Atari ST (my) Top 10 games!

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.250
Αντιδράσεις
671








Επηρεασμένος από τη συζήτηση που γίνεται στην άλλη γειτονιά, βάζω κι εγώ το δικό μου, προσωπικό, Top Ten, (όσο μπορεί να είναι αυτό εφικτό), για τον Atari ST, με βάση τα παιχνίδια που "έλιωνα" μόνος μου ή με φίλους, τη χρυσή εποχή...

Κάθε διαφορετική άποψη, καλοδεχούμενη, μιας και δε γίνεται να έχουμε όλοι τα ίδια γούστα αλλά και γιατί προάγει τη συζήτηση στο θέμα...

Let's kick it!

(Χωρίς σειρά προτίμησης)

01. Rainbow Islands

Το platforming στα καλύτερά του!

02. North and South

Νταξ... άκρως εθιστικό, ειδικά με δύο παίκτες!

03. Defender Of The Crown

Το διαμάντι της Cinemaware που δε χρειάζεται συστάσεις!

04. Panza Kick Boxing

Είχαμε μείνει κάγκελο από το animation και τον digitized ήχο!

05. Kick Off 2

Το αυτοκόλλητο της δισκέτας έχει φθαρεί από το "μπάσε βγάλε"!

06. Hero's Quest

Κάπου έπρεπε να στριμωξω ένα adventure... ή αυτό ή το King's Quest III... Αυτό τελικά γιατί είναι πιο "ολοκληρωμένο"!

07. F29 Retaliator

Το Kick Off των flight simulators... Απίστευτα γρήγορο, πράγμα που το έκανε πιο playable από τα άλλα!

08. Jimmy White's Whirlwind Snooker

Εξαιρετικό snooker sim... Άψογα εκτελεσμένο και με καλά physics... Α ναι... Σου έβγαζαν και γλώσσα οι μπάλες!

09. Prehistorik

Με χαλάρωνε αρκετά... Mindless fun!

10. Gods

Πρέπει να μπει και κάτι από Bitmap Brothers... Πρέπει να μπει και κάτι από Bitmap Brothers... Πρέπει να...

Αυτά πάνω-κάτω... Ξέχασα τόσα κι άλλα τόσα κι άλλα τόσα, αλλά τέλος πάντων... Αν θυμηθώ κάποιο άλλο που ξέχασα, εξαιρετικά σημαντικό, θα επανέλθω...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

telonio

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
19 Ιολ 2006
Μηνύματα
3.752
Αντιδράσεις
668
To Rainbow Islands ήταν και εμένα ένα από τα αγαπημένα μου παιχνίδια. Μάλιστα ακόμη παίζω καμιά φορά (στο mame βέβαια). North and south άπειρα διπλά αλλά και σόλο δεν ήταν καθόλου άσχημο. Το Prehistorik επίσης αγαπημένο και πολύ καλό παιχνίδι. Από τα ελάχιστα που κατάφερα να τερματίσω. Τι να πω για το Gods; Φοβερό παιχνίδι ήταν και αρκετά δύσκολο. Το F29 Retaliator ήταν πολύ εντυπωσιακό λόγο των καλών γραφικών και όπως πολύ σωστά ανάφερες της ταχύτητάς του. Και στην Amiga ήταν το πιο γρήγορο από τα υπόλοιπα. Αν θυμάμαι καλά, η κίνηση στα πολύγωνα πρέπει να ήταν αρκετά ομαλή.

Panza kick boxing και νόμιζα πως ήμουν από τους ελάχιστους που του άρεσε αυτό το παιχνίδι. :beer:

Κick off 2 σπανίως έπαιζα γιατί έχανα εντυπωσιακά.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.250
Αντιδράσεις
671
Χαίρομαι που συμφωνούμε Μάριε! :)

Πράγματι, η κίνηση εκτός από γρήγορη ήταν και πολύ ομαλή στο F29!

Λόγω ταχύτητας και ομαλότητας μου είχε δώσει την τέλεια εμπειρία, αν και δεν ήταν 100% sim... Βέβαια το συγκεριμένο αεροπλάνο δεν υπήρχε, αλλά who cares!!!
 

telonio

RetroMuseum GateKeepeR
Joined
19 Ιολ 2006
Μηνύματα
3.752
Αντιδράσεις
668
Ε τώρα, και το σκάφος στο R-Type δεν υπήρχε αλλά λες και το πιλοτάραμε στην πραγματικότητα. :supergrin:

Άλλα παιχνίδια της Cinemaware είχες παίξει; Ποιά είναι η γνώμη σου;
 

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.228
Αντιδράσεις
131
Ωραία λίστα απο τον φίλτατο Dino. :thumbup:

Επειδή δεν υπήρξα κάτοχος ST "back in the day", θα ήταν ίσως λίγο "άκυρο" να βγάλω top-10 (αν και είχα κάποιους φίλους & συμμαθητές με ST με τους οποίους παίζαμε αραιά-και-πού, το περισσότερο gaming το έκανα απο το 2000 και έπειτα, μέσω εξομοίωσης). Παρ' όλα αυτά, θα προσπαθήσω.

Καταρχάς να πω ότι ομοίως με την περίπτωση της Amiga, μου είναι πολύ δύσκολο να διαλέξω μόνο 10 παιχνίδια, επειδή πάντα αισθάνομαι ότι "αδικώ" κάποια άλλα...

Οπως και να 'χει, το σίγουρο στη λίστα θα ήταν το πασίγνωστο & αγαπημένο (απο την εποχή του Pixel), Sundog, με το οποίο είχα την τύχη να ασχοληθώ και στην αρχική Apple II έκδοση. Αν επιτρέπονται και προσθήκες απο STE games, τότε άλλο ένα "σιγουράκι" που θα πρόσθετα, θα ήταν και το Zero-5.

Τώρα, απο εκεί και πέρα, oι παράγοντες που επηρεάζουν το τι θα πρόσθετα στη λίστα είναι αρκετοί - όπως π.χ. αν είχα δεί το παιχνίδι παλιά σε review ή σε φίλο και το αντιμετωπίζω με "νοσταλγική διάθεση", ή αν υπήρχε ή όχι σε Amiga (και αν υπήρχε, αν ήταν καλύτερο ή όχι - πάντα με τα δικά μου κριτίρια ;) ), ενώ κάποιες φορές η επιλογή μου είναι απλά θέμα προσωπικού γούστου (δηλ., ανεξήγητη. :D "Tο each his own", όπως συνηθίζω να λέω :) )

Eτσι, π.χ. στην ST λίστα μου θα έβρισκαν θέση παιχνίδια όπως τα Captain Blood (γνωστό... τοις πάσι, γαλλικό παιχνίδι που φτιάχτηκε για ST και φαίνεται), το Singletoνικό Star Trek (Rebel Universe), Τai-Pan (έστω και αν υπολοιπόταν συγκριτικά με το Pirates), Oids, F-15 Strike Eagle, Mata Hari (σαφώς ανώτερο στα 16-bit), Where Time Stood Still, Orbiter, Rings of Zilfin, Lode Runner, Gauntlet, Knightmare (του '87), Karateka, Prohibition, και αρκετά ακόμα που δεν χάρηκα στην Amiga μου, και τα οποία δεν έχει νόημα να απαριθμήσω...

Ορισμένα βέβαια απο τα παραπάνω είχαν καλές εκδόσεις και στα 8-bit, αλλά θα ήταν ωραίο να είχα και 16-bit versions.

Yπήρχαν πάντως και κάποια (όπως π.χ. τα International Karate, Star Raiders, κ.α., που για να πω την αλήθεια, οι οκτάμπιτες εκδόσεις μου φαινόντουσαν ότι έπαιζαν καλύτερα -ειδικά στην περίπτωση του 2ου- έστω και αν δεν είχαν "super graphics", oπότε κάτι τέτοια games μάλλον δεν θα τα έβαζα στη λίστα.

Φυσικά υπήρχαν και τίτλοι που αξίζουν σε ST, άσχετα απο το αν υπήρχε Αmiga version, ή όχι. Παιχνίδια όπως εκείνα που ανέφερε ο αγαπητός Dino, δηλ. τα Νοrth & South και Panza, (oι Γάλλοι πάντα έκαναν αξιοπρεπή δουλειά στον ST), Gods, Xenon II, Speedball II, Magic Pockets, κ.α. (οι bitmap brothers σε γενικές γραμμές "πρόσεχαν" τα ports τους), IK+, Jimmy White's Snooker, κ.α. (o Archer MacLean ήταν φανατικός αταρόβιος), Goldrunner (παιχνιδάρα, και δε σηκώνω κουβέντα !! :D Ο μάστορας του scrolling, Steve Bak, είχε ST), Falcon, F29, Epic, (και γενικά παιχνίδια στα οποία είχε εμπλακεί ο Martin Kenwright είχαν προσεγμένες εκδόσεις σε ST), Starglider I & II (o Jez San είχε ST), Rainbow Islands, Dungeon Master (τι να λέμε τώρα), Phantasie III (το παιχνίδι που με εισήγαγε στα rpg), Typhoon Thompson, Vroom, Time Bandit, Μach III, Purple Saturn Day, κλπ-κλπ.

Eπαναλαμβάνω πως μιλάω για τίτλους που θεωρώ ότι αξίζουν σε ST, -ανεξάρτητα- απο Amiga (η οποία σε κάποιες περιπτώσεις θεωρώ ότι υπερτερούσε "στα σημεία", όπως π.χ. στα Xenon II, North & South, κ.α.).

Τώρα, υπάρχουν και παιχνίδια τα οποία αν και θεωρούνται καλά σε ST (διαφέροντας οπτικά απο Amiga), δεν μου κάνει "αίσθηση" η έκδοσή τους (είπαμε, αυτά είναι προσωπικά γούστα ;) ), οπότε πιθανότατα να τα άφηνα εκτός λίστας.

Eνα παράδειγμα είναι το Prince of Persia, όπου αν και οι γάλλοι που το ανέλαβαν για ST έχουν κάνει εξαιρετική δουλειά στα γραφικά, προσωπικά έχω συνηθίσει την Amiga version (ίδια γραφικά με pc, τα οποία δεν είναι καθόλου άσχημα), όπου έχω και ομαλότερη κίνηση.

Αλλο παράδειγμα, είναι κάποια παιχνίδια της Cinemaware, όπως το Defender of the Crown. Αν και το gameplay σε όλες τις μεταγενέστερες της Amiga εκδόσεις για home micros, είναι πιό ολοκληρωμένο / ισορροπημένο, προτιμώ το οriginal επειδή είναι "σημείο αναφοράς" - και όχι μόνο, αφού έχει περισσότερα χρώματα & καλύτερο ήχο. Φυσικά έχω "νοσταλγική διάθεση" στην επιλογή μου αυτή, αλλά και πάλι αν έπρεπε να επιλέξω (χωρίς τον παράγοντα "νοσταλγία") μία home micro έκδοση που συνδιάζει τα περισσότερα καλά χαρακτηριστικά, αυτή δεν θα ήταν του ST, αλλά του Apple IIGS, που συνδιάζει ολοκληρωμένο gameplay, καλά γραφικά, και φοβερό ήχο !! :thumbup:

Παρόμοια περίπτωση είναι και εκείνη του Sinbad. Αν και τα γραφικά σε ST είναι ρεαλιστικότερα απο τα "ψυχεδελικά" bitmaps του Bill Williams, να πω την αμαρτία μου, έχω συνηθίσει την Amiga version. :D (και πάλι all-around κορυφαία έκδοση, θεωρώ πως έχει ο GS).

To ίδιο ισχύει και για το Bard's Tale. Είναι ωραίο να βλέπω την έκδοση του ST που γνώρισα στο Pixel (με την εισαγωγική οθόνη του βάρδου), αλλά πέραν τούτου, δεν λέω όχι και στην Amiga. (o GS όμως έχει έκδοση-αστέρι. Σας έπρηξα με τον GS, το ξέρω. :D )

Eπίσης τα Lethal Xcess & Wings of Death, με καλύπτουν μιά χαρά και στην Amiga version. (έτσι κι αλλιώς σαν shmups, δεν μπορώ να πω ότι τους είχα και τρομακτική προτίμηση σε οποιαδήποτε έκδοση...)

Τέλος, σχετικά με κάποια adventures, σίγουρα αξίζουν όσα απο εκείνα τα λίγα υποστηρίζουν midi (δυστυχώς η αντίστοιχη υποστήριξη σε adventures της Amiga καθιερώθηκε πολύ αργά), αν και πάλι η έκδοση που θα προτιμήσω να παίξω λόγω συνήθειας, θα είναι μάλλον εκείνη της Amiga. (και σε περίπτωση που μπω στον κόπο να συνδέσω midi, τότε θα προτιμήσω pc...)

Οσο για το Kick Off... μάλλον δεν είμαι αρμόδιος για να κρίνω. (έτσι κι αλλιώς το έχω δηλώσει και παλιότερα πως θέλω τα φλιπεράκια που παίζω, να έχουν και πλήκτρο για "tilt"... :supergrin: ).

Αυτά λοιπόν πάνω-κάτω για τον ST, ένα μηχάνημα με ωραία games (πολλά απο τα οποία θυμόμαστε με ευχαρίστηση απο το Pixel καθότι συντάκτες όπως ο Λεκό και ο μαίτρ-Ανδρέας είχαν ST), και που σίγουρα αξίζει να παιχτούν. Για το δικό μου "top" πάντως, ξαναλέω πως πάνω απ' όλα έχει θέση το Sundog, και τα υπόλοιπα ακολουθούν... :)

(μόνο παρακαλώ πολύ, μην κατηγορηθώ και πάλι ότι κάνω "επίθεση" στον ST !! Noμίζω ότι ξέρετε καλά πως κάτι τέτοιο δεν ισχύει !!)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

grinder

RetroActive
Joined
15 Νοέ 2010
Μηνύματα
310
Αντιδράσεις
41
Αν και το Purple Saturn Day ήταν ένας από τους λόγους που αγόρασα STE (easytech κατάστημα, βλέπω Atari STE σε 1084s να παίζει PSD...ΤΕΛΟΣ!), αυτό το παιχνίδι ποτέ δεν το κατάλαβα. Οπότε είχα περιοριστεί στο να ακούω το εισαγωγικό κομμάτι.

Τρία παιχνίδια που έπαιξα πολύ...

Εκτός του καψίματος με το Gods...Wrath of the Demon (απορώ πως πέρναγα την πρώτη πίστα), Space Ace, 9 Lives.

Αρκετά από τα όσα έχετε αναφέρει, δυστυχώς (ή ευτυχώς) τα έπαιζα σε Amiga, ή τα είχα παίξει σε 8bit. Captain Blood στον 6128...ούτε αυτό το είχα, κανένα πλανήτη κατάστρεφα.
 

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.058
Αντιδράσεις
832

Γενικά ο 1@billy[/USER] με κάλυψε. Αν και είχα γράψει αρκετές...εργατοώρες σε ST τα περισσότερα παιχνίδια του τα γνώρισα μέσω Amiga. Θα μπορούσα άνετα να γράψω ένα top ten παιχνιδιών πάντως αφού σε μεγάλο βαθμό η βιβλιοθήκες των δύο υπολογιστών είναι κοινή και συνήθως οι δύο εκδόσεις ήταν πολύ κοντά, ιδίως τη δεκαετία του '80 που τα περισσότερα παιχνίδια ήταν straight ports από ST.

Το Starglider δεν ξέρω κατά πόσο θεωρείται αταροπαίχνιδο γιατί γράφτηκε σε mac και μεταφέρθηκε σε ST και Amiga αλλά πιθανότατα το port της Amiga βασίστηκε σε αυτό του ST. Όσο για το Karateka δυστυχώς η έκδοση του ST (η μοναδική δεκαεξάμπιτη) ήταν απογοητευτική.

Ένα top 10 δικό μου πάντως θα ήταν κάπως έτσι (χωρίς συγκεκριμένη σειρά):

Dungeon Master: Είπα χωρίς σειρά αλλά αυτό σίγουρα παίρνει την πρώτη θέση. Δεν έχω πρόβλημα με τα turn based, μερικά από τα αγαπημένα μου παιχνίδια είναι turn based. Αλλά έχεις την αίσθηση ότι παίζεις μια computerized έκδοση ενός επιτραπέζιου, σχεδόν ακούς τον υπολογιστή να ρίχνει τα ζάρια από πίσω. Ενώ το real time είναι ένα πραγματικό ηλεκτρονικό παιχνίδι που δεν μπορεί να γίνει πουθενά αλλού και δίνει μεγαλύτερο immersion που λένε και στο χωριό μου. Ε αυτό το real time dungeon crawler έγραψε ιστορία.

Sundog: Frozen Legacy: Και αυτό τη δεύτερη. Οκ μπορεί να είναι μεταφορά από Apple II αλλά είναι πολύ βελτιωμένη η έκδοση για ST. Τι να λέμε, από τα πιο πρωτοποριακά παιχνίδια που υπάρχουν.

L'arche du Captain Blood: Από τα πιο περίεργα και μοναδικά παιχνίδια που έχουν βγει ποτέ. Αν ήταν κάποιοι που από νωρίς έβλεπαν τα παιχνίδια ως τέχνη αυτοί ήταν οι Γάλλοι.

Time Bandit: Θα λέγαμε ένα παιχνίδι που θυμίζει Gauntlet αλλά...βγήκε πριν το Gauntlet. Πολύ πρωτοποριακό παιχνίδι και αυτό.

Oids: Ο καλύτερος μάλλον κλώνος του Thrust. Αριστούργημα.

Midi Maze: 16 player first person shooter το 1987. Τι άλλο να πούμε;

Falcon: Η μεταφορά του DOS game στους δεκαεξάμπιτους home ήταν πραγματικά αριστουργηματική. Το καλύτερο flight sim της εποχής και λόγω γρηγορότερης CPU του ST τρέχει καλύτερα. Θα είχε ενδιαφέρον το Digital Foundry Retro να μετρήσει frame rates των διαφόρων 3d παιχνιδιών της Amiga και του Atari.

Starglider: Εντάξει είπαμε δεν ξέρω αν μπορεί να θεωρηθεί παιχνίδι του ST αλλά μικρή σημασία έχει. Αυτό που ξεκίνησε ως μεταφορά του Star Wars έγινε κάτι πιο βαθύ και ενδιαφέρον. Απίστευτα wireframe γραφικά για την εποχή. Το sequel ακόμα καλύτερο.

North & South: Απίστευτα διασκεδαστικό action strategy. Ό,τι πρέπει για να εισάγεις κάποιον στα παιχνίδια στρατηγικής.

Carrier Command: 3d realtime strategy/simulation εν έτει '88. Απίστευτο παιχνίδι. Το hol το δίνει ως αταροπαίχνιδο οπότε...

 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.260
Αντιδράσεις
2.550
Leon είπε:
Θα είχε ενδιαφέρον το Digital Foundry Retro να μετρήσει frame rates των διαφόρων 3d παιχνιδιών της Amiga και του Atari.
Τους εχω στειλει κανα δυο email γι αυτο στο κοντινο παρελθον αλλα δεν ειχα απαντηση :(
 

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.250
Αντιδράσεις
671
@telonio: Μάριε όσον αφορά τη Cinemaware, τα TVS BASKETBALL και IT CAME FROM THE DESERT, ήταν eye candy για μένα, αλλά δυστυχώς δεν κυκλοφόρησαν σε ST...

@billy: RESPECT για την κατατοπιστικότατη ανάλυση και για το Top Ten! Έχω την αίσθηση οτι τα είπες καλύτερα και από ST user!

Προφανώς και δεν υπάρχει υποψία επίθεσης στον ST, εκ μέρους σου... Το αντίθετο θα έλεγα! :)

Η μόνη μου ένσταση (σιγά μη δεν είχα) :D , χωρίς να γίνει vs το θέμα plz :

Το Prince Of Persia δε το έχω δει live στην Amiga, αλλά από οτι έχω δει στο YouTube, θεωρώ οτι η κίνηση είναι ίδια με του ST (στον ST είναι και πιο γρήγορη)...

Σίγουρα θα μπορούσα να διαλέξω κάποια ST exclusives, όπως και παιχνίδια που φτάνουν τον ST στα άκρα, αλλά όπως είπα έβαλα τα παιχνίδια που έπαιζα πιο πολύ...

Εξαιρετικά παιχνίδια τα Purple Saturn Day και Captain Blood, όπως και τα Xenon 2, Speedball 2 κ.α.

@Leon: Πράγματι, φανταστική η δουλειά των Γάλλων πάνω στον ST... Τι να πρωτοθυμηθώ...

Βλέπω επίσης οτι είσαι "ψαγμένος" και πάνω στον ST (Midi Maze)!!! Ωραίος! :thumbup:
 

mike

RetroJunkie™
Joined
17 Νοέ 2008
Μηνύματα
2.153
Αντιδράσεις
70
Δεν ειχα "τοτε" atari ST οποτε δεν εχω πολλες εργατοωρες στο συγκεκριμενο μηχανημα. Ειχε ενα φιλος μου στην γειτονια και ειχα παιξει καποιες φορες στο σπιτι του. Το μονο που θυμαμαι απο τοτε ειναι :

- το SOTB που μου εκανε φοβερη εντυπωση, οταν το επαιξα ειχα τον πρασινο 6128.

- το mouse, δεν ειχα ξαναδει ποτε και ο φιλος προσπαθουσε να μου εξηγησει τι κανει.

- το kick off, που το επαιξα στον φιλο μου αφου ειχα αγορασει την amiga και μου εκανε εντυπωση πως στον "κατωτερο" ST ηταν πιο γρηγορο απο την amiga.

Αλλα για να επιστρεψουμε στο θεμα, επειδη τον atari τον αγορασα στα '00 δεν μπορω να ειμαι αντικειμενικος για το "τοτε", αλλα ενα παιχνιδι ειναι πραγματικα διαμαντι, το Lethal Xcess . Ειναι που ειναι εξαιρετικο shooter στην amiga, στον atari νομιζω οτι ειναι καλυτερο, πραγματικα απορω πως εκεινη την εποχη δεν το ηξερε σχεδον κανενας, αυτο το παιχνιδι επρεπε να ηταν η σημαια του atari ST στο gaming, δεν ειχε πολλες ευκαιριες ο ST να κοκορευτει οτι εχει καλυτερα παιχνιδια απο την amiga και τις 16μπιτες κονσολες.
 

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.250
Αντιδράσεις
671
mike είπε:
Αλλα για να επιστρεψουμε στο θεμα, επειδη τον atari τον αγορασα στα '00 δεν μπορω να ειμαι αντικειμενικος για το "τοτε", αλλα ενα παιχνιδι ειναι πραγματικα διαμαντι, το Lethal Xcess . Ειναι που ειναι εξαιρετικο shooter στην amiga, στον atari νομιζω οτι ειναι καλυτερο, πραγματικα απορω πως εκεινη την εποχη δεν το ηξερε σχεδον κανενας, αυτο το παιχνιδι επρεπε να ηταν η σημαια του atari ST στο gaming, δεν ειχε πολλες ευκαιριες ο ST να κοκορευτει οτι εχει καλυτερα παιχνιδια απο την amiga και τις 16μπιτες κονσολες.
Πράγματι, εκείνη την εποχή δεν το ήξερε σχεδόν κανένας και γι'αυτό προφανώς απουσιάζει και από τη δική μου λίστα...

BTW, θυμήθηκα και το εθιστικότατο Bombjack, με το οποίο είχα γράψει αρκετές ώρες gaming!

Δυστυχώς, δε μπορώ να το χωρέσω μέσα στο TOP 10, αφού όλα τα slots έχουν καταληφθεί... :(
 

spyros_s

Human RetroDatabase
Joined
27 Ιαν 2008
Μηνύματα
2.869
Αντιδράσεις
79
Αν και δεν είχα ποτέ st κρίνω τα παιχνίδια με β;aση τα όσα έχω δει στο youtube στους emulators και στις εκδόσεις τους στα υπόλοιπα μηχανηματα 8-16bit! Απορώ dino που σου άρεσε τόσο πολύ το panza kick boxing ώστε να το έχεις στο top 10 σου. Προσωπικά δεν θα το έβαζα ούτε καν στο top 100! Θα έβαζα το batman the movie στην θέση του που ήταν σχεδόν ίδιο με αμιγκα και απλά είχε χειρότερο ήχο, ανάλογο με 6128 που στην περίπτωση αυτή δεν με χάλαγε καθόλου!
 

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.228
Αντιδράσεις
131
Leon είπε:
Το Starglider δεν ξέρω κατά πόσο θεωρείται αταροπαίχνιδο γιατί γράφτηκε σε mac και μεταφέρθηκε σε ST και Amiga αλλά πιθανότατα το port της Amiga βασίστηκε σε αυτό του ST.
Leon, κατά την ταπεινή μου άποψη νομίζω πως μπορούμε να το θεωρήσουμε αταροπαίχνιδο, αφού ο κόσμος το "βίωσε" στην πρώτη του κυκλοφορία ως παιχνίδι του ST... :)

Leon είπε:
Falcon: Η μεταφορά του DOS game στους δεκαεξάμπιτους home ήταν πραγματικά αριστουργηματική.
Συμφωνώ ασφαλώς, και μιά και είπαμε για mac παραπάνω, αυτό ήταν άλλο ένα παιχνίδι η πρώτη --16μπιτη-- έκδοση του οποίου θεωρείται εκείνη του mac. :) (ο Gilman Louie συνέβαλε και στον προγραμματισμό εκτός απο το γενικό design)

DINO είπε:
Η μόνη μου ένσταση (σιγά μη δεν είχα) :D , χωρίς να γίνει vs το θέμα plz :

Το Prince Of Persia δε το έχω δει live στην Amiga, αλλά από οτι έχω δει στο YouTube, θεωρώ οτι η κίνηση είναι ίδια με του ST (στον ST είναι και πιο γρήγορη)...
Νο problem, Dino !! :D - Nα εξηγήσω καλύτερα τι εννοώ:

Στον ST η κίνηση δεν είναι "ομαλή", με την έννοια ότι δεν μένει σταθερή (δεν είναι "consistent") κατά τη διάρκεια του gameplay, αλλά μεταβάλλεται ανάλογα με το αν ο πρίγκιπας είναι μόνος του (οπότε γίνεται και πιό γρήγορη απο Amiga, όπως είπες), ή αν υπάρχουν γύρω του εχθροί, ή γενικά άλλη κίνηση (π.χ. να πέφτουν πλάκες, κλπ), οπότε η ταχύτητα τείνει να γίνεται πιό αργή (κάποιες φορές, πιό αργή απο Amiga - αν γίνεται "χαμός" στην οθόνη) πράγμα που δείχνει ότι το framerate δεν είναι σταθερό. (προφανώς δεν υπάρχει αυτόματο speed throttling απο το ίδιο το πρόγραμμα - αντίθετα με την Amiga version).

Aυτό μπορείς να το διαπιστώσεις αν επιταχύνεις τον χρονισμό του επεξεργαστή στον εξομοιωμένο ST σε emulator, όπου θα δείς τον πρίγκιπα να γίνεται... "τούρμπο", με αποτέλεσμα το παιχνίδι να μην παίζεται.

Αντίθετα, "πουσάροντας" την εξομοιωμένη Amiga, θα δείς ότι η ταχύτητα του παιχνιδιού διατηρείται σταθερή. :)

Για ένα παιχνίδι όπως το Prince, όπου πολλές φορές απαιτούνται κινήσεις ακριβείας, η μη-ομαλή / ασταθής κίνηση στον ST θεωρείται μειονέκτημα (...πάντα βέβαια κατά την προσωπική μου άποψη ;) ).

Σχετικά με το Lethal Xcess, θυμήθηκα (με 100% σιγουριά) ότι πριν αρκετό καιρό είχα γράψει σε κάποιο post την αντίδρασή μου όταν το πρωτοείδα πριν πολλά χρόνια σε φίλο ST user, αλλά δυστυχώς μέχρι τώρα δεν κατάφερα να το εντοπίσω !! (αν το βρώ θα βάλω link. :D )

spyros_s είπε:
Θα έβαζα το batman the movie στην θέση του που ήταν σχεδόν ίδιο με αμιγκα και απλά είχε χειρότερο ήχο, ανάλογο με 6128 που στην περίπτωση αυτή δεν με χάλαγε καθόλου!
Σπύρο, αυτό ήταν ένα απο τα παιχνίδια όπου η μουσική ήταν -ακριβώς- η ίδια με τον Amstrad μας. (και εμένα είναι επίσης απο τα αγαπημένα μου κομμάτια :) ).

Σαν trivia να αναφέρω ένα ακόμα παιχνίδι, το ATF II, όπου και πάλι η μουσική είναι 100% ίδια με το ATF του Amstrad. (αυτό και αν είναι αγαπημένο κομμάτι !! :headbangdude: )

Πάντως απο τη δική μου σκοπιά, πιθανότατα θα έκανα την ίδια επιλογή με τον Dino, δηλ. μάλλον θα έβαζα το Panza στο Top-10 ως πιό εντυπωσιακό τεχνικά. (αν και εδώ που τα λέμε το Batman έχει μεγαλύτερη "ποικιλία" σαν παιχνίδι, και γενικά είναι απο τις πολύ καλές δουλειές της Ocean :) ).

Επίσης, ο Dino μάλλον ειχε παίξει το Panza περισσότερο απο το Batman, αφού οι επιλογές έγιναν (και) με αυτό το κριτίριο.
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.058
Αντιδράσεις
832
Wally είπε:
Τους εχω στειλει κανα δυο email γι αυτο στο κοντινο παρελθον αλλα δεν ειχα απαντηση :(
Να τους στείλουμε και εμείς μπας και ενδιαφερθούν. Αλλά νομίζω ότι παρότι λέγεται EUROgamer απευθύνεται και στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού όπου εκεί δεν υπάρχει κανένα ενδιαφέρον για αυτούς τους δύο υπολογιστές.

Άσχετο...Μιας και αναφέρατε το Batman. Το έχετε παίξει τελευταία; Οι όποιες καλές αναμνήσεις έχετε θα καταστραφούν. Δεν παλεύεται με τίποτα. Χίλιες φορές το παιχνίδι για το NES που μπορεί να μην έχει σχέση με την ταινία ούτε με τον Batman αλλά είναι ένα πολύ καλό Ninja Gaiden clone.
 

Wally

Retired Admin
Joined
19 Ιαν 2006
Μηνύματα
25.260
Αντιδράσεις
2.550
Αν θελετε να μαζευτουμε καμποσοι σε εναν νεο thread και να στησουμε ενα ωραιο email προς το DF με συγκεκριμενες προτασεις παιχνιδιων/πλατφορμων
 

spyros_s

Human RetroDatabase
Joined
27 Ιαν 2008
Μηνύματα
2.869
Αντιδράσεις
79
Leon γιατί σε χαλάει το batman the movie; Εγώ το θεωρώ εκπληκτικό σε όλα τα φορμά και μάλιστα είναι το μόνο παιχνίδι που έχω τελειώσει και σε emulated st περαν των cpc, spectrum,c64 και amiga! Μπορεί να έχουν βγάλει καλύτερα batman σε κονσόλες όμως το συγκεκριμένο ήταν πολύ καλό στα home και ίσως ήταν το παιχνίδι της χρονιας για το 1989! Απορώ όμως...Είχε βγαλει τότε η ocean το παιχνίδι αυτό και σε κονσόλες;

@billy: Μου έκανε εντύπωση όχι που έπαιξε το παιχνίδι και καλά έκανε, αλλά που το θεωρεί στα top 10 μια και πουθενα δεν έχω δει να το έχουν ούτε καν στο τοπ 100 σε οποιοδήποτε home! Έβαλα το batman the movie ως παράδειγμα καλύτερου παιχνίδιού και είμαι σίγουρος ότι θα υπήρχαν και άλλα που το ξεπερνούσαν στo st. Δέχομαι φυσικά ότι η νοσταλγία και η προσωπική εμπειρία δεν ακολουθούν την λογική! :)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.228
Αντιδράσεις
131
Oμοίως με τον Σπύρο, και εγώ έχω παίξει πρόσφατα Batman the Movie (σε cpc & amiga). Oxι απλά δεν "καταστράφηκαν" οι αναμνήσεις μου, αλλά πορώθηκα κιόλας !! :D (έχω βέβαια μία νοσταλγική διάθεση απέναντί του, το ομολογώ...)

Μη μου μιλάτε πάντως για Ninja Gaiden σε NES. Μπορεί για τους κονσολάδες να θεωρείται σούπερ-κλασσικό, αλλά για εμένα δεν σημαίνει τίποτα, και επιπλέον το βρίσκω άκρως εκνευριστικό επειδή είναι πανδύσκολο !! (προτιμώ χίλιες φορές να παίζω τον Ryu Hayabusa στο άλλο κλασσικό παιχνιδάκι, το beat'em up Shadow Warriors :thumbup: )

Leon είπε:
Θα είχε ενδιαφέρον το Digital Foundry Retro να μετρήσει frame rates των διαφόρων 3d παιχνιδιών της Amiga και του Atari.
Wally είπε:
Τους εχω στειλει κανα δυο email γι αυτο στο κοντινο παρελθον αλλα δεν ειχα απαντηση :(
Μήπως να "ανασύρω" εκείνα τα threads όπου μέτραγα frames στο F1GP σε ST και Amiga ? (τελικά είμαι μπροστά απο την εποχή μου ο άτιμος !! Μπουαχαχαχα :D :D )
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

Leon

RetroNuts!
Joined
27 Σεπ 2008
Μηνύματα
2.058
Αντιδράσεις
832

Τα δικαιώματα για τις κονσόλες τα είχε πάρει η Sunsoft. Το παιχνίδι δεν έχει καμία σχέση με Batman αλλά τουλάχιστον είναι αξιοπρεπές. Το παιχνίδι της ocean το ξανάπαιξα πρόσφατα και είναι πολύ κακό. Ναι είναι καλύτερο από τα υπόλοιπα σκουπίδια μεταφορές που έβγαζε η εταιρεία αλλά παραμένει κακό παιχνίδι. Λίγες μεταφορές της Ocean ξεφεύγουν από την αθλιότητα αλλά το Batman δεν είναι μέσα σε αυτές. Μιλάω για την 16 bit έκδοση. Δεν έχω παίξει την οκτάμπιτη. Σόρι ξεφύγαμε, επιστροφή στα καλύτερα του ST.

1@Wally[/USER] άνοιξε thread, θα έχει ενδιαφέρον.

 

DINO

Expert
Joined
3 Αύγ 2007
Μηνύματα
8.250
Αντιδράσεις
671
spyros_s είπε:
@billy: Μου έκανε εντύπωση όχι που έπαιξε το παιχνίδι και καλά έκανε, αλλά που το θεωρεί στα top 10 μια και πουθενα δεν έχω δει να το έχουν ούτε καν στο τοπ 100 σε οποιοδήποτε home! Έβαλα το batman the movie ως παράδειγμα καλύτερου παιχνίδιού και είμαι σίγουρος ότι θα υπήρχαν και άλλα που το ξεπερνούσαν στo st. Δέχομαι φυσικά ότι η νοσταλγία και η προσωπική εμπειρία δεν ακολουθούν την λογική! :)
Το Panza είχε φυσικό animation (χρησιμοποιήθηκε η τεχνική Rotoscoping), πολύ καλά γραφικά και ήχο... Ζητάμε κάτι παραπάνω από ένα παιχνίδι; Βέβαια! Gameplay! Μετά από κάποιους γύρους με τον υπολογιστή, ερχόταν η βαρεμάρα, όμως με 2 παίκτες απογειωνόταν!

Γενικά ήταν πολύ προσεγμένο (οι Γάλλοι βλέπεις)...

Anyway, έχω την αίσθηση οτι ήταν και αυτό ένα από τα παιχνίδια που έμειναν στην αφάνεια για κάποιο άλλο λόγο και όχι γιατί δεν ήταν καλό...

@billy: Τώρα κατάλαβα τι ήθελες να πεις. :)

Όντως, στο Prince Of Persia, υπήρχαν στιγμές που το παιχνίδι γινόταν πιο αργό, όταν υπήρχε μια στοιχειώδης "πολυκοσμία" στην οθόνη.

*Ίσως* με λίγο καλύτερο προγραμματισμό να είχε αποφευχθεί, γιατί θεωρώ οτι ο 68000, είχε χειριστεί χωρίς να ιδρώσει περισσότερα πράγματα σε άλλα παιχνίδια (που δεν είχαν το ίδιο animation πιθανώς)...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:

billy

Retromaniax Co-Founder
Joined
8 Ιαν 2006
Μηνύματα
4.228
Αντιδράσεις
131
Dino, ναί, και εγώ πιστεύω πως θα είχε αποφευχθεί. :) Πολύ καλή δουλειά μεν στα γραφικά, αλλά στον τομέα της κίνησης μάλλον δούλεψαν βιαστικά...
 
Μπλουζα