Alucard
RetroMasteR
- Joined
- 15 Αύγ 2006
- Μηνύματα
- 1.322
- Αντιδράσεις
- 521
Commando (1985)
Ακόμη ένα κλασσικό παιχνίδι το οποίο μεταφέρθηκε από τα coin-ops στον Commodore 64 από την εταιρεία Elite το 1985. Ένα από τα παλαιότερα shoot 'em ups το οποίο είχε φάει πολλά δεκάρικα την εποχή εκείνη αλλά και αρκετές… γροθιές στο πλαίσιο της καμπίνας που το φιλοξενούσε όταν χάναμε. Για να είμαι ειλικρινής το Commando το απέκτησα για τον Commodore αρκετό καιρό μετά την κυκλοφορία του κι αφού είχα μαζέψει πρώτα πιο σύγχρονα παιχνίδια της εποχής. Για να δούμε πόσο επιτυχημένη ήταν η μεταφορά του συγκεκριμένου παιχνιδιού.
Go Joe!
Αναλαμβάνουμε το ρόλο του Super Joe ενός στρατιώτη Commando ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τις ορδές των επαναστατών οι οποίες έχουν οργανωθεί σε κάποια έρημο. Ο Joe είναι εφοδιασμένος μ' ένα M-60 και 5 μόνο χειροβομβίδες. Ευτυχώς όμως στην πορεία θα εφοδιαστούμε με μεγαλύτερο αριθμό χειροβομβίδων ενώ το πολυβόλο μας φαίνεται πως διαθέτει άπειρες σφαίρες.
Μπορούμε να πυροβολούμε προς 8 διευθύνσεις ενώ πατώντας τη space bar θα εξαπολύσουμε τη χειροβομβίδα η οποία όμως έχει κατεύθυνση μόνο προς τα μπροστά ανεξάρτητα από την διεύθυνση που κοιτάει και κινείται ο στρατιώτης μας.
Το Commando διαθέτει κάθετο scrolling (αργότερα το μιμήθηκαν πολλά παιχνίδια του είδους όπως Ikari Warriors κ.α.) με τον gamer να βλέπει το sprite του από πάνω. Η κίνηση του χαρακτήρα μας είναι αρκετά γρήγορη σε αντίθεση με τους αντίπαλους οι οποίοι φαίνεται πως υπολείπονται αρκετά της δικής μας φυσική κατάστασης. Ο αριθμός τους όμως είναι μεγάλος κι εφορμούν εναντίον μας από διάφορες κατευθύνσεις διαθέτοντας μάλιστα περισσότερα όπλα από εμάς όπως bazookas, όλμους αλλά και οχήματα (μοτοσικλέτες και τζιπ).
Χειροβομβίδες, όλμοι, οχήματα... Αποστολές μόνο για Commando…
Επίσης συνήθως βρίσκονται κρυμμένοι σε οχυρά, λίμνες και χαρακώματα στα οποία πρέπει να χρησιμοποιήσουμε οπωσδήποτε χειροβομβίδες για να τους εξοντώσουμε. Ιδιαίτερα επικίνδυνοι είναι οι άνδρες με τα bazookas οι οποίοι εμφανίζονται συνήθως ανά δυάδες ενώ οι πορείες των βλημάτων τους έχουν κατευθύνσεις οι οποίες συνήθως τέμνονται καταλαμβάνοντας πολύτιμο χώρο από την οθόνη μας. Προσοχή επίσης απαιτείται όταν περνάμε δίπλα από χαρακώματα και λίμνες καθώς μπορούμε να πέσουμε μέσα σ' αυτά και να χάσουμε μια ζωή. Το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουμε αν αγγίξουμε κάποιο αντίπαλο sprite.
Μέσα σ' όλα αυτά το πολυβόλο μας (όπως και τον αντιπάλων όμως) έχει ορισμένο δραστικό βεληνεκές το οποίο σημαίνει πως πρέπει να πυροβολήσουμε από κάποια σχετικά κοντινή απόσταση τον αντίπαλο για να τον σκοτώσουμε.
Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 3 πίστες (είναι ιδιαίτερα μικρό) στις οποίες στο τέλος τους θα συναντήσουμε μια πύλη η οποία ανοίγοντας θα εξαπολύσει ορδές αντίπαλων στρατιωτών. Στο σημείο αυτό οι σφαίρες και οι χειροβομβίδες θα αρχίσουν να πέφτουν σα βροχή. Θα χρειαστούμε οπωσδήποτε και τη βοήθεια της θεάς τύχης για να τη βγάλουμε καθαρή.
Η πύλη ανοίγει και σ' ελάχιστα δευτερόλεπτα "all hell breaks loose".
Μαζί με τους υπεράριθμους στρατιώτες θα εμφανιστεί και ο αρχηγό τους (ο οποίος την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια νωρίς νωρίς) τον οποίο αν προλάβουμε και σκοτώσουμε θα μας δοθούν 2.000 βαθμοί.
Και μην υποτιμάται καθόλου τους βαθμούς μιας και κάθε 10.000 θα μας δίνεται από μια extra ζωή (ξεκινώντας με 5) κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό αν θέλουμε να έχουμε πιθανότητες να τελειώσουμε το παιχνίδι. Άλλοι 2.000 πόντοι θα μας δοθούν αν ελευθερώσουμε τους αιχμάλωτους συμμάχους μας οι οποίοι εμφανίζονται στην οθόνη συνοδευόμενοι από δύο αντίπαλους στρατιώτες.
Αποστολή να απελευθερώσουμε το σύμμαχό μας κι ευκαιρία για extra πόντους.
Τελευταία πίστα του παιχνιδιού και οι αντίπαλες δυνάμεις έχουν γίνει πιο επικίνδυνες.
Η μεταφορά του παιχνιδιού στον C64 έγινε δημιουργώντας δυστυχώς μόνο τις 3 πίστες της arcade έκδοσης, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να είναι πολύ μικρό.
Τα γραφικά όμως του παιχνιδιού είναι σχετικά καλά για την εποχή του και το scrolling ομαλό. Όταν εμφανίζονται όμως πολλά sprites ταυτόχρονα στην οθόνη το παιχνίδι γίνεται αρκετά αργό σε σημείο εκνευριστικό. Παρόμοιος εκνευρισμός προκαλείται και στην περίπτωση που ο χαρακτήρας μας εξαφανίζεται για δευτερόλεπτα από την οθόνη μας για τον ίδιο λόγο.
Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο πολύ καλό μουσικό θέμα του παιχνιδιού το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia, συνθέθηκε για τον Commodore 64 από τον Rob Hubbard (International Karate, Thundercats) μέσα σε λιγότερο από 12 ώρες(!!!) αφού άκουσε για μία και μοναδική φορά το αυθεντικό θέμα της arcade έκδοσης.
Το δυνατότερο βέβαια σημείο του παιχνιδιού είναι το gameplay του. Ιδιαίτερα διασκεδαστικό και πορωτικό με αποτέλεσμα μετά από χρόνια να το μιμηθούν δεκάδες πολεμικά παιχνίδια.
Άξιος ο τίτλος του παιχνιδιού Commando. Μεταφορικά και κυριολεκτικά.