρωση και άλλα αξιομνημόνευτα κομμάτια οπως Φυγή, Μόνος, Μονάχα Ξαπλωμένοι, Δεν Μπορεί.
Γενικά, μιλάμε ξεκάθαρα για μια νέα φάση και αυτό είναι αντιληπτό από την πρώτη «αυτιά».

Έτος 1995 και το συγκρότημα αποφασίζει να κυκλοφορήσει μια συλλογή με τις μεγαλύτερες επιτυχίες τους (The Best Of….1995), με τη διαφορά ότι τα τραγούδια αυτά, τα επανηχογράφησαν με νέο ήχο, νέες ενορχηστρώσεις, γενικότερα αποφάσισαν να δώσουν μια πιο σύγχρονη πινελιά στα αγαπημένα κομμάτια. Περιέχονται και κάποια καινούργια κομμάτια αλλά ακόμα και να μην υπήρχαν, έχουν αρκετό ενδιαφέρον οι επανεκτελέσεις των γνωστών κομματιών όπου πλέον, τα ακούμε με πιο ροκ στυλ και πιο σκληρό ήχο και η αλήθεια είναι ότι έγινε αρκετά καλή δουλειά καθώς, τα κομμάτια αποκτούν νέα πνοή, χωρίς να χάνουν κάτι από τη μαγεία τους. Σίγουρα ακούστε τα Μαγική Αυλή, Τι Να Σου Προσφέρω και το προσωπικό αγαπημένο Το Μετρό, γενικά, ίσως είναι από τις περιπτώσεις όπου η διασκευή μπορεί να είναι και καλύτερη από τα πρωτότυπα κομμάτια.

Η ίδια σύσταση του συγκροτήματος κυκλοφορεί το 1997 το single Μη και ένα χρόνο μετά, τον 10ο δίσκο του συγκροτήματος με τίτλο Δέκα ο οποίος αποτελεί στην ουσία την τελευταία δισκογραφική δουλειά τους. Εδώ, βρίσκουμε το συγκρότημα πιο ώριμο μουσικά από ποτέ καθώς, δοκιμάζεται σε μουσικές φόρμες στις οποίες δεν μας είχε συνηθίσει, βαδίζει σε αρκετά μπαλαντοειδή και πιο μπλούζ σκηνικά, κάτι το οποίο είχαμε αντιληφθεί από τις αρχές της δεκαετίας του 90 όπου γενικά, εμφανίζονται πιο ώριμοι και προοδευμενοι από μουσικής άποψης. Ο Δέκα, περιέχει αρκετά αξιόλογα κομμάτια, στο Φεύγεις Και Χάνεσαι έχουμε τον Γιάννη Γιοκαρίνη να κάνει comeback στα φωνητικά, τραγουδώντας ντουέτο με τον Ασβεστόπουλο και σε διάφορα άλλα κομμάτια του δίσκου, κάνει δεύτερη φωνή. Γενικά, τα κομμάτια είναι όλα ένα κι ένα σε αυτό το δίσκο, πιθανόν γι’ αυτό και αποτέλεσε το δισκογραφικό κύκνειο άσμα του συγκροτήματος. Κορυφαία κομμάτια μεταξύ άλλων τα εξής: Το Φθινόπωρο Η Αγάπη Μένει Μόνη, Η Ελπίδα Τελευταία Πεθαίνει, Κατάλληλη Στιγμή, Με Κάνεις Να Ζω, Σκληρό Καρύδι, Σάββατο Βράδυ. Για ακόμα μια φορά έχουμε σύνθεση Γιάννη Σπανού, στο κομμάτι Η Δική Σου Η Αγάπη Πονάει.

Με αυτό το δίσκο έκλεισε η δισκογραφική πορεία του συγκροτήματος, έκτοτε, περιοδικές live εμφανίσεις, ηχογραφήσεις live (πολύ καλή η κυκλοφορία του 2022 όπου περιέχει και ένα πολύ ωραίο κομμάτι το Φύγε Και Μη Γυρίσεις Πίσω, κομμάτι από την προσωπική δισκογραφία του Ασβεστόπουλου), επανακυκλοφορίες δίσκων τους. Συμβουλή μου να αναζητήσετε τη συλλογή του 2008 (η 2009) με τίτλο Μαγική Αυλή η οποία περιέχει διάφορα κομμάτια από όλη την καριέρα του συγκροτήματος με πιο καθαρό ήχο γιατί στις πρωτότυπες ηχογραφήσεις, η αλήθεια είναι ότι πάσχει η ποιότητα του ήχου επομένως, σε αυτή τη συλλογή, υπάρχει και η κατάλληλη επεξεργασία του ήχου.

Πρόκειται για ένα συγκρότημα το οποίο ναι μεν δισκογραφικά έχει καιρό να δώσει το παρόν, πιθανόν όμως να είναι για καλό, δεν έχω ακούσει για ποιο λόγο δεν έχει κυκλοφορήσει κάτι καινούργιο, πιθανόν έκριναν ότι δεν είχαν να πουν κάτι άλλο δισκογραφικά συνεπώς, αποφάσισαν να βάλουν μια άνω τελεία, ούτως ή άλλως, έχουν προσφέρει πολύ όμορφα κομμάτια όλα αυτά τα χρόνια συνεπώς, αυτά και μόνο, είναι υπεραρκετά και τους ευχαριστούμε.



https://youtu.be/Z-lRz6lfN24?si=ZcgJr7SBqj-qYET8
https://youtu.be/PgfEHZqS2cA?si=qIhY46qXpMePgZfm
 
Τελευταία επεξεργασία:
Πίσω
Μπλουζα