Ayrton Senna - Ο Θρύλος...

Σώτος Σώτος

RetroMaNiaC
Joined
19 Απρ 2012
Μηνύματα
715
Αντιδράσεις
259
Με αφορμή σήμερα 53 χρόνια από τη γέννηση του τεράστιου, αδικοχαμένου Ayrton Senna ξεκινώ αυτό το θέμα, όχι απλώς για να παραθέσω κάποια σχετική δημοσίευση αλλά επειδή τότε, την Πρωτομαγιά του 1994, ο τραγικός χαμός του με είχε συγκλονίσει…

 


Ήταν μεσημέρι και μαζί με μεγάλη παρέα έβλεπα τον μοιραίο αγώνα στην πίστα της Ίμολα. Ως τη στιγμή που με τρόμο είδαμε ένα μονοθέσιο να εκσφενδονίζεται στο τοίχωμα. Παγώσαμε επειδή η σύγκρουση φαινόταν σφοδρή, τα δευτερόλεπτα περνούσαν μέχρι που συνειδητοποιούμε ότι ο οδηγός ήταν ο Σέννα… Θυμάμαι μερικά παιδιά που σχεδόν έκλαιγαν… Γιατί πραγματικά ο Ayrton Senna ήταν ο μεγαλύτερος πιλότος F1 που μπήκε ποτέ σε μονοθέσιο… Ίσως αυτό να ήταν που του στέρησε τόσο βίαια τη ζωή; Ποτέ δε θα μάθουμε…

 


Δείτε το συγκλονιστικό ντοκυμαντέρ "Senna" (2010):






 


Επίσης παραθέτω σημερινό άρθρο από το contra.gr:


 


"Όλα είναι θέλημα Θεού και κατευθυνόμενα από Εκείνον", έλεγε ο Ayrton. Πίστευε βαθιά και κάθε φορά που έμπαινε στο μονοθέσιο, ξεκινούσε μία μυστική κουβέντα με Τον δημιουργό του. Προσευχόταν και κοιτούσε το άπειρο, άδειαζε τον εαυτό του από κάθε σκέψη και συναίσθημα. Και μετά, πατούσε το γκάζι και τρέλαινε τα χρονόμετρα κάνοντας συχνά, πράγματα πέρα από τη λογική. Όπως στα δοκιμαστικά του GP του Monaco το 1988 όπου βρισκόμενος "σε άλλο, τρομακτικό επίπεδο", κατέβασε από το πουθενά το χρόνο των υπολοίπων οδηγών κατά 2 και πλέον δευτερόλεπτα. Ο Senna είχε αυτή την απίστευτη ικανότητα, να σημειώνει ξαφνικά απίστευτους χρόνους. Ένα χάρισμα μοναδικό...

 


Απόδοση ευθυνών Ο θάνατος του Ayrton Senna δεν οφειλόταν σε δικό του λάθος. Το ατύχημα προκλήθηκε από μηχανική βλάβη και οι εκδοχές που έχουν ακουστεί εκ τότε είναι πολλές. Ο Frank Williams και μέλη της ομάδας και της FIA κατηγορήθηκαν για ανθρωποκτονία. Το βασανιστικό ερώτημα ήταν: "τι προκάλεσε το θάνατο του Βραζιλιάνου; Η κολόνα του τιμονιού έσπασε πριν ή μετά τη σύγκρουση;"


Ακολουθώντας την επιθυμία του Senna για περισσότερο χώρο στο κόκπιτ, οι μηχανικοί της Williams είχαν μετατοπίσει την κολόνα. Η θεωρεία των κατηγόρων λέει ότι είτε το υλικό που χρησιμοποιήθηκε για να κολληθούν τα δύο μέρη αυτής δεν ήταν ανάλογης ποιότητας με την ίδια την κολόνα είτε ότι στο συγκεκριμένο σημείο, η διάμετρος της ήταν μικρότερη του κανονικού.



Αμφότερες οι εκδοχές, μπορούσαν να προκαλέσουν σπάσιμο της κολόνας και να ευθύνονται για τη γνωστή σε όλους συνέχεια. Μυστήριο καλύπτει το τι συνέβη με το μαύρο κουτί του μονοθέσιου της Williams. Λίγο μετά το ατύχημα, μέλη της βρετανικής ομάδας το έβγαλαν από τη διαλυμένη FW15. Το αν περιείχε δεδομένα που θα έδιναν τις πολυπόθητες απαντήσεις, δεν θα το μάθουμε ποτέ, αφού στα χέρια της iταλικής δικαιοσύνης έφθασε κατεστραμμένο.



Ύστερα από τέσσερα χρόνια δικαστικής αγωνίας, όλοι οι κατηγορούμενοι απαλλάχθηκαν και η υπόθεση έκλεισε. Ωστόσο, όποιος κι αν είναι υπεύθυνος, η ουσία είναι ότι εδώ και 18 χρόνια, ο Ayrton δεν βρίσκεται κοντά μας...Υπερέβαλε εαυτόν με μονοθέσια που στα χέρια άλλων θα έμοιαζαν αργά και πάνω απ' όλα, "χόρευε" στη βροχή. Όταν οι ουρανοί άνοιγαν, κανείς δεν μπορούσε να τον νικήσει, παρότι η εποχή του περιελάμβανε κι άλλους σπουδαίους οδηγούς: Nigel Mansell, Nelson Piquet και φυσικά, ο Alen Prost. Ειδικά ο Γάλλος, αποτελούσε το αντίπαλο δέος. Ήταν ο μεγάλος του αντίπαλος και οι μεταξύ τους μονομαχίες εντός πίστας, έχουν μείνει στην ιστορία. Όπως άλλωστε και οι καβγάδες τους αλλά ποτέ, δεν έπαψαν να τρέφουν απεριόριστο σεβασμό ο ένας για τον άλλο.



Όταν έτρεχε, ο Senna εκπροσωπούσε ένα ολόκληρο έθνος. Παρότι γόνος πλούσιας οικογένειας, είχε καταφέρει να αγγίξει και τον πιο φτωχό Βραζιλιάνο που σε κάθε επιτυχία του ήρωα του, έβρισκε μία σύντομη απόδραση από την μιζέρια του. Και για αυτό θα αποτελεί για πάντα τον ήρωα τους. Έφυγε νωρίς και κανείς δεν ξέρει πως θα είχαν διαμορφωθεί οι αριθμοί αν συνέχιζε μερικά χρόνια ακόμα. Τώρα, δώδεκα χρόνια μετά, ακόμα και το απίστευτο ρεκόρ του με τις 65 pole position "έπεσε", με τον Michael Schumacher να φτάνει τις 66 την προηγούμενη εβδομάδα. Ένα ρεκόρ που έσπασε -τι ειρωνεία- στο ίδιο σίρκουι που είχε επιτευχθεί και το προηγούμενο, στην Imola.



Η καριέρα του Senna στη Formula 1, άρχισε το 1984. Τα επόμενα δέκα χρόνια, οδήγησε για λογαριασμό των Tolema, Lotus, McLaren και Williams. Με την τελευταία όμως, πρόλαβε να τρέξει μόνο σε τρεις αγώνες και έξι γύρους.



"Φόβος είναι ο κίνδυνος που βιώνει ένας οδηγός, να μην τραυματιστεί ή σκοτωθεί", έλεγε και την τραγική εκείνη Πρωτομαγιά, διαισθανόταν αυτό το φόβο. Ένα 24ωρο νωρίτερα, ο Αυστριακός Ronald Ratzenberger είχε χάσει τη ζωή του, όταν η Simtek που οδηγούσε, είχε καρφωθεί στον τοίχο. Αυτό προκάλεσε σοκ στον Senna που φώναζε για περαιτέρω μέτρα ασφαλείας και ήταν εμφανώς προβληματισμένος.


Έμοιαζε να βρίσκεται πάλι σε ένα μακρινό κόσμο, βυθισμένος στις σκέψεις του, ίσως να μιλούσε πάλι με Εκείνον... "
Το μονοθέσιο μου είναι νευρικό και η πίστα γλιστερή και επικίνδυνη, χωρίς αρκετά σημεία διαφυγής", δήλωνε λίγο πριν την εκκίνηση, λόγια που αποδείχθηκαν τραγικά προφητικά... Είχε προμηθευτεί μία αυστριακή σημαία ώστε αν νικήσει, να τιμήσει τη μνήμη του Ratzenberger αλλά αυτό δεν συνέβη ποτέ.


Στην εκκίνηση, οι Pedro Lamy και JJ Lehto συγκρούστηκαν και το αυτοκίνητο ασφαλείας μπήκε στην πίστα και παρέμεινε εντός αυτής μέχρι και τον 5ο γύρο. Ένα πέρασμα αργότερα, ήρθε η μοιραία στιγμή. Προσεγγίζοντας την στροφή Tamburello, η Williams συνέχισε ευθεία ακολουθώντας καταδικαστική πορεία προς τον τσιμεντένιο τοίχο που βρισκόταν εφιαλτικά κοντά. Ο Senna δεν είχε περιθώρια αντίδρασης. Η σύγκρουση ήταν σφοδρή, αφού το μονοθέσιο του κινείτο με περίπου 310 χλμ/ω την στιγμή της εξόδου.



Είπαν για τον Senna...


"
Ο θάνατος του σήμανε και το θάνατο ενός κομματιού της ζωής μου. Αλληλοσυμπληρωνόμασταν. Νιώθω απεριόριστο σεβασμό για εκείνον που υπερνικά όποιες διαφορές στις προσωπικότητες μας", Alen Prost


"
Οι πληροφορίες που παρείχε, ήταν ακριβώς ίδιες με όσα μας έλεγε η τηλεμετρία. Σχετικά με τις στροφές, την πίεση, τη θερμοκρασία, όλα! Ακόμα και όταν οδηγούσε στο όριο", Bernard Dudot - επικεφαλής μηχανολογίας Renault


"
Ήταν ο καλύτερος πιλότος όλων των εποχών", Niki Lauda


"
Ο Ayrton ήταν ο καλύτερος οδηγός με τον οποίο έχω συνεργαστεί, όχι μόνο λόγω της εξαιρετικής του απόδοσης στην πίστα αλλά και λόγω της ειλικρίνειας και της φιλίας του", Ron Dennis


"Ήταν ο πιο άξιος από τους διαδόχους μου και θα μπορούσε να ξεπεράσει τους πέντε τίτλους μου", Juan Manuel Fangio. Ήταν 2.17 μ.μ. Όλοι "πάγωσαν", αλλά κανείς δεν μπορούσε να πιστέψει το αδιανόητο. Ένα μεταλλικό κομμάτι από την μπροστινή ανάρτηση (πιθανότατα ένα από τα ψαλίδια) είχε διαπεράσει το κράνος του προκαλώντας σοβαρότατες κρανιοεγκεφαλικές κακώσεις. Ήταν κλινικά νεκρός. Μεταφέρθηκε με ελικόπτερο στο νοσοκομείο της Bologna καθώς η καρδιά του κτυπούσε ακόμα αλλά και αυτή, σταμάτησε στις 18.40 μ.μ.


Τα τραγικά νέα προκάλεσαν παγκόσμια θλίψη. Όλος ο κόσμος και όχι μόνο οι φίλοι της Formula 1 ήταν συντετριμμένος από τον θάνατο του. Η Βραζιλία, έπεσε σε πένθος. Ο Senna κηδεύτηκε με τιμές εθνικού ήρωα, παρουσία 250.000 συμπατριωτών του που έσπευσαν να του πουν το ύστατο χαίρε. Άλλωστε, ήταν Θεός τους. Μέσα στη μιζέρια που τους περιστοίχιζε, έβρισκαν στο πρόσωπο του Ayrton ένα λόγο να νιώθουν υπερήφανοι.



Η σχέση του με το Θεό, τελικά ήταν πιο στενή απ' όσο πίστευαν όλοι. Τόσο, που Εκείνος θέλησε να τον θαυμάζει από κοντά. Και τον πήρε πρόωρα κοντά Του...



Η καριέρα του θρύλου


Ημερομηνία Γέννησης: 21/3/1960


Συμμετοχές: 161


Τίτλοι: 3


Νίκες: 41


Pole positions: 65 (συν 1 τιμητική)


Βαθμοί: 615


1964 Άρχισε να κάνει καρτ


1973 Συμμετείχε στον πρώτο του αγώνα


1977 Πρωταθλητής Αμερικής στα καρτ


1978 Πρωταθλητής Αμερικής στα καρτ


19792ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καρτ


1980 2ος στο Παγκόσμιο Πρωτάθλημα Καρτ


1981Πρωταθλητής Βρετανικής Formula Ford 1600 με 12 νίκες


1982 Πρωταθλητής Ευρωπαϊκής και Βρετανικής Formula Ford 2000


1983Πρωταθλητής Βρετανικής F3 με 12 νίκες


1984 F1 (Toleman-Hart) 9ος στην τελική κατάταξη με 13 β.


1985 F1 (Lotus-Renault) 4ος στην τελική κατάταξη με 38 β. με 2 νίκες


1986 F1 (Lotus-Renault) 4ος στην τελική κατάταξη με 55 β. με 2 νίκες


1987 F1 (Lotus-Honda) 3ος στην τελική κατάταξη με 57 β. με 2 νίκες


1988 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 94 β. με 8 νίκες


1989 F1 (McLaren-Honda) 2ος στην τελική κατάταξη με 60 β. με 7 νίκες


1990 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 78 β. με 6 νίκες


1991 F1 (McLaren-Honda) Παγκόσμιος πρωταθλητής με 96 β. με 7 νίκες


1992 F1 (McLaren-Honda) 4ος στην τελική κατάταξη με 50 β. με 3 νίκες


1993 F1 (McLaren-Ford) 2ος στην τελική κατάταξη με 73 β. με 5 νίκες


1994 F1 (Williams-Renault)


 
Μπραβο φιλε πολυ καλο θεμα :thumbup: Εγω δεν θα πω πως ο Ayrton senna ειναι ο κορυφαιος οδηγος στην ιστορια της F1 γιατι πολυ απλα υπαρχουν αρκετοι κορυφαιοι.Θα πω ομως οτι ηταν ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ,ΑΠΙΣΤΕΥΤOΣ και μεσα στο top 3 ολων των οδηγων που περασαν μεχρι σημερα απο την F1.Mε τον θανατο του η F1 εχασε ενα τεραστιο κομματι της και ενα πολυ μεγαλο μερος της αξιας της γιατι κανεις δεν μπορει να φανταστει καν πως θα ηταν η F1 με τον Senna σε καποιο μονοθεσιο τα επομενα χρονια.Κανεις δεν προκυται να τον ξεχασει ποτε γιατι πολυ απλα εκτος απο κορυφαιος οδηγος ηταν και κορυφαιος χαρακτηρας κατι που πολλοι οδηγοι σημερα δεν διαθετουν και που με το 1/10 του ταλεντου του senna νομιζουν οτι αυτοι ειναι οι κορυφαιοι και κανενας αλλος.Δεν θα σε ξεχασουμε ποτε τεραστιε Ayrton Senna.
 
Ισως η τραγικοτερη στιγμη στην ιστορια του μηχανοκινητου αθλητισμου... :(

http://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=GCZIMwtooR4

Οτι και να πουμε γι αυτο τον θρυλο της F1 θα ειναι λιγο.

Εξεραιτικο αφιερωμα VAGBITH! :thumbup:
 
ο μεγαλυτερος οδηγος ολων τον εποχων απλα και εδω τωρα θα ηθελα να πω πολλα για την σταση του σουμαχερ και την κοντρα με τον senna και για το που θα ηταν αν δεν πεθαινε ο senna αλλα αστο καλυτερα θυμηθηκα ομως αυτο το βιντεο που ειχα δει πριν κατι χρονια και ειναι ακριβως πριν αρχισει ο αγωνας στην ιμολα σαν να ηξερε οτι κατι δεν θα παει καλα απιστευτο πραγματικα

 
metalcandyman είπε:
Μπραβο φιλε πολυ καλο θεμα :thumbup: Εγω δεν θα πω πως ο Ayrton senna ειναι ο κορυφαιος οδηγος στην ιστορια της F1 γιατι πολυ απλα υπαρχουν αρκετοι κορυφαιοι.Θα πω ομως οτι ηταν ΤΕΡΑΣΤΙΟΣ,ΑΠΙΣΤΕΥΤOΣ και μεσα στο top 3 ολων των οδηγων που περασαν μεχρι σημερα απο την F1.Mε τον θανατο του η F1 εχασε ενα τεραστιο κομματι της και ενα πολυ μεγαλο μερος της αξιας της γιατι κανεις δεν μπορει να φανταστει καν πως θα ηταν η F1 με τον Senna σε καποιο μονοθεσιο τα επομενα χρονια.Κανεις δεν προκυται να τον ξεχασει ποτε γιατι πολυ απλα εκτος απο κορυφαιος οδηγος ηταν και κορυφαιος χαρακτηρας κατι που πολλοι οδηγοι σημερα δεν διαθετουν και που με το 1/10 του ταλεντου του senna νομιζουν οτι αυτοι ειναι οι κορυφαιοι και κανενας αλλος.Δεν θα σε ξεχασουμε ποτε τεραστιε Ayrton Senna.
Ευχαριστώ φίλε. Πράγματι όπως είπες "κανεις δεν μπορει να φανταστει καν πως θα ηταν η F1 με τον Senna σε καποιο μονοθεσιο τα επομενα χρονια". Σίγουρα θα έγραφε πολλά νέα κεφάλαια στην ιστορία της F1. Και βέβαια αν δεν είχε φύγει τόσο τραγικά αυτό το ίνδαλμα των εφηβικών μας χρόνων θα ήταν σήμερα μόλις 53 ετών!

stayros είπε:
Ισως η τραγικοτερη στιγμη στην ιστορια του μηχανοκινητου αθλητισμου... :(
Οτι και να πουμε γι αυτο τον θρυλο της F1 θα ειναι λιγο.

Εξεραιτικο αφιερωμα VAGBITH! :thumbup:
Thank you Stayros! ;)

θανος είπε:
ο μεγαλυτερος οδηγος ολων τον εποχων απλα και εδω τωρα θα ηθελα να πω πολλα για την σταση του σουμαχερ και την κοντρα με τον senna και για το που θα ηταν αν δεν πεθαινε ο senna αλλα αστο καλυτερα θυμηθηκα ομως αυτο το βιντεο που ειχα δει πριν κατι χρονια και ειναι ακριβως πριν αρχισει ο αγωνας στην ιμολα σαν να ηξερε οτι κατι δεν θα παει καλα απιστευτο πραγματικα
Φοβερό το βιντεάκι θάνο! Το βλέμμα του και οι συσπάσεις του προσώπου του λίγη ώρα πριν το τέλος πραγματικά συγκλονίζουν!

Παιδιά σας συστήνω να δείτε το ντοκυμαντέρ που ανέφερα πιό πάνω: "Senna". Είναι γυρισμένο με πολύ σεβασμό στη μνήμη του Ayrton. Δεν θέλω να κάνω spoiler αλλά τα πλάνα των τελευταίων του στιγμών θα σας συγκινήσουν...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
όταν έφυγε ο Ayrton ήμουν ακόμα έφηβος. Είχα εφιάλτες για πολλές εβδομάδες. Ένα γεγονός, μια απώλεια που σημάδεψε και συνεχίζει να σημαδεύει την ζωή μου. Ανεπανάληπτος, ίσως το τελευταίο πραγματικό icon του αθλητισμού κατά την προσωπική μου άποψη. Accelera in heavens Ayrton...
 
Ο μεγάλος "έρωτας" του πατέρα μου.... Τον θεωρούσε κορυφαίο οδηγό κι η αλήθεια είναι ότι προγραφόταν μια λαμπρή καριέρα μπροστά του...

Ποτέ δεν κατάλαβα τι ακριβώς έγινε. Τελείωσαν όλα αμέσως!!!

Έχοντας συνηθίσει να βλέπω φόρμουλα 1 και μάλιστα συνέχεια αυτοκίνητα να στραπατσάρονται ή/και να πιάνουν φωτιά, δε μου είχε κάνει καμία αίσθηση. Θυμάμαι που τον έβλεπα τον αγώνα. Είδα το αυτοκίνητο να προσκρούει στον τοίχο και περίμενα (όπως σε άλλες περιπτώσεις) να βγει ο Senna έξω και να βγάλει το κράνος του, για να δει τι πήγε στραβά. So simple - όπως γινόταν σε τέτοιες περιπτώσεις!...

Αλλά.... δεν βγήκε.

Και δεν έβγαλε το κράνος του.

Και δεν σηκώθηκε.

Και δε μπορούσα να το πιστέψω!....

Θυμάμαι να τον μεταφέρουν με ελικόπτερο και λίγο αργότερα σε έκτακτο [noparse]( ;) [/noparse] ν' ανακοινώνουν το θάνατό του.. Από τους πιλότους που διακρίθηκαν για την απαράμιλλη ικανότητά τους και το ήθος τους, τον θεωρώ ακόμα πρότυπο οδηγού και αθλητή.

Κανείς δεν μπόρεσε να τον φτάσει κατ' εμέ, ούτε καν κι o Schumi.....

Εκπληκτικό αφιέρωμα! :)
 
Νωθω τυχερος που τον ειδα να αγωνιζεται εστω και σε λιγους αγωνες.Τεραστιος οδηγος(ο καλυτερος ολων μαζι με fisichella και hakkinen για μενα)και απο αυτα που διαβαζω μαλλον και "τεραστιος" ως ανθρωπος.Πολλα μπραβο για το εφιερωμα
 
Δεκαεννέα χρόνια από τη μέρα που έφυγε ο Θρύλος...

Σαν σήμερα, Πρωτομαγιά του '94, σκοτώθηκε με τον πιό τραγικό τρόπο ο Ayrton Senna.

Παραθέτω ένα αφιέρωμα από το sport24.gr:


Ένας από τους κορυφαίους πιλότους της σύγχρονης εποχής στη Formula 1, ο Άιρτον Σένα, έχασε τη ζωή του στην πίστα της Ίμολα πριν από ακριβώς 19 χρόνια.


Εκείνη τη "μαύρη" μέρα για τον παγκόσμιο αθλητισμό, την 1η Μαΐου 1994, όταν το μονοθέσιο του Βραζιλιάνου ξέφυγε από τον έλεγχό του, "καρφώθηκε" σε έναν τοίχο κι έγινε χίλια κομμάτια.





Η αγάπη του Σένα για την οδήγηση και τη συμμετοχή του σε αγώνες αυτοκινήτων ήταν τεράστια, κάτι που φαινόταν και από όσα δήλωνε σχετικά με αυτό το θέμα.


Διαβάστε ποιες ήταν οι πιο ιδιαίτερες ατάκες του Βραζιλιάνου για τις νίκες του, για το Θεό, αλλά και για τις γυναίκες.


Οι 15 πιο διάσημες ατάκες του Άιρτον Σένα:

 




  • Αν ποτέ μου συμβεί κάποιο ατύχημα που τελικά θα μου στοιχίσει τη ζωή, ελπίζω να συμβεί ακαριαία. Δεν θα ήθελα να είμαι σε αναπηρικό καροτσάκι. Δεν θα ήθελα να είμαι σε ένα νοσοκομείο και να υποφέρω από κάποιον τραυματισμό. Αν είναι να ζήσω, θέλω να ζήσω πλήρως, πολύ έντονα, διότι είμαι ένας έντονος άνθρωπος. Θα κατέστρεφα τη ζωή μου αν έπρεπε να ζήσω μισός.
  • Το να είσαι δεύτερος, είναι σαν να είσαι πρώτος μεταξύ αυτών που χάνουν.
  • Αν έχεις το Θεό στο πλευρό σου, όλα γίνονται ξεκάθαρα.
  • Δεν έχω είδωλα. Θαυμάζω τη δουλειά, την αφοσίωση και την ικανότητα.
  • Οι πλούσιοι δεν μπορούν να ζήσουν σε ένα νησί που περικλείεται από φτώχεια. Όλοι αναπνέουμε τον ίδιο αέρα. Πρέπει να δίνουμε μία ευκαιρία στον καθένα, τουλάχιστον μία απλή ευκαιρία.
  • Δεν ξέρω να οδηγώ με άλλον τρόπο που να μην είναι επικίνδυνος. Ο καθένας πρέπει να βελτιώνεται. Κάθε οδηγός έχει το όριό του. Το όριό μου είναι λίγο μακρύτερα από των υπολοίπων.
  • Το να συμμετέχω σε αγώνες και να διαγωνίζομαι είναι στο αίμα μου. Είναι κομμάτι μου, κομμάτι της ζωής μου. Το κάνω για όλη μου τη ζωή και ξεχωρίζει από οτιδήποτε άλλο.
  • Ο φόβος με συναρπάζει.
  • Τα λεφτά είναι μία περίεργη υπόθεση. Οι άνθρωποι που δεν έχουν, τα επιδιώκουν. Οι άνθρωποι που έχουν, αντιμετωπίζουν πολλά προβλήματα.
  • Όταν μπαίνεις σε ένα αυτοκίνητο και αγωνίζεσαι για να νικήσεις, η δεύτερη ή η τρίτη θέση δεν είναι αρκετή.
  • Δεν είμαι σχεδιασμένος για να τερματίζω δεύτερος ή τρίτος. Είμαι σχεδιασμένος για να νικάω.
  • Ποτέ δεν θα μάθετε το συναίσθημα ενός οδηγού όταν νικάει σε έναν αγώνα. Το κράνος κρύβει συναισθήματα που δεν μπορούν να γίνουν κατανοητά.
  • Γυναίκες. Πάντα έχεις προβλήματα μαζί τους, αλλά δεν μπορείς να ζήσεις χωρίς αυτές.
  • Το συναίσθημα του κινδύνου είναι συναρπαστικό. Η πρόκληση είναι να βρίσκεις νέους κινδύνους.
  • Η νίκη είναι το πιο σημαντικό. Όλα τα άλλα έρχονται μετά.
 
ότι και να γράψεις για τον μεγαλύτερο οδηγό φόρμουλα 1 στην ιστορία είναι λίγο...

για μένα πλέον είναι συνώνυμο της παρουσίας της χόντα στο θεσμό!

Να ξέρετε ότι αν δεν συνέβαινε αυτό το τραγικό γεγονός στην ϊμολα, η φόρμουλα ένα θα ήταν καλύτερη στις μέρες μας αφού ο σουμάχερ δεν θα κατάφερνε ποτέ ότι κατάφερε και το θέαμα θα ήταν βασική προτεραιότητα...
 
Αν δεν συνέβαινε το ατύχημα στην Ιμολα το σίγουρο είναι πως αργά ή γρήγορα αυτός ή κάποιος άλλος οδηγός θα σκοτωνόταν. Μετά το ατύχημα αλλάξαν πολλά στους κανονισμούς της F1 υπέρ της ασφάλειας και δυστυχώς κατά του θεάματος.

Επίσης δεν νομίζω πως θα είχαν αλλάξει πολλά ως προς την πορεία της καριέρας του Σουμάχερ. Το πολύ να είχε πάρει ο Σένα ένα ακόμη πρωτάθλημα. Είχε αρχίσει ούτως ή άλλως η καμπή στην καριέρα του και ο Σουμάχερ ήταν έτσι και αλλιώς το νέο αίμα του σπορ.

Ο Σένα ήταν σίγουρα ένας από τους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών, αλλά μεγάλο μέρος του μύθου γύρω από το όνομα του οφείλεται και στον θάνατο του. Προσωπικά πιστεύω πως οδηγοί όπως Σουμάχερ, ο Προστ και ο Λάουντα ήταν του ίδιου επιπέδου με τον Σένα.
 
Δε θα ξεχάσω ποτέ σε έναν αγώνα, που είχε κάνει τετακέ και είχε μείνει κάθετα στην πίστα. Από πίσω ερχόταν ένας άλλος οδηγός "με τα όσα", κατευθείαν για να τον διεμβολήσει, κι ο Σένα τι έκανε; Έβαλε "όπισθεν" και πήγε στην άκρη κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ! :animeek:

Ο σπήκερ να ουρλιάζει : "Αυτά τα αυτοκίνητα δεν παίρνουν εύκολα την όπισθεν, ήταν απίστευτο αυτό που έκανε !", και η στιγμή είχε περάσει στην ιστορία...Δεν έχω βρει στο ΥΤ αυτό το απόσπασμα, αν κάποιος το βρει ας το ανεβάσει, πραγματικά κόβει την ανάσα !
 
click είπε:
Επίσης δεν νομίζω πως θα είχαν αλλάξει πολλά ως προς την πορεία της καριέρας του Σουμάχερ. Το πολύ να είχε πάρει ο Σένα ένα ακόμη πρωτάθλημα. Είχε αρχίσει ούτως ή άλλως η καμπή στην καριέρα του και ο Σουμάχερ ήταν έτσι και αλλιώς το νέο αίμα του σπορ.
Μπορεί. Μπορεί όμως ο Senna να είχε πάρει άλλα 5 πρωταθλήματα και ο Σουμάχερ τίποτα. Δεν το ξέρει κανείς αυτό.

click είπε:
Ο Σένα ήταν σίγουρα ένας από τους κορυφαίους οδηγούς όλων των εποχών, αλλά μεγάλο μέρος του μύθου γύρω από το όνομα του οφείλεται και στον θάνατο του. Προσωπικά πιστεύω πως οδηγοί όπως Σουμάχερ, ο Προστ και ο Λάουντα ήταν του ίδιου επιπέδου με τον Σένα.
Εδώ κάνεις μεγάλο λάθος. ο Senna ήταν ήδη θρύλος πριν τον θάνατό του. Προσωπικά, τον Σουμάχερ δεν θα τον έβαζα ποτέ στο ίδιο επίπεδο, ακόμα και όταν έπαιρνε πρωταθλήματα υπήρχαν καλύτεροι οδηγοί από αυτόν, αλλά αυτό είναι άλλο θέμα.

ΦΖΠ1 είπε:
Δε θα ξεχάσω ποτέ σε έναν αγώνα, που είχε κάνει τετακέ και είχε μείνει κάθετα στην πίστα. Από πίσω ερχόταν ένας άλλος οδηγός "με τα όσα", κατευθείαν για να τον διεμβολήσει, κι ο Σένα τι έκανε; Έβαλε "όπισθεν" και πήγε στην άκρη κυριολεκτικά την τελευταία στιγμή ! :animeek:Ο σπήκερ να ουρλιάζει : "Αυτά τα αυτοκίνητα δεν παίρνουν εύκολα την όπισθεν, ήταν απίστευτο αυτό που έκανε !", και η στιγμή είχε περάσει στην ιστορία...Δεν έχω βρει στο ΥΤ αυτό το απόσπασμα, αν κάποιος το βρει ας το ανεβάσει, πραγματικά κόβει την ανάσα !
Τη Βαρκελώνη του 91 εννοείς. Εδώ:

https://www.youtube.com/watch?v=9Y4IfpnHl1U
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Thanks ! :hurrah: :hurrah:Εμένα πραγματικά μου κόβεται η ανάσα !
 
Ξεκινησα να γραφω ποσο φαιδρο ακουγεται να θεοποιειται ενας πολυ καλος οδηγος αγωνων οπως ο Σενα - αλλα μετα σκεφτηκα οτι σε αφιερωματικα threads δεν ειναι και πολυ κοσμιο να γραφονται τετοιες αληθειες.

Απλα θα πω οτι αφενος εχετε ξεχασει τον Πετερσον τον Βιλνεβ τον Ντεαντζελις ακομα και τον Ρατζενμπεργκερ - ( τα ατυχηματα των οποιων παρακολουθησαμε ζωντανα απο την ΕΡΤ) τραγικες περιπτωσεις που δεν ετυχαν της διαφημισης που ειχε μετα θανατον ο Σενα - και αφετερου οτι η F1 ουτε ηταν ουτε θα πρεπε ποτε να γινει Ινδιαναπολη η καποιο dragster show με ενδεχομενα bloodbaths για να ικανοποιουνται οι ορεξεις αυτων που βλεπουν τις εκκινησεις μπας και σκοτωθει κανεις.

Το θεαμα στην F1 ειναι ενα συνολο που περιλαμβανει τον οδηγο, το αυτοκινητο και την ομαδα - και οχι καποιος "τρελος" που σπαει τα κοντερ (και το αυτοκινητο του πολυ συχνα). Στα χρονια του Σενα το αθλημα ειχε ξεφυγει απο αποψη ασφαλειας (ανυπαρκτη) και μηχανικων επιδοσεων χωρις (οπως αποδειχτηκε) καποιον πραγματικο ελεγχο.

Πρεπει πχ καποιος να δει (ξανα) το πρωταθλημα του 1984 - με Λαουντα στους 72 βαθμους και Προστ στους 71.5 - με τον Νικι να μην εχει παρει ΚΑΜΙΑ pole position ολη τη χρονια και να κατακτα πρωταθλημα μετα απο 7 χρονια (που τα 6 οδηγουσε μονο το αυτοκινητο του). Τοτε θα αρχισει να βγαζει συμπερασματα για το ποιος θα μπορουσε να χαρακτηριστει ως ο κορυφαιος οδηγος αγωνων στην F1.

Θα δεχτω οτι καποιοι το θεωρουν τον ενα τον μοναδικο - αλλα δεν καταπινεται ευκολα οτι μιλαμε εδω για ενα αθλημα που λες και ξεκινησε το 84 και τελειωσε το 94 - ειναι πολυ λαθος αυτη η αποψη.

Οσο για το "αδικοχαμενος" - απο μια αλλη οπτικη - οχι δεν ηταν. Σκεφτητε μονο οτι απο το 94 δεν εχει σκοτωθει κανεις αλλος οδηγος F1 - αλλαξαν πολλα με αφορμη τον θανατο του - και αυτο δεν το λες αδικο.
 
Ο Σένα ήταν ένας πολύ μεγάλος οδηγός με τεράστιο ταλέντο που οδηγούσε με πάθος, όμως είχε ένα μεγάλο ελάτωμα, το οποίο έχουν και πολλοί άλλοι οδηγοί της F1. Δεν μπορούσε να καταλάβει πως το συγκεκριμένο σπορ είναι ομαδικό και όχι ατομικό. Ακόμα και αν είσαι ο καλύτερος οδηγός του κόσμου, αν δεν συνεργάζεσαι σωστά με την ομάδα σου δεν θα πας μπροστά. Δεν είναι όπως όταν οδηγείς καρτ. Ο Σουμάχερ και ο Προστ που ήταν επίσης μεγάλοι οδηγοί αλλά ταυτόχρονα πιο μετριοπαθείς και με διαφορετική αντίληψη των καταστάσεων, κατάφεραν περισσότερα από ότι ο Σένα. Ο Σενα ναι ήταν αδικοχαμένος γιατί σε αυτόν έλαχε να την πληρώσει για τις "χοντράδες" της FIA στα ζητήματα ασφαλείας, σε μία περίπτωση μάλιστα που ο ίδιος δεν έφταιγε, όμως από την άλλη πολλές αλλές φορές ο εγωισμός του τον έκανε να ρισκάρει την δική του αλλά και των άλλων ασφάλεια χωρίς λόγο.
 
Μάλιστα. Ο Senna λοιπόν δεν πήγε μπροστά γιατί δεν συνεργαζόταν σωστά με την ομάδα του, ενώ έγινε γνωστός μόνο και μόνο γιατί σκοτώθηκε, αφού λόγω εγωισμού ρίσκαρε τη ζωή του πηγαίνοντας γρήγορα, και κάποιοι διαφήμισαν το θάνατό του.
 
gapan είπε:
Μάλιστα. Ο Senna λοιπόν δεν πήγε μπροστά γιατί δεν συνεργαζόταν σωστά με την ομάδα του, ενώ έγινε γνωστός μόνο και μόνο γιατί σκοτώθηκε, αφού λόγω εγωισμού ρίσκαρε τη ζωή του πηγαίνοντας γρήγορα, και κάποιοι διαφήμισαν το θάνατό του.
Εσύ έτσι ερμηνέυεις το ποστ μου; Ο Σένα ήταν διάσημος και αγαπητός στο κοινό της F1 και πολύ πριν τον θάνατό του.

Όμως για σκέψου π.χ. να σκοτωνόταν ο Σουμάχερ σε έναν αγώνα στο απόγειο της καριέρας του μόλις είχε πάρει το 7ο του προτάθλημα! Όπως και να το κάνουμε ένα τέτοιο ατύχημα σαν του Σένα την συγκεκριμένη χρονική στιγμή μεγαλώνει τον θρύλο γύρο από τον οδηγό. Ο Σένα φυσικά και ήταν πολύ μεγάλος όμως οι συγκυρίες τον κάνουν να φαίνεται στα μάτια πολλών πολύ μεγαλύτερος σε σχέση με άλλους εξίσου μεγάλους οδηγούς, και δεν ήταν.

Όσο για τον εγωισμό του, ναι ήταν πολύ και ναι θα μπορούσε να είχε καταφέρει ακόμα πιο πολλά στην καριέρα του και ίσως να ζούσε ακόμα αν ήταν λίγο πιο συνεργάσιμος σε κάποιες στιγμές της πορείας του.
 
Τα λόγια είναι πολύ φτωχά για να περιγράψει κανείς αυτό τον πραγματικό θρύλο της φόρμουλα που πέρεαν των άλλων ήταν και άνθρωπος. Αυτό που έγινε στη Βαρκελώνη το '91 δεν το είχα δέι. Πραγματικά απίστευτος. BTW κανένα νέο από τον Σούμι έχουμε.
 
Πίσω
Μπλουζα