3D Dot Game Heroes!!!

Aardvark

Retromaniax Co-Founder
Joined
26 Σεπ 2006
Μηνύματα
14.887
Αντιδράσεις
3.888
Xμμ τι εχουμε εδω 2D ρετρο sprites σε 3D περιβαλλον και οχι μονο αλλα με τον sprite editor μπορεις να φτιαξεις τον ηρωα σου να μοιαζει με οποιον θελεις.

Ζelda like gameplay με μπουντρουμια και κλειδια καστρα και χωρια,tribute στα 80ς αποκλειστικα στο PS3!!

Tον Μαη Ευρωπη κοντα σας.

3D_Dot_Game_Heroes_JPNBox.jpg


Απο wiki


The game's gameplay strongly resembles that of retro 8-bit games of the past, particularly that of The Legend of Zelda. Players move characters from screen to screen exploring dungeons, battling enemies, collecting items and solving puzzles reminiscent of the classic games of past.


When the player's health bar is full, the player's sword will grow to tremendous sizes whenever swung. Swords in game can be customized and leveled up to increase its length, girth as well as magical power, other special items that can also be used include boomerangs, lanterns, candles and bows.


Players can also create their own character model using the game's 3D sprite editor. Players are also able to collect monsters to be featured in an encyclopedia which is done through beating the monster on its head with a book until its profile shows up in the encyclopedia's pages.


Loading screens in-game also feature recreated box arts of classic video games using the game's 3D sprites.


 





 
χαχαχ πολύ καλό φαίνεται!!! έχει ακόμα και τις κότες που βαράς ΛΟΛ

επίσης η εισαγωγή έχει το ίδιο στυλ και font με αυτή του Demon's Souls , είναι σταθεροί!
 
Πολύ καλό ! Καιρός είναι να βγαίνουν τέτοιοι τίτλοι, βαρεθήκαμε τα ίδια και τα ίδια. Η ATLUS έχει βγάλει κατα καιρούς πανέξυπνα παιχνίδια.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Απόδειξη ότι υπάρχουν ακόμα δημιουργικά μυαλά. Έυγε !!!
 
Μάλλον δεν τους έβγαινε επαρκές το 3D performance του PS3 και είπαν να βρουν μια δικαιολογία για να το πιξελιάσουν λίγο για να στρώσει. :diablotin:

(Wally, πιάσε ενισχύσεις γρήγορα. Μόλις άρχισα flame war. Κατά προτίμηση χρησιμοποίησε εκείνους τους ακαταλαβίστικους τεχνικούς όρους που δεν καταλαβαίνει κανείς...) ;)
 
O Wally ξερει που τον παιρνει και δεν παταει το ποδι του σε τετοια θρεντ.

Θυμαστε που λεγαμε οτι ειναι νωρις ακομα και θελει χρονο η κονσολα για παιχνιδια.

Εφτασε η ωρα.
icon10.gif
 
μπορεί να έφτασε η ώρα, άργησε όμως και μόνο μερικά houses μπορούνε να κάνουν ποιοτικά πράγματα... εκτός και δώσουν τεχνογνωσία και γίνει το ΜΠΑΜ
 
Σίγουρα το επόμενο παιχνίδι στην λίστα μου για το ps3.καλή ιδέα,που απ'ότι φαίνεται είναι και σωστά εκτελεσμένη.Επιτέλους και ένα rpg της προκοπής για την κονσόλα και είναι και ζελντοειδές!!!
 
εγώ σαν καμμένος να συμπληρώσω ότι αν δεν έχετε παίξει το Demon's Souls δεν έχετε παίξει τίποτα :p
 
φαίνεται ενδιαφέρον,όταν πάρω ps3 θα το αγοράσω. (πάντως τα ιαπωνικά site/περιοδικά του έχουν βάλει χαμηλότερο βαθμό κριτικάροντας νομίζω το γεγονός ότι αντιγράφει τα παιχνίδια τύπου zelda! )

άσχετο:με αφορμή το λινκ για το review του από τον aardvark,γιατί όταν γράφω ign.com με παραπέμπει στο uk? το com έπαψε να υφίσταται ή η παραπομπή γίνεται για τα ευρωπαικά ip μόνο?
 
το ότι αντιγράφει ή όχι το zelda , δεν είναι κάτι το ιδιαίτερα κακό, στην ουσία ΟΛΑ τα παιχνίδια κάτι αντιγράφουν. Ζelda τέτοιο πάντως (όπως φαίνεται από το review και από όσο κατάλαβα) έχουμε να δούμε από την εποχή snes/gameboy , οπότε είναι ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟ!!!!
 
keropi είπε:
το ότι αντιγράφει ή όχι το zelda , δεν είναι κάτι το ιδιαίτερα κακό, στην ουσία ΟΛΑ τα παιχνίδια κάτι αντιγράφουν. Ζelda τέτοιο πάντως (όπως φαίνεται από το review και από όσο κατάλαβα) έχουμε να δούμε από την εποχή snes/gameboy , οπότε είναι ΕΥΠΡΟΣΔΕΚΤΟ!!!!
+1 Ακριβώς αυτό πιστεύω και εγώ.Αφού τα νέα zelda ακολουθούν την εποχή μας (3d με λίγο fps και πιο ''ενήλικο'' στυλ,όσον αφορά το wii τουλάχιστον) γιατί να μην υπάρξει ένα νέο κύμα rpg παλαιάς κοπής παρόμοιο με τα zelda αλλά με σύγχρονη προσέγγιση;

ΥΓ.-OFF TOPIC- Μήπως το Demon Souls παραείναι παλούκι; :cry: :cry:
 
Κακή αντιγραφή του Zelda μου φαίνεται εμένα!!!
 
@kujo79:

αυτό είναι και μία από τις "ομορφιές" του Demon's Souls... είναι ασυγχώρητο και πολλές φορές το σκέφτεσαι πώς θα επιτεθείς σε εχθρούς... είναι όμως πραγματικό έππος!

@divined:

μην υπερβάλλεις φίλε μου, με την καμοία δεν φαίνεται "κακή αντιγραφή" , είναι αξιοπρεπέστατο!
 
Λέτε να γίνει trend και να ξεκινήσουν τα ports από αντίπαλες κονσόλες με τίτλους που ξεκινάνε "3d dot game"; :points:
 
Eβγαλε και το Joystiq review.

3ddgh4202-1271743606.jpg


Silicon Studio set out to make a game primarily as a means of showing off its graphical effect middleware -- and then chose a retro-style action RPG as that showcase. That shouldn't work at all. But somehow, the developer managed to pull it off; 3D Dot Game Heroes is a faithful, expertly crafted reproduction of NES-era gameplay that happens to highlight spectacular visual effects in a logical way.

 


The studio pulled this impressive feat off by designing a world composed of giant cubes, essentially 3D versions of 8-bit sprites. This style is overlaid with insane visual effects, like an exaggerated depth of field that makes everything look miniature, and surreal, sparkling water. Even the spells are winkingly based on graphical effects like shaders and parallax maps. It's essentially the lost NES Zelda game. Or, rather, it's a parody of the Zelda series executed so perfectly that it is itself an excellent Zelda game.

3D Dot Game Heroes puts you in the role of a hero saving the kingdom of Dotnia from some threat by gathering some orbs from dungeons or something. Honestly, it isn't important why you're walking from dungeon to dungeon. The game does away with any pretense that the story matters right away. For one thing, you can select your character from a group including a little tank, a dog, Santa Claus, and the President from an obscure Xbox game -- or you can make your own in the character editor. The fact that the game expects you to look ridiculous immediately obviates any drama you could reasonably expect.

 


Second, the writing, both in terms of original scenarios and Atlus's localization, is rife with humor at the genre's expense, as well as references to, among others,
Demon's Souls, Ys, and even The Goonies. Not only did this mean that I never forgot I was in a game, but it also meant that I actually wanted to speak to the people in towns -- which, to be perfectly honest, is pretty far from my experience with most "real" Zelda games. The light-hearted tone really makes this pseudo-8-bit world an inviting place in which to have an adventure.

3ddgh4204.jpg


The hero's time is divided between walking an overworld straight out of A Link to the Past, full of people, monsters, and abundant sidequests, and navigating a series of dungeons extremely reminiscent of the original Legend of Zelda. These collections of tile-based, rectangular rooms hit every note you'd expect from a real Zelda dungeon, including basic concepts like keys in treasure chests, life upgrades from bosses, and an emphasis on problem-solving using the tool that you just happened to pick up (like the boomerang, the bow, or the Hookshot, or "Wire Rod.") Even the enemies will be familiar to you -- like the knight you can't attack head-on, or the wizard who teleports directly in front of you to fire a beam.

 


Unfortunately, the experience is marred by constant backtracking.
3D Dot Game Heroes ameliorates a lot of the tediousness of traveling back and forth with an easily purchased warp item, but there's just enough backtracking throughout to be frustrating. Sidequests usually involve warping from town to town to town, picking up one thing and delivering it to someone else in exchange for another thing. These are usually rewarded by both items and hilarious dialogue, but there are only so many that I could do in a given session before getting tired of traveling the world. Even worse, there is a dungeon with a switch mechanism that requires switches to be hit in a specific order throughout. This resets when you die. And even if you don't die, and decide to warp back to the nearest town to get some items, you have to climb a mountain to get back to the dungeon, which you then have to retrace exactly. That's not fun.

 


Thanks largely to those sidequests,
3D Dot Game Heroes actually contains a lot more depth than its forebears, in ways that don't disrupt the retro purity of the dungeons. By undertaking these tasks, you can find a bunch of different swords (all of which are enormous when you're at full health), upgrade the swords you have, find extra health and armor items, and even play in-engine tower defense, Breakout, and racing minigames.

 


None of this is going to matter if you don't appreciate classic games. If you think the original
Zelda is antiquated and no longer worth playing, you're not going to be thrilled with 3D Dot Game Heroes. Also, you're wrong. But if you do long for a day spent searching for bombable walls and fighting fire-breathing dragons with segmented necks, you'll be right at home in Dotnia.
 
...και προσωπικά το καλύτερο από όλα είναι ότι σαν δώρο μου το προπαραγγείλανε στην PAL έκδοση του :D xoxoxoxoxox
 
update: το παρέλαβα σήμερα, παίζει και είναι σαν τα παλιά καλά 16bit rpg's... zeldoειδές!!!!

edit:

dxdd85.jpg


xaxaxxaxaxxaxaxaxaxaaxxaxa
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα