Censor Design & Oxyron - Comaland (Demo)

Shock

Retired Admin
Joined
13 Ιουν 2006
Μηνύματα
5.315
Αντιδράσεις
230
Φρέσκο πράγμα. 1η θέση στην X 2014. Απολαύστε

[video=youtube;9SRRTgo-LWA]

 
Φοβερα πραγματα...φαντασου τα και με μια παλετα της προκοπης!
 
Wally είπε:
Φοβερα πραγματα...φαντασου τα και με μια παλετα της προκοπης!
Από πόσα χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη ???

2?? :p
 
Από πόσα χρώματα ταυτόχρονα στην οθόνη ???

2?? :p
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Έχω ξαναγράψει και πιο παλιά ότι η παλέττα αυτή είναι η πιο "σωστή" παλέττα 16 χρωμάτων που υπάρχει. Όλα τα χρώματα έχουν σχέση μεταξύ τους και λειτουργούν σαν ομάδα, δεν είναι μια τυχαία επιλογή ας βάλουμε μερικά παστέλ και τελειώσαμε. Έχουν διαλεχτεί από το κύκλο του χρώματος

theory-wheels-3-6-12.gif

με συγκεκριμένη απόσταση μεταξύ τους, 22.5 μοίρες το ένα από το άλλο, είτε πολλαπλάσια των 22.5 μοιρών (γιατί 360 μοίρες που είναι ο κύκλος/16=22,5) είτε το ένα χρώμα είναι complementary του άλλου δηλαδή είναι απέναντι του στο κύκλο του χρώματος.

Φυσικά εννοείται ότι είναι κατά πολύ πιο advanced από τις generic παλέττες του amstrad ή του spectrum ακόμα και οι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούμε να έχουμε είναι πολύ περισσότεροι από τα 2 άλλα micro.

Περισσότερες λεπτομέρειες εδώ

http://www.pepto.de/projects/colorvic/
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
συγνώμη αλλά σ' εχασα σε κάτι στα όσα όμορφα μας έγραψες...

συγκεκριμένα σε αυτό:

Φυσικά εννοείται ότι είναι κατά πολύ πιο advanced από τις generic παλέττες του amstrad ή του spectrum ακόμα και οι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούμε να έχουμε είναι πολύ περισσότεροι από τα 2 άλλα micro.




γιατί μπορούμε να έχουμε περισσότερους συνδυασμούς χρωμάτων στο c64 από τα cpc που έχουν παλέτα 27 χρωμάτων (ομολογουμένως "ζωντανότερα" και όχι ξεπλυμένα όπως κατηγορούσαν τον c64) και τα οποία μάλιστα μπορούν σε mode 0 να εμφανίσουν 16 από αυτά ταυτόχρονα στην οθόνη; Προσοχή δεν αναφέρομαι σε αναλύσεις και scrolling απλά σε παλέτα χρωμάτων και συνδυασμούς αυτών.
 
spyros_s είπε:
συγνώμη αλλά σ' εχασα σε κάτι στα όσα όμορφα μας έγραψες...συγκεκριμένα σε αυτό:

Φυσικά εννοείται ότι είναι κατά πολύ πιο advanced από τις generic παλέττες του amstrad ή του spectrum ακόμα και οι συνδυασμοί χρωμάτων που μπορούμε να έχουμε είναι πολύ περισσότεροι από τα 2 άλλα micro.




γιατί μπορούμε να έχουμε περισσότερους συνδυασμούς χρωμάτων στο c64 από τα cpc που έχουν παλέτα 27 χρωμάτων (ομολογουμένως "ζωντανότερα" και όχι ξεπλυμένα όπως κατηγορούσαν τον c64) και τα οποία μάλιστα μπορούν σε mode 0 να εμφανίσουν 16 από αυτά ταυτόχρονα στην οθόνη; Προσοχή δεν αναφέρομαι σε αναλύσεις και scrolling απλά σε παλέτα χρωμάτων και συνδυασμούς αυτών.
Γιατί τα χρώματα σε ένα c64 λειτουργούν σαν ομάδα και συνδυάζονται μεταξύ τους άριστα σχεδόν όλα με βάση τα γκρι ενδιάμεσα που γεφυρώνουν τα διάφορα hues ενώ σε ένα amstrad που έχει 27 generic χρώματα δε μπορείς να βρεις ούτε καφέ καλά καλά, άλλα ούτε και γκρι. Γενικά όλα τα χρώματα που έχουν saturation πάνω από 128/150 με max 255 δεν είναι ρεαλιστικά και είναι ακατάλληλα για ζωγραφική.

Δώσε βάση σε αυτή την εικόνα και πρόσεξε τα 7 γκρι.

c64pal.png

Φυσικά η παλέττα δεν έχει 7 γκρι αλλά 3, τα υπόλοιπα 4 αποτελούνται από ζευγάρια χρωμάτων που είναι complementary χρώματα δηλαδή είναι απέναντι στο κύκλο του χρώματος. Γιατί απέναντι? Διότι αν συνδυαστούν complementary colors δίνουν τη ψευδαίσθηση του γκρι. Δες αυτό το παράδειγμα στην εικόνα παρακάτω. Πάτα επάνω, κάνε ένα copy και άνοιξε τη σε ένα image viewer και κάνε μεγέθυνση.

ub5X8g7.gif

ΥΓ δεν υπάρχει περίπτωση να βρει κάποιος ένα στοιχειωδώς σοβαρό pixel artist που να ισχυριστεί ότι η παλέτα του άμστραντ ή του σπέκτρουμ είναι καλύτερη από αυτή του c64, εκτός και αν είναι πραγματικά τελείως άσχετος σε θεωρία χρωμάτων και βασικές αρχές της ζωγραφικής όπως color wheel, complementary colors, warm/cold colors κλπ κλπ.

c64_greys.png

Clipboard01.jpg
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Shinobi το εχουμε ξανασυζητησει αυτο. Ουδεις ειπε οτι η παλετα δεν ειναι μελετημενη. Η φαση ειναι οτι στο gaming και τα demos περιμενουμε ζωντανα χρωματα για εξτρα εντυπωσιασμο.

Δεν πηρε κανεις τον ψωμιερα για να κανει υψηλη ζωγραφικη (ουτε η αναλυση θα του το πολυ-επετρεπε αλλωστε)...για παιχνιδια κατασκευαστηκε-αγοραστηκε.

Τσεκαρε και στις καινουργιες τηλεορασεις τις "gaming" ρυθμισεις που ανεβαζουν τα contrast και τα gamma ψηλα για πιο γουαου αποτελεσματα.

Αλλωστε το gaming δεν ειναι politically correct... :)
 
Αυτό ακριβώς...

Όλα κρίνονται εκ του αποτελέσματος και το αποτέλεσμα που βλέπω εγώ χρωματικά, είτε σε παιχνίδια είτε σε demos του αξιόλογου C64, εμένα δε με ικανοποιεί καθόλου...

Αν όμως είχα CBM τότε, φαντάζομαι θα το είχα συνηθίσει...

:)

Και για να είμαι OnTopic, το demo είναι φανταστικό!

Λογικά τρέχει σε "πειραγμένο" Commodore, όσον αφορά τη μνήμη τουλάχιστον...
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Ενδιαφέρον το link για τα χρώματα του C64. Πάντα αναρωτιούμουν πως τα επιλέξαν και τώρα ξέρω ότι δεν ήταν τυχαία.

Από την άλλη, αυτό το "ροζ, περνάει στο γκρι, περνάει στο μπλε, περνάει στο σκατί" ήταν κάτι που δεν μου καθότανε ποτέ. Τα περισσότερα γραφικά παραείναι "ψυχεδελικά". Βλέπω πως μετατρέπει το C64 yourself κάποιες εικόνες, και ακόμα και όταν τα καταφέρνει έχεις κάτι που είναι σαν να χάλασε η παλέτα. Φυσικά μερικοί γραφίστες τα καταφέρνουν καλύτερα, αρκετοί όμως χρησιμοποιούν συνδιασμούς χρωμάτων που δεν μου κολλάνε και ας είναι κοντά τα χρώματα.

Anyway, είναι και λίγο γούστα αυτά. Όσον αφορά τα demos δεν έχω να προσθέσω πολλά, πέρα του ότι η C64 scene με αφήνει άφωνο κάθε χρόνο. Έχεις τουλάχιστον 3 demos που είναι επικά, εκεί που λες πάει αυτό είναι, δεν πρόκειται να κάνουν καλύτερα πράγματα στο μηχάνημα, το έχουν τερματίσει. Και μου έρχονται τον επόμενο χρόνο, με τρελό competition, το κάθε demo να έχει 10 parts που τουλάχιστον τα μισά να σε κάνουν να λες "Μα πως στο καλό το έκανε αυτό;". Συν τρελά γραφικά, design, πρωτότυπες ιδέες. Νομίζω κάτι αντίστοιχο δεν γίνεται σε καμιά άλλη σκηνή. Τον C64 τον έχουν τερματίσει όσο δεν πάει και συνεχίζουν! Το αντίστοιχο στο CPC θα ήταν να είχαμε ένα event μια φορά το χρόνο όπου βγαίνουν τουλάχιστον τρια demos κλάσης Batman Forever. Ούτε στα πιο γνωστά μηχανήματα όπως PC και Amiga δεν βλέπω τόσο επικότητα μαζεμένη σε ένα competition. Με ξαναέκανε να σκέφτομαι να αγοράσω C64 με κάποιο storage η drive (ο παλιός μου ψώφησε).
 
Και εγώ θα συμφωνήσω ότι άλλο ο καμβάς που ζωγραφίζουμε και άλλο η οθόνη που παίζουμε games. Εμένα προσωπικά που δεν είχα ασχοληθεί ποτέ στο παρελθόν με 8bit homes, τα χρώματα του C64 μου προκαλούν κάτι σαν... κατάθλιψη να το πω :p Καμία σχέση με τα ζωντανά χρώματα του Amstrad. Βέβαια αν είχα να διαλέξω ανάμεσα στα δύο πάλι C64 θα διάλεγα για όλους τους άλλους λόγους εκτός των χρωμάτων.

Πάντως πολύ εντυπωσιακά τα demos. Αναρωτιέμαι πως θα φαίνονταν όλα αυτά στα μάτια κάποιου κατόχου C64 στα μέσα της δεκαετίας του 80...
 
Αυτός είναι ο λόγος που τα γραφικά που βλέπουμε στα demos παραπάνω είναι το λιγότερο εκπληκτικά γιατί πρόκειται για ζωγραφική, όχι απλά sprites-tiles κλπ.

Τα γραφικά είναι State of the art το λιγότερο, φυσικά ούτε λόγος για αναπαραγωγή τέτοιων γραφικών σε Amstrad ούτε πολύ περισσότερο σε σπεκτρουμ που δε γίνεται ούτε σε 100 χρόνια.
 
Shinobi είπε:
Αυτός είναι ο λόγος που τα γραφικά που βλέπουμε στα demos παραπάνω είναι το λιγότερο εκπληκτικά γιατί πρόκειται για ζωγραφική, όχι απλά sprites-tiles κλπ. Τα γραφικά είναι State of the art το λιγότερο, φυσικά ούτε λόγος για αναπαραγωγή τέτοιων γραφικών σε Amstrad ούτε πολύ περισσότερο σε σπεκτρουμ που δε γίνεται ούτε σε 100 χρόνια.
Θα διαφωνήσω. Απλώς στον C64 υπάρχουν πολλοί περισσότεροι και καλύτεροι γραφίστες. Ακόμα και στον Spectrum άμα ο γραφίστας είναι καλός μπορεί να παράγει φοβερό αποτέλεσμα. Ειδικά στον amstrad που έχεις 27 χρώματα, ξεφεύγεις από τα coder colors του spectrum ενώ μπορείς να αναμίξεις χρώματα σε διάφορα patterns ή με interlace screens και να βγάλεις ότι θέλεις. Στο κάτω κάτω ίδια είναι τα pixels, απλώς αξιοποιείς διαφορετικά την παλέτα στο κάθε μηχάνημα, και στα δύο υπάρχουν ωραίοι και πρωτότυποι συνδιασμοί.
 
Tα demos είναι όντως φοβερά, αλλά όπως μπορεί να δεί κάθε λογικός, μη-φανατισμένος με τον C64 άνθρωπος, η παστέλ παλέττα με τα "πεθαμένα" χρώματα είναι (όπως σωστά χαρακτήρισε ο Imgema), καταθλιπτική - το λιγότερο. (ειδικά στο κόκκινο χρώμα, μέχρι και ο spectrum τα καταφέρνει θαυμάσια. Και όσο για τον Amstrad με τα εκπληκτικά ζωντανά του χρώματα, τα λόγια απλά περιττεύουν... :headbangdude: ).

Αυτός είναι άλλωστε και ο λόγος που απο τον καιρό που ασχολούμαι με C64 emulators (πάνω απο 15 χρόνια), οι διάφοροι χρήστες όλο πειράζουν τις παλέττες προκειμένου να καταφέρουν να δημιουργήσουν κάτι "καλύτερο". (και βέβαια αρκετές απο τις εντυπωσιακές εικόνες που βλέπουμε, γίνονται με "πείραγμα" του VIC II ώστε να μπορέσει να βγάλει non-standard / μη εργοστασιακά modes. Φυσικά τα εμπορικά games του C64 την εποχή της ακμής του στα 80s, στην συντριπτική τους πλειοψηφία δεν χρησιμοποιούσαν τέτοια modes).
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Πίσω
Μπλουζα