Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.344
- Αντιδράσεις
- 582
Combat School (1987)
Φυσικά και δεν έτυχε να ξεχάσω αυτήν την παιχνιδάρα. Απλώς είχα μιλήσει για το Combat School σε κάποιο άλλο thread το οποίο όμως δεν αποτελούσε review του παιχνιδιού.
Ας θυμίσω όμως λίγο τη γνωριμία μου με τον τίτλο αυτό.
Μόλις είχα επιστρέψει στο σπίτι από άλλη μια βαρετή ημέρα στο σχολείο όταν το τηλέφωνο χτύπησε και η ενθουσιασμένη φωνή ενός φίλου από την άλλη άκρη με πληροφορούσε φωνάζοντας (ή καλύτερα γκαρίζοντας) πως πήρε κάποιο παιχνίδι το οποίο είναι ό,τι καλύτερο είχε δει ποτέ σε υπολογιστή. Μάλιστα μου ανέφερε πως εμένα θα με ενθουσίαζε ακόμη περισσότερο.
Τo άκουσμα και μόνο ενός νέου παιχνιδιού για τον Commodore 64 ήταν αρκετό να με σηκώσει από το γραφείο και τα διαβάσματά μου και να με κάνει να τρέξω προς το σπίτι του φίλου για να το δω. Ακούγοντας μάλιστα πως πρόκειται «για ό,τι καλύτερο έχει δει»... δε θυμάμαι καν αν πρόλαβα να φάω πριν πάω.
Φθάνοντας στο σπίτι του φίλου και ακούγοντας την επιβλητική στρατιωτική μουσική του παιχνιδιού ενώ ο φίλος μου μιλούσε για ένα πολύ δύσκολο παιχνίδι – εκπαίδευση πεζοναυτών ο ενθουσιασμός ανέβαινε στα ύψη.
Μετά από μερικές ημέρες το Combat School αποτελούσε το αγαπημένο μας παιχνίδι. Το παιχνίδι γινόταν ομαδικό (όχι με την έννοια του player vs. player) και ο κάθε ένας από του φίλους έπαιζε την πίστα που ήξερε καλύτερα. Απίστευτες ημέρες.
Ας δούμε λοιπόν πιο αναλυτικά την άψογη δημιουργία της Ocean στο Commodore 64.
Are you quitting on me? Well, are you?
Αναλαμβάνοντας το ρόλο ενός αμερικάνου εκπαιδευόμενου πεζοναύτη σκοπός του παιχνιδιού είναι να ολοκληρώσουμε όλα τα στάδια της εκπαίδευσης με επιτυχία και να προχωρήσουμε στην ανάληψη της πρώτης αποστολής της καριέρας μας.
Η εκπαίδευσή μας αποτελείται από τα εξής στάδια:
- Στίβος μάχης.
- Πεδίο βολής (35 στόχοι)
- Στίβος μάχης 2 (Σιδερένιος άντρας).
- Πεδίο βολής 2 (50 στόχοι).
- Χειροπάλη (bras de fer).
- Πεδίο βολής 3 (30 στόχοι).
- Πάλη με τον εκπαιδευτή.
Στις δοκιμασίες 1 και 3, για να μετακινήσουμε τον πεζοναύτη απαιτείται η ταχύτατη κίνηση του μοχλού δεξιά - αριστερά (πρέπει να αγγίζει τα όρια της φρενίτιδας) χρησιμοποιώντας παράλληλα το fire για άλματα. Μια μπάρα στο κάτω μέρος της οθόνης μας πληροφορεί για την ταχύτητα του χαρακτήρα μας. Όσο πιο γρήγορα κινούμε το joystick τόσο μεγαλύτερη είναι και η ταχύτητά του. Την ίδια κίνηση πρέπει να κάνουμε στις πίστες του arm-wrestling και του μονόζυγου, ενώ στην τρίτη η κίνηση του μοχλού που απαιτείται για να μετακινήσουμε το χαρακτήρα μας είναι πάνω – κάτω.
Δοκιμασία 1η και η αδρεναλίνη θα ύψη.
Η ταχύτητα και η ικανότητα στη σκοποβολή θα φανούν σε αυτή τη δοκιμασία.
Στη 2η, 4η και 6η πίστα σκοπός μας είναι να πετύχουμε ένα συγκεκριμένο αριθμό στόχων που μας υποδεικνύεται στο κάτω μέρος της οθόνης μέσα σε συγκεκριμένο χρόνο. Ενώ στη 2η και 6η βάλουμε κατά των στόχων από θέση πρηνηδόν, στην 4η μπορούμε να κινηθούμε κατά μήκος της οθόνης και να βάλουμε ταυτόχρονα.
Υπάρχει ορισμένος χρόνος ολοκλήρωσης των δοκιμασιών για όλες οι πίστες με πιο αγχωτικές την 1η και 6η.
Καλή πρακτική αποτελεί το να απομνημονεύσουμε τη σειρά και τη στιγμή που εμφανίζονται οι στόχοι στις πίστες 2 και 6 αλλά και να θυμόμαστε τη μορφολογία του εδάφους της 3ης.
Για να δούμε τι απαιτείται για να ονομαστεί κάποιος «άνδρας από σίδερο».
Burning muscles.
Η σωστή επιλογή θέσης σε αυτήν την πίστα είναι σημαντική για να καταστρέψουμε τα οχήματα μέσα στο χρόνο που μας δίνεται.
Αν καταφέρουμε να ολοκληρώσουμε με επιτυχία τις 6 δοκιμασίες, θα αντιμετωπίσουμε στην τελική δοκιμασία τον εκπαιδευτή μας σε μια μάχη σώμα με σώμα ώστε να μας απονεμηθεί ο τίτλος του πεζοναύτη. Η μουσική σε αυτήν την πίστα είναι απίστευτη. Αγχωτική και ανδρική όσο δεν παίρνει. Ακούστε την οπωσδήποτε.
Σε περίπτωση που κάποια από τις δοκιμασίες δεν ολοκληρωθεί στον προβλεπόμενο χρόνο θα έχουμε για μία και μοναδική φορά την ευκαιρία να περάσουμε στην επόμενη αν καταφέρουμε να πραγματοποιήσουμε ένα συγκεκριμένο αριθμό έλξεων στο μονόζυγο της σχολής.
Στο τέλος των δοκιμασιών και ανάλογα με το score που έχουμε καταφέρει θα μας απονεμηθεί ο βαθμός του απόφοιτου της σχολής πεζοναυτών και θα μας ανατεθεί η πρώτη μας αποστολή.
Εδώ το παιχνίδι αλλάζει και γίνεται scrolling beat em up καθώς αναλαμβάνουμε τη διάσωση ενός ομήρου τρομοκρατών ο οποίο κρατείται μέσα σε οίκημα που μοιάζει με το Λευκό οίκο.
Άοπλοι αλλά καλά εκπαιδευμένοι θα πρέπει να βγάλουμε από τη μέση μια σειρά τρομοκρατών και να προχωρήσουμε μέχρι το σημείο όπου κρατείται ο όμηρος από τον αρχηγό τους.
Εδώ φυσικά πρέπει να σημειωθεί πως στη συγκεκριμένη πίστα, απλά δεν έχετε ξαναπαίξει κάτι πιο δύσκολο.
Μία μόνο λάθος κίνηση η οποία θα οδηγήσει σε ένα χτύπημα του αντιπάλου στο χαρακτήρα μας είναι αρκετή για να τελειώσει το παιχνίδι και να μας αναγκάσει να παίξουμε από την αρχή την εκπαίδευση (!!!) για να φθάσουμε στο ίδιο σημείο.
Σκοπός κάθε εκπαιδευτή είναι ο μαθητής να γίνει καλύτερος από τον δάσκαλο.
The time has come. All the training is done.
Δεν ξέρω αν χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο για το Combat School. Το παιχνίδι αυτό θέλει κότσια.
Θα ήθελα επίσης να αναφέρω πως κατέχει μία θέση στην 5αδα των καλύτερων παιχνιδιών μου στον Commodore 64.
Στα τεχνικά χαρακτηριστικά:
Δεν διαθέτει μουσικό θέμα. Διαθέτει επική, ταχύτατη, αγχωτική και ξεσηκωτική μουσική που σε προτρέπει να συνεχίζεις και να μην τα παρατάς πουθενά. Κι επειδή έτυχε να το δω σε όλα τα formats επιτρέψτε μου να πω πως στον C64 είναι η καλύτερη.
Τα γραφικά του είναι αυτά που πρέπει να είναι. Δεν υστερεί καθόλου σε αυτόν τον τομέα.
Η κίνηση είναι από τα δυνατά σημεία του παιχνιδιού. Τόσο όμορφη και ταχύτατη κίνηση όπως αυτή της 1ης πίστας δεν πρέπει να έχετε ξαναδεί σε παιχνίδι του C64.
Όσο για το game play….
Αρκετά, δε χρειάζεται να πω κάτι περισσότερο.
Το Combat School το αγάπησαν όσοι έπρεπε να το αγαπήσουν και το μίσησαν αυτοί που έπρεπε να το μισήσουν.
Για μένα αποτελεί παιχνίδι έμπνευση.
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή: