Commando

  • Έναρξη μίζας Έναρξη μίζας Alucard
  • Ημερομηνία έναρξης Ημερομηνία έναρξης

Alucard

RetroMasteR
Joined
15 Αύγ 2006
Μηνύματα
1.322
Αντιδράσεις
521
Commando (1985)

attachment.php






Ακόμη ένα κλασσικό παιχνίδι το οποίο μεταφέρθηκε από τα coin-ops στον Commodore 64 από την εταιρεία Elite το 1985. Ένα από τα παλαιότερα shoot 'em ups το οποίο είχε φάει πολλά δεκάρικα την εποχή εκείνη αλλά και αρκετές… γροθιές στο πλαίσιο της καμπίνας που το φιλοξενούσε όταν χάναμε. Για να είμαι ειλικρινής το Commando το απέκτησα για τον Commodore αρκετό καιρό μετά την κυκλοφορία του κι αφού είχα μαζέψει πρώτα πιο σύγχρονα παιχνίδια της εποχής. Για να δούμε πόσο επιτυχημένη ήταν η μεταφορά του συγκεκριμένου παιχνιδιού.

attachment.php


Go Joe!

Αναλαμβάνουμε το ρόλο του Super Joe ενός στρατιώτη Commando ο οποίος καλείται να αντιμετωπίσει τις ορδές των επαναστατών οι οποίες έχουν οργανωθεί σε κάποια έρημο. Ο Joe είναι εφοδιασμένος μ' ένα M-60 και 5 μόνο χειροβομβίδες. Ευτυχώς όμως στην πορεία θα εφοδιαστούμε με μεγαλύτερο αριθμό χειροβομβίδων ενώ το πολυβόλο μας φαίνεται πως διαθέτει άπειρες σφαίρες.

Μπορούμε να πυροβολούμε προς 8 διευθύνσεις ενώ πατώντας τη space bar θα εξαπολύσουμε τη χειροβομβίδα η οποία όμως έχει κατεύθυνση μόνο προς τα μπροστά ανεξάρτητα από την διεύθυνση που κοιτάει και κινείται ο στρατιώτης μας.

Το Commando διαθέτει κάθετο scrolling (αργότερα το μιμήθηκαν πολλά παιχνίδια του είδους όπως Ikari Warriors κ.α.) με τον gamer να βλέπει το sprite του από πάνω. Η κίνηση του χαρακτήρα μας είναι αρκετά γρήγορη σε αντίθεση με τους αντίπαλους οι οποίοι φαίνεται πως υπολείπονται αρκετά της δικής μας φυσική κατάστασης. Ο αριθμός τους όμως είναι μεγάλος κι εφορμούν εναντίον μας από διάφορες κατευθύνσεις διαθέτοντας μάλιστα περισσότερα όπλα από εμάς όπως bazookas, όλμους αλλά και οχήματα (μοτοσικλέτες και τζιπ).

attachment.php


Χειροβομβίδες, όλμοι, οχήματα... Αποστολές μόνο για Commando…

Επίσης συνήθως βρίσκονται κρυμμένοι σε οχυρά, λίμνες και χαρακώματα στα οποία πρέπει να χρησιμοποιήσουμε οπωσδήποτε χειροβομβίδες για να τους εξοντώσουμε. Ιδιαίτερα επικίνδυνοι είναι οι άνδρες με τα bazookas οι οποίοι εμφανίζονται συνήθως ανά δυάδες ενώ οι πορείες των βλημάτων τους έχουν κατευθύνσεις οι οποίες συνήθως τέμνονται καταλαμβάνοντας πολύτιμο χώρο από την οθόνη μας. Προσοχή επίσης απαιτείται όταν περνάμε δίπλα από χαρακώματα και λίμνες καθώς μπορούμε να πέσουμε μέσα σ' αυτά και να χάσουμε μια ζωή. Το ίδιο αποτέλεσμα θα έχουμε αν αγγίξουμε κάποιο αντίπαλο sprite.

Μέσα σ' όλα αυτά το πολυβόλο μας (όπως και τον αντιπάλων όμως) έχει ορισμένο δραστικό βεληνεκές το οποίο σημαίνει πως πρέπει να πυροβολήσουμε από κάποια σχετικά κοντινή απόσταση τον αντίπαλο για να τον σκοτώσουμε.

Το παιχνίδι αποτελείται συνολικά από 3 πίστες (είναι ιδιαίτερα μικρό) στις οποίες στο τέλος τους θα συναντήσουμε μια πύλη η οποία ανοίγοντας θα εξαπολύσει ορδές αντίπαλων στρατιωτών. Στο σημείο αυτό οι σφαίρες και οι χειροβομβίδες θα αρχίσουν να πέφτουν σα βροχή. Θα χρειαστούμε οπωσδήποτε και τη βοήθεια της θεάς τύχης για να τη βγάλουμε καθαρή.

attachment.php


Η πύλη ανοίγει και σ' ελάχιστα δευτερόλεπτα "all hell breaks loose".

Μαζί με τους υπεράριθμους στρατιώτες θα εμφανιστεί και ο αρχηγό τους (ο οποίος την κάνει με ελαφρά πηδηματάκια νωρίς νωρίς) τον οποίο αν προλάβουμε και σκοτώσουμε θα μας δοθούν 2.000 βαθμοί.

Και μην υποτιμάται καθόλου τους βαθμούς μιας και κάθε 10.000 θα μας δίνεται από μια extra ζωή (ξεκινώντας με 5) κάτι το οποίο είναι πολύ σημαντικό αν θέλουμε να έχουμε πιθανότητες να τελειώσουμε το παιχνίδι. Άλλοι 2.000 πόντοι θα μας δοθούν αν ελευθερώσουμε τους αιχμάλωτους συμμάχους μας οι οποίοι εμφανίζονται στην οθόνη συνοδευόμενοι από δύο αντίπαλους στρατιώτες.

attachment.php


Αποστολή να απελευθερώσουμε το σύμμαχό μας κι ευκαιρία για extra πόντους.

attachment.php


Τελευταία πίστα του παιχνιδιού και οι αντίπαλες δυνάμεις έχουν γίνει πιο επικίνδυνες.

Η μεταφορά του παιχνιδιού στον C64 έγινε δημιουργώντας δυστυχώς μόνο τις 3 πίστες της arcade έκδοσης, με αποτέλεσμα το παιχνίδι να είναι πολύ μικρό.

Τα γραφικά όμως του παιχνιδιού είναι σχετικά καλά για την εποχή του και το scrolling ομαλό. Όταν εμφανίζονται όμως πολλά sprites ταυτόχρονα στην οθόνη το παιχνίδι γίνεται αρκετά αργό σε σημείο εκνευριστικό. Παρόμοιος εκνευρισμός προκαλείται και στην περίπτωση που ο χαρακτήρας μας εξαφανίζεται για δευτερόλεπτα από την οθόνη μας για τον ίδιο λόγο.

Ιδιαίτερη μνεία πρέπει να γίνει στο πολύ καλό μουσικό θέμα του παιχνιδιού το οποίο σύμφωνα με τη Wikipedia, συνθέθηκε για τον Commodore 64 από τον Rob Hubbard (International Karate, Thundercats) μέσα σε λιγότερο από 12 ώρες(!!!) αφού άκουσε για μία και μοναδική φορά το αυθεντικό θέμα της arcade έκδοσης.

Το δυνατότερο βέβαια σημείο του παιχνιδιού είναι το gameplay του. Ιδιαίτερα διασκεδαστικό και πορωτικό με αποτέλεσμα μετά από χρόνια να το μιμηθούν δεκάδες πολεμικά παιχνίδια.

Άξιος ο τίτλος του παιχνιδιού Commando. Μεταφορικά και κυριολεκτικά.

attachment.php
 
Παιχνιδαρα!!!

Με πηγες πολυ πισω με την εξαιρετικη παρουσιαση του παιχνιδιου αυτου!!!!

Το Commando το πρωτοεπαιξα στα ηλεκτρονικα και μετα σε κομπιουτερ αλλα απο την πρωτη στιγμη

με συναρπασε και θυμαμαι να μου ειχε φαει πολλες ωρες αλλα και πολλα 20δραχμα στα ηλεκτρονικα της περιοχης μου :D

Μπορω να πω οτι ηταν αρκετα δυσκολα αλλα το προβλημα μου το ελυσε η Amiga που πηρα αργοτερα καθως ειχα το παιχνιδι με cheats! ;)
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το Commando και το Bomb Jack εχουν τις εξης ιδιαιτεροτητα για μενα.

Και τα δυο προτιμω να τα παιζω σε Spectrum παρα σε Arcade.

Και οτι και να λενε οι Ikari-Warrior-ιστες θεωρω οτι το Commando ειναι το ανωτερο 8bit παιχνιδι του ειδους του.

Μπραβο Alucard.
 
Eξαιρετικό review απο τον Αlucard για άλλον ένα all-time-classic τίτλο. :thumb:

To παιχνίδι ήταν όντως μεγάλο hit στα arcades (μέχρι και στο Pixel το παρουσίασαν), και ήταν απο τα πρώτα conversions που φρόντισα να προμηθευτώ στον Amstrad μου - ο οποίος έχει μία εξαιρετική έκδοση (ομοίως και σε C64, το παιχνίδι είναι φοβερό).

Αρκετά χρόνια αργότερα έτυχε να το δω και σε Amiga, όπου η συγκεκριμένη έκδοση ήταν ιδιαίτερα κοντά σε εκείνη του arcade.

Δεν θυμάμαι με 100% σιγουριά πόσες πίστες είχε το conversion στον amstrad.

Νομίζω όμως ότι είχα προχωρήσει και πέραν της 3ης πίστας, οπότε πρέπει να είχε και παραπάνω (έφτανα νομίζω γύρω στην 5η ή 6η πίστα και μετά έχανα...).
 
Απο τα πρώτα games που πήρα για το C64 μου, το μακρινό 1986. Θυμάμαι, ότι χρησιμοποιούσα την τακτική της πλαγιοκόπησης για να βγάζω τις πίστες, όταν άνοιγαν οι πόρτες στο τέλος. Ήθελε πάντως τύχη για να την βγάλεις την πίστα, δίχως να χάσεις στο τέλος. Η μουσική του απίστευτη για την εποχή. Ακόμα την ακούω με δέος!! :-)
 
Μπραβο ALucard!!!Πολλες ωρες λιωσιμο με το Commando.Με τα χιλια ζορια ειχα καταφερει να δω τη δευτερη πιστα!Νομιζω πως ειχα δει και την τριτη μια φορα αν δεν κανω λαθος.ΠΑντως στον CPC δεν κολλαγε οταν βγαινανε πολλοι στρατιωτες στην οθονη.Και οπως παντα μετα απο πολλα χρονια πηρα την εκδικηση μου παιζοντας το σε emu και με απενεργοποιημενο το sprite collision καταφερα να το τερματισω!!!
 
Μπραβο ALucard, για το ωραίο review. Θυμήθηκα τα παλιά πάλι. Το είχα λιώσει στον Amstrad. Είχα ρίξει και δυο-τρεις μπουνιές στην οθόνη κάποια φορά!

Με αφορμή την αναδρομή αυτή, θυμάμαι είχα και ένα άλλο παιχνίδι που πλασαρίστηκε σαν το Commando 2 για Amstrad, λεγόταν Duel και παίζανε δύο παίχτες ταυτόχρονα, αλλά δε βρίσκω εικόνα του πουθενά.
 
Δεν βρίσκεις εικόνα του, διότι...

...λεγόταν Duet.

adamioan είπε:
...θυμάμαι είχα και ένα άλλο παιχνίδι που πλασαρίστηκε σαν το Commando 2 για Amstrad, λεγόταν Duel και παίζανε δύο παίχτες ταυτόχρονα, αλλά δε βρίσκω εικόνα του πουθενά.
 
Wally είπε:
Το Commando και το Bomb Jack εχουν τις εξης ιδιαιτεροτητα για μενα.Και τα δυο προτιμω να τα παιζω σε Spectrum παρα σε Arcade.
Το ίδιο και εγώ! Τα βρίσκω πιό playable στην Speccy εκδοχή τους. Και το Green Beret επίσης...
 
Ace είπε:
Δεν βρίσκεις εικόνα του, διότι...

...λεγόταν Duet.
Σωστός ο Ace. ;)

adamioan είπε:
Με αφορμή την αναδρομή αυτή, θυμάμαι είχα και ένα άλλο παιχνίδι που πλασαρίστηκε σαν το Commando 2 για Amstrad
Ενα παλιότερο σχολιάκι για το Duet (που ποτέ δεν μου άρεσε :P ), εδώ.
 
Το πόσο απολαμβάνω τα review σου Alucard, δεν λέγεται...κατά κάποιο τρόπο με γυρίζουν πολλά χρόνια πίσω ! Well Done !! ;-)
 
Θυμαμαι να εχω κατεβει με τον πατερα μου και τον αδερφο μου στο καταστημα της Infoplan * (ηταν στη Σταδιου, στη στοα) για να αγορασω κασετοφωνο για τον Spectrum διοτι το deck του HiFi μου εβγαζε τη Παναγια για να φορτωσει. Σχεδον ολα τα home ειχαν φορτωμενο το Commando. Μπριζωθηκα διοτι κολλησα βλεποντας το. Σχεδον αμεσα πηρε τη θεση του σε μια TDK 60 (η Games05 νομιζω :) ).

Για την ιστορια να πω οτι ειχα τσιμπησει ενα Rotronics. Eξαιρετικο tape που μαζι με το Specy+, το Sanyo monitor και το dk tronics if, πουληθηκαν στον Εγκεφαλο για να μπορεσουν να βγουν τα φραγκα για την Amiga. Απο τα πραγματα που μετανιωσα περισσοτερο. Ειχα περασει μετα απο χρονια αλλα μου ειπαν οτι τα πεταξαν ολα...

*Ποτε δεν καταλαβα πως απο δισελιδες διαφημισεις και προβολη, σε μια στιγμη το καταστημα αυτο εξαφανιστηκε...
 
Στον 6128 ειχαμε φαει παρα πολλες και τα νευρα επαιζαν με αυτο το παιχνιδι.

Αλλα μας αρεσε, δεν ξεκολαγαμε. Δεν ηξερα οτι ειχε βγει σε spectrum.

Στον 6128 το θεωρω απο τα παιχνιδια δεν σε αφηνουν να ξεκολησεις.

Το duat δεν ετυχε να το ξερω, αλλα αξιζει σαν συνεχεια του commando?
 
To Duet εφερνε περισσοτερο σε Gauntlet παρα σε Commando. Δεν καταλαβα γιατι η Elite το λανσαρισε ως διαδοχο (μαλιστα αρχικα ονομαζετο Commando 87)...

Δεν κυκλοφορησε ποτε μονο του αλλα ως μερος μιας συλλογης (Hit-Pak)

Μια καλη και πιστη συνεχεια ειναι το Σλοβακικο Komando 2 (ιδια μηχανη, περισοτερα οπλα-εχθροι, δεικτης ραδιενεργειας)
 
Αγαπημένο παιχνίδι! Το έπαιξα σε σπέκτρουμ όπου το έλιωνα με qaop m space διάταξη στα λαστιχένια πλήκτρα! Σίγουρα δεν είχε 3 πίστες στο σπέκτρουμ και στο cpc που το ξαναέλιωσα με joystick! Στην αμίγκα το έχω αλλά δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα ίσως γιατί είχα χορτάσει στα 8μπιτ με δαύτο! Συμφωνώ ότι η έκδοση για σπέκτρουμ και αμστραντ ήταν τρομερή και σε κολλούσε!

Σε κόμοντορ 64 το έπαιξα σχετικά πρόσφατα που πήρα c64! Μακράν καλύτερο ηχητικά αλλά προτιμώ την έκδοση για cpc καλύτερα απ' όλες μόνο και μόνοεπειδή είχε και μουσικό θέμα σε σχεση με τον σπεκτρουμάκο 48κ!

Σε mame δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα λόγω τεράστιας ποικιλίας παιχνιδιών και μη δυνατότητα cheats!
 
Να βάλω ένα χεράκι, λοιπόν...

spyros_s είπε:
Σε mame δεν ασχολήθηκα ιδιαίτερα λόγω τεράστιας ποικιλίας παιχνιδιών και μη δυνατότητα cheats!
...MAME cheats εδώ
 
Από τα πρώτα μου παιχνίδια στον C64 και μέσα στα 5 αγαπημένα μου σε αυτόν τον υπολογιστή. Από ένα σημείο και μετά το τελειώνα για πλάκα θυμάμαι καθώς αν μάθαινες πως να χειρίζεσαι τις πύλες που άνοιγαν στο τέλος κάθε πίστας τα υπόλοιπα ήταν παιχνιδάκι. Απίστευτο soundtrack επίσης...
 
Αρκετα διαφωτιστικο συγκριτικο μεταξυ ολων των εκδοσεων της παιχνιδαρας
 
Wally είπε:
Αρκετα διαφωτιστικο συγκριτικο μεταξυ ολων των εκδοσεων της παιχνιδαρας
:wait2:

SPECTRUM conversion tops the C64's playability by a little notch, simply because of there being all the 8 stages to go through. The speed is quite similar to the C64 version, if not exactly the same. Also, it helps to be able to redefine your controls if necessary. I might even go so far as to call the Spectrum version the most playable one.

.......

SPECTRUM 128k: Playability 12

.......
::) .........
 
Πίσω
Μπλουζα