Arc the Lad 1 (Mini-Review)

Scatman

Retro Member
Joined
28 Σεπ 2012
Μηνύματα
205
Αντιδράσεις
9
* Το έχω ανεβάσει και στο blog μου αλλά δε διαφέρει απ'την ανάρτηση εδώ.

 

 








Ονομασία :
Arc the Lad (アークザラッド)


Developer / Publisher : G-Craft / SCEI (Ιαπωνία) ~ Working Designs (ΗΠΑ)


Σύστημα : Playstation


Ημερομηνία Κυκλοφορίας : 30/06/95 (Ιαπωνία)


Ημερομηνία Review :
17/07/13


Συντάκτης : Scatman

 

 






Το Arc the Lad είναι μία (υπέρ)απλοϊκή tactical RPG παραγωγή απʼτην G-Craft που έγινε περισσότερο γνωστή το 2002 όταν και κυκλοφόρησε στην αγορά των ΗΠΑ δια μέσω της συλλογής Arc the Lad Collection ~υπό την σφραγίδα της Working Designs~. Επί της ουσίας, η “πραγματική” ημερομηνία κυκλοφορίας του είναι ο Ιούνιος1995 ~Ιαπωνική αγορά~, με εκδότρια την ίδια την Sony. Έχοντας κατά νου την ημερομηνία κυκλοφορίας και το γεγονός ότι πρόκειται για μία απʼτις πρώτες RPG παραγωγές του Playstation τότε… σχεδόν αμέσως πέφτει ο πήχης των απαιτήσεων.

 








Τα πρώτα λεπτά του
Arc the Lad αναλώνονται στην εισαγωγή του, η οποία παρεμπιπτόντως είναι αδύνατον να αποφευχθεί…όπως και κάθε άλλη non gaming σκηνή στο παιχνίδι. Η νεαρή Kukuru όντας ένα ξεχωριστό άτομο με υψηλές μαγικές δυνατότητες οδηγείται απʼτον υπεύθυνο του χωριού στο βουνό της St.Cion. Οι εντολές που έχει λάβει είναι να σβήσει την ιερή φλόγα που καίει εδώ και πολλά χρόνια στον ναό που βρίσκεται στην κορυφή του βουνού. Αφού το κάνει, παρατηρείται άμεσα σημαντική κλιματολογική αλλαγή στην περιοχή και παράλληλα, η ίδια η Kukuru νιώθει ότι κάτι παράξενο, διαφορετικό έχει συμβεί. Το ένστικτό της την οδηγεί στην (διστακτική) απόφαση να ανέβει ξανά στο βουνό ~για να ανάψει τη φλόγα και πάλι~. Λίγο πριν ξεκινήσει, συναντάει τον κεντρικό ήρωα, Arc, που παρεμπιπτόντως την ίδια μέρα πριν 10 χρόνια είχε χάσει τον πατέρα του στο συγκεκριμένο σημείο. Τελικά, θα αναλάβει αυτός την αποστολή της μεταφοράς. Στη διαδρομή του και μετά από μία φρικτή δυσκολία που τον άφησε σχεδόν νεκρό, θα συναντήσει μία ιερή οντότητα (Guardian) που με τη σειρά της θα τον ενημερώσει πως είναι ο εκλεκτός για τη σωτηρία του κόσμου.





Οι ελέγξιμοι χαρακτήρες είναι συνολικά
7 αλλά δυστυχώς πέρα του κεντρικού πρωταγωνιστή (Arc), ίσως και της Kukuru, κανείς άλλος δεν είναι άξιος αναφοράς. Το character development βρίσκεται σε πολύ χαμηλά επίπεδα κι αυτό γιατί οι περισσότεροι (χαρακτήρες) δε διαθέτουν κάποια αναπτυσσόμενη ιστορία στο backround της παρουσίασής τους. Αυτό έχει ως αποτέλεσμα τόσο η ένταξη τους στην κεντρική ομάδα όσο και οι μεταξύ τους επαφές να χαρακτηρίζονται από λιτότητα αλλά και ανεξήγητες συνδέσεις. Λόγου χάριν, ο αναπάντεχος ερωτισμός του Arc με την Kukuru

 








Το οπτικό κομμάτι δε διεκδικεί δάφνες ποιότητας χωρίς αυτό να σημαίνει πως δεν υπάρχουν και θετικές στιγμές. Όπως αναφέρθηκε, το
Arc the Lad είναι μία απʼτις πρώτες παραγωγές του PS με αποτέλεσμα να μην αξιοποιεί σε σημαντικό βαθμό τις δυνατότητες του συστήματος. Είναι πλήρως 2D με εξαίρεση κάποιες special 3D επιθετικές κινήσεις και γενικότερα θυμίζει “κάτι” από 16bit-εποχή. Πιο αξιοσημείωτα στοιχεία σε αυτόν τον τομέα είναι τα avatars χαρακτήρων και τα CG videos.





Σχετικά με το soundtrack , βρίσκεται σε κάπως καλύτερη μοίρα ~απʼτο οπτικό κομμάτι~ χωρίς όμως να παρουσιάζεται κι εδώ κάτι το αξιομνημόνευτο. Υπεύθυνος για το composing ήταν ο
Masahiro Andoh, περισσότερο γνωστός για τις μελωδίες του στο Gran Turismo. To επίσημο OST που κυκλοφόρησε σχεδόν παράλληλα με το παιχνίδι, περιέχει μόλις 11 μελωδίες.





Όσον αφορά το gameplay, το
Arc the Lad όχι μόνο δεν προσφέρει καμία καινοτομία, καθώς βασίζεται σε μηχανισμούς που προ-υπήρχαν στη βιομηχανία, αλλά παράλληλα παρουσιάζει σημαντικότατες ελλείψεις…





Καταρχάς, ανήκει στην κατηγορία των tactical-RPG παιχνιδιών όπου η δράση/σενάριο του προωθείται δια μέσω videos και στη συνέχεια με μάχες εντός προκαθορισμένων/συγκεκριμένων ορίων. Ο ρόλος του παίχτη ξεκινά ~μετά την επιλογή περιοχής~ στο πεδίο μάχης. Με εξαίρεση τις ειδικές επιθέσεις των χαρακτήρων (
Ability), οι υπόλοιπες εντολές είναι κοινές για όλους. Εντύπωση προκαλούν οι ελλείψεις σε μηχανισμούς άμυνας (Defend) και βασικού εξοπλισμού (Equip). Σχετικά με το πρώτο, εφόσον δε θέλετε ή μπορείτε να επιτεθείτε, ο χαρακτήρας μένει αυτόματα παθητικός στις "ορέξεις" της AI. Υπάρχουν κάποια αντικείμενα που ανεβάζουν τα ποσοστά στην άμυνα, μολαταύτα δεν είναι απεριόριστα.. Το Equip απʼτην άλλη πραγματοποιείται ΜΟΝΟ στην αρχή κάθε μάχης, σε κανένα άλλο σημείο και το πιο παράξενο από όλα είναι το γεγονός ότι δεν αφορά τον κεντρικό εξοπλισμό! Για την ακρίβεια, οι ήρωες δε διαθέτουν (άρα δεν υπάρχουν weapon shops)! Στο ίδιο κομμάτι (εξοπλισμού), υπάρχουν μόνον αντικείμενα αύξησης στατιστικών που τοποθετούνται σε ένα απʼτα 4 slots που διαθέτει ο καθένας απʼτους διαχειρίσιμους ήρωες. Αξίζει να σημειωθεί, πως η συγκέντρωση όλων των τύπων αντικειμένων πραγματοποιείται αποκλειστικά κατά τη διάρκεια των μαχών (άρα δεν υπάρχουν ούτε item shops).

 








Οι περιοχές μαχών παρουσιάζουν ποικιλία κι αυτό συγκαταλέγεται στα θετικά του παιχνιδιού. Ωστόσο, το μικρό εύρος των αντιπάλων, η έλλειψη τακτικής στη φιλοσοφία τους καθώς επίσης και η ανισορροπία που παρατηρείται σε κάποιες περιπτώσεις στα επίπεδα των αντιπάλων (αναπάντεχα υψηλά), ισοπεδώνουν κάθε τι θετικό που έχει να προσφέρει ο τίτλος της
G-Craft.





Στα υπόλοιπα στοιχεία, άξια αναφορά είναι ο μηχανισμός αντεπίθεσης που όμως λειτουργεί τυχαία, ο επίσης τυχαίος και σπάνιος μηχανισμός άμυνας και τέλος, η ευκολία στην ανάπτυξη επιπέδων αφού μέχρι και η χρήση αντικειμένων δίδει πόντους εμπειρίας.






Η ολοκλήρωση του
Arc the Lad δε με άφησε με τις καλύτερες εντυπώσεις. Στα ήδη πολλά ελαττώματά του ήρθε να προστεθεί η μηδαμινή αξία επανάληψης καθώς επίσης και το σύντομο της χρονικής διάρκειάς του αφού μετά βίας ξεπερνάει τις 18-20 ώρες. Επικροτώ την απόφαση της Working Design να το κυκλοφορήσει σαν μέρος ενός μεγάλου πακέτου καθώς με τα χαρακτηριστικά που φέρει δε θα είχε πολλές ελπίδες αναγνώρισης/πωλήσεων. Γίνεται εύκολα κατανοητό πως δε θα πρότεινα σε κάποιον RPG fan (και μη) να ασχοληθεί μαζί του εκτός κι αν αυτός/-ή ήθελε να επαναπροσδιορίσει τις μνήμες του με τη σειρά ξεκινώντας απʼτο πρώτο μέρος. Οι υπόλοιποι καλό θα ήταν να επιλέξουν ανάμεσα σε ποιοτικότερες επιλογές που αδιαμφισβήτητα διαθέτει το σύστημα της Sony.







Με αρκετά θετική διάθεση του βάζω :





watermelon_rating.jpg





Προβολή συνημμένου 83326 Προβολή συνημμένου 83327 Προβολή συνημμένου 83328 Προβολή συνημμένου 83329 Προβολή συνημμένου 83330 Προβολή συνημμένου 83331

Προβολή συνημμένου 83360
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ωραία περιγραφή !

Αν θυμάμαι καλά πρέπει να υπήρχαν περισσότερα παιχνίδια στη σειρά . Τα άλλα ήταν του ίδιου επιπέδου ;
 
Ευχαριστώ πολύ. Όντως η main σειρά έχει αρκετά παιχνίδια με το τελευταίο να εμφανίζεται γύρω στο 2005 για PS2.

Θεωρώ πως το πρώτο μέρος είναι το χειρότερο της σειράς συνυπολογίζοντας και τις εκδόσεις για PS2. Οπότε να περιμένεις καλύτερη ποιότητα απ'τις συνέχειες του. Ειδικά το Arc the Lad II θεωρείται από πολλούς το καλύτερο της πρώτης τριλογίας.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα