Amiga vs PC

spyros_s

Human RetroDatabase
Joined
27 Ιαν 2008
Μηνύματα
2.949
Αντιδράσεις
325
κοιτάξτε αυτά τα 2 βιντεάκια

:cool: :D

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=cETl8PhUy_E]YouTube - Amiga VS PC (DOS) games

[ame=http://www.youtube.com/watch?v=_e4uwzNkUVE]YouTube - Amiga vs PC 2

Το ερώτημα είναι...πως θα ήταν τελικά ο κόσμος των υπολογιστών αν επικρατούσε η πλατφόρμα της αμίγκα έναντι των πισι; :wait2:
 
Εγω πιστευω οτι θα ηταν ενα home computer οποιο θα ηταν pc και κονσολα μαζι, με τα σημερινα δεδομενα το φανταζομαι το workbench θα ειχε φτασει σε ενα look ubuntus,με παιχνιδια στυλ 360 και PC.

Μιας και βρηκα την φωτο,καπως ετσι φανταζομαι οτι θα ηταν η amiga

amigafantasy.jpg


και τελος οι pc θα εμεναν στη χρηση καθαρα για εργασια (οπως ηταν και ο λογος που δημιουργηθηκαν) και αν επικρατουσε η amiga και αλλες εταιριες θα δοκιμαζαν να δημιουργησουν home συστηματα καθαρα για προσωπικη χρηση,αλλα τελικα δεν θα μαθουμε ποτε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Θα ειχαμε κονσολοποιημενα μηχανηματα.Δηλαδη η αρχιτεκτονικη θα ηταν κλειστη με οτι καλο και κακο συνεπαγεται.

Κακο:Aυξημενη τιμη,πιο αργη εξελιξη

Καλο:Σταθερο λειτουργικο λογω πεπερασμενων hardware εκδοσεων,ξεζουμισμα στο development κτλ
 
Η Amiga όσο και αν είναι μέσα στην καρδιά μου, όσο και αν υπήρξε σταθμός στη ζωή μου και έζησα νε αυτή μερικά από τα καλύτερα χρόνια, δεν πιστεύω ότι ποτέ θα μπορούσε να επικρατήσει ένατι των πισιών.

Αιτία; Το χρήμα που έπεσε από την IBM και η στάση έναντι της ανοιχτής αρχιτεκτονικής.

Κάτι παραπλήσιο θα πρέπει να θεωρηθούν, ίσως, οι σημερινοί Mac. Αν και αυτά τα μηχανήματα πουλάνε λόγω του αισχρού design τους και έχουν αισχρές τιμές σε σχέση με τα "απλά" pcs. Όσο για το Mac OS, προσωπικά το δούλεψα σε macbook, μπορώ να πω ότι δεν μου άρεσε καθόλου, όσο και αν κάποιοι πίνουν νερό στο όνομά του.

Μην ξεχνάτε πως η Commodore έκανε αισχρά λάθη και τη σκυτάλη την πήραν εταιρείες κατασκευής επεξεργαστών και, φυσικά, η IBM.

Εδώ δεν επικράτησε το microchannel, υπήρχε έστω και μία πιθανότητα να επικρατήσει η Commodore; Ήταν καλό όσο κράτησε.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Pooky είπε:
Κάτι παραπλήσιο θα πρέπει να θεωρηθούν, ίσως, οι σημερινοί Mac. Αν και αυτά τα μηχανήματα πουλάνε λόγω του αισχρού design τους και έχουν αισχρές τιμές σε σχέση με τα "απλά" pcs.
fixed

...διαφανή ποντίκια FTW :D
 
vagosgta3 είπε:
και τελος οι pc θα εμεναν στη χρηση καθαρα για εργασια (οπως ηταν και ο λογος που δημιουργηθηκαν) και αν επικρατουσε η amiga και αλλες εταιριες θα δοκιμαζαν να δημιουργησουν home συστηματα καθαρα για προσωπικη χρηση,αλλα τελικα δεν θα μαθουμε ποτε.
Ποτέ των ποτών. Σκέφτεσαι λίγο όπως σκεφτόντουσαν πριν από 20-25 χρόνια. Δεδομένου ότι η υπολογιστική ισχύς αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να υπάρχει ο διαχωρισμός: οι σπιτικοί υπολογιστές θα τρέχανε μια χαρά τις επαγγελματικές εφαρμογές και οι 'επαγγελματικοί' υπολογιστές θα παίζανε παιχνίδια - ποιος 'επαγγελματίας' δεν θέλει να μπορεί να παίζει και κανένα παιχνιδάκι;

Και το κρίσιμο ερώτημα: τις τσόντες σε ποιο μηχανημα θα τις βλέπαμε* :)

G

* δεν είναι τόσο στην πλάκα αυτό το επιχείρημα, δείχνει τη σύγκλιση ανάμεσα στους δύο κόσμους...
 
Και το κρίσιμο ερώτημα: τις τσόντες σε ποιο μηχανημα θα τις βλέπαμε*
Δεν είναι καθόλου αστείο. Είχα διαβάσει στο Escapist, ότι ο λόγος που επικράτησε το VHS σύστημα, σε σχέση με το τεχνολογικά ανώτερο Betamax, ήταν ότι το VHS ήταν "ανοικτό" με αποτέλεσμα η βιομηχανία "adult" ταινιών, να το υιοθετήσει αμέσως, και να δημιουργήσει, μια σχετικά μεγάλη βάση χρηστών. (Μετά έγιναν και μερικές τροποποιήσεις στο format, και έγινε σχεδόν εφάμιλλο του Betamax).

Αιτία; Το χρήμα που έπεσε από την IBM και η στάση έναντι της ανοιχτής αρχιτεκτονικής.
Μάλλον μόνο το δεύτερο. Σε λίγο χρόνο οι αγορές είχαν κατακλυστεί με Ταϊβανέζικα μηχανήματα. Και μεγάλο ρόλο έπαιξε και η στροφή των Αμερικάνικων κυρίως εταιρειών στην αγορά του PC (από το 1990 και μετά. Δείτε τις διαφημιστικές καταχωρήσεις των αμερικάνικων περιοδικών της εποχής: Η Amiga απουσίαζε), ενώ η Amiga θεωρούνταν καθαρά ευρωπαϊκό μηχάνημα.

Μην ξεχνάτε πως η Commodore έκανε αισχρά λάθη και τη σκυτάλη την πήραν εταιρείες κατασκευής επεξεργαστών και, φυσικά, η IBM.
Το μόνο καλό που έκανε η Commodore, ήταν ότι αγόρασε την εταιρεία που σχεδίασε την Amiga, και ξύπνησε τον ανταγωνισμό (Atari).

Κάτι παραπλήσιο θα πρέπει να θεωρηθούν, ίσως, οι σημερινοί Mac.
Ναι, και μην ξεχνάμε ότι την δεκαετία του 90, η Apple ήταν στα πρόθυρα της κατάρρευσης, και την έσωσε η συνεργασία της με την Microsoft. Μετά πήρε τα πάνω της με το I Pod.
 
Gryzor είπε:
Ποτέ των ποτών. Σκέφτεσαι λίγο όπως σκεφτόντουσαν πριν από 20-25 χρόνια. Δεδομένου ότι η υπολογιστική ισχύς αυξάνεται με γεωμετρική πρόοδο δεν θα υπήρχε κανένας λόγος να υπάρχει ο διαχωρισμός: οι σπιτικοί υπολογιστές θα τρέχανε μια χαρά τις επαγγελματικές εφαρμογές και οι 'επαγγελματικοί' υπολογιστές θα παίζανε παιχνίδια - ποιος 'επαγγελματίας' δεν θέλει να μπορεί να παίζει και κανένα παιχνιδάκι;
Και το κρίσιμο ερώτημα: τις τσόντες σε ποιο μηχανημα θα τις βλέπαμε* :)

G

* δεν είναι τόσο στην πλάκα αυτό το επιχείρημα, δείχνει τη σύγκλιση ανάμεσα στους δύο κόσμους...
Δεν ειναι ακριβως ετσι γιατι απο την δεκαετια του 80 βγαινουν και οι κονσολες και απο τοτε μεχρι σημερα συνεχιζουν εναν υγιη ανταγωνισμο υπερ του καταναλωτη,και στο τομεα του PC δεν εχουν αλλαξει πολλα πραγματα γιατι απο την δεκαετια του 90 για να εχεις ενα πληρες PC με SVGA,Adlib sound,SVGA monitor και σκληρο δισκο ηθελες τρελα λεφτα και τοτε το κυνηγι γινοταν βαση του επεξεργαστη 286,386,486 και οχι της καρτας γραφικων που ειναι σημερα,και μιλαμε για τοτε εβγαιναν πολλες εκδοσεις σε διαφορα mhz με αστειες διαφορες μεταξυ τους π.χ. 286 12mhz,16mhz,20mhz η με τους 386 SX,DX και 486 DX,DX2,DX4 σε διαφορες ποικιλιες mhz και συνεχισε με τους Pentium και παει λεγωντας τα πραγματα αλλαξαν στους PC απο την VOODOO και μετα αλλα παλι αρχισαν να βγαινουν οι καρτες 3D Accelerators σαν τρελες και χαθηκε παλι η μπαλα,Θελω να σου πω οτι απο 1988 ειχα PC και περασαν στα χερια μου τρια PC 1512,286,386 για να ξεπερασουν την μια τεχνολογια που ηταν ηδη 9 χρονων (Αmiga) αλλα τοτε το θεμα οι προγραματιστες μπορουσαν να κανουν θαυματα με τα παιχνιδια τοτε γιατι δεν τρελαινοντουσαν να κοιτανε τα bug και τα tests και τα Direct Xs για την καθε καρτα γραφικων που βγαινει σχεδων καθε μηνα χωρις να εχουν μπορεσει πραγματικα να αξιοποιησουν την πραγματικη δυναμη των καρτων που υπαρχουν,εδω ειναι η κοροιδια,και ηδη φαινεται και απο της εταιριες παιχνιδιων που αρχιζουν σιγα σιγα να παρατανε τους PC.τελευταια επαιξα το Battlefield Bad Company στο PS3 σε ενα φιλο μου και ειδα ακομη μια φορα ενα μικρο μηχανημα που για να φτασουμε στα "κυβικα του" θες τα τρελα λεφτα τα τεραστια κουτια με της τεραστιες καρτες με τις ψυτρες και καταντας να θελεις και ενα εργοστασιο της δεης για να το σηκωσει.

Βασικα πιστευω αν υπηρχε και η "ενδιαμεση κατηγορια" το Home Computer θα ηταν λιγο πιο προσγειωμενα τα πραγματα στους PC,Τωρα πρεπει να εχεις και τα δυο και PC και κονσολα για να πεις οτι τα εχεις ολα internet,εργασιες,παιχνιδια ενω τοτε ο Αtari ST και Αmiga ειχαν απο ολα και τα Αdventures τους απο τα PC αλλα και τα Arcades απο της κονσολες συν οτι υπηρχε και το λειτουργικο τους για να κανεις τις εργασιες σου.

Απλος ηθελα να πω την γνωμη μου οπως καθε ενας εχει την γνωμη του γενικα στο θεμα PC,home και ειναι σεβαστη.

και κατι ακομα η Amiga αν και ασπρομαυρα μια χαρα επαιζε Βιντεακια Τσοντας και σε μια δισκετουλα :D :D:D
 
Captain Kal είπε:
Δεν είναι καθόλου αστείο. Είχα διαβάσει στο Escapist, ότι ο λόγος που επικράτησε το VHS σύστημα, σε σχέση με το τεχνολογικά ανώτερο Betamax, ήταν ότι το VHS ήταν "ανοικτό" με αποτέλεσμα η βιομηχανία "adult" ταινιών, να το υιοθετήσει αμέσως, και να δημιουργήσει, μια σχετικά μεγάλη βάση χρηστών. (Μετά έγιναν και μερικές τροποποιήσεις στο format, και έγινε σχεδόν εφάμιλλο του Betamax).
Ναι, αυτή είναι η κρατούσα άποψη αν και δεν είναι τελικά τόσο απλό (υπήρχαν κι άλλοι παράγοντες, βλέπε π.χ. Super8 vs tape decks). Αλλά είναι αλήθεια ότι η βιομηχανία της, εχμ, διασκέδασης υιοθέτησε το VHS λόγω κόστους.
 
vagosgta3 είπε:
Εγω πιστευω οτι θα ηταν ενα home computer οποιο θα ηταν pc και κονσολα μαζι, με τα σημερινα δεδομενα το φανταζομαι το workbench θα ειχε φτασει σε ενα look ubuntus,με παιχνιδια στυλ 360 και PC.
και τελος οι pc θα εμεναν στη χρηση καθαρα για εργασια (οπως ηταν και ο λογος που δημιουργηθηκαν) και αν επικρατουσε η amiga και αλλες εταιριες θα δοκιμαζαν να δημιουργησουν home συστηματα καθαρα για προσωπικη χρηση,αλλα τελικα δεν θα μαθουμε ποτε.
Αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει ποτέ. Το IBM PC είχε γίνει industry standard. Μέχρι το 1986 τα PCs είχαν ξεπεράσει το 50% της αγοράς. H ολική του επικράτηση ήταν δεδομένη. Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο του ars technica.

Αν η Commodore δεν είχε κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο, ίσως η Amiga θα μπορούσε να έχει επιβιώσει με ένα market share λίγω πιο κάτω του Mac. Πολύ μικρό φυσικά, αλλά σεβαστό, ώστε οι developers να συνεχίζουν να αναπτύσουν λογισμικό για αυτή.
 
Leon είπε:
Αυτό δεν υπήρχε περίπτωση να γίνει ποτέ. Το IBM PC είχε γίνει industry standard. Μέχρι το 1986 τα PCs είχαν ξεπεράσει το 50% της αγοράς. H ολική του επικράτηση ήταν δεδομένη. Ρίξτε μια ματιά στο άρθρο του ars technica.
Αν η Commodore δεν είχε κάνει το ένα λάθος μετά το άλλο, ίσως η Amiga θα μπορούσε να έχει επιβιώσει με ένα market share λίγω πιο κάτω του Mac. Πολύ μικρό φυσικά, αλλά σεβαστό, ώστε οι developers να συνεχίζουν να αναπτύσουν λογισμικό για αυτή.
Μπορει να κανω και λαθος αλλα δεν μπορεις να πεις οτι δεν υπηρχε περιπτωση ειναι σαν να σου ελεγα τοτε το 1994 οτι "η Sony και η Microsoft θα βγαζουν κονσολες και θα ειναι κυριαρχοι του παιχνιδιου και sega θα ειχε πεσει εξω" θα με ελεγες τρελο,το θεμα ειναι οτι δεν ξερουμε τι μπορεi να γινει "αυριο",μπορει να τα παρατησει η sony στο gaming και να συνεχισει να βγαζει τηλεορασεις,dvd players οπως εκανε η Amstrad.Θελω να πω οτι τα PC γενικως δεν βασιζονται στα παιχνιδια, υπηρχαν και υπαρχουν και επικρατουν στην αγορα μεσω Επιχειρησεων,Σχολειων,και Πανεπιστημια που τα Χρησιμοποιουν απο την εποχη των 8bit.(Γιαυτο και τοτε η Commodore και η Amstrad και νομιζω και η Atari ειχαν βγαλει και IBM compatible.)

Tωρα στο θεμα της Amiga θα διαφωνισω οτι θα ειχε ενα μικρο market share γιατι το ονομα της πουλαγε και πουλαει,παρολο που δεν υπαρχει σημερα σε hardware αλλα μoνο σε software "ΑmigaOS" χωρις καποια σοβαρη υποστηριξη,σχεδoν μηδαμινη και σε "τιμες" Microsoft,και παρολα αυτα εχει τεραστιο αριθμο fans που τα "σκανε" για να δουνε καποιον κλωνο της ξερωντας οτι η μονη χρηση του θα ειναι το internet.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
vagosgta3 είπε:
Tωρα στο θεμα της Amiga θα διαφωνισω οτι θα ειχε ενα μικρο market share γιατι το ονομα της πουλαγε και πουλαει,παρολο που δεν υπαρχει σημερα σε hardware αλλα μoνο σε software "ΑmigaOS" χωρις καποια σοβαρη υποστηριξη,σχεδoν μηδαμινη και σε "τιμες" Microsoft,και παρολα αυτα εχει τεραστιο αριθμο fans που τα "σκανε" για να δουνε καποιον κλωνο της ξερωντας οτι η μονη χρηση του θα ειναι το internet.
Σύμφωνα με το άρθρο του Ars Technica η Amiga στα "καλύτερα" της είχε γύρω στο 3% του μεριδίου της αγοράς. Την ίδια περίοδο ο Mac είχε γύρω στο 6%. Άρα, ακόμα και αν η Commodore δεν αποτύχαινε τελείως στη συνέχεια, αμφιβάλλω αν θα έφτανε καλύτερα νούμερα.

3% μπορεί να φαίνεται "λίγο", αλλά το μερίδιο αγοράς του Linux (για desktop μηχανήματα) σήμερα είναι γύρω στο 1% και δες πόση υποστήριξη έχει. Αν η Amiga είχε κρατήσει αυτό το μερίδιο, σήμερα θα είχε ένα πολύ υγειές software support.

Όσο για τη σημερινή κατάσταση...άστο καλύτερα. Ο αριθμός των fans δέν είναι και "τεράστιος". Καμιά ντουζίνα έχει μείνει που μένει πιστή στο Amiga OS. Άσε που τρέχει σε underpowered σύστημα (AmigaOne) το οποίο μάλιστα έχει σταματήσει να παράγεται και τώρα στη Samep440 board...Μιλάμε για αστεία πράγματα.
 
Δε μετράει τόσο η ισχύς του hardware όσο η σχεδίαση. Τώρα αν η Commodore κυκλοφορούσε την Α1200 το 1990 και ξεγράψουμε μοντέλα όπως Α500+, Α600, Α2500, CDTV που ανακάτεψαν την αγορά και αποσύρθηκαν γρήγορα, τότε ΙΣΩΣ να είχε καλύτερο μέλλον η Amiga άλλα ποτέ δε θα επικρατούσε.

Ο κόσμος ήθελε πιο καλά παιχνίδια, τα PC τα είχαν, αντιγραμένα είχε φλομώσει η αγορά του PC, φτηνά ήταν τα μηχανήματα και όλοι πήγαν εκεί.

Και στο κάτω κάτω πως να συναγωνιστεί η Commodore 40 μεγάλες εταιρείες κατασκευής PC και τη microsoft??

Εμένα μια απορία μου έχει μείνει. Πως θα ήταν η αγορά αν κυκλοφορούσε ένα 8μπιτο μηχανάκι όπως το Sam coupe απο μία εταιρεία όπως Atari, Amstrad, Commodore το 1987 σε χαμηλή τιμή.
 
Shinobi είπε:
Δε μετράει τόσο η ισχύς του hardware όσο η σχεδίαση. Τώρα αν η Commodore κυκλοφορούσε την Α1200 το 1990 και ξεγράψουμε μοντέλα όπως Α500+, Α600, Α2500, CDTV που ανακάτεψαν την αγορά και αποσύρθηκαν γρήγορα, τότε ΙΣΩΣ να είχε καλύτερο μέλλον η Amiga άλλα ποτέ δε θα επικρατούσε.
"Επικράτηση" σίγουρα δεν θα είχε αλλά θα μπορούσε να είχε επιβιώσει όπως ο Mac αν η Commodore δεν έκανε την μια λάθος κίνηση μετά την άλλη.

Ο κόσμος ήθελε πιο καλά παιχνίδια, τα PC τα είχαν, αντιγραμένα είχε φλομώσει η αγορά του PC, φτηνά ήταν τα μηχανήματα και όλοι πήγαν εκεί.
Τότε γιατί κάποιοι λένε πως η πειρατεία ήταν o πιο σημαντικός παράγοντας στην πτώση της Amiga (ανοησίες κατά τη γνώμη μου); Η αλήθεια είναι ότι η Commodore απέτυχε τελείως στο marketing της Amiga. Η σημαντικότερη αγορά ήταν και είναι της Αμερικής. Ακόμα και αν η Amiga είχε μια κάποια επιτυχία στην Ευρώπη στην Αμερική το τμήμα της Commodore απέτυχε τελείως στην προώθηση του υπολογιστή.
Και στο κάτω κάτω πως να συναγωνιστεί η Commodore 40 μεγάλες εταιρείες κατασκευής PC και τη microsoft??
Δηλαδή η Apple πως τα κατάφερε; Δεν υπάρχουν δικαιολογίες.
Εμένα μια απορία μου έχει μείνει. Πως θα ήταν η αγορά αν κυκλοφορούσε ένα 8μπιτο μηχανάκι όπως το Sam coupe απο μία εταιρεία όπως Atari, Amstrad, Commodore το 1987 σε χαμηλή τιμή.
Ακριβώς η ίδια. Δεν υπάρχει λόγος να μιλάμε για 8μπιτα το '87. Ήταν παρωχημένη τεχνολογία που είχε ξεπεραστεί προ πολλού.
 
υπήρχε χώρος για τα 8bit ακόμη.ίσως μια 5ετία ακόμη.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ισως επρεπε να αρχισει και η commodore να βγαζει τρελα add on για την amiga οπως accelerators και συν-επεξεργαστες, πακετα μνημης και τρελες καρτες γραφικων, ενω συναμα να εξαφανιζε την PC γραμμη παραγωγης της. Οπως αποδειχτηκε οι "παλαβοι" pcακηδες με το χερι στην τσεπη ολη την ωρα για voodoο, soundblaster και αλλα μερεμετια για τους ματρακαδες τους κρατησαν την αγορα των PC βιωσιμη και δυστηχως ειναι κατι που συνεχιζεται ακομα και σημερα. Οπως και το να γεμιζε η Commodore τα πανεπιστημια του κοσμου με Amiga οπως εκανε η Apple και ενα μεγαλο μερος της επιβιωσης της μεχρι σημερα βασιστηκε σε αυτο. Ειχαν το καλυτερο μηχανημα και τεχνολογια που μπορουσε μια εταιρεια να εχει και απλα το χαντακωσαν (οπως χαντακωθηκαν και οι ιδιοι).
 
phil_vr είπε:
Ισως επρεπε να αρχισει και η commodore να βγαζει τρελα add on για την amiga οπως accelerators και συν-επεξεργαστες, πακετα μνημης και τρελες καρτες γραφικων, ενω συναμα να εξαφανιζε την PC γραμμη παραγωγης της. Οπως αποδειχτηκε οι "παλαβοι" pcακηδες με το χερι στην τσεπη ολη την ωρα για voodoο, soundblaster και αλλα μερεμετια για τους ματρακαδες τους κρατησαν την αγορα των PC βιωσιμη και δυστηχως ειναι κατι που συνεχιζεται ακομα και σημερα.
Μα όλα αυτά υπήρχαν για την Amiga. Και accelerators και συνεπεξεργαστές και 24 bit κάρτες γραφικών (με επεξεργαστή επάνω) και κάρτες ήχου και επεκτάσεις μνήμης. Κάποιες από αυτές τις κάρτες ήταν και από την μαμά Commodore. Αν είχες "σοβαρή" Amiga (την 2000 και μετά την 3000 που έπαιρναν πολύ επέκταση) την έκανες "τούμπανο".

Δυστυχώς η Commodore είχε πολύ κακή τιμολογιακή πολιτική. Έδινε φτηνά την Αmiga κονσόλα (την 500άρα) αλλά για την 2000 σου έπαιρνε τα σώβρακα.

Τώρα αν η Commodore το γύριζε αλά IBM και άφηνε την κατασκευή Amiga συμβατών δεν ξέρω τί θα γινόταν. Φυσικά θα έπρεπε να το παίξει MS και να πουλάει AmigaOS.
 
Και απο οσο γνωριζω κανενα παιχνιδι που σχεδιαζοταν για Amiga δεν εκανε χρηση η να απαιτει καποια συγκεκριμενη καρτα, περα απο λιγη παραπανω μνημη. Ετσι ολα επαιζαν στην 500αρα οποτε ποιος ο λογος για να πεσει επεκταση.

Leon είπε:
Φυσικά θα έπρεπε να το παίξει MS και να πουλάει AmigaOS.
Τουλαχιστον απο την στιγμη που θα ειχαμε ενα λειτουργικο της προκοπης κομματια να γινοταν!! :)
 
Ναι αυτό ήταν μεγάλο λάθος κατά τη γνώμη μου. Έπρεπε και τα παιχνίδια να κάνουν χρήση των επεκτάσεων, όπως γινόταν και στα ΠιΣιά. Αν γινόταν αυτό θα έπεφταν και οι τιμές (λόγω ανταγωνισμού και μεγαλύτερων πωλήσεων).

Για παράδειγμα αν αγόραζες 3D accelerator για PC πριν το '95 (που ήρθαν οι πρώτοι για gaming) σου στοίχιζε ο κούκος αηδόνι (αφού απευθύνονταν σε λίγους επαγγελματίες). Με την έλευση των gaming accelerators έπεσαν οι τιμές και φτάσαμε σήμερα να κάνεις τη δουλειά σου επαγγελματικά χωρίς να χρειάζεται να βάλεις υποθήκη το σπίτι.

Άσε που το AGA chipset έπρεπε να είχε βγει μαζί με την 3000. Είναι δυνατόν τέτοιο μηχάνημα να "φοράει" chipset πενταετίας (άντε λίγο βελτιωμένο);
 
Από τη στιγμή που αποχώρησε η Atari απο την αγορά και έμεινε μόνη να παίζει η Commodore απέναντι στα PC μάλλον είχε χάσει το προσανατολισμό της.

Πιο καλά να υπήρχε μια περιορισμένη home αγορά του 1-2 % και να έπαιζε εκεί παρά απέναντι σε ένα mainstream σύστημα.
 
Πίσω
Μπλουζα