Cul-de-sac (1966)

iggylebowski

RetroAdept
Joined
10 Mαϊ 2012
Μηνύματα
868
Αντιδράσεις
647
Cul-de-sac (1966, Roman Polanski)

http://www.imdb.com/title/tt0060268/

Ηθοποιοί: Donald Pleasence, Francoise Dorleac, Lionel Stander

Υπόθεση: Ένας εγκληματίας και ο θανασίμα τραυματισμένος συνεργάτης του, βρίσκουν καταφύγιο σε ένα κάστρο όπου ζουν ένα Άγγλος με την Γαλλίδα σύζυγό του. Το ζευγάρι αναγκάζεται να περιθάλψει τους δυο παρανομους, αλλά σταδιακά και μετά τον θάνατο του τραυματισμένου εγκληματία, η σχέση μεταξύ του εναπομείναντα εισβολές και των δυο απρόθυμοων οικοδεσποτων θα αλλάξε με περίεργα και τραγικά αποτελέσματα.

Όπως και με την ακριβώς προηγούμενη ταινία του, το Repulsion, o Polanski με το Cul-de-sac αγγίζει θέματα που αφορούν τον ψυχολογικό τρόμο, την αποξένωση, την καταπιεσμένη σεξουαλικότητα, την απομόνωση και τον λανθάνων ερωτισμό, αυτή τη φορά όμως παντρεύοντας το ύφος του ψυχολογικού θρίλερ με το αντίστοιχο της μαύρης κωμωδίας και με πολλά ανατρεπτικά στοιχεία να κρύβονται κάτω από την επιφάνεια. Έχοντας ως βάση μια απλή ιστορία αλλά με τη χρήση πολύ καλών χαρακτήρων που κρύβουν αρκετά απωθημένα, τους εξαιρετικούς διαλόγους και τον περιορισμένο χώρο δράσης, o Polanski καταφέρνει να υφάνει μια μακάβρια, μαύρη κωμωδία με έντονα στοιχεία ψυχολογικής βίας, δημιουργώντας ένα ενδιαφέρον αποτέλεσμα που βάζει κάτω τις ανθρώπινες σχέσεις με όλα τα απωθημένα, τις εμμονές, τις φοβίες, τους αυτοπεριορισμούς που τις χαρακτηρίζουν και τις απογυμνώνει, εκθέτοντας την συμβατικότητά τους στον θεατή. O Polanski χρησιμοποιεί με εντυπωσιακό τρόπο τον χώρο του κάστρου, με τους λαβυρινθώδεις διαδρόμους του, δίνοντας έμφαση στο σκοτεινό εσωτερικό του και στις σκιερές γωνίες του, σαν μια συμβολική αναπαράσταση των πιο ενδόμυχων, σκοτεινών πλευρών της ανθρώπινης προσωπικότητας. Με όμορφη ασπρόμαυρη φωτογραφία, με κλειστοφοβική ατμόσφαιρα και με μια έντονη σαρκαστική διάθεση το Cul-de-sac είναι ένα παράξενο παιχνίδι με θέμα την ανθρώπινη ύπαρξη και μια μελέτη του απρόβλεπτου της ανθρώπινης συμπεριφοράς. Οι ερμηνείες των τριών πρωταγωνιστών είναι πολύ καλές και ο τρόπος που αλληλεπιδρούν στα πλάνα που βρίσκονται όλοι μαζί είναι εκπληκτικός . Ο Lionel Strander στην ερμηνεία της καριέρας του είναι πολύ καλός στον ρόλο εγκληματία που θα αποτελέσει τον καταλύτη για την παραληρηματική εξέλιξη της ιστορίας. Η αδικοχαμένη Francoise Dorleac είναι επίσης πολύ καλή στο ρόλο της Γαλλίδας συζύγου που θα απελευθερώσει σταδιακά όλα της τα απωθημένα και τις εμμονές. Η χημεία μεταξύ των δυο αυτών ηθοποιών είναι εντυπωσιακή. Όμως, ο σταρ της ταινίας, είναι ο Donald Pleasence στον ρόλο του δειλού και συγκαταβατιίκού οικοδεσπότη, που αντιμετωπίζει με παθητικότητα τα κύματα των λεκτικών και σωματικών ταπεινώσεων που θα υποστεί τόσο από τον εισβολέα όσο και από τη σύζυγό του.

Trailer:

 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Νομίζω, ότι ο ελληνικός τίτλος ήταν "η νύχτα των δολοφόνων". Μικρή πληροφορία...η ταινία αυτή έπαιζε στις ελληνικές αίθουσες, όταν έγινε το στρατιωτικό κίνημα, της 21ης Απριλίου το 1967. Από τις πιο "δύσκολες" ταινίες, του Πολάνσκι ..
 
...πολύ καλή ταινία (από τις αγαπημένες μου του Πολάνσκι)
 
Δεν την εχω παρακολουθησει γιατι ο Πολανσκι, αν και πολυ αξιος σκηνοθετης, δεν ανηκει στους αγαπημενους μου.

Ωστοσο, δεν μπορω να καταλαβω γιατι ο ελληνικος τιτλος της ταινιας εγινε Η νυχτα των δολοφονων και οχι Αδιεξοδο, που ειναι η ακριβης μεταφραση του γαλλικου τιτλου.

Πολυ ωραια η παρουσιαση σου!
 
Τελευταία επεξεργασία από έναν συντονιστή:
Το αστείο της υπόθεσης είναι ότι ο ελληνικός τίτλος δεν έχει καμία σχέση με το θέμα της ταινίας. Αλλά εδώ το "Le Samourai", ένας τόσο απλός τίτλος, έγινε "O Δολοφόνος με το αγγελικό πρόσωπο"!
 
Πίσω
Μπλουζα