5 τίτλοι που πιθανά θα έδιναν μεγάλη ώθηση στο Saturn

Scatman

Retro Member
Joined
28 Σεπ 2012
Μηνύματα
205
Αντιδράσεις
9
To αναδημοσιεύω απ'το blog μου, χωρίς εικόνες.

 


Είναι γεγονός πως το
Sega Saturn δεν τα πήγε και πολύ καλά (εμπορικό κομμάτι) κατά τη διάρκεια της κυκλοφορίας του στη Δυτική αγορά (ʽ94-ʼ98). Η κονσόλα είχε αρκετές δυνατότητες, ωστόσο οι πολλές και συνεχόμενα λανθασμένες κινήσεις στον τομέα του marketing, την καταδίκασαν πολύ γρήγορα. Αυτό το “κάτι” που έλειπε πάντα σχετίζεται με το κομμάτι του software.





Ακολουθούν 5 αναφορές σε τίτλους που α.)
κυκλοφόρησαν στην Ιαπωνική αγορά αποκλειστικά, β.) πραγματοποίησαν ικανοποιητικές πωλήσεις , γ.)υπήρχε σχέδιο να εκδοθούν και στις Δυτικές αγορές αλλά δεν έγινε ποτέ.Η κύρια λογική πίσω απʼτις αναφορές σχετίζεται με το γεγονός της δεδομένης ποιότητας κι αναγνώρισής τους κι άρα θα ήταν πολύ πιθανό να συνέβαλαν στην αύξηση των πωλήσεων αλλά και φήμης της κονσόλας.





Απέφυγα να αναφέρω τίτλους όπου η μετάφρασή τους υπολογιζόταν σε μία “νεκρή” περίοδο για το
Sega Saturn (τέλη ʼ98, αρχές ʼ99). Παράδειγμα : Shining Force Scenario 2 & 3





(χωρίς σειρά)


 


1. Grandia

 


Κατά την άποψή μου, το κορυφαίο RPG στο
Sega Saturn .Τεχνικά είναι


ακόμη κι απʼτην μεταγενέστερη Playstation έκδοση. Υπάρχουν πολλά που μπορούν να ειπωθούν γιʼαυτό το σπουδαίο παιχνίδι. Στο κείμενο της wikipedia αναφέρονται μερικά απʼτα..επιτεύγματά του… 


Ο λόγος της ακύρωσης του δεν είναι γνωστός. Ωστόσο, το κόστος μετάφρασης, διανομής και διαφήμισης για την περίοδο που υπολογιζόταν να εμφανιστεί (πιθανά στις αρχές του ʽ98) θα ήταν μάλλον ασύμφορο για τον εκδότη ~με πιο πιθανούς την Sega ή την Working Design~.

 

 


2. X-Men Vs Street Fighter

 


Tο εξαιρετικό, σχεδόν arcade perfect port του δημοφιλούς παιχνιδιού απʼτην
Capcom υπολογιζόταν να εκδοθεί στις αρχές του 1998 στην Ευρωπαϊκή αγορά. Τη διανομή θα έκανε η ίδια η Sega και στη συσκευασία του θα συμπεριλαμβανόταν ~φυσικά~ το 4MB cartridge.


H καθοδική πορεία όμως της κονσόλας είχε ως αποτέλεσμα να ακυρωθεί το φιλόδοξο σχέδιο μεταφοράς του σε PAL προς απογοήτευση του κοινού.

 


3. King of Fighters ʼ96

 


Η σειρά της
SNK την προηγούμενη χρονιά (KoF ʼ95) είχε πραγματοποιήσει ικανοποιητικότατες πωλήσεις (σχεδόν 300.00 παγκοσμίως) κι όλα έδειχναν πως η Sega Europe θα έπαιρνε ξανά τα δικαιώματα για μεταφορά του, εξάλλου η βάση υπήρχε ήδη! Η Ιαπωνική έκδοση διέθετε setting για επιλογή της Αγγλικής γλώσσας.

 


Δεν κυκλοφόρησε για άγνωστους λόγους. Ίσως το κόστος παραγωγής ήταν απαγορευτικό καθώς το παιχνίδι απαιτούσε, όπως και το προηγούμενο, 1MB ROM cartridge.

 


4. Shin Megami Tensei – Devil Summoner

 


Μπορεί η σειρά Megami της
Atlus να είναι ιδιαίτερα δημοφιλής στις μέρες χάρις κάποιων εξαιρετικών εμπορικών τακτικών που ακολούθησε διαχρονικά η εταιρεία, τα δεδομένα όμως το 1995 ήταν αρκετά διαφορετικά. 1 χρόνο μετά την κυκλοφορία του, το Devil Summoner είχε αποκτήσει δικό του cult κοινό κι επίσης κατάφερε να επιτύχει καλές πωλήσεις (Ιαπωνία).

 


Η μεταφορά του θα γινόταν απʼτην
Sega στην αγορά των ΗΠΑ ~αρχικά~…αλλά δεν έγινε ποτέ. Άγνωστος ο λόγος.

 


5. Policenauts

 


Μία απʼτις πιο τραγικές περιπτώσεις που θα ακολουθούν το
Saturn για όσα χρόνια υπάρχει στις μνήμες των fans. H Konami ετοίμαζε επισήμως το παιχνίδι. Μάλιστα είχε κοινοποιήσει και το εξώφυλλό του.

 


Κι όμως ο τίτλος του
Hideo Kojima ακυρώθηκε.

 


Η επίσημη δικαιολογία αφορούσε τις δυσκολίες/ιδιαιτερότητες στο dubbing. Φυσικά αυτό είναι η μία όψη του νομίσματος. Η Sega Europe / USA εκείνη την περίοδο εφάρμοζε μία ιδιαίτερη πολιτική ποιότητας που απέρριπτε οτιδήποτε μπορούσε να προκαλέσει λογοκρισία. Το Policenauts είναι ένα παιχνίδι με αρκετά “σκληροπυρηνικό” περιεχόμενο και παρουσίαση. Οπότε γίνεται εύκολα κατανοητό, θα ήταν αδύνατο να περάσει απαρατήρητο στην ομολογουμένως συντηρητική gaming κοινωνία των ʼ90s κι άρα απίθανο να κυκλοφορήσει στη μορφή που το γνωρίζουμε σήμερα. Το πιθανότερο σενάριο είναι ότι ζητήθηκε ~απʼτην Sega~ να κοπούν /αλλοιωθούν σημαντικές σκηνές του παιχνιδιού με αποτέλεσμα ο H.Kojima και η ομάδα του να ακυρώσουν τη μεταφορά. Κάτι ανάλογο είχε συμβεί και στο Snatcher για Mega CD.

 


Να σημειώσω πως πριν αρκετά χρόνια, είχα γράψει review για το παιχνίδι (PSX version) στο Adventure Advocate. Μπορείτε να το διαβάσετε εδώ. Το 2007 η μετάφραση του παιχνιδιού ~από fans~ δεν είχε ξεκινήσει καν
icon_smile.gif
.

 


Αυτά!


 

 

 

 

 


 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Χμμμ, δεν ξέρω κατά πόσο τα 2D fighters θα βοηθούσαν το Saturn. Εκείνη την εποχή τα 3D fighters ήταν της μόδας και είχε ήδη το Virua Fighter 2, ένα από τα καλύτερα arcade ports αλλά και πάλι δεν μπόρεσε να αποκτήσει την φήμη των (κατώτερων για μένα) Tekken... η διαφήμιση βλέπεις.

Γενικώς στο PS1 έπεφτε πολύ διαφήμιση και πουσάρισμα από τα περιοδικά, ότι RPG και να έβγαινε στο Saturn δεν θα μπορούσε να φτάσει ούτε στο ελάχιστο τις πωλήσεις του FF7 το οποίο πολλοί άσχετοι με τα JRPG αγόρασαν μόνο και μόνο γιατί είχε γίνει τόσος ντόρος. Γιατί άσχημο ήταν το Panzer Dragoon Saga? Αντίθετα στο Saturn έπεσε πολύ δυσφήμιση από νωρίς χάρη στα πολύ κακά αρχικά arcade ports (Daytona USA, Virua Racing, Virtua Fighter 1) τα οποία δεν έφταναν σε ποιότητα αυτά του PS1 (Ridge Racer, Tekken). Βάλε και όλα τα συγκριτικά που έδιναν έμφαση στο πόσο καλύτερα 3D γραφικά παράγει το PS1 (ενώ το Saturn είναι καλύτερο στα 2D, big deal δηλαδή) Ετσι από νωρίς το πήρε το μηχάνημα με κακό μάτι ο κόσμος.

Όπως ήρθαν τα πράγματα το μόνο που μπορούσε να σώσει το Saturn κατά την άποψή μου και να του δώσει έστω μία ανάσα θα ήταν κάποιο τρανό killer app, κάποιο φανταστικό next gen Sonic που να είναι καλύτερο και από το Mario 64. Ο Sonic βοήθησε εξάλλου να κοντράρει η Sega την Nintendo. Και ήταν ακόμα η εποχή των Maskot με την Sony να ποζάρει με τον Crash Bandicoot.
 
Aκολουθώ μία πολύ συγκεκριμένη λογική στα παραπάνω που σχετίζεται με παιχνίδια που κυκλοφόρησαν (στην Ιαπωνία) και υπήρχε πλάνο για μεταφορά τους.

Δεν έχεις άδικο στις παρατηρήσεις σου για τα killer apps. Ωστόσο, αυτό αφορά ένα άλλο μελλοντικό post. Δηλαδή projects που ακυρώθηκαν και είχαν τη δύναμη να ανεβάσουν σημαντικά τις πωλήσεις της κονσόλας. Έχω αρκετό υλικό :)

Στα υπόλοιπα, το PDS κυκλοφόρησε σε μία περίοδο που ο κόσμος ήδη γνώριζε ότι η Sega θα σταματούσε την κονσόλα οπότε δεν ασχολήθηκε καν με τις όμορφες κυκλοφορίες του '98 ~που παρεμπιπτόντως η περίοδος '98 -'00 ήταν η πιο ώριμη για το μηχάνημα~.

Εάν θες τη γνώμη μου πάντως, το Saturn καταδικάστηκε απ'το '96 κι όλας αφού στο εσωτερικό της Sega κυριαρχούσε εμφύλιος , πιο συγκεκριμένα ανάμεσα στα παραρτήματα ΗΠΑ και Ιαπωνίας. Ανεξάρτητα τους τίτλους που θα έβγαζε η κονσόλα, οι συνθήκες προδιέγραφαν ένα αρνητικό μέλλον
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα