Scatman
Retro Member
- Joined
- 28 Σεπ 2012
- Μηνύματα
- 205
- Αντιδράσεις
- 9
To αναδημοσιεύω απ'το blog μου, χωρίς εικόνες.
Είναι γεγονός πως το Sega Saturn δεν τα πήγε και πολύ καλά (εμπορικό κομμάτι) κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας του στη Δυτική αγορά (ʽ94-ʼ98). Η κονσόλα είχε αρκετές δυνατότητες, ωστόσο οι πολλές και συνεχόμενα λανθασμένες κινήσεις στον τομέα του marketing, την καταδίκασαν πολύ γρήγορα. Αυτό το “κάτι” που έλειπε πάντα σχετίζεται με το κομμάτι του software.
Ακολουθούν 5 αναφορές σε τίτλους που α.) κυκλοφόρησαν στην Ιαπωνική αγορά αποκλειστικά, β.) πραγματοποίησαν ικανοποιητικές πωλήσεις , γ.)υπήρχε σχέδιο να εκδοθούν και στις Δυτικές αγορές αλλά δεν έγινε ποτέ.Η κύρια λογική πίσω απʼτις αναφορές σχετίζεται με το γεγονός της δεδομένης ποιότητας κι αναγνώρισής τους κι άρα θα ήταν πολύ πιθανό να συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και φήμης της κονσόλας.
Απέφυγα να αναφέρω τίτλους όπου η μετάφρασή τους υπολογιζόταν σε μία “νεκρή” περίοδο για το Sega Saturn (τέλη ʼ98, αρχές ʼ99). Παράδειγμα : Shining Force Scenario 2 & 3
(χωρίς σειρά)
1. Grandia
Κατά την άποψή μου, το κορυφαίο RPG στο Sega Saturn .Τεχνικά είναι
ακόμη κι απʼτην μεταγενέστερη Playstation έκδοση. Υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν γιʼαυτό το σπουδαίο παιχνίδι. Στο κείμενο της wikipedia αναφέρονται μερικά απʼτα..επιτεύγματά του…
Ο λόγος της ακύρωσης του δεν είναι γνωστός. Ωστόσο, το κόστος μετάφρασης, διανομής και διαφήμισης για την περίοδο που υπολογιζόταν να εμφανιστεί (πιθανά στις αρχές του ʽ98) θα ήταν μάλλον ασύμφορο για τον εκδότη ~με πιο πιθανούς την Sega ή την Working Design~.
2. X-Men Vs Street Fighter
Tο εξαιρετικό, σχεδόν arcade perfect port του δημοφιλούς παιχνιδιού απʼτην Capcom υπολογιζόταν να εκδοθεί στις αρχές του 1998 στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τη διανομή θα έκανε η ίδια η Sega και στη συσκευασία του θα συμπεριλαμβανόταν ~φυσικά~ το 4MB cartridge.
H καθοδική πορεία όμως της κονσόλας είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί το φιλόδοξο σχέδιο μεταφοράς του σε PAL προς απογοήτευση του κοινού.
3. King of Fighters ʼ96
Η σειρά της SNK την προηγούμενη χρονιά (KoF ʼ95) είχε πραγματοποιήσει ικανοποιητικότατες πωλήσεις (σχεδόν 300.00 παγκοσμίως) κι όλα έδειχναν πως η Sega Europe θα έπαιρνε ξανά τα δικαιώματα για μεταφορά του, εξάλλου η βάση υπήρχε ήδη! Η Ιαπωνική έκδοση διέθετε setting για επιλογή της Αγγλικής γλώσσας.
Δεν κυκλοφόρησε για άγνωστους λόγους. Ίσως το κόστος παραγωγής ήταν απαγορευτικό καθώς το παιχνίδι απαιτούσε, όπως και το προηγούμενο, 1MB ROM cartridge.
4. Shin Megami Tensei – Devil Summoner
Μπορεί η σειρά Megami της Atlus να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις μέρες χάρις κάποιων εξαιρετικών εμπορικών τακτικών που ακολούθησε διαχρονικά η εταιρεία, τα δεδομένα όμως το 1995 ήταν αρκετά διαφορετικά. 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το Devil Summoner είχε αποκτήσει δικό του cult κοινό κι επίσης κατάφερε να επιτύχει καλές πωλήσεις (Ιαπωνία).
Η μεταφορά του θα γινόταν απʼτην Sega στην αγορά των ΗΠΑ ~αρχικά~…αλλά δεν έγινε ποτέ. Άγνωστος ο λόγος.
5. Policenauts
Μία απʼτις πιο τραγικές περιπτώσεις που θα ακολουθούν το Saturn για όσα χρόνια υπάρχει στις μνήμες των fans. H Konami ετοίμαζε επισήμως το παιχνίδι. Μάλιστα είχε κοινοποιήσει και το εξώφυλλό του.
Κι όμως ο τίτλος του Hideo Kojima ακυρώθηκε.
Η επίσημη δικαιολογία αφορούσε τις δυσκολίες/ιδιαιτερότητες στο dubbing. Φυσικά αυτό είναι η μία όψη του νομίσματος. Η Sega Europe / USA εκείνη την περίοδο εφάρμοζε μία ιδιαίτερη πολιτική ποιότητας που απέρριπτε οτιδήποτε μπορούσε να προκαλέσει λογοκρισία. Το Policenauts είναι ένα παιχνίδι με αρκετά “σκληροπυρηνικό” περιεχόμενο και παρουσίαση. Οπότε γίνεται εύκολα κατανοητό, θα ήταν αδύνατο να περάσει απαρατήρητο στην ομολογουμένως συντηρητική gaming κοινωνία των ʼ90s κι άρα απίθανο να κυκλοφορήσει στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι ζητήθηκε ~απʼτην Sega~ να κοπούν /αλλοιωθούν σημαντικές σκηνές του παιχνιδιού με αποτέλεσμα ο H.Kojima και η ομάδα του να ακυρώσουν τη μεταφορά. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο Snatcher για Mega CD.
Να σημειώσω πως πριν αρκετά χρόνια, είχα γράψει review για το παιχνίδι (PSX version) στο Adventure Advocate. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Το 2007 η μετάφραση του παιχνιδιού ~από fans~ δεν είχε ξεκινήσει καν
.
Αυτά!
Είναι γεγονός πως το Sega Saturn δεν τα πήγε και πολύ καλά (εμπορικό κομμάτι) κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας του στη Δυτική αγορά (ʽ94-ʼ98). Η κονσόλα είχε αρκετές δυνατότητες, ωστόσο οι πολλές και συνεχόμενα λανθασμένες κινήσεις στον τομέα του marketing, την καταδίκασαν πολύ γρήγορα. Αυτό το “κάτι” που έλειπε πάντα σχετίζεται με το κομμάτι του software.
Ακολουθούν 5 αναφορές σε τίτλους που α.) κυκλοφόρησαν στην Ιαπωνική αγορά αποκλειστικά, β.) πραγματοποίησαν ικανοποιητικές πωλήσεις , γ.)υπήρχε σχέδιο να εκδοθούν και στις Δυτικές αγορές αλλά δεν έγινε ποτέ.Η κύρια λογική πίσω απʼτις αναφορές σχετίζεται με το γεγονός της δεδομένης ποιότητας κι αναγνώρισής τους κι άρα θα ήταν πολύ πιθανό να συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και φήμης της κονσόλας.
Απέφυγα να αναφέρω τίτλους όπου η μετάφρασή τους υπολογιζόταν σε μία “νεκρή” περίοδο για το Sega Saturn (τέλη ʼ98, αρχές ʼ99). Παράδειγμα : Shining Force Scenario 2 & 3
(χωρίς σειρά)
1. Grandia
Κατά την άποψή μου, το κορυφαίο RPG στο Sega Saturn .Τεχνικά είναι
Ο λόγος της ακύρωσης του δεν είναι γνωστός. Ωστόσο, το κόστος μετάφρασης, διανομής και διαφήμισης για την περίοδο που υπολογιζόταν να εμφανιστεί (πιθανά στις αρχές του ʽ98) θα ήταν μάλλον ασύμφορο για τον εκδότη ~με πιο πιθανούς την Sega ή την Working Design~.
2. X-Men Vs Street Fighter
Tο εξαιρετικό, σχεδόν arcade perfect port του δημοφιλούς παιχνιδιού απʼτην Capcom υπολογιζόταν να εκδοθεί στις αρχές του 1998 στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τη διανομή θα έκανε η ίδια η Sega και στη συσκευασία του θα συμπεριλαμβανόταν ~φυσικά~ το 4MB cartridge.
H καθοδική πορεία όμως της κονσόλας είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί το φιλόδοξο σχέδιο μεταφοράς του σε PAL προς απογοήτευση του κοινού.
3. King of Fighters ʼ96
Η σειρά της SNK την προηγούμενη χρονιά (KoF ʼ95) είχε πραγματοποιήσει ικανοποιητικότατες πωλήσεις (σχεδόν 300.00 παγκοσμίως) κι όλα έδειχναν πως η Sega Europe θα έπαιρνε ξανά τα δικαιώματα για μεταφορά του, εξάλλου η βάση υπήρχε ήδη! Η Ιαπωνική έκδοση διέθετε setting για επιλογή της Αγγλικής γλώσσας.
Δεν κυκλοφόρησε για άγνωστους λόγους. Ίσως το κόστος παραγωγής ήταν απαγορευτικό καθώς το παιχνίδι απαιτούσε, όπως και το προηγούμενο, 1MB ROM cartridge.
4. Shin Megami Tensei – Devil Summoner
Μπορεί η σειρά Megami της Atlus να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις μέρες χάρις κάποιων εξαιρετικών εμπορικών τακτικών που ακολούθησε διαχρονικά η εταιρεία, τα δεδομένα όμως το 1995 ήταν αρκετά διαφορετικά. 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το Devil Summoner είχε αποκτήσει δικό του cult κοινό κι επίσης κατάφερε να επιτύχει καλές πωλήσεις (Ιαπωνία).
Η μεταφορά του θα γινόταν απʼτην Sega στην αγορά των ΗΠΑ ~αρχικά~…αλλά δεν έγινε ποτέ. Άγνωστος ο λόγος.
5. Policenauts
Μία απʼτις πιο τραγικές περιπτώσεις που θα ακολουθούν το Saturn για όσα χρόνια υπάρχει στις μνήμες των fans. H Konami ετοίμαζε επισήμως το παιχνίδι. Μάλιστα είχε κοινοποιήσει και το εξώφυλλό του.
Κι όμως ο τίτλος του Hideo Kojima ακυρώθηκε.
Η επίσημη δικαιολογία αφορούσε τις δυσκολίες/ιδιαιτερότητες στο dubbing. Φυσικά αυτό είναι η μία όψη του νομίσματος. Η Sega Europe / USA εκείνη την περίοδο εφάρμοζε μία ιδιαίτερη πολιτική ποιότητας που απέρριπτε οτιδήποτε μπορούσε να προκαλέσει λογοκρισία. Το Policenauts είναι ένα παιχνίδι με αρκετά “σκληροπυρηνικό” περιεχόμενο και παρουσίαση. Οπότε γίνεται εύκολα κατανοητό, θα ήταν αδύνατο να περάσει απαρατήρητο στην ομολογουμένως συντηρητική gaming κοινωνία των ʼ90s κι άρα απίθανο να κυκλοφορήσει στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι ζητήθηκε ~απʼτην Sega~ να κοπούν /αλλοιωθούν σημαντικές σκηνές του παιχνιδιού με αποτέλεσμα ο H.Kojima και η ομάδα του να ακυρώσουν τη μεταφορά. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο Snatcher για Mega CD.
Να σημειώσω πως πριν αρκετά χρόνια, είχα γράψει review για το παιχνίδι (PSX version) στο Adventure Advocate. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Το 2007 η μετάφραση του παιχνιδιού ~από fans~ δεν είχε ξεκινήσει καν

Αυτά!
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: