5 Femmes (French Edition) - Μέρος 2ο

lass

RetroDB Feeder
Joined
7 Μάρ 2012
Μηνύματα
513
Αντιδράσεις
125
2. Και ο Θεός... έπλασε τη Brigitte!

 


Brigitte-Bardot-005.jpg


 






Μύθος. Αυτή η λέξη είναι αρκετή για να περιγράψει μια γυναίκα η οποία αν και τελείωσε πρόωρα την καριέρα της στο σινεμά (1973) λάνσαρε το δικό της στυλ το οποίο μάλιστα παραμένει διαχρονικό. Αποτέλεσμα: αποτελεί ίνδαλμα για πολλές γυναίκες παγκοσμίως ακόμα και σήμερα και καμιά δεν λέει να διεκδικήσει το θρόνο της. Η Brigitte Bardot (ή ΒΒ για τους φανατικούς θαυμαστές της) γεννήθηκε το 1934 στο Παρίσι. Η οικογένεια της την ενθάρρυνε από νωρίς να ασχοληθεί με κάθε μορφή τέχνης. Έτσι ξεκίνησε να εργάζεται ως μοντέλο ενώ το 1952 συμμετείχε στην ταινία «Le trou normand» αλλά και σε άλλες ταινίες. Η καριέρα της όμως ξεκινάει ουσιαστικά από την εμφάνιση της στο Φεστιβάλ των Καννών. Το (ανδρικό κυρίως) κοινό ενθουσιάζεται! Ο Κερκ Ντάγκλας την καλεί να πάρει μέρος στην ταινία «Un acte dʼamour» και προσπαθεί να την πείσει να μείνει στις Ηνωμένες Πολιτείες αλλά η ΒΒ δεν πείθεται εύκολα. Πίσω στη Γαλλία θα πάρει μέρος σε μερικές ακόμα ταινίες ώσπου έρχεται η ώρα να πάρει τη δική της θέση στην ιστορία του κινηματογράφου. «Και ο Θεός... έπλασε τη γυναίκα» (1956) και η ίδια μετατρέπεται στο απόλυτο σύμβολο του σεξ. Οι Γάλλοι τη σνομπάρουν αλλά οι Αμερικάνοι φαίνεται πως έχουν τελείως διαφορετική γνώμη. Χωρίζει από τον Ροζέ Βαντίμ στον οποίο χρωστάει ένα μέρος της επιτυχίας της ενώ παράλληλα λανσάρει το δικό της στυλ με σήμα κατατεθέν την κόμμωση «choucroute». Πιστή στο γαλλικό σινεμά αρνείται οποιαδήποτε χολυγουντιανή πρόταση και αυτό δεν μπορεί να περάσει απαρατήρητο. Έχει πρωταγωνιστήσει σε πολλές ταινίες, ανάμεσα τους οι «En cas de malheur» (1958), «Le mépris» (1963), «Viva Maria!» (1965), «Histoires extraordinaires» (1968) κ.α. όμως η καλύτερη της ταινία κατά την ίδια είναι η «Αλήθεια» (1960). Το 1960 ξεχωρίζει όχι μόνο λόγω αυτής της ταινίας αλλά και λόγω ενός τραγικού γεγονότος.

Με την καριέρα της να έχει φτάσει στο ζενίθ η πίεση που υφίσταται από πολλές πλευρές την σπρώχνει να κάνει απόπειρα αυτοκτονίας από την οποία τελικά θα επιζήσει. Συνεργάζεται με τους Ζαν Λυκ Γκοντάρ, Αλαίν Ντελόν, Ζαν-Λουί Τρεντινιάν κ.α. ενώ αποδεικνύεται ότι διαθέτει και πολύ ωραία φωνή. Υπερασπίζεται τα δικαιώματα των ζώων και γίνεται χορτοφάγος πολύ πριν γίνει η χορτοφαγία mainstream. Ωστόσο η αδιάκοπη έκθεση της στα ΜΜΕ είναι ο λόγος που θα βάλει απότομα τέλος στην κινηματογραφική της καριέρα το 1973, με τελευταία της ταινία την «L'histoire très bonne et très joyeuse de Colinot Trousse-Chemise». Παρά το γεγονός αυτό συνεχίζει να απασχολεί όλους αφού ένας άνθρωπος σαν τη Μπριζίτ μάλλον είναι αδύνατο να ξεχαστεί!

1.Η ωραία της ημέρας

 


tumblr_lcfirkyVDV1qa3qmyo1_500.jpg




Ψυχρή ομορφιά και γαλλική φινέτσα χαρακτηρίζουν τη νεότερη κυρία της παρέας. Η Catherine Deneuve είναι το μεγάλο διαμάντι του γαλλικού σινεμά. Γεννημένη στο Παρίσι το 1943, θα ξεκινήσει την καριέρα της δίπλα στην αδερφή της Francoise Dorleac (όπως ήταν το πραγματικό της όνομα). Θα παίξουν μαζί στην ταινίες «Les collegiennes» (1957) και «Les demoiselles de Rochefort» (1967), όμως την καριέρα της Francoise θα σταματήσει απότομα ο ξαφνικός θάνατός της το 1967. Η Catherine θα γίνει γνωστή πολύ νωρίτερα μέσα από τις «Ομπρέλες του Χερβούργου» (1964) του Ζακ Ντεμύ. Ωστόσο το αριστουργηματικό φιλμ του Ρομάν Πολάνσκι «Αποστροφή» θα απογειώσει την καριέρα της την αμέσως επόμενη χρονιά. Συνεργάζεται επιτυχημένα με τους Λουί Μπουνιουέλ στις ταινίες «Belle de jour» (1967) και «Tristana» (1970) αλλά και με τον Φρανσουά Τριφό στη «Σειρήνα του Μισσισιπή» το 1969. Στο πανί θα συνεργαστεί με σπουδαίους ηθοποιούς όπως οι Anouk Aimee, Liv Ullmann, Suzan Sarandon, Marcelo Mastroianni, Jean-Paul Belmondo, Gerard Depardieu κ.α. ενώ το 1992 θα βραβευτεί για το ρόλο της στην ταινία «Ινδοκίνα». Από τότε συνεχίζει να συμμετέχει σε ταινίες μέχρι και σήμερα με πιο πρόσφατη τη συμμετοχή της στην ταινία του δικού μας Γ. Σμαραγδή «Ο Θεός αγαπάει το χαβιάρι» (αν και πολλοί την «κατηγορούν» ότι σε όσες ταινίες παίζει λειτουργεί

ως χμμμ... κράχτης). Η ίδια έχει παραδεχτεί ότι την ενοχλούν οι χαρακτηρισμοί «ψυχρή» και «απόμακρη» που της προσάπτουν καθώς και ότι δεν έπαιξε ποτέ στο θέατρο γιατί φοβάται υπερβολικά την έκθεση.

Όπως και να έχει όμως λίγοι άνθρωποι μπορούν να πουν ότι δεν έχουν συγκινηθεί από τις μεγάλες ερμηνείες της στη μεγάλη οθόνη.

Πηγές: www.imdb.com, www.wikipedia.org, www.cine.gr
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πολλα "ευχαριστω" απο μενα, lass, για το πολυ ωραιο αφιερωμα σου σ' αυτες τις δυο μεγαλες σταρ του γαλλικου σινεμα.

Φυσικα, οι περισσοτερες ευχαριστιες μου ειναι για τη Β.Β. το απολυτο συμβολο ερωτισμου και αισθησιασμου. Δεν εχει καμια σημασια που η σταρ αυτη εγκατελειψε την καριερα της στα 39 της μολις χρονια. Ειναι σιγουρο οτι δε θα ξεχαστει ποτε και παντα θα απασχολει τα Μ.Μ.Ε. ακομα κι οταν θα βρισκεται αλλου γιατι η προσφορα της επεκτεινεται πολυ περαν της καλλιτεχνικης.

Η τελευταια σκηνη της τελευταιας της ταινιας ειναι συμπτωματικα( ;) ενας συμβολισμος της πορειας που θα ακολουθουσε μετα το σινεμα: Μια πορεια αφιερωμενη στα πλασματα που λατρεψε και αφιερωσε ολη τη μετεπειτα ζωη της.

L'histoire tres bonne et tres joyeuse de Colinot Trousse-Chemise

bscap0021.jpg


bscap0021.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Κόλλημα με την Catherine, κόλλημα με το Cherbourg...


και το σήμερα...

Lovely Cherbourg2.jpg
 
εξαιρετικο αφιερωμα και φυσικα ψηφιζω μπε-μπε γιατι δεν ξεχνιεται ευκολα, αυτό εννοειται
 
Η Μπαρντό και η Ντενέβ εγιναν ''μοντέλα'' για την Μάριαν , το σύμβολο της γαλλικής δημοκρατίας, πρωτη η μπε-μπε και ήταν μάλιστα και η πρωτη φορα που η ''Μαριαν'' αποκτούσε θνητό πρόσωπο.
 
Πίσω
Μπλουζα